Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Το κατάλυμα της Ωβέρνης δεν πρέπει να γίνει αναψυκτήριο

Το κατάλυμα της Ωβέρνης  δεν πρέπει να γίνει αναψυκτήριο

 Τις τελευταίες μέρες βρίσκεται στην επικαιρότητα το θέμα της ενοικίασης από το υπουργείο Πολιτισμού του καταστήματος που βρίσκεται στο κατάλυμα της Ωβέρνης, ως αναψυκτήριο.

Επί του θέματος ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δωδ/σου έχει να παρατηρήσει τα εξής:

1. Η ένταξη νέων χρήσεων σε ιστορικά κέντρα και κτίρια είναι επιθυμητή και στοχεύει στη διατήρηση και επιβίωση των μνημείων. Αναμφίβολα, η νέα χρήση που δίδεται σε προστατευόμενα ακίνητα πέρα από τις οικονομικές παραμέτρους, πρέπει να προκύπτει από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κτιρίου και τις απαιτήσεις του τόπου.

Οι αξίες ενός μνημείου (ιστορική, καλλιτεχνική, αισθητική, αξία μνήμης, αυθεντικότητας και τοπόσημου) σε συνδυασμό με την αρχική του χρήση και τα αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του, οι ανάγκες του τόπου και οι επιθυμίες της τοπικής κοινωνίας, η οικονομική βιωσιμότητα της νέας χρήσης και οι επιπτώσεις της στο περιβάλλον, είναι οι παράμετροι που πρέπει να καθοδηγούν στην επιλογή της νέας χρήσης.

2. Το συγκεκριμένο ακίνητο, όπου λειτουργούσε το κατάστημα "Λαλαούνη", είναι αυτοτελώς ένα κτίσμα μεγάλης αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας, κηρυγμένο μνημείο από την Ελληνική Πολιτεία, ως μέρος του καταλύματος της Ωβέρνης.

Βέλγιο: Σενάριο κατάρρευσης της Ε.Ε.

Η έκθεση με τίτλο «Domo de Europa historia en ekzilo», γίνεται στο πλαίσιο πολιτιστικού φεστιβάλ θα διαρκέσει ως τις 14 Ιουνίου στην Ευρωπαϊκή Συνοικία των Βρυξελλών.
«Σενάριο καταστροφής» της Ε.Ε. παρουσιάζεται σε φουτουριστική έκθεση ενός βέλγου καλλιτέχνη, ο οποίος υποστηρίζει ότι είναι επείγουσα ανάγκη να ξαναγεννηθεί το «ευρωπαϊκό όνειρο» πριν να είναι «πολύ αργά.

Τον έδιωξαν από το θέατρο!

Επιστολή Γ. Σολδάτου μετά την συνέντευξη στην «Ε»
Η χθεσινή συνεντευξη του Γιαννη Σολδάτου στην «Ε» οδήγησε σε ένα δυσάρεστο γεγονός χθες βράδυ. Η Γενική Συνελευση του υπο κατάληψη «Εμπρός» έκρινε πως οι απόψεις του Γ.Σολδάτου και η σχέση του με το Υπουργείο δεν συνάδει με την ιδεολογία των καταληψιών και αποφάσισε, τελευταία στιγμή, να απαγορεύσει την προγραμματισμένη θεατρική παράσταση έργου του -ενώ μάλιστα ο κόσμος είχε ήδη φτάσει στο θέατρο. Σε επιστολή του προς την «Ε» ο Γ.Σολδάτος σχολιάζει το συμβάν και απαντά σε όσα του καταμαρτυρούν, μετά τον σάλο που προκάλεσε η συνέντευξή του στην Ευάννα Βενάρδου

“Αφού κάποιοι θέλουν να «απολογηθώ», μετά τη συνέντευξή μου στην «Ε», θα το κάνω.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΜΠΙΕΝΑΛΕ

«Ιστορία Μηδέν» στη Βενετία

Την ώρα που η Ελλάδα παραμένει στο μάτι του κυκλώνα και βασανίζει ο προβληματισμός γύρω από το γιατί φτάσαμε έως εδώ και προς τα τού βαδίζουμε, πηγαίνουμε στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας με ένα πολιτικό και φιλοσοφημένο έργο, που μας καλεί να αναστοχαστούμε την Ιστορία και το ανθρώπινο βίωμα, να δούμε πώς έχουμε οργανώσει την οικονομική μας ζωή. Ενα έργο το οποίο φιλοδοξεί να οδηγήσει ένα βήμα παραπέρα τις καλές εντυπώσεις που άφησε η Διοχάντη το 2011.

