Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Αναβιώνει το αλώνισμα ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μονής Μαλεβιζίου

Εκδηλώσεις για τη γιορτή του αλωνίσματος από τον πολιτιστικό σύλλογο Μονής Μαλεβιζίου  
Εκδηλώσεις για τη γιορτή του αλωνίσματος από τον πολιτιστικό σύλλογο Μονής Μαλεβιζίου 
 
Στην καρδιά του Θέρους την Παρασκευή 12 Ιουλίου στη Μονή θα πραγματοποιηθεί συναυλία με το Λουδοβίκο των Ανωγείων. Η γιορτή του αλωνίσματος παραπέμπει στο πρόσφατο παρελθόν όπου το λίγο ήταν ταυτόσημο με το απαραίτητο εκεί όπου η καθημερινότητα είχε το άρωμα της Γης, μια αναφορά στου άχυρου τη σκόνη.

Πολιτιστική γέφυρα ανάμεσα στην Κρήτη και την Ήπειρο

Μουσικές εκδηλώσεις με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια της Ηπείρου, θα δώσει στις 10,11,12 Ιουλίου στο νησί μας ο λαογραφικός-πολιτιστικός σύλλογος «ΘΕΟΔΩΡΙΑΝΙΤΩΝ-ΚΩΣΤΗΛΑΤΑ». 
Μουσικές εκδηλώσεις με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια της Ηπείρου, θα δώσει στις 10,11,12 Ιουλίου στο νησί μας ο λαογραφικός-πολιτιστικός σύλλογος «ΘΕΟΔΩΡΙΑΝΙΤΩΝ-ΚΩΣΤΗΛΑΤΑ».
 
Οι εκδηλώσεις οργανώνονται από την Περιφέρεια Κρήτης με την υποστήριξη των δήμων Φαιστού, Αρχανών-Αστερουσίων, και Κισσάμου, και πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της σύσφιξης των παραδοσιακών, λαογραφικών, πολιτιστικών, σχέσεων μεταξύ των Περιφερειών Κρήτης και Ηπείρου.

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αρχαιολόγος που ανάστησε το Μινωικό Πολιτισμό

O Έβανς ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την Κρήτη 
  O Έβανς ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την Κρήτη
 
Σαν σήμερα, 08 Ιουλίου το 1851, γεννήθηκε ο Σέρ Άρθουρ Τζων Έβανς, (Sir Arthur John Evans, 8 Ιουλίου, 1851 - 11 Ιουλίου, 1941), ο γνωστότατος Άγγλος αρχαιολόγος που αποκάλυψε στο σύνολό του τον πολιτισμό που ονόμασε Μινωικό.  Ήταν γιος του Τζον Έβανς, ενός χαρτοβιομηχάνου και ερασιτέχνη αρχαιολόγου ουαλικής καταγωγής. Έλαβε την εκπαίδευσή του στο Σχολείο Χάροου (Harrow), στο κολέγιο Μπρέιζνοουζ του και το πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν. Ενστερνιζόμενος το ενδιαφέρον του πατέρα του στην αρχαιολογία ο Άρθουρ εργάστηκε στο μουσείο Ασμόλειαν, στην Οξφόρδη κατά την περίοδο 1884 - 1908.
O Έβανς ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την Κρήτη ως πηγή σφραγίδων που περιείχαν πρώιμες επιγραφές μη αποκρυπτογραφημένες. Η αρχαία πόλη του Κεφαλά (Κνωσός) στη βόρεια ακτή της Κρήτης, κοντά στο Ηράκλειο, ήταν γνωστή στους ντόπιους, που ξέθαβαν αρχαία κεραμικά και νομισματικά τέχνεργα, καθώς καλλιεργούσαν τους αγρούς.Ωστόσο, ο πρώτος που ανέσκαψε την Κνωσό ήταν ο Ηρακλειώτης έμπορος και αρχαιοδίφης Μίνως Καλοκαιρινός, ο οποίος το 1878 αποκάλυψε τα θεμέλια αποθηκευτικών χώρων γεμάτα πίθους.

