Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Μειωμένο για τρίτη χρονιά το κονδύλι του Ιδρύματος της Βουλής


http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=567066

Διαμορφώθηκε σε 1,69 εκ. ευρώ από 1,85 εκ. το 2013
Μειωμένο για τρίτη χρονιά το κονδύλι του Ιδρύματος της Βουλής




Κατά 158.000 ευρώ είναι μειωμένος ο προϋπολογισμός 2014 του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και την Δημοκρατία, ενώ ο προϋπολογισμός του 2013 έκλεισε με «κέρδη» ύψους 610.757 ευρώ καθώς από 1.856.000 ευρώ δαπανήθηκαν τα 1.245.243 ευρώ. Ο προϋπολογισμός του 2014 είναι 1.698.000 ευρώ εκ των οποίων 273.000 ευρώ για εκδόσεις-dvd (από 347.000), 396.000 ευρώ για εκπαιδευτικά προγράμματα (από 415.000), 105.000 ευρώ (από 125.000) για ιστορικές εκθέσεις και συνέδρια, 5.000 ευρώ (όσα και το 2013) για μελέτες και έρευνες, 480.000 ευρώ (όπως και το 2013) για αμοιβές προσωπικού, 132.000 ευρώ για εργοδοτικές εισφορές, 170.000 ευρώ για έξοδα διοίκησης και διαχειριστικές δαπάνες κλπ., ενώ δεν προβλέπεται κανένα κονδύλι για το Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης στον Γράμμο (που δημιουργήθηκε επί προεδρίας κ. Φ. Πετσάλνικου).

Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών το 74% των αναγνωστών του Guardian


http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=566969

Αφορμή για την καταγραφή οι δηλώσεις του αμερικανού ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ
Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών το 74% των αναγνωστών του Guardian
 
Αθήνα 
Έχει δίκιο ο Τζορτζ Κλούνεϊ; Πρέπει η Βρετανία να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα; Αυτό είναι το ερώτημα διαδικτυακής ψηφοφορίας της εφημερίδας Guardian, που ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης μέσω της ιστοσελίδας της.
Αφορμή για την ερώτηση αυτή ήταν οι δηλώσεις του αμερικανού ηθοποιού, ο οποίος μέσα σε μια εβδομάδα τάχθηκε δύο φορές -και μάλιστα η μια από αυτές στο Λονδίνο- δημόσια υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Η Αφροδίτη της Πλεϊμομπήλου


Κι άλλοι 15 διάσημοι πίνακες ζωγραφικής έγιναν Playmobil

12/02/2014 - 18:30 σχόλια
n
«Θέλω να βγάζω γέλιο με κθε τι που θεωρείται σοβαρό ή σοβαροφανές. Θέλω ο πολιτισμός να είναι προσιτός σε όλους και κυρίως στους νέους», λέει ο Γάλλος φωτογράφος και κινηματογραφιστής, Ρισάρ Ουνγκλίκ, ο οποίος εμπνέεται από τους Μεγάλους Δημιουργούς της εικαστικής Τέχνης και δημιουργεί ξανά τα έργα τους χρησιμοποιώντας τις κλασικές φιγούρες των Playmobil. Η Αφροδίτη της Μήλου, η Μόνα Λίζα, Ο Μυστικός Δείπνος, η Γκουέρνικα, η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκονγκ αλλά και ο διάσημος πίνακας της Μέριλιν Μονρόε του Άντι Γουόρχολ είναι μερικά από τα έργα του που εκτίθενται στο Κάστρο της Σιγιόν στην Ελβετία. Ο φωτογράφος επανέφερε τις διάσημες μορφές, ντύνοντάς τες με κουστούμια και αξεσουάρ από τους γνωστούς πίνακες. Μόλις φωτογράφισε κάθε στοιχείο προσεκτικά, χρησιμοποίησε λογιστικό γραφικών για να ολοκληρώσει την ανασύσταση.

