Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Το μουσείο της Εθνικής Ελλάδος Ποδοσφαίρου

Το ελληνικό καλοκαίρι του Ζακ Λακαριέρ

Έντυπη Έκδοση 

27 εικαστικοί ζωγράφισαν με αφορμή ένα βιβλίο


Τα έργα τους παρουσιάζονται στον «Ιανό» (17 Ιουλίου - 28 Σεπτεμβρίου)
«Στην Ελλάδα η ομορφιά δεν μαθαίνεται ποτέ, είναι αυθόρμητη, αυτόχθονη όπως τ' άσπρα κεντίδια των κυμάτων πάνω στην άμμο, όπως η μελετημένη συμμετρία των κυπαρισσιών σε όλο το μήκος των δρόμων, σαν μία πανδαισία χρωμάτων σε πόρτες και παράθυρα, ή σαν το πολύχρωμο έμβλημα των ελληνικών ενδυμάτων και κοσμημάτων.
Έργο του Κώστα ΣιαφάκαΈργο του Κώστα Σιαφάκα

Στην Πλάκα το «Σπίτι του Ελύτη»

Έντυπη Έκδοση 

Ενα αίτημα της Ιουλίτας Ηλιοπούλου, να στεγαστεί το Αρχείο Ελύτη σε ένα από τα διατηρητέα κτήρια του υπουργείου Πολιτισμού στην Πλάκα, ικανοποιήθηκε. Αποφασίστηκε από το Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων να μετατραπεί σε «Σπίτι του Ελύτη» το διώροφο απέναντι από τη Ρωμαϊκή Αγορά (Διοσκούρων 4 και Πολυγνώτου 7), προκειμένου να στεγάσει στο ισόγειο το γραφείο τού νομπελίστα ποιητή (σε ακριβή αναπαράσταση) και μία έκθεση αρχειακού υλικού του.

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΙΒΛΟΥ ΝΑΞΟΥ

Στον Ρέμπραντ αφιερώνει το σημερινό λογότυπό της η Google

Ο σπουδαίος ζωγράφος και χαράκτης, γεννήθηκε στις 15 Ιουλίου του 1606

Στα 407α γενέθλια του ζωγράφου Ρέμπραντ φαν Ράιν είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της Google. Ο σπουδαίος ζωγράφος και χαράκτης του 17ου αιώνα, που σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ζωγράφων όλων των εποχών, γεννήθηκε στις 15 Ιουλίου του 1606, στο Λέιντεν της Ολλανδίας.

Το όνομά του συμβολίζει την περίοδο της «Χρυσής Εποχής» της Ολλανδίας, στην οποία ανήκει χρονικά το έργο του. Φιλοτέχνησε συνολικά περίπου 400 πίνακες, περισσότερα από 1000 σχέδια ζωγραφικής και περίπου 290 χαρακτικά, αν και μέρος των έργων που αποδίδονται στον Ρέμπραντ – κυρίως έργα ζωγραφικής και σχέδια – αμφισβητείται.

Διακρίθηκε αναπαριστώντας ιστορικές, βιβλικές και αλληγορικές σκηνές

Η Πετρούπολη γιορτάζει τα 30 χρόνια θεάτρου Πέτρας

ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 21.30 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ.


Στο πλαίσιο του εορτασμού των 30 χρόνων λειτουργίας του Θεάτρου Πέτρας, τη Δευτέρα 15 Ιουλίου στις 21.30 θα προβληθεί για πρώτη φορά το ντοκιμαντέρ που αφορά στην πορεία του Φεστιβάλ Πέτρας όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και της Πετρούπολης μέσα από αυτό.

Στο ντοκιμαντέρ αυτό συμμετέχουν πολλοί Έλληνες κορυφαίοι καλλιτέχνες οι οποίοι μεταφέρουν την εμπειρία, τα συναισθήματα και τα βιώματά τους από τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ στις οποίες έχουν πάρει μέρος, από τη πρώτη μέρα λειτουργίας του, έως σήμερα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Όποιος επιθυμεί, μπορεί να προσφέρει αντί εισιτηρίου, τρόφιμα μακράς διάρκειας, για τη στήριξη της Δημοτικής Αποθήκης Τροφίμων, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που θα λειτουργεί στην είσοδο του Θεάτρου.
Την εκδήλωση θα παρουσιάσει ο ηθοποιός Κρατερός Κατσούλης.

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης,   http://www.zougla.gr/politismos

Ανάδειξη και διαχείριση πολιτισμικής κληρονομιάς

Πύλος: Μελέτη διαχείρισης και ανάδειξης του πολιτισμικού τοπίου του όρμου του Ναβαρίνου
Εικ. 1. Η περιοχή του Όρμου του Ναβαρίνου στο Νομό Μεσσηνίας. Πηγή: Google Earth (6.1.2012) και ιδία επεξεργασία.
 
