Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Εναρξη εργασιών στην Πινακοθήκη της νέας εποχής

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12 Iουνίου 2013

Τα έργα επέκτασης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 διπλασιάζοντας τους λειτουργικούς χώρους του μουσείου.

Του Δημήτρη Ρηγόπουλου




Αρχισαν τα έργα περίφραξης της Εθνικής Πινακοθήκης. Στη φωτογραφία η όψη της οδού Μιχαλακοπούλου.

Δεν ξέρει κανείς αν πρέπει να χαρεί ή να λυπηθεί με την εικόνα ερήμωσης στην κεντρική είσοδο της Εθνικής Πινακοθήκης στη λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου. Η οικεία, μοντέρνα σιλουέτα από εμφανές μπετόν των αρχιτεκτόνων - καθηγητών Παύλου Μυλωνά και Δημήτρη Φατούρου (ο Νίκος Μουτσόπουλος αποχώρησε στην πορεία) θα είναι σύντομα παρελθόν.
Από τη Δευτέρα άρχισε να εγκαθίσταται ο εργολάβος που θα φέρει εις πέρας το έργο της επέκτασης της Εθνικής Πινακοθήκης κατά έναν όροφο και 11.040 τ.μ. Ηδη ένα τμήμα της περίφραξης έχει αρχίσει και τοποθετείται κατά μήκος της οδού Μιχαλακοπούλου, εκεί όπου χτυπάει η καρδιά της μετεγκατάστασης. Φορτηγά με έργα τέχνης και άλλα φορητά αντικείμενα αναχωρούν για τη Μαγούλα, στην περιοχή της Δυτικής Αττικής όπου η Εθνική Τράπεζα διαμόρφωσε για λογαριασμό της Εθνικής Πινακοθήκης σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους. Πρόκειται για μια επιχείρηση γιγαντιαίων διαστάσεων καθώς η μόνιμη συλλογή του Ιδρύματος αριθμεί περίπου 17.500 έργα. Η ιδιότυπη αυτή μετακόμιση ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Από τη Μαγούλα ένας πολύ μικρός αριθμός έργων (150) θα κατευθυνθεί προς το Γουδί και την Εθνική Πινακοθήκη για να αποτελέσει έναν πρώτο, εναλλασσόμενο πυρήνα της μόνιμης συλλογής. Μέχρι το τέλος του 2015, οπότε και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα στο συγκρότημα της Βασιλέως Κωνσταντίνου, η προσωρινή έδρα της Πινακοθήκης θα είναι οι εγκαταστάσεις της Εθνικής Γλυπτοθήκης. Ο νέος χώρος αναμένεται να ανοίξει για το κοινό μέσα στο φθινόπωρο. Οσο για τα γραφεία που θα υποδεχθούν τους 60, περίπου, εργαζόμενους, θα διαμορφωθούν σε ειδικά κοντέινερ.

Γιατί οι παιδικές τηλεοπτικές σειρές της ΕΡΤ των '80ς παραμένουν αξεπέραστες.

 ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ 15.6.2013 | 

Νιλς Χόλγκερσον, Φρουτοπία, Σούπερ Γιαγιά, Κάντυ Κάντυ, Θηασαυρός της Βαγίας, Παραμυθάς, Χιλιοποδαρούσα: Τι το τόσο ξεχωριστό είχαν;  

     [Ξανανεβάζω αυτό το ποστ, με αφορμή τα γεγονότα στην ΕΡΤ, και με την ελπίδα η νέα ΕΡΤ να βρει χώρο για πρωτότυπες παραγωγές παιδικών προγραμμάτων]     Όποιος με παρακολουθεί καιρό θα ξέρει το κόλλημά μου με τη δεκαετία του '80. Θα ξέρει όμως πως πάντα αυτοϋπονομεύω τη νοσταλγία μου, εξηγώντας υπομονετικά πώς, όχι, δεν ήταν καλύτερα τα πράγματα τότε - απλώς έτυχε να είμαι παιδί στα '80ς και να γνωρίζω τον κόσμο για πρώτη φορά. Βρίσκω εκνευριστικούς αυτούς που λένε "δε γράφονται τέτοια τραγούδια σήμερα", "εμείς παλιά διασκεδάζαμε πραγματικά" κλπ. Είναι χαρακτηριστικό της κάθε γενιάς να θεωρεί την εποχή της δική της νεότητας την καλύτερη, μόνο που το ίδιο έκανε και η προηγούμενη απ' αυτήν γενιά, και η πρόπροηγούμενη κ.ο.κ. (Ακόμα και στην Χρυσή Εποχή του Περικλή γραφόταν συχνά από ηλικιωμένους σοφούς ότι πάνω-κάτω η Χρυσή Εποχή ήταν χάλια σε σχέση με τότε που μεγάλωναν αυτοί.)  

Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

ERT SPOT ALBANIAN - SERBIAN - ARABIC - POLISH

ERT SPOT ENGLISH-FRENCH-SPANISH

Συγκίνηση στην τελευταία συναυλία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας & Χορωδίας της ΕΡΤ - 15/06/2013


The last concert of the National Symphonrchestra and Choir of ERT (Greece)

http://www.youtube.com/watch?v=aUmubmoEjHo&feature=player_embedded

Dear colleagues, fellow artists, musicians and managerial staff of State Radio Television Broadcasters worldwide,
This is a communication letter from all 3 Music Ensembles of the Greek Radio Television (ERT), which as you already know is now SHUT DOWN after a government decree. As of Tuesday the 11th of June 2013 the “National Symphony Orchestra” (est. 1938), the “Contemporary Music Orchestra” (est. 1954) and the Choir (est. 1977) of ERT have ceased their activities.The new institution that is proposed at the moment from the government there is no room for music whatsoever. Our very existence is at stake. We are asking for help and solidarity in any possible way. It is of the outmost importance to make them understand why a Public Television should include Music Ensembles. We would mostly appreciate a written formal statement of support (in both email and normal post if possible) addressed to the Greek government (Prime Minister’s Office, Ministry of Finance and Ministry of Culture, Ministry of State, GENERAL SECRETARIAT OF INFORMATION ANDCOMMUNICATION) and to your own respective governments as means of applying pressure for the existence and functioning of the Music Ensembles and ERT in general. A European country’s decision to shut down its national Broadcaster constitutes a major strike against democracy and culture that concerns all of us.

1925-1994: Ένα μικρό αφιέρωμα σε μνήμη Μ. Χατζηδάκι


 
«Αδιαφορώ για την δόξα. Με φυλακίζει μες στα πλαίσια που καθορίζει εκείνη κι όχι εγώ.
Πιστεύω στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει εκ βαθέων, κι όχι σ' αυτό που κολακεύει τις επιπόλαιες και βιαίως αποκτηθείσες συνήθειές μας.
Περιφρονώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία καθώς και την κάθε λογής χυδαιότητα.
Σαν χθες, στις 15 Ιουνίου 1994, πέθανε ο μεγάλος Μάνος Χατζηδάκις…

Ο Μάνος Χατζιδάκις γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου 1925 στην Ξάνθη. Γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκι και της Αλίκης Αρβανιτίδου, ξεκινάει από τα τέσσερά του χρόνια μαθήματα πιάνου. Το 1932 οι γονείς του Μάνου Χατζιδάκι χωρίζουν και με τη μητέρα του και την αδελφή του Μιράντα, μετακομίζουν στην Αθήνα. Ο πατέρας του σκοτώνεται το 1938 σε αεροπορικό δυστύχημα.