Μια ηλικιωμένη συλλέκτρια έργων τέχνης, ένας μετανάστης κι ένας ξένος καλλιτέχνης στην Αθήνα, οι πρωταγωνιστές των τριών ιστοριών του φιλμ στο έργο του Στέφανου Τσιβόπουλου, «Ιστορία Μηδέν»
Μια ηλικιωμένη συλλέκτρια έργων τέχνης, ένας μετανάστης κι ένας ξένος καλλιτέχνης στην Αθήνα, οι πρωταγωνιστές των τριών ιστοριών του φιλμ στο έργο του Στέφανου Τσιβόπουλου, «Ιστορία Μηδέν»

Συλλήψεις αρχαιοκαπήλων σε Κρήτη και Σέρρες

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Συλλήψεις αρχαιοκαπήλων σε Κρήτη και Σέρρες
 Σε συλλήψεις αρχαιοκαπήλων προχώρησαν οι αρχές, στη Φαιστό της Κρήτης και σε περιοχή των Σερρών. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, στο δημοτικό διαμέρισμα Πιτσιδίων του δήμου Φαιστού ένας 49χρονος είχε στην κατοχή του αρχαία αντικείμενα και νομίσματα, ενώ παράλληλα κατηγορείται και για κατοχή πλαστών χαρτονομισμάτων.
Οι αστυνομικοί του αστυνομικού τμήματος Μεσσαράς που έκαναν έρευνα στην κατοικία του, ανακάλυψαν 25 λίθινα και κεραμικά τμήματα αρχαίων αντικειμένων και έξι νομίσματα με διάφορες παραστάσεις, τα οποία εστάλησαν σε αρμόδιο αρχαιολόγο για να χρονολογηθούν και να διαπιστωθεί από πού προέρχονται.

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Τι ρωτούσαν οι επισκέπτες των αρχαίων μαντείων

ΦΙΛΑΝΔΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ 
Τα πιο συχνά ερωτήματα που ήθελαν να απαντήσουν οι πρόγονοί μας όταν επισκέπτονταν μαντεία, αποκάλυψε καθηγητής του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι και όπως αποδεικνύεται δεν απέχουν πολύ από αυτά που διερωτώνται και οι σύγχρονοι άνθρωποι.
Τι ρωτούσαν οι επισκέπτες των αρχαίων μαντείων
Θα ευτυχήσω με τη γυναίκα που θα παντρευτώ; Θα αποκτήσω παιδιά στον γάμο μου; Θα κινδυνεύσω στο επικείμενο ταξίδι μου στις αποικίες; Σε ποιους θεούς να απευθύνω θυσίες για να έχω καλή υγεία; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα ευελπιστούσαν να αποκτήσουν, μέσω των χρησμών, οι αρχαίοι Έλληνες που κατέφευγαν στα μαντεία της εποχής, λαμβάνοντας όχι πάντα τις πιο σαφείς απαντήσεις.

Στο ενδιαφέρον αυτό θέμα αναφέρθηκε χτες το βράδυ ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι Mika Kajava, μιλώντας στην 28η ετήσια συνάντηση του Φινλανδικού Ινστιτούτου στην Αθήνα για τις δραστηριότητες του 2012. Κατά την ομιλία του με τίτλο «Αρχαία μαντεία και επιγραφική» («Ancient Oracles and Epigraphy») ο καθηγητής έδωσε, μεταξύ άλλων, γλαφυρά στοιχεία για τα ερωτηματικά που βασάνιζαν τους αρχαίους, ελεύθερους πολίτες και μη, οι οποίοι ζητούσαν την καθοδήγηση των θεών από τα μαντεία, όπως αυτό της Δωδώνης.

