Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013
Πενήντα επτά σύγχρονα έργα εκτίθενται στη σκιά των αγαλμάτων
Την έκθεση εγκαινιάζει τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου ο πρωθυπουργός κ.Σαμαράς
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07:39
Έργο της Αντωνίας Παπατζανάκη
Με την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, τη συμμετοχή καταξιωμένων σύγχρονων ελλήνων καλλιτεχνών και την πρωτοβουλία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Συμμαχία για την Ελλάδα», το κορυφαίο αρχαιογνωστικό μουσείο της χώρας, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (ΕΑΜ) στην Αθήνα, ανοίγει τις αίθουσές του στη σύγχρονη τέχνη και φιλοξενεί έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις σε μια έκθεση με καλό σκοπό και πολλαπλά οφέλη.
Το πρόβατο παράγει τέχνη και πολιτισμό
Εκθεση και εκδηλώσεις με επίκεντρο τον ποιμενικό βίο στον «Ελληνικό Κόσμο»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/2013 18:37
«Ο Παν», χαλκογραφία του Αλέκου Φασιανού
Στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» την Τρίτη 15 Οκτωβρίου, ανοίγει τις πύλες της η έκθεση «Το πρόβατο, οδοιπορικό στον ποιμενικό βίο: Αρχιτεκτονική και Τέχνη». Η έκθεση θα φιλοξενηθεί για ένα μήνα στις αίθουσες του «Ελληνικού Κόσμου» και θα παρουσιάζει μέσα από έργα τέχνης, φωτογραφικό, οπτικοακουστικό υλικό και αρχιτεκτονικές κατασκευές, πτυχές της ευρωπαϊκής κληρονομιάς του ποιμενικού βίου από τη μυθολογία, τους συμβολισμούς, μέχρι και τη σύγχρονη αρχιτεκτονική.
Οι επισκέπτες της έκθεσης καλούνται να ανακαλύψουν τη χρήση των υλικών, τη λειτουργία των χώρων και την ένταξη στο τοπίο των παραδοσιακών ποιμενικών κτισμάτων, την ανακύκλωση των νέων υλικών σε σύγχρονες κατασκευές (φράχτες, στάνες, μαντριά και βιοτεχνικές μονάδες), καθώς και την εφευρετικότητα των βοσκών, μέσα από «έξυπνες λύσεις», πάνω σε θέματα υποδομής και μόνωσης, τόσο στις μόνιμες, όσο και στις προσωρινές αρχιτεκτονικές κατασκευές.
Οι επισκέπτες της έκθεσης καλούνται να ανακαλύψουν τη χρήση των υλικών, τη λειτουργία των χώρων και την ένταξη στο τοπίο των παραδοσιακών ποιμενικών κτισμάτων, την ανακύκλωση των νέων υλικών σε σύγχρονες κατασκευές (φράχτες, στάνες, μαντριά και βιοτεχνικές μονάδες), καθώς και την εφευρετικότητα των βοσκών, μέσα από «έξυπνες λύσεις», πάνω σε θέματα υποδομής και μόνωσης, τόσο στις μόνιμες, όσο και στις προσωρινές αρχιτεκτονικές κατασκευές.
Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013
Η Αθήνα καθαρίζει τις μουντζούρες της
Οι τοιχογραφίες της αγάπης
Ο Δημήτρης Καραθάνος είναι αρχισυντάκτης του περιοδικού SOUL. Ζει στη Θεσσαλονίκη. Twitter: @dkarathanos
περισσότερα
H Αθήνα ερωτοτροπεί με σπρέι και μαρκαδόρους
Τα φιλιά της Νέας Υόρκης
- soul
Ο Δημήτρης Καραθάνος είναι αρχισυντάκτης του περιοδικού SOUL. Ζει στη Θεσσαλονίκη. Twitter: @dkarathanos
περισσότερα
Φωτογραφίζοντας την αγάπη επί 30 χρόνια
Τίποτα δεν του διαφεύγει
όταν διασχίζει τους δρόμους της μητρόπολης αρματωμένος με τη μηχανή
του. Η παραμικρή χειρονομία, κάθε εκδήλωση αγάπης είναι τροφή για το
βλέμμα του, δυνητικό υλικό της αστικής αφήγησης που επιμένει να
αποτυπώνει στο φακό του με περίσσεια υπομονή.
Ανθρώπινη αλυσίδα για τα βυζαντινά της Θεσσαλονίκης
«Nα σώσουμε το βυζαντινό σταυροδρόμι». Μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και δεκάδες απλοί πολίτες προχώρησαν χθες βράδυ σε συμβολική διαμαρτυρία, με τον σχηματισμό μιας ανθρώπινης αλυσίδας, ώστε να αποτραπεί η αποξήλωση των βυζαντινών αρχαιοτήτων από τον σταθμό του μετρό στην οδό Βενιζέλου.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας ζητάει από την Πολιτεία: Να σεβαστεί τις διεθνείς συμβάσεις για την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Να αναπέμψει αμέσως το θέμα στο ΚΑΣ. Να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τον επανασχεδιασμό του σταθμού στη Βενιζέλου.
