Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Η «Ορχήστρα των Χρωμάτων» αργοπεθαίνει!

Παραμένει ακέφαλη δίχως καλλιτεχνικό διευθυντή παρά την υπουργική έγκριση
Η «Ορχήστρα των Χρωμάτων» αργοπεθαίνει!
5
εκτύπωση  

Στο έλεος της μοίρας που της επιφύλαξε η απαξίωση και η ολιγωρία ετών, παραμένει η «Ορχήστρα των Χρωμάτων», η οποία παρά τις δραματικές εκκλήσεις «SOS» που απευθύνει τα τελευταία χρόνια προς κάθε κατεύθυνση, βρίσκεται ένα βήμα πριν το οριστικό τέλος. Το ορχηστρικό όραμα και δημιούργημα του Μάνου Χατζιδάκι αφέθηκε έρμαιο στην αδιαφορία της Πολιτείας και πρακτικά στον αφανισμό υπό το βάρος των δυσβάσταχτων οφειλών που συσσωρεύτηκαν μετά την σταδιακή συρρίκνωση και στην συνέχεια διακοπή της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης που ελάμβανε, με αποτέλεσμα οι μουσικοί της -όσοι απέμειναν- να παραμένουν απλήρωτοι και ταπεινωμένοι επί δυο χρόνια τουλάχιστον και η ορχήστρα, ως ακυβέρνητο καράβι, δίχως καλλιτεχνικό διευθυντή, να «σαπίζει» στα στεκούμενα νερά της αδράνειας και της ισοπέδωσης.

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η άγνωστη πλευρά της Αρχαίας Κορινθίας

Έντυπη Έκδοση 


Η αρχαία πόλη Κρομμυών ουδεμία σχέση έχει με κρεμμύδια και ούτε ταυτίζεται με το κέντρο των σημερινών Αγίων Θεοδώρων, όπως πίστευαν οι αρχαιολόγοι παλαιότερα.
Εσωτερικό ρωμαϊκού θαλαμοειδούς τάφου του 3ου αι. μ.Χ. Διακρίνονται στους τοίχους οι τοξωτές κόγχες εναπόθεσης τεφροδόχων και η έγχρωμη λάρνακα σε σχήμα κλίνης με την προσωπογραφία της νεκρής στο προσκέφαλο. Ανασκαφές Ολυμπίας ΟδούΕσωτερικό ρωμαϊκού θαλαμοειδούς τάφου του 3ου αι. μ.Χ. Διακρίνονται στους τοίχους οι τοξωτές κόγχες εναπόθεσης τεφροδόχων και η έγχρωμη λάρνακα σε σχήμα κλίνης με την προσωπογραφία της νεκρής στο προσκέφαλο. Ανασκαφές Ολυμπίας ΟδούΤο όνομα προέρχεται από τον ήρωα Κρόμο (γιο του Ποσειδώνα), όπως αναφέρει ο Παυσανίας στα Κορινθιακά του. Ο Κρομμυών ήταν μια τειχισμένη κώμη με ελκυστική στρατηγική θέση αφού ήταν στο μέσον της παραλιακής οδού που οδηγούσε από τα Μέγαρα στην Κόρινθο, από την οποία απείχε 120 στάδια (περίπου 22 χλμ.), σύμφωνα με τον Θουκυδίδη.
Οι ανασκαφές των τελευταίων χρόνων δείχνουν πως η πόλη των αρχαϊκών και κλασικών χρόνων ήταν κοντά στο κλειστό Γυμναστήριο των Αγίων Θεοδώρων, γιατί εκεί ακριβώς το 2002 βρέθηκαν σπουδαίοι τάφοι αυτής της εποχής κτερισμένοι «με ιδιάζοντα αγγεία προερχόμενα πιθανόν από τοπικό εργαστήριο», όπως διαβάζουμε σε έναν τόμο που μόλις κυκλοφόρησε για την «Αρχαία Κορινθία» με την επιστημονική επιμέλεια του εφόρου της περιοχής Κωνσταντίνου Κίσσα.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Τσάρλι Τσάπλιν αποκτά το δικό του μουσείο στην Ελβετία


http://gr.euronews.com/2013/09/02/cha...
Ήταν το 1913 όταν ο Τσάρλι Τσάπλιν υπέγραφε το πρώτο του κινηματογραφικό συμβόλαιο με την αμερικανική εταιρία Keystone, που σηματοδότησε την αρχή της παγκόσμιας καθιέρωσής του.

