Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Νέο χέρι και φτερό αποκτά η Νίκη της Σαμοθράκης

Εργασίες συντήρησης στο Μουσείο του Λούβρου

Το εκπληκτικό έργο, που χρονολογείται γύρω στο 190 π.Χ., έχει ύψος 2,75 μέτρα μαζί με τα φτερά και  5,58 μέτρα μαζί με τη μαρμάρινη πλώρη πλοίου όπου είναι στερεωμένο.

Θα αποκατασταθούν εκ νέου το δεξί χέρι και το δεξί φτερό της Νίκης της Σαμοθράκης, του περίφημου αγάλματος που ανακαλύφθηκε στο ελληνικό νησί το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και έκτοτε εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.

Το «Σπίτι του Ελύτη» στην Πλάκα

Χειρόγραφα, σημειωματάρια εργασίας, σπάνιο φωτογραφικό, κινηματογραφικό και ηχητικό υλικό και έργα ζωγραφικής από το προσωπικό αρχείο του νομπελίστα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη θα στεγαστούν και θα εκτεθούν σε κτίριο στην Πλάκα.
Στο «Σπίτι Ελύτη», στον ισόγειο χώρο, θα γίνει ακριβής αναπαράσταση του γραφείου του ποιητή με τα αυθεντικά έπιπλά του.

Το διώροφο κτίριο επί των οδών Διοσκούρων 4 και Πολυγνώτου 7, θα ονομαστεί «Σπίτι του Ελύτη» και θα περιλαμβάνει ακριβή αναπαράσταση του γραφείου του ποιητή και έκθεση αρχειακού υλικού του.

Τα PIIGS φέρνουν το έθνικ τους

07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 
2ο Athens World Music Festival στην Τεχνόπολη (15-19 Ιουλίου) 
Παραδοσιακές μουσικές από Πορτογαλία, Ιταλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ελλάδα κυριαρχούν σε μια διοργάνωση που ξεκίνησε πέρυσι και φιλοδοξεί να μείνει για πολλά χρόνια ακόμα

Της Μαρίνας Κουβέλη

Μετά την επιτυχία της πρώτης διοργάνωσης, το Athens World Music Festival επιστρέφει και φέτος στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων για ένα πενταήμερο (15–19 Ιουλίου) γεμάτο με μουσικές από Πορτογαλία, Ιταλία, Ιρλανδία, Ελλάδα και Ισπανία και αρκετούς πολιτικούς υπαινιγμούς. Γι” αυτό και δίπλα στο 2ο Athens World Music Festival υπάρχει ο διακριτικός τίτλος PIIGS, αφού οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν κατάγονται από τις 5 ευρωπαϊκές χώρες που βασανίζονται από την οικονομική ύφεση. Η κάθε μέρα θα είναι αφιερωμένη και σε μια διαφορετική χώρα.

Ο Λε Κορμπιζιέ της ευφυΐας και της ομορφιάς

12/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Η έκθεση «Le Corbusier: Αn Atlas of Modern Landscapes» στο MoMΑ 
Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης αφιερώνει στον οραματιστή αρχιτέκτονα τη μεγαλύτερη και πληρέστερη διοργάνωση που έχει γίνει ποτέ στη μεγαλούπολη. Παρουσιάζονται πάνω από 320 εκθέματα: σχέδια, μακέτες, έπιπλα, ακουαρέλες, πίνακες ζωγραφικής, φωτογραφίες καθώς και τέσσερις κατοικίες σε φυσικό μέγεθος

Της Παρής Σπίνου

Πρωτοπόρος της μοντέρνας αρχιτεκτονικής, ο Λε Κορμπιζιέ σαν νέος «αναγεννησιακός» άνθρωπος ασχολήθηκε και με τον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων, την πολεοδομία, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη συγγραφή μαχητικών θεωριών. Με πνεύμα διεθνές, ανοιχτό στις προκλήσεις, χρησιμοποίησε όλα τα μέσα που είχε στη διάθεσή του, από τις υδατογραφίες που νεαρός έκανε στο ταξίδι του στην Ελλάδα και την Τουρκία, τα σκίτσα της Ινδίας, τις φωτογραφίες από διαφορετικά μέρη του κόσμου (Αλγερία, Μπογκοτά), για να διαμορφώσει τα αρχιτεκτονικά πρότυπα των μεγάλων έργων του.