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Το ελληνικό αίμα της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας

Η πρόεδρος του ΜΜΣΤ δρ Ξανθίππη Χόπελ διασημος τεχνοκριτκός δρ Χένρι Μέιρικ Χιουζ
10/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
http://www.efsyn.gr/?p=173410 
«Η τέχνη στην Ευρώπη μετά το 1945: πέρα από τα σύνορα» στο ΜΜΣΤ Οι εκπατρισμένοι μετά τον εμφύλιο και στη διάρκεια της χούντας καλλιτέχνες μας και η συνομιλία τους με τα μεγάλα ρεύματα της εποχής αναδεικνύονται μέσα από 250 σημαντικά έργα σε μια έκθεση-ελληνική συμμετοχή σε ένα μεγάλο πρότζεκτ, που διασχίζει όλη την Ευρώπη.
 Του Νίκου Φωτόπουλου

Ο φίρερ, ο Ελγιν και ο Κλούνεϊ


Murray-Goodman-Clooney-Dujardin-Damon
10/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
http://www.efsyn.gr/?p=173353 
64ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου

Ο Αμερικανός σταρ δήλωσε δημόσια ότι η Μεγάλη Βρετανία πρέπει να μας επιστρέψει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Η νέα του ταινία «Μνημείων Ανδρες», που παρουσίασε στην Μπερλινάλε, έχει άλλωστε σχέση με τα κλεμμένα (από τους ναζί) έργα τέχνης.

Άλλους 60 πίνακες γνωστών ζωγράφων είχε ο Γερμανός συλλέκτης

11/02/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ
  http://www.efsyn.gr/?p=173792


cornelius-gurlitt Ο 80χρονος Γερμανός Κορνέλιους Γκούρλιτ, γιος εμπόρου έργων τέχνης που συνεργαζόταν με τους Ναζί, έκρυβε στο σπίτι του άλλους 60 πίνακες γνωστών ζωγράφων μεταξύ των οποίων και έργα των Μονέ, Ρενουάρ και Πικάσο. Εξετάζεται η πιθανότητα να είχαν κλαπεί.
      
Η ανεκτίμητη συλλογή πινάκων που είχε στο διαμέρισμά του ο γιος ενός εμπόρου έργων τέχνης που συνεργαζόταν με τους Ναζί είναι μεγαλύτερη από όσο πίστευαν οι αρχές μέχρι σήμερα. Σε ένα σπίτι που διατηρούσε ο 80χρονος Κορνέλιους Γκούρλιτ στο Σάλτσμπουργκ οι αρχές βρήκαν και κατέσχεσαν άλλους 60 πίνακες, μεταξύ των οποίων και έργα των Μονέ, Ρενουάρ και Πικάσο.

Arcade Fire, Ορφέας και Ευρυδίκη

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 
 http://www.kathimerini.gr/752448/article/politismos/moysikh/xrwmata-energeia-kai-ry8mos-apo-thn-aith
Από το 2004, όταν αναδύθηκαν από το Μόντρεαλ, οι Arcade Fire κατάφεραν να θεωρούνται μία από τις πιο σημαντικές μπάντες του πλανήτη, φήμη που απέκτησαν τόσο για την ευφυΐα των τραγουδιών τους όσο και για τα live τους.
Από το 2004, όταν αναδύθηκαν από το Μόντρεαλ, οι Arcade Fire κατάφεραν να θεωρούνται μία από τις πιο σημαντικές μπάντες του πλανήτη, φήμη που απέκτησαν τόσο για την ευφυΐα των τραγουδιών τους όσο και για τα live τους.Η προσμονή για το «Reflektor», το τέταρτο στούντιο άλμπουμ των Arcade Fire, ήταν τεράστια. Μαζί με το «The Next Day» του Nτέιβιντ Μπάουι  ήταν  μία  από τις πιο αναμενόμενες  κυκλοφορίες  της  χρονιάς.

Και βέβαια οι επιφυλάξεις: θα έπιαναν πάλι υψηλά επίπεδα οι Καναδοί, θα εξελίσσονταν προς κάτι ακόμη πιο όμορφο και δυνατό ή θα χάνονταν σ’ ένα φλύαρο και χωρίς προσανατολισμό δημιούργημα, κάτι που πολλοί φοβούνταν όταν ανακοινώθηκε ότι ο νέος τους δίσκος θα είναι διπλός.

Ενα νεοκλασικό στην πλατεία Αμερικής μόνιμη έκθεση-μουσείο της ΔΕΗ



Τα ντοκουμέντα του αρχείου της ΔΕΗ χρονολογούνται από το 1890. Τα ντοκουμέντα του αρχείου της ΔΕΗ χρονολογούνται από το 1890.
 