Εθνικός Κήπος -Εκεί όπου έκανε ιππασία η βασίλισσα Αμαλία [εικόνες]

Εθνικός Κήπος -Εκεί όπου έκανε ιππασία η βασίλισσα Αμαλία [εικόνες]

Ο Εθνικός Κήπος είναι έργο μίας γυναίκας, της βασίλισσας Αμαλίας. Στο διάστημα της 25χρονης παραμονής της στην Αθήνα (1837-1862), η δημιουργία του Κήπου έμελλε να γίνει το μέγα έργο της, το οποίο παραμένει έως σήμερα βασικός πνεύμονας οξυγόνου της πρωτεύουσας, παρά την εμφανή εγκατάλειψη και τον επαρχιώτικο αέρα που αποπνέει.

Ενας Κήπος δια χειρός Βαυαρών και Γάλλων, φυσικά
«Ο κήπος των ανακτόρων ή Κήπος της Αμαλίας, είναι επινόηση της βασίλισσας η οποία συνέλαβε το έργο ως χώρο αναψυχής με τριπλή λειτουργία: κήπο των ανακτόρων, δημόσιο πάρκο και βοτανικό κήπο. Είναι το σχέδιο του Γάλλου κηπουρού Μπαρό, ο οποίος μαζί με έναν Γερμανό συνάδελφό του και τον αρχιτέκτονα Εντουαρντ Ρίντελ (επιβλέπων την αποπεράτωση των ανακτόρων) ήταν οι βασικοί συνεργάτες της Αμαλίας. «Τις διαφορές τούς τις λύνω εγώ, πότε με συμβουλές και πότε με έντονες παρατηρήσεις», γράφει εκείνη στον πατέρα της.
Ο Γάλλος συγγραφέας Εντμόν Αμπού, αυτόπτης μάρτυρας της δημιουργίας του Κήπου, μας πληροφορεί ότι οι βασιλείς Οθων και Αμαλία έδιναν 50.000 χρυσές δραχμές ετησίως, το ένα εικοστό της βασιλικής χορηγίας, στον κήπο. Ωστόσο, η αγορά της γης (απαλλοτριώσεις) έγινε με δαπάνες του κράτους.

Συγχωνεύονται υπό κοινή ηγεσία Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών και Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού

Αλέκος Φασιανός «Το πνεύμα του Καβάφη» (2013) 
 Αλέκος Φασιανός «Το πνεύμα του Καβάφη» (2013) 

  Η κ. Αρβελέρ τελούσε ήδη πρόεδρος του πρώτου φορέα. Πρόσφατα και αθόρυβα διορίστηκε και πρόεδρος του ΙΕΠ. Με τη συγχώνευση αναλαμβάνει σοβαρότερο ρόλο, ο οποίος δεν θα περιορίζεται μόνο εντός των ελληνικών συνόρων.
Ο νέος φορέας, ο οποίος θα προκύψει απ' τη συγχώνευση και θα είναι, σύμφωνα με τους υπουργικούς ισχυρισμούς, «κάτι πιο ευρύχωρο από θεσμικής πλευράς», θα διατηρήσει το όνομα του ενός. Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών θα λέγεται. Τα στοιχεία της εντοπιότητας αίρονται εν πολλοίς και ανοίγουν αναγκαστικά όχι μόνο προς την Αθήνα, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό το αθηναϊκό «βάπτισμα» που παίρνουν φέτος οι εκδηλώσεις του ΕΠΚεΔ στην Αθήνα.
«Θα είναι μια συνένωση δυνάμεων και όχι κατάργηση», υποστηρίζει ο Κ. Τζαβάρας, ο οποίος παραδέχεται ότι «υπάρχουν προβλήματα με τα παραρτήματα του ΙΕΠ στο εξωτερικό». Υπάρχουν εστίες μας στις βαλκανικές χώρες που τελούν υπό έξωση λόγω απλήρωτων ενοικίων. Κατά την επίσκεψή του στα παραρτήματα του ΙΕΠ, ο κύριος Τζαβάρας διαπίστωσε ότι «κάποια κάνουν καλή δουλειά - όπως αυτό του Βερολίνου». Σε κάποια εξ αυτών «ενδεχομένως να χρειαστεί να γίνουν αλλαγές προσώπων. Θα κοιτάξω κατά περίπτωση για να βρούμε τις προϋποθέσεις, ώστε να μην κλείσουν αυτές οι "εστίες", και ειδικά στα Βαλκάνια».