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Τρομερή αναπαράσταση της Ακρόπολης από τουβλάκια Lego [εικόνες]

Τρομερή αναπαράσταση της Ακρόπολης από τουβλάκια Lego [εικόνες]

Μια Ακρόπολη κατασκευασμένη από 120.000 τουβλάκια Lego εκτίθεται από το Σάββατο (6/7) στο Μουσείο Νίκολσον του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ.
Ο κατασκευαστής της Ράιαν Μακνότ χρειάστηκε 300 ώρες για να ολοκληρώσει το έργο του και τα κτίσματα περιλαμβάνουν τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς Νίκης, το Ερέχθειο και τα Προπύλαια. «Δεν πρόκειται για αρχιτεκτονικό μοντέλο κλίμακας, αλλά περισσότερο για μια αναπαράσταση» δηλώνει ο κατασκευαστής του και συμπληρώνει ότι το πιο δύσκολο ήταν να αποδώσει σωστά τις διαγώνιες γραμμές.
Σην αναπαράσταση της Ακρόπολης με τουβλάκια Lego, μπορεί να διακρίνει κανείς κι έναν λιλιπούτειο Οιδίποδα που βγάζει τα μάτια του με ένα ξίφος, ενώ το αίμα του κυλάει στη σκηνή. Το κοινό, αποτελούμενο από φιγούρες Lego παρακολουθεί με προσοχή. «Πρόκειται για μια παράσταση του Οιδίποδα Τύραννου» εξηγεί στον Τύπο της Αυστραλίας ο Μάικλ Τάρνερ, ο διευθυντής του μουσείου.

Διεθνής προβολή των τεχνολογικών επιτευγμάτων του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού.

Έναρξη του Διεθνούς Θερινού Σχολείου από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Ξεκίνησαν τα θερινά σχολεία στο Διεθνές Πανεπιστήμιο 
 
Τη Δευτέρα 1η Ιουλίου 2013, στο χώρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, έγινε η εναρκτήρια εισήγηση για το 1ο Θερινό Σχολείο με θέμα «Αρχαία Τεχνολογία και Τεχνικές», από τον Ομότιμο Καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θεοδόσιο Τάσιο, Ακαδημαϊκό δάσκαλο και Πρόεδρο της ΕΜΑΕΤ. Επιστημονική υπεύθυνη του διδακτικού προγράμματος, που διαρκεί δύο εβδομάδες, είναι η Διευθύντρια Ερευνών Dr. Άννα Μιχαηλίδου.

Χωρίς τέλος η ανακαίνιση στο "Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας"

Τα δυο γνωστότερα αρχαιοελληνικά αγάλματα της Κάτω Ιταλίας, οι "Πολεμιστές του Ριάτσε", βρίσκονται εδώ και τρία χρόνια εκτός του μουσειακού χώρου που θα έπρεπε να τα φιλοξενεί, εξαιτίας έργων επέκτασης και ανακαίνισης τα οποία ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθούν, έγραψε σήμερα η ιταλική εφημερίδα Κοριέρε Ντέλα Σέρα

Μέχρι την άνοιξη του 2014, οι «Πολεμιστές του Ριάτσε» θα παραμείνουν σε αίθουσα του περιφερειακού συμβουλίου της Καλαβρίας, όπου έχουν τοποθετηθεί σε ειδικά στηρίγματα.

Τα δυο αγάλματα εντοπίστηκαν από Ιταλό δύτη στο βυθό του Ιονίου Πελάγους στις 16 Αυγούστου 1972 και θεωρούνται κορυφαία έργα της γλυπτικής τέχνης του πέμπτου αιώνα π.Χ. Αρχικά, πολλοί επιστήμονες είχαν κάνει λόγο για πιθανό έργο του Φειδία. Ο Ιταλός αρχαιολόγος Πάολο Μορένο, όμως, ο οποίος μελέτησε τα δυο αγάλματα επί σειρά ετών, θεωρεί ότι το πρώτο αναπαριστάνει τον ήρωα Τυδέα και το δεύτερο τον Αμφιάραο, δυο από τους πολεμιστές της τραγωδίας "Επτά Επί Θήβας" του Αισχύλου.

Κεραμικά, χαλκό και μοβ υφάσματα εξήγε η Κύπρος

Ευημερούσε η Λάρνακα Κύπρου την Εποχή του Χαλκού

Την Εποχή του Χαλκού στην Ελλάδα, και όταν βασίλευαν στις Μυκήνες οι γνωστοί από την αρχαία τραγωδία Ατρέας, Αγαμέμνων, Αίγισθος, Ορέστης (13ος-12ος αι. π.Χ.), στη Λάρνακα της Κύπρου, και συγκεκριμένα κοντά στο σημερινό διεθνή αερολιμένα, υπήρχε μια πόλη που διέθετε χαλκουργείο, εξάγοντας χαλκό στη Μεσόγειο, και υφαντουργείο, που παρήγε πολύτιμα μοβ υφάσματα. 