Από την πλευρά του, ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθηγητής Νομικής του ΑΠΘ, Απόστολος Σοφιαλίδης, χαρακτηρίζει προσχηματικό και ανακριβές το επιχείρημα, ότι επιβάλλεται να αρθεί η προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου, ώστε να συνεχίσουν οι αρχαιολόγοι την ανασκαφική τους έρευνα. Σήμερα θα υποστηρίξει στο ΣτΕ την αίτηση του Δήμου Θεσσαλονίκης να συνεχίσει να ισχύει η προσωρινή διαταγή, να ανασταλεί η εκτέλεση της διοικητικής πράξης για την απομάκρυνση των ευρημάτων.
Μεσόγειος σημαίνει φιλοξενία και κοινό σκοινί μπουγάδας
Ο Ντένης Ζαχαρόπουλος και η έκθεση που επιμελείται στην Μπιενάλε Θεσσαλονίκης
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού
Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης διάλεξε 200 Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες
που τα έργα τους δεν έχουν καμιά μεγάλη φιλοδοξία, αλλά ασχολούνται με
την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και την ιστορία τουςΟ καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης διάλεξε 200 Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες που τα έργα τους δεν έχουν καμιά μεγάλη φιλοδοξία, αλλά ασχολούνται με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και την ιστορία τους.
* Πάνω από 4 χιλιάδες επισκέπτες πέρασαν τις δύο πρώτες εβδομάδες από όλες τις εκθέσεις της Μπιενάλε, που απλώνεται σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Το ενδιαφέρον είναι έντονο από το εξωτερικό, με επισκέψεις δημοσιογράφων κι επαγγελματιών του χώρου -καλλιτέχνες, διευθυντές μουσείων, επιμελητές, γκαλερίστες ακόμα και συλλέκτες- που συνεχίζονται.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Καταγγέλλουν τις απολύσεις στο ΥΠΠΟ
«Στους
19.000 αρχαιολογικούς χώρους και τα 210 μουσεία της χώρας δουλεύουν
6.900 αρχαιολόγοι, συντηρητές, διοικητικοί, αρχαιοφύλακες,
μαρμαροτεχνίτες, τεχνίτες ανασκαφών. Ολοι εμείς τα τελευταία τρία χρόνια
ζούμε μια τεράστια αλλαγή: οι μισθοί μας μειώθηκαν, οι συνάδελφοί μας
συμβασιούχοι απολύθηκαν, το προσωπικό δεν επαρκεί, οι υπηρεσίες μας δεν
έχουν χρήματα ούτε για τα στοιχειώδη και συχνά αναγκαζόμαστε να
δουλεύουμε τζάμπα ή βάζουμε και από την τσέπη μας», κατήγγειλε χθες ο
Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής – Στερεάς & Νήσων. Οι
εργαζόμενοι άνοιξαν τα χαρτιά τους και μίλησαν για τα πολλαπλά
προβλήματα και κυρίως για τις απολύσεις – διαθεσιμότητες 200 συναδέλφων
τους, διαφόρων ειδικοτήτων από το υποστελεχωμένο ΥΠΠΟΑ. Και μάλιστα με
συνθήκες πολύ χειρότερες από του ιδιωτικού τομέα, αφού σε πολλές
περιπτώσεις δεν λαμβάνουν αποζημίωση και δεν δικαιούνται ταμείο
ανεργίας.
Αποτυπώσεις της θάλασσας
|
Ενάμισης αιώνας ελληνικές θάλασσες
έχει «πνίξει» με το γαλάζιο του το Μουσείο Μπενάκη (στην οδό Πειραιώς),
επ'ευκαιρία της έκθεσης 240 φωτογραφιών θαλασσών, λιμανιών, νησιών,
ναυτικών, ψαράδων, από τον 19ο αιώνα έως σήμερα, που εγκαινιάζεται
αύριο.
Για «ποίηση αποτυπωμένη στη φωτογραφία» μίλησε χθες ο διευθυντής
του Μουσείου, Αγγελος Δεληβορριάς, κάτι που επιβεβαιώνεται από τον
πλούσιο καρπό της συστηματικής αναδίφησης που έγινε σε αρχεία και
ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η παλαιότερη
φωτογραφία της έκθεσης αποτυπώνει το λιμάνι του Πειραιά και ανάγεται στο
1870.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)