Επαιτειος θανάτου Μάνου Χατζιδάκι

του Δημήτρη Μανιάτη
Ο Ο Χατζιδάκις ήταν πρόσωπο που, μεταξύ των άλλων, το χαρακτήρισαν: η ελεύθερη σχέση του με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, σχέση που του επέτρεπε να είναι αψύς και κριτικός όταν ένιωθε ότι αυτό είναι απαραίτητο· το δημιουργικό πάρε - δώσε με ορισμένους εκ των παρεμβατικότερων καλλιτεχνών του καιρού του· η προσπάθεια δημιουργίας ομάδων από νεότερους, παθιασμένους διανοούμενους, με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των πολιτών (ανάμεσα στις οποίες, οι απόπειρες του Τρίτου Προγράμματος και του περιοδικού «Το Τέταρτο») · 
η προσπάθεια ανάδειξης περιφρονημένων ή παρεξηγημένων εκδοχών του λαϊκού πολιτισμού, με μουσικές εκδόσεις ή με καλλιτεχνικές δραστηριότητες (όπως το Φεστιβάλ των Ανωγείων)· η μαχητική υπεράσπιση των ελευθεριών, των αξιών του δυτικού πολιτισμού, της πνευματικότητας· 
   «Η τέχνη στην υπηρεσία της πολιτικής υπηρετεί την τέχνη όσο η κομματική εφημερίδα υπηρετεί την αλήθεια και την πληροφόρηση. Και μια τέχνη που δεν τροφοδοτεί την ανθρώπινη ευαισθησία κι ούτε προέρχεται από αυτήν, προβάλλοντας κακοφτιαγμένα υποκατάστατα, είναι μια τέχνη που θα πρέπει να την αποκηρύσσουμε μετά βδελυγμίας και να την αγνοήσουμε οριστικά», έγραφε σε σημείωμά του στο περιοδικό «Τέταρτο» το 1985, σκιαγραφώντας τις αλληλοτροφοδοτούμενες λειτουργίες τέχνης και πολιτικής. Αραγε αυτός ο φανατικός του προφορικού λόγου θα σύχναζε ακόμη στο GB Corner, θα έπινε τον καφέ του στο Φίλιον (αφού Βυζάντιον και Φλόκας πια δεν υπάρχουν), θα μοιραζόταν τις σκέψεις του στον «Μαγεμένο Αυλό», θα είχε σελίδα στο facebook ή στο twitter; 

Ο Μάνος και η Μελίνα τραγουδούν τον κυρ-Αντώνη


Ενα εκπληκτικό, συλλεκτικό βίντεο από την ΕΡΤ... (video)



Δίπλα στο αναμμένο τζάκι ο Μάνος Χατζιδάκις και η Μελίνα Μερκούρη τραγουδούν, απαγγέλουν τον κυρ-Αντώνη.
Τέσσερα λεπτά σπουδαίας πολιτιστικής κληρονομιάς σ' αυτό το συλλεκτικό βίντεο που πρόβαλε η ΕΡΤ. Αφορμή η επέτειος θανάτου του Μάνου Χατζιδάκι.
 Εφυγε από τη ζωή στις 15 Ιουνίου του 1994.
Ο Μάνος τραγουδά στα ελληνικά, η Μελίνα στα γαλλικά. Το βίντεο γυρίστηκε για λογαριασμό της γαλλικής τηλεόρασης.



«300: Rise of an Empire»

Τα κοσμήματα του Ξέρξη, οι κοιλιακοί του Θεμιστοκλή, αίμα σε slow motion και μια κλωτσιά στην παράδοση του «Leonidas». Ολα όσα απολαύσαμε στους «300» είναι εδώ!
Μπορεί να μην δημιουργήσει τον ίδιο σάλο που έκανε η ταινία του Ζακ Σνάιντερ, όμως η κατά κάποιον τρόπο «συνέχεια» του «300» σκηνοθετημένη αυτή τη φορά από τον Νόαμ Μούρο, έχει όλα τα στοιχεία που έκαναν εκείνη την μεταφορά του graphic novel του Γρανκ Μιλερ μεγάλη επιτυχία είναι εδώ.
Κόμικ αισθητική, γυμνασμένοι άντρες, ποπ βία, κι ένα Δαβίδ εναντίον Γολιάθ μήνυμα. Αν σας άρεσε εκείνη η ταινία, ετοιμαστείτε για μια δεύτερη γερή δόση ηρωϊσμού και αρχαιοελληνικής περιπέτειας. Στο «300: Rise of an Empire» δεν διαδραματίζεται στις «Hot Gates» (ή αν προτιμάτε Θερμοπύλες), αλλά ακολουθεί τον στρατηγό Θεμιστοκλής (Σάλιβαν Στάπλετον) ο οποίος την ίδια περίπου περίοδο, πολεμούσε τους Πέρσες στην θάλασσα.