Την πολυδιάστατη δημιουργία ενός κοφτερού, πάντα σε εγρήγορση, μυαλού προβάλλει η έκθεση «Le Corbusier: Αn Atlas of Modern Landscapes» («Λε Κορμπιζιέ: ένας Ατλας των μοντέρνων τοπίων») στο Μuseum of Modern Art της Νέας Υόρκης –η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα στην αμερικανική μεγαλούπολη. Παρουσιάζονται πάνω από 320 εκθέματα: αρχιτεκτονικά σχέδια και μακέτες, αυθεντικά έπιπλα, ακουαρέλες, πίνακες ζωγραφικής, φωτογραφίες, καθώς και τέσσερις κατασκευές εσωτερικών χώρων κατοικιών, σε φυσικό μέγεθος.

Αναζητώντας την ψυχή που χάθηκε

ΒΗΜΑ 12/7
Μήπως το λιγότερο είναι περισσότερο;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια και μετά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας, το ερώτημα απασχολεί αρκετό κόσμο. Καλώς ή κακώς η κρίση μας έμαθε όντως να ζούμε με λιγότερα. Και όχι απαραιτήτως χειρότερα. Γιατί το σίγουρο είναι ότι μαθαίνοντας (έστω καθυστερημένα) να ζούμε με τα λίγα, δεν μας λείπουν και τόσο τα πολλά. Νομίζω ότι κατά βάθος αυτό έχει μια ομορφιά και αναδύει απελευθέρωση.

Είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι, όλοι μέσα μας το γνωρίζουμε. Κυρίαρχο πολιτισμικό πρότυπο, ο καταναλωτισμός έστρεψε τον άνθρωπο στη συσσώρευση, στον πυρετό του ατομικού συμφέροντος, στην απαξία του συλλογικού και στην καταστροφή του πλανήτη. Απομάκρυνση από τα σημαντικά, απλά πράγματα της ζωής. Χάσιμο της  επαφής με τον κόσμο, με την φύση, με την αυτογνωσία, με την παράδοση, με τον πολιτισμό.

Η λάμψη ταιριάζει στο Αχίλλειο



Εργασίες αποκατάστασης και πρόβλεψη μουσειακής χρήσης
Η  λάμψη  ταιριάζει στο Αχίλλειο

3
εκτύπωση 
 
Ιστορικό  κτίριο το Αχίλλειο στην  Κέρκυρα,  που  κτίσθηκε  όπως  είναι  γνωστό από την αυτοκράτειρα της Αυστροουγγαρίας , τότε,  την Ελισάβετ, που  αγαπήθηκε περισσότερο ως  Σίσσυ  πρόκειται  να  δεχθεί έργα αποκατάστασης  και  αναβάθμισης   όπως είναι αναγκαίο  άλλωστε. 

Το  κτιριακό συγκρότημα  ιδρύθηκε στα  τέλη του 19ου  αιώνα  (1889-1892) και  τα  τελευταία χρόνια  λειτουργούσε  ως μουσείο  του  εαυτού  του,  μη  αποκλειόμενων  και  άλλων χρήσεων,  όπως  διαφόρων εκδηλώσεων όχι  πάντα απολύτως συναφών με την ιστορία  του. Αλλωστε  όπως  όλοι θυμόμαστε είχε  λειτουργήσει  για πολλά χρόνια  και ως  καζίνο  ενώ στον Α΄και Β΄ Παγκόσμιο  πόλεμο στέγασε νοσοκομεία. Τώρα  όμως το Κεντρικό Συμβούλιο  Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου  Πολιτισμού ενέκρινε την προμελέτη για την αποκατάσταση και   την ανάδειξή του με  σκοπό την  μουσειακή του χρήση και την επέκτασή της.

Ψάρευε… αρχαία λυχνάρια και αγγεία!



