http://www.efsyn.gr/?p=175515Του Νίκου Καλτσά
«Πώς θα γαμάνε, ρε;». Η ερώτηση του ξενοδόχου, που είχε αναλάβει το ’63 τη λειτουργία των ξενώνων στο «Ξενία» της Επιδαύρου, ήταν αρκετή για να καταλάβει ο αρχιτέκτονας Αρης Κωνσταντινίδης πώς εννοούσαν κάποιοι την τουριστική αξιοποίηση. Τα τετράκλινα δωμάτια προορίζονταν για αρχαιολόγους ή φοιτητές που θα έρχονταν για το αρχαίο θέατρο, όμως ο ξενοδόχος είχε διαφορετική άποψη: έβαλε χρωματιστές ταπετσαρίες, κρεμαστές κούνιες μπροστά από τα δωμάτια και, βεβαίως, τα τετράκλινα έγιναν δίκλινα. Συμπεριφορές σαν αυτές που καταγράφει ο Κωνσταντινίδης στο βιβλίο «Εμπειρίες και Περιστατικά» (Εστία,1992) δεν είναι καθόλου ασύνδετες με τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής.
«Τοπία τουρισμού/Ξαναφτιάχνοντας την Ελλάδα» είναι το θέμα της παρουσίας μας τον Ιούνιο στη Βενετία. Και να που αυτό το «…Ξαναφτιάχνοντας» φέρνει πάλι μπροστά μας τα περίφημα «Ξενία», απαλλαγμένα όμως από τη συνήθη εικόνα τους. Οχι ερειπωμένα, όπως είναι τα περισσότερα σήμερα, ή περήφανα σε παλιές καρτ-ποστάλ, αλλά μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας τους με την καθοριστική συμβολή του Αρη Κωνσταντινίδη ως αρχιτέκτονα και προϊσταμένου από το ’58 μέχρι το ’67 στην Υπηρεσία Μελετών του ΕΟΤ.
«Πώς θα γαμάνε, ρε;». Η ερώτηση του ξενοδόχου, που είχε αναλάβει το ’63 τη λειτουργία των ξενώνων στο «Ξενία» της Επιδαύρου, ήταν αρκετή για να καταλάβει ο αρχιτέκτονας Αρης Κωνσταντινίδης πώς εννοούσαν κάποιοι την τουριστική αξιοποίηση. Τα τετράκλινα δωμάτια προορίζονταν για αρχαιολόγους ή φοιτητές που θα έρχονταν για το αρχαίο θέατρο, όμως ο ξενοδόχος είχε διαφορετική άποψη: έβαλε χρωματιστές ταπετσαρίες, κρεμαστές κούνιες μπροστά από τα δωμάτια και, βεβαίως, τα τετράκλινα έγιναν δίκλινα. Συμπεριφορές σαν αυτές που καταγράφει ο Κωνσταντινίδης στο βιβλίο «Εμπειρίες και Περιστατικά» (Εστία,1992) δεν είναι καθόλου ασύνδετες με τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής.
«Τοπία τουρισμού/Ξαναφτιάχνοντας την Ελλάδα» είναι το θέμα της παρουσίας μας τον Ιούνιο στη Βενετία. Και να που αυτό το «…Ξαναφτιάχνοντας» φέρνει πάλι μπροστά μας τα περίφημα «Ξενία», απαλλαγμένα όμως από τη συνήθη εικόνα τους. Οχι ερειπωμένα, όπως είναι τα περισσότερα σήμερα, ή περήφανα σε παλιές καρτ-ποστάλ, αλλά μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας τους με την καθοριστική συμβολή του Αρη Κωνσταντινίδη ως αρχιτέκτονα και προϊσταμένου από το ’58 μέχρι το ’67 στην Υπηρεσία Μελετών του ΕΟΤ.