Διπλό το κέρδος από την απόφαση της ΔΕΗ να βρει ένα χώρο μόνιμης έκθεσης του φωτογραφικού και κινηματογραφικού της αρχείου: ο μοναδικός αυτός καλλιτεχνικός και οπτικοακουστικός θησαυρός θα βρει τον δρόμο του προς το ευρύ κοινό και, ταυτόχρονα, διασώζεται ένα από τα σημαντικά κτίρια της ευρύτερης πλατείας Αμερικής.

Ακαδημία «Μαρία Κάλλας» στο σπίτι της Πατησίων


ΣΑΝΤΡΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ  http://www.kathimerini.gr/753184/article/politismos/moysikh/akadhmia-maria-kallas-sto-spiti-ths-pathsiwn
Το κτίριο στην Πατησίων 61 όπου έζησε ως έφηβη η Μαρία Κάλλας.
Το κτίριο στην Πατησίων 61 όπου έζησε ως έφηβη η Μαρία Κάλλας.ΟΠΕΡΑ. Μια ευχάριστη είδηση που φέρνει ελπίδες για έναν «πολιτιστικό αγώνα» που ξεκίνησε πριν από δεκαεπτά χρόνια και συνεχίζεται έως σήμερα, παρά τις αντιξοότητες, ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου η Βάσω Παπαντωνίου, πρόεδρος της Εταιρείας για το Κτίριο της Οπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας». «Αν και τα σχέδια για τη νέα Οπερα που δημιουργείται στον Ιππόδρομο δεν συμπεριλαμβάνει τελικώς τις προσπάθειες της Εταιρείας να στεγαστεί εκεί η Ακαδημία Λυρικής Τέχνης, παρόλα αυτά και μετά από πολλές περιπέτειες ο δήμος Αθηναίων και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο έχουν συμφωνήσει να παραχωρηθεί το ιστορικό κτίριο στην Πατησίων (απέναντι στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο) όπου έζησε ως έφηβη η Μαρία Κάλλας προς ανάπλαση και στέγαση της Ακαδημίας», ανέφερε μεταξύ άλλων η Βάσω Παπαντωνίου.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Χάλκινο άγαλμα του θεού Απόλλωνα στη Γάζα χαμένο επί αιώνες…

10/02/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=173485

 
apollon-gaza
Ένα σπάνιο άγαλμα του Έλληνα θεού Απόλλωνα, που ήταν χαμένο επί αιώνες, βρέθηκε μυστηριωδώς στη Λωρίδα της Γάζας, όμως αμέσως κατασχέθηκε από την αστυνομία και πλέον δεν είναι γνωστό που βρίσκεται. Η ανακάλυψη του αγάλματος αυτού έχει εξάψει την φαντασία των αρχαιολόγων, όμως η αστυνομία δεν έχει ανακοινώσει πότε το μπρούτζινο άγαλμα σε φυσικό μέγεθος θα εμφανιστεί και πάλι ή πού θα εκτεθεί.
Ένας ψαράς από τη Λωρίδα της Γάζας δήλωσε ότι βρήκε το άγαλμα βάρους 500 κιλών στη θάλασσα, περίπου 100 μέτρα από την ακτή, τον Αύγουστο και το μετέφερε σπίτι του με ένα κάρο που το έσερνε ένα γαϊδούρι, χωρίς να έχει επίγνωση της αξίας του.
Κάποιοι άλλοι αμέσως μάντεψαν τη σημασία του και για μικρό χρονικό διάστημα το άγαλμα εμφανίστηκε στον ιστότοπο eBay προς πώληση για 500.000 δολάρια, τιμή πολύ χαμηλότερη της πραγματικής του αξίας. Προς μεγάλη τους αγανάκτηση, οι αρχαιολόγοι δεν έχουν καταφέρει να δουν το άγαλμα του Απόλλωνα και έχουν αναγκαστεί να αρκεστούν σε μερικές θολές φωτογραφίες του ανέπαφου αγάλματος του θεού, που είναι ξαπλωμένο πάνω σε μια κουβέρτα με τα Στρουμφάκια.