Μαζί με τα ψάρια, τα δίχτυα ενός 44χρονου κυβερνήτη αλιευτικού σκάφους από την Καβάλα που ψάρευε στα ανοιχτά της Λήμνου έβγαλαν στην επιφάνεια και έναν αρχαιολογικό θησαυρό, που όμως «ξέχασε» να δηλώσει και εντοπίστηκε τυχαία στο αμπάρι του γρι- γρι του!
       Οι άνδρες του Λιμενικού που έκαναν έλεγχο στο ψαροκάικο στην Αγία Κυριακή του Τρικερίου Μαγνησίας, βρήκαν κρυμμένο στο αμπάρι ένα κιβώτιο από φιλεζόλ το οποίο περιείχε 13 αρχαία πήλινα λυχνάρια, δυο μικρά πήλινα αγγεία –έναν αρτύρα και έναν σκύφο- και ένα τμήμα πήλινου αγγείου!

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Όταν ο Ρέμπραντ ξεφορτώθηκε συμβάσεις

Μεγάλο αφιέρωμα της National Gallery του Λονδίνου στον Ολλανδό μετρ    

Αν τα ελληνικά μουσεία αγωνιούν για τις εκθέσεις του φθινοπώρου, τα αντίστοιχα μεγάλα ιδρύματα του εξωτερικού έχουν ήδη διαμορφώσει το πρόγραμμά τους για την επόμενη διετία. Η National Gallery του Λονδίνου, για παράδειγμα, μόλις ανακοίνωσε τις εκθέσεις του 2014, με κορυφαίο το αφιέρωμα στον μεγάλο Ολλανδό δάσκαλο του 17ου αιώνα Ρέμπραντ.

Γιορτάζουν με …χορό τα 100 χρόνια Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα



Μουσικοχορευτική εκδήλωση με τις σχολές κρητικών χορών «Μαυρόκωστα», την Πέμπτη 11 Ιουλίου, στο Κηποθέατρο «Ν. Καζαντζάκης».
Οι Σχολές Κρητικών Χορών «ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ», στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων «Ηράκλειο-Καλοκαίρι 2013», θα πραγματοποιήσουν Μουσικοχορευτική Εκδήλωση  με την συμμετοχή 100 χορευτών των σχολών τους, μαζί τα μουσικά συγκροτήματα των ΜΑΝΩΛΗ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΓΙΩΡΓΗ ΦΑΣΟΥΛΑ – ΚΩΣΤΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ και ΓΙΩΡΓΗ ΛΕΚΑΚΗ. Παρουσιάζει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΥΝΤΗΡΑΚΗΣ.
Η εκδήλωση έχει και φιλανθρωπική δράση, καθώς αντί εισιτηρίου δέχονται  τρόφιμα μακράς διαρκείας και φάρμακα, τα οποία θα διατεθούν από το Δίκτυο Κοινωνικής Φροντίδας του Δήμου Ηρακλείου, σε άπορους συμπολίτες μας, είναι δε αφιερωμένη στα 100 χρόνια της ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013,
Ώρα έναρξης: 21:30,   Είσοδος ελεύθερη.
http://rethemnosnews.gr

Η Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22



To Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Αθλητικό Οργανισμό Δήμου Αγίου Νικολάου και το Σύλλογο Μικρασιατών και Ποντίων Μεραμπέλου εγκαινιάζουν την έκθεση «Η Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22», η οποία θα φιλοξενηθεί  στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγίου Νικολάου από τις 12 έως τις 27 Ιουλίου 2013.
Η αρχική έκθεση με τίτλο «Η αττική γη υποδέχεται τους πρόσφυγες του ’22» διοργανώθηκε και παρουσιάστηκε από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων στον εκθεσιακό του χώρο από τον Οκτώβριο του 2006 έως το Μάρτιο του 2007. H νέα έκθεση καταγράφει και αποτυπώνει μέσα από φωτογραφίες, έγγραφα και χάρτες τη διπλή εμπειρία της υποδοχής των προσφύγων του 1922 στην Αττική και την Κρήτη.