 
 Τμήμα αυτής της πόλης αποκαλύφθηκε έπειτα από έρευνα, με υπεδάφιο ραντάρ, των Πανεπιστημίων Γκέτεμποργκ και Βιέννης.

Η πόλη είχε έκταση 25 έως 50 εκταρίων, σύμφωνα με το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου, και οι απαρχές της ανάγονται στον 16ο αι. π.Χ. Φαίνεται πως καταστράφηκε στις αρχές του 12ου αι. π.Χ. και δεν ξανακατοικήθηκε. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αυτής της ανασκαφής ήταν το χαλκουργείο, καθώς βρέθηκαν μεταλλεύματα χαλκού και εκατοντάδες κιλά σκουριάς χαλκού.

Ο θρήνος ως βίωμα και ως παράσταση

Η πρωτοπόρος των βυζαντινών σπουδών Μάργκαρετ Αλεξίου μιλά στην «Ε»

Είναι, τουλάχιστον, συγκινητικό στην Ελλάδα της κρίσης, κάτω απ' το γαλανό αττικό ουρανό, με θέα -συμπτωματικά- την Ακρόπολη, η κορυφαία Βρετανίδα μελετήτρια της ελληνικής παράδοσης και πρωτοπόρος των βυζαντινών σπουδών, Μάργκαρετ Αλεξίου, να τραγουδά δημοτικά τραγούδια. 

«Η ανθρωπότητα περνά μια δύσκολη περίοδο. Ομως οι άνθρωποι νιώθουν ξανά την ισχύ και την ανάγκη της παράδοσης» λέει η κορυφαία ερευνήτρια, που συμμετείχε στο τριήμερο συνέδριο «Η λογοτεχνία ως δρώμενο» 
 «Η ανθρωπότητα περνά μια δύσκολη περίοδο. Ομως οι άνθρωποι νιώθουν ξανά την ισχύ και την ανάγκη της παράδοσης» λέει η κορυφαία ερευνήτρια, που συμμετείχε στο τριήμερο συνέδριο «Η λογοτεχνία ως δρώμενο» Το μήλο κάτω απ' τη μηλιά.

Άρωμα και εικόνες Αιγαίου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Έκθεση φωτογραφίας και video art
Κώστας Μασσέρας, Αλάτι.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, γίνεται χώρος φιλοξενίας μιας μοναδικής  έκθεσης, που στόχο έχει να αναδείξει τις ομορφιές και τα πλούτη των θαλασσών μας και ειδικότερα του Αιγαίου.
Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση με τίτλο «Aegean Experienced», αποτελείται από φωτογραφίες και video-art στα οποία πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχει το Αιγαίο πέλαγος, μέσα από την πολύπλευρη οπτική γωνία των επτά καλλιτεχνών που συμμετέχουν με τα έργα τους.
Οι εικαστικοί παρουσιάζουν εικόνες από το πανέμορφο Αιγαίο το οποίο αλλάζει διαρκώς πρόσωπα μπροστά από τον φακό, το κάδρο ή την κάμερά τους. Οικείο, απόμακρο, αινιγματικό ή ανέμελο, το Αιγαίο παραμένει ο σιωπηλός βασιλιάς πολλών ελληνικών νησιών - σαν ένας χώρος ανέγγιχτης και  απαράμιλλης ομορφιάς, που δεν μπορεί κανείς να «διαβάλει».
Σύμφωνα με τη μυθολογία, το όνομά του προέρχεται από τον Αιγαία, βασιλιά της Αθήνας και πατέρα του Θησέα, ο οποίος έπεσε και πνίγηκε στα νερά του πελάγους από το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

Κρέμα 2.000 ετών μαζί με τα αποτυπώματα του κατόχου της

Περίεργα ευρήματα για... καλλυντικά της αρχαιότητας
Κρέμα 2.000 ετών μαζί με τα αποτυπώματα του κατόχου της
Σε άνδρα, γυναίκα ή παιδί ανήκαν αυτά τα ίχνη δακτύλων, που μετρούν 2000 χρόνια; Κι αυτή η κρέμα όπου άφησαν τα αποτυπώματά τους ήταν καλλυντική για τις όμορφες της αρχαιότητας, μήπως ιατρική για αρρώστους ή τελετουργική για την χρήση της στη λατρεία; Απαντήσεις ακόμη δεν υπάρχουν, αφού το μικρό, μεταλλικό αγγείο, διαμέτρου έξι εκατοστών ανοίχθηκε μόλις τώρα από τους αρχαιολόγους που το βρήκαν κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο συγκρότημα ενός ρωμαϊκού ναού στην Tabard Square του Λονδίνου.