  από Archaeology newsroom, από Ηρώ-Αλεξάνδρα Βαλσαμάκη - Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013
Σε μια εποχή ραγδαίων χωρικών αλλαγών, η αναγκαιότητα βαθύτερης κατανόησης του πολυδιάστατου χαρακτήρα του σύγχρονου τοπίου και συστηματικότερης δράσης για την προστασία και ανάδειξη της φυσιογνωμίας του, σε συνδυασμό με την προ τριετίας κύρωση από το ελληνικό κράτος της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για το Τοπίο (European Landscape Convention), διαμορφώνουν την απαίτηση μιας πιο ολοκληρωμένης διαχειριστικής αντιμετώπισής του. Η περιοχή του όρμου του Ναβαρίνου στην Πύλο Μεσσηνίας αποτελεί ένα μοναδικής σπουδαιότητας πολιτισμικό τοπίο, το οποίο υφίσταται σημαντικές πιέσεις από τις σύγχρονες τάσεις μετασχηματισμού του χώρου.

Δισπηλιό: Στα χέρια της… νανοτεχνολογίας η σωτηρία του νεολιθικού οικισμού

Ο αρχαιότερος νεολιθικός οικισμός στην Ευρώπη
Από την αναπαράσταση του λιμναίου οικισμού στο Δισπηλιό.
 
  από Archaeology newsroom - Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013
Στα χέρια πανεπιστημιακών ερευνητών, που δεν φοβούνται να ρισκάρουν, συνδυάζοντας την επιστήμη τους με αυτήν της νανοτεχνολογίας, βρίσκεται η σωτηρία του παλιότερου νεολιθικού οικισμού στην Ευρώπη, στο Δισπηλιό Καστοριάς.
Αυτό θα γίνει με τη χρήση υλικών πολύ πολύ μικρής διασποράς, με στόχο να επιτευχθεί στερέωση, δηλαδή ανάκτηση της συνεκτικότητας των ευρημάτων, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Λέκτορας στο τμήμα συντήρησης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης στο ΤΕΙ Αθήνας Αλέξης Στεφανής.
Σύμφωνα με τον κ. Στεφανή, «οι κάτοικοι της εποχής, χρησιμοποιούσαν τον πηλό σαν επίχρισμα στις καλύβες που έστηναν με καλάμια και στη συνέχεια τις έντυναν με πηλό. Σήμερα οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τον νεολιθικό αυτό οικισιμό, αλλά κατά την ανασκαφή, επειδή ο πηλός έχει ιδιότητες που τον καθιστούν ευάλωτο στο περιβάλλον και τον χρόνο, τα ευρήματα που βγάζουν καταρρέουν και γίνονται σκόνη, με αποτέλεσμα η ανακάλυψη να χάνεται».

Βακχικό είδωλο θεανθρώπινων διαστάσεων

Στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Ποιος θα ήταν ο πιο κατάλληλος να ενσαρκώσει έναν ανθρωποποιημένο θεό; Φυσικά, ο Σάκης Ρουβάς, στο πρόσωπο του οποίου είδε τον ιδανικό Διόνυσο ο σκηνοθέτης της παράστασης.

Μια καινούργια θρησκεία - απειλή, μια νέα δύναμη που θέλει να επιβάλει τη δική της λατρεία, εισχωρεί στο μοναδικό έργο της αρχαιότητας, όπου ο Διόνυσος πρωταγωνιστεί ως ανθρωποποιημένος θεός, αποτυπώνοντας το δράμα του θεού, που είναι το δράμα του ανθρώπου, ενσαρκωμένος από ένα σύγχρονο ποπ είδωλο.


Με το τραγικό, το δραματικό και το θεατρικό στοιχείο να συνυπάρχουν, η τραγωδία του Ευριπίδη, «Βάκχες», παρουσιάζεται - στο πλαίσιο του 56ου Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου - από την καλλιτεχνική εταιρεία Αργώ, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη, στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Ιουλίου, στις 9.30, ξεκινώντας την περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα.

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

O κλέψας του κλέψαντος

























Ρώσοι και Γερμανοί μαλώνουν για τις κλεμμένες αρχαιότητες.
Το διπλωματικό χάος στην πρόσφατη επίσκεψη της Μέρκελ στο Ερμιτάζ μαρτυρά ότι τα σπουδαία λάφυρα του πολέμου, τα οποία η μια χώρα άρπαξε από την άλλη, αποτελούν μεγάλο αγκάθι στις μεταξύ τους σχέσεις
Λαλίστατοι είναι συνήθως ο Βλαντίμιρ Πούτιν και η Άνγκελα Μέρκελ. Εκτός αν έχουν λόγους να σωπαίνουν. Τότε, μεταμορφώνονται σε Σφίγγες, προκειμένου να αποκρύψουν «ενοχλητικές» περιπτώσεις. Όπως ακριβώς έγινε πολύ πρόσφατα, κατά την επίσκεψη της Ά. Μέρκελ στη Ρωσία.
Μια έκθεση στο Ερμιτάζ παραλίγο να προκαλέσει διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα στο Βερολίνο και τη Μόσχα. Επισκίασε, πάντως, τη συνάντηση των δύο ηγετών.