100 χρόνια αργότερα, αυτό το σπίτι στην ελβετική πόλη Βεβέ, στη λίμνη της Γενεύης, μετατρέπεται σταδιακά σε ένα μουσείο, αφιερωμένο, σ' αυτόν το μεγάλο κωμικό του εικοστού αιώνα. 

Στις αρχές της δεκαετίας του '50, ο Τσάπλιν μετακόμισε εδώ με την οικογένειά του για να δραπετεύσει από το μακαρθισμό των Ηνωμένων Πολιτειών και το κυνήγι μαγισσών που είχε εξαπλωθεί στο Χόλιγουντ εναντίον καλλιτεχνών που είχαν φιλοκομμουνιστικά φρονήματα.

Η δωρεά και η τύχη ενός αρχείου


Ανταλλαγή ανακοινώσεων ανάμεσα σε συγγενείς και συνεργάτες του Λευτέρη Βογιατζή.
Της Όλγας Σελλά

Μία από τις τελευταίες φωτογραφίες του Λευτέρη Βογιατζή στο σπίτι του στην Αθήνα, δίπλα στα κακτάκια του.
Χθες χαρήκαμε ιδιαιτέρως με την ανακοίνωση που έφτασε από το Εφορευτικό Συμβούλιο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος. Σήμερα, μια νέα δήλωση με την ένδειξη «Δήλωση-απάντηση του δικηγόρου Νικολάου Ε. Χ. Σακκά, ως νομικού εκπροσώπου των κληρονόμων του εκλιπόντος Ελευθερίου Βογιατζή, στα δημοσιεύματα περί “δωρεάς αρχείου Λευτέρη Βογιατζή” στην Εθνική Βιβλιοθήκη» ανέτρεψε τη χθεσινή αίσθηση. Γιατί σύμφωνα με την επιστολή αυτή, μοναδικοί κληρονόμοι εξ αδιαθέτου του Λ. Βογιατζή « (άνευ διαθήκης δηλαδή) είναι τα τέκνα του μοναδικού αδελφού του Σταματίου Βογιατζή, ήτοι οι κ.κ. Παναγιώτης Λόταρ Βογιατζής και Μαρία Ιζαμπέλα Czak» οι οποίοι δεν αποποιήθηκαν την κληρονομιά του θείου τους.

Ο τάφος της τσιγγάνας

 από Ζέτα Ξεκαλάκη Αρχαιολόγος
Δες το ολοκληρωμένο Profile μου
Εντυπωσιακή ταφή επιφύλαξαν Έλληνες Ρομά σε επιφανές θηλυκό μέλος τους σύμφωνα με φωτογραφίες που εμφανίστηκαν σε μεγάλο αριθμό ειδησεογραφικών ιστοτόπων. Όπως φαίνεται, αντίθετα με τις σύγχρονες παραδόσεις που επιτάσσουν απλή ταφή (και γρήγορη εκταφή), η εκλιπούσα Τσιγγάνα ταξιδεύει στον άλλο κόσμο με όλες τις ανέσεις, καθώς στον ταφικό της λάκκο ξαναστήθηκε ουσιαστικά η κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της, πλήρης με πολυθρόνα, συρταριέρα, τουαλέτα, ρολόι στον τοίχο και…τηλεόραση “πλάσμα”!!!Μόνο το κρεβάτι έχει αντικατασταθεί από το φέρετρο με το σώμα. Περιττό να πούμε ότι τα τοιχώματα του τάφου είναι ασβεστωμένα και ασταρωμένα ενώ το δάπεδο είναι καλυμμένο με μωσαϊκό.

Ιλιάδα η εμή

Την έκθεση σχεδίων του Κύπριου ζωγράφου Γιώργου Κούμουρου με τίτλο «Ιλιάδα η εμή» φιλοξενεί η ΛΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
Η έκθεση, η περιοδεία της οποίας ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο από το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, περιλαμβάνει 35 πρωτότυπα σχέδια με μολύβι σε χαρτί, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 2008 στην Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο και τα οποία αναφέρονται σε ισάριθμα επεισόδια της Ιλιάδας του Ομήρου.
Επεξηγηματικά σχόλια και πραγματολογικά στοιχεία με αναφορά στα πρόσωπα και τα γεγονότα της Ομηρικής Ιλιάδας που αποτυπώνονται στα έργα του ζωγράφου, οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να βρουν στο ομότιτλο λεύκωμα (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) που τη συνοδεύει.

Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας


 
Ξενάγηση στη περιοδική έκθεση «Μεσαιωνική Τέχνη της Σερβίας», που διοργανώνει το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Βελιγραδίου, από την επιμελήτρια της έκθεσης, Σοφία Γερογιώργη.
Η έκθεση που παρουσιάζεται στον όροφο του Μεγάρου της Δούκισσας της Πλακεντίας διαρθρώνεται σε τέσσερις θεματικές ενότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν αντικείμενα εξαιρετικής τέχνης πρωτότυπα και αντίγραφα από το Μουσείο του Βελιγραδίου που καταδεικνύουν την έντονη επιρροή και διείσδυση της βυζαντινής τέχνης στα Βαλκάνια του Μεσαίωνα.
Για την ξενάγηση είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 213 2139572 (Δευτέρα έως Παρασκευή 8:30-16:30)

Αποτυπώνοντας το αρχαίο Κάλλος»

Αυγ
2013
Έκθεση του καταξιωμένου Αμερικανού φωτογράφου Josh Garrick με τίτλο «Αποτυπώνοντας το αρχαίο Κάλλος» διοργανώνει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Έχοντας επιλέξει ως κύριο αντικείμενο της εικαστικής του ενασχόλησης με τη φωτογραφία τα δημιουργήματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, ο J. Joshua Garrick καταθέτει μία ολοκληρωμένη εννοιολογικά και αισθητικά εκθεσιακή πρόταση στο πλέον προσφιλές του και νοούμενο από τον ίδιο ως βασικό σημείο αναφοράς του, μεταξύ των Μουσείων της Ελλάδας: το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Μουσείο σύγχρονης αντίληψης στον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας

Ο πύργος του Δράκανου στην Ικαρία.
Αγαπημένα:1
Θα στεγαστείο στο Παλιό Γυμνάσιο
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012
Η ίδρυση αρχαιολογικού μουσείου στον Άγιο Κήρυκο στην Ικαρία ήταν επιτακτική ανάγκη χρόνια τώρα. Ο επισκέπτης μπορούσε να επισκεφθεί την αρχαιολογική συλλογή σε ένα οίκημα που είχε παραχωρήσει ο δήμος (υπάρχει βέβαια και η αρχαιολογική συλλογή του Κάμπου), ήταν όμως φανερό το έλλειμμα. Επίνειο και πρωτεύουσα του νησιού, ο Άγιος Κήρυκος δεν είχε το αρχαιολογικό μουσείο που του έπρεπε.
Είχε ωστόσο ένα εντυπωσιακό νεοκλασικό κτίριο του 1925 που παραχώρησε το δημοτικό συμβούλιο —επί δημαρχίας Θ. Θεοδωράκη— στο υπουργείο Πολιτισμού, με τον όρο να ιδρυθεί στους χώρους του το μουσείο. Εκεί θα προβληθεί η ιστορία και ο πολιτισμός όλου του νησιού, μαζί και τα ευρήματα από την ανασκαφή της αρχαίας ακρόπολης του Δρακάνου. Έχει όμως και το ίδιο το κτίριο τη δική του σημασία για την τοπική κοινωνία.

Νέα πρωτοβουλία για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κύπρο

Το κάστρο της Κερύνειας.


Χρηματοδότηση της Επιτροπής
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2013
Νέα πρωτοβουλία για την ενίσχυση των προσπαθειών σχετικά με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Κύπρο, παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η συμβολή της ΕΕ θα ανέλθει στα 2 εκατ. ευρώ, με στόχο την υποστήριξη των εργασιών της δικοινοτικής «Τεχνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά».
Η ΕΕ θα χρηματοδοτήσει σχέδια που προτείνονται από την Επιτροπή, στα οποία περιλαμβάνονται έργα συντήρησης και επείγοντα υποστηρικτικά μέτρα, ενισχύοντας την ενημερότητα γύρω από τη σημασία της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς για τις επόμενες γενιές. Οι εργασίες θα υλοποιηθούν από το πρόγραμμα συνεργασίας για το μέλλον των Ηνωμένων Εθνών σε συνεργασία με την Τεχνική Επιτροπή Πολιτιστικής Κληρονομιάς.