Κινδυνεύει να καταστραφεί ο τάφος του Ανδρέα Κάλβου στην Αγγλία

Η ελληνική πρεσβεία στη βρετανική πρωτεύουσα αδιαφορεί
Κινδυνεύει να καταστραφεί ο τάφος του Ανδρέα Κάλβου στην Αγγλία
Ο τάφος του ποιητή Ανδρέα Κάλβου που βρίσκεται στο Λάουθ της Αγγλίας στον εξωτερικό χώρο της εκκλησίας της Αγίας Μαργαρίτας πέρασε στα χέρια ιδιώτη αγοραστή.

Σύμφωνα με καταγγελία του ερευνητή Σπύρου Παππά που βρέθηκε πρόσφατα εκεί και μετά από προσπάθεια να διερευνήσει τις προθέσεις του νέου ιδιοκτήτη διαφαίνεται ότι ο τελευταίος «σκοπεύει να μετατρέψει τον ναό, εν μέρει σε χώρο κατοικίας του και εν μέρει σε εργασιακό χώρο».

Το πρόβλημα είναι ότι ο τάφος του Κάλβου, από το 1988 οπότε και αναστηλώθηκε παρουσιάζει σήμερα μεγάλη φθορά και θα πρέπει κάποια στιγμή να αποκατασταθεί.

Επίσης ο ναός της Αγ. Μαργαρίτας (13ου - 15ου αιώνα) βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση - εσωτερικά και εξωτερικά - αν και γίνεται από τον ιδιοκτήτη κάποια πρώτη προσπάθεια συντήρησης που όμως βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Επίσης από το εσωτερικό του ναού, έχει αφαιρεθεί η μαρμάρινη αναμνηστική πλάκα της οποίας τα αποκαλυπτήρια είχε κάνει ο Γ. Σεφέρης και σήμερα φυλάσσεται στο Μουσείο του Λάουθ. Εγείρεται έτσι το ζήτημα για το μέλλον του κενοταφίου και για τις πιθανές λύσεις με σκοπό να διατηρηθεί η μνήμη του Κάλβου.

Απαντά στα δημοσιεύματα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου με δελτίο Τύπου που εξέδωσε απαντά σε όσα γράφτηκαν τις τελευταίες μέρες περί κατάργησής του. «Δεν πρόκειται να βάλουμε λουκέτο. Το Κέντρο θα ζήσει! »

Το Δελτίο Τύπου

«Σχετικά με όσα γράφονται και λέγονται, τις τελευταίες ώρες περί κατάργησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ), το Ε.Κ.Κ. επισημαίνει τα εξής:

Το Ε.Κ.Κ. από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων από τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Τζαβάρα, είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο, προκειμένου να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα που αφορούν στον κινηματογράφο.
Οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί αφορούν σε τρεις άξονες:
 α) της αναβάθμισης των κινηματογραφικών παραγωγών
 β) της θέσπισης ουσιαστικών κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα
 γ) της θέσπισης φορολογικών κινήτρων για τη συμμετοχή χρηματοδοτών στην ελληνική παραγωγή.

Σε αυτή την κατεύθυνση γίνεται ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων με τη συμμετοχή οποιουδήποτε ανήκει στην κινηματογραφική κοινότητα και ενδιαφέρεται να βοηθήσει στην αναμόρφωση του πλαισίου, καθώς και στη συμπλήρωση και αναβάθμισή του. Ο διάλογος με τους Φορείς του κινηματογράφου μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως θετικό βήμα.

Στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα, όσον αφορά τουλάχιστον τον ευαίσθητο τομέα του Πολιτισμού, και ειδικά τον κινηματογράφο, ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα εξαγώγιμα αγαθά της χώρας, είναι φρόνιμο να είμαστε φειδωλοί στις δηλώσεις μας και να μην προκαλούμε προς χάριν εντυπωσιασμού. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου παραμένει αρωγός στην παραγωγή και διανομή ταινιών, θα συνεχίσει απερίσπαστο το έργο του και πολύ σύντομα θα ανακοινώσει την πορεία της αποπληρωμής των χρεών του, καθώς και τις νέες χρηματοδοτήσεις και ενισχύσεις κινηματογραφικών παραγωγών.

Για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όπως μας διαβεβαίωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Τζαβάρας, δεν τίθεται θέμα κατάργησης».

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013, 18:04   http://www.zougla.gr