Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Σύγχρονα δείπνα σε αρχαίο ντεκόρ

3/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=181701
   
Είναι ηθικά σωστό να παραχωρούνται μνημεία της αρχαιότητας σε ξένους ιδιώτες για εκδηλώσεις και δείπνα; Αυτό το ερώτημα απασχόλησε τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου κατά την τελευταία του συνεδρίαση. Κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν για την παραχώρηση του Παναθηναϊκού Σταδίου και της Στοάς του Αττάλου στη Γεν. Συνέλευση της Επενδυτικής Εταιρείας Κεφαλαίων «Ardian» και στο συνέδριο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Επιχειρηματιών Ε.Ο. Και τα δύο γεγονότα θα συνδυάζονται, όμως, με πολιτιστικές εκδηλώσεις (προβολή στο Καλλιμάρμαρο, χορευτικό δρώμενο στη Στοά του Αττάλου) υψηλού επιπέδου, όπως αναφέρθηκε, και με… δείπνο.

Ικέτιδα στον ιερό ελαιώνα της Αθηνάς

12/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η παράσταση «Πωλούνται δάκρυα ελιάς» στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας Η Φένια Παπαδόδημα εμπνέεται θεατρικά από τον Δημήτρη Καμπούρογλου. Η σύγχρονη ηρωίδα του έργου της, χαμένη στη φρίκη τού σήμερα, ανακαλύπτει στο κείμενό του «Ο αναδρομάρης της Αττικής» μια άλλη πνευματική, φωτεινή Ελλάδα. Αυτήν που στήριξε και την ίδια τη σκηνοθέτιδα τα χρόνια που ζούσε στο Παρίσι.
        
Της Εφης Μαρίνου

«Μη ζητείτε πλέον ελαιόδενδρα εις την κοιλάδα του Ωραίου. Δενδρά τα λέγαν οι παλαιοί του τόπου κάτοικοι. Και ίσως έτσι να τα λέει ακόμη κάποιος αιωνόβιος γέρων. Είναι αυτά που έδιδαν εις τους πιστούς των και φως και τροφήν και θέρμανσιν, και θαλίαν διά να στολίζουν την θύρα της χαράς, και φύλλα διά να λιβανίζουνε τον έρωτα και δάκρυ διά να εξορκίζουν την νόσον».

«Παίζω τη μουσική του Ποσειδώνα»

12/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=181392
Ο Στιβ Τουρέ απόψε στο Μέγαρο Είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους τρομπονίστες της τζαζ. Ομως ξεχωρίζει για τη μοναδική του ικανότητα να μετατρέπει αληθινά κοχύλια σε όργανα μουσικής. Αυτή θα αποδείξει και στην Αθήνα με το συγκρότημά του.
       

Της Νόρας Ράλλη

Toure-SteveΚατάγεται από αρχαίες φυλές του Μεξικού. Οι Αζτέκοι έπαιζαν μουσική μέσα από κοχύλια και γι” αυτό ανέπτυξε τόσο ενδιαφέρον για τους συγκεκριμένους ήχους. «Αλλά και ο δικός σας αρχαίος θεός, ο Ποσειδώνας, έπαιζε τον ναυτίλο – οπότε συνδεόμαστε!», μας λέει ο Στιβ Τουρέ και μας αποστομώνει.

Είναι ο πιο ολοκληρωμένος τρομπονίστας της σύγχρονης τζαζ σκηνής διεθνώς και δεξιοτέχνης στο παίξιμο των κοχυλιών, μια ικανότητα που αποτελεί ατραξιόν από μόνη της.

Ψάχνουν αγοραστή με τις ουλές των Δεκεμβριανών ορατές

 
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63975858
ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ - ΛΕΩΦ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ

Χτίστηκαν για να στεγάσουν τους επιζώντες της Μικρασιατικής Καταστροφής. Εζησαν την καταστροφή του Εμφυλίου που τα σημάδεψε ανεξίτηλα. Τα Προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας επέζησαν μέχρι σήμερα με τα σημάδια τους πάντα ορατά, για να αναζητήσουν επενδυτή μέσω του ΤΑΙΠΕΔ

Ψάχνουν αγοραστή με τις ουλές των Δεκεμβριανών ορατές Το συγκρότημα των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1933 και 1935, με σχέδια των αρχιτεκτόνων Κίμωνος Λάσκαρι και Δημητρίου Κυριακού. Τα κτίρια είναι απλά παραλληλεπίπεδα κατασκευασμένα με πλάκες οπλισμένου σκυροδέματος και επιχρισμένη λιθοδομή, «χωρίς ίχνος διακόσμησης ή άλλης παραχώρησης σε πλαστικές αναζητήσεις"», όπως αναφέρεται στη σχετική σελίδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Μεγάλη ανακάλυψη στη Βεργίνα: Στο φως πέντε νέοι βασιλικοί τάφοι


 
newego_LARGE_t_420_54321713
Πέντε νέους βασιλικούς τάφους με πλούσια διακόσμηση και σημαντικά κτερίσματα έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στη Βεργίνα.
 Τα ευρήματα θα παρουσιαστούν το απόγευμα της Πέμπτης από τη διευθύντρια της ΙΖ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αγγελική Κοτταρίδη, κατά την πρώτη μέρα των εργασιών της 27ης Συνάντησης για το Αρχαιολογικό Έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη, που γίνεται στη Θεσσαλονίκη.

Ο άγνωστος «θησαυρός» της Τράπεζας της Ελλάδος


Η Ιστορία του νεοελληνικού κράτους μέσα από 18.000 μετάλλια. Η Συλλογή Ταζεδάκη αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες στο είδος της παγκοσμίως
Ο άγνωστος «θησαυρός» της Τράπεζας της Ελλάδος
Μετάλλιο του Τάγματος του Σωτήρος της εποχής του Οθωνος. Τα διάσημα του Τάγματος του Σωτήρος: Μεγαλόσταυρος και Αργυροκέντητος Αστέρας . Είναι το ανώτερο μετάλλιο αριστείας του Ελληνικού Κράτους, η δημιουργία του οποίου αποφασίστηκε από τη Δ΄ Εθνική Συνέλευση του Αργους το 1829, υλοποιήθηκε με Β.Δ. 20 Μαΐου /1η Ιουνίου 1833 (ΦΕΚ 19/20.5.1833) και απενέμετο από το 1833 σε διακεκριμένους Ελληνες και αρχηγούς κρατών
 
Πόσοι τρόποι υπάρχουν, άραγε, να αποτυπώσει κανείς την Ιστορία του νεοελληνικού κράτους; Η συλλογή μεταλλίων Ταζεδάκη είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο πρωτότυπους. Εν αρχή ην ο αριθμός: περίπου δεκαοκτώ χιλιάδες «κομμάτια» - μετάλλια, σήματα, παράσημα - με τις κορδέλες ανάρτησης και με τα κουτιά τους πολλά από αυτά, συγκροτούν τον πολύτιμο, άγνωστο εν πολλοίς «θησαυρό» ο οποίος κατέχει εξέχουσα θέση ανάμεσα στις Συλλογές Νομισμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Συνάντηση φαντασμάτων της γλυπτικής και της χαρακτικής

Ο χαράκτης Νίκος Δεσεκόπουλος ξεκίνησε να συνδιαλέγεται με τα τοτεμικά γλυπτά του γλύπτη Θεόδωρου Παπαγιάννη και στην πορεία της συζήτησης μπήκαν και άλλοι επιφανείς δημιουργοί. Τα «πρακτικά» της, ξυλογραφίες και γλυπτά, παρουσιάζονται μαζί σε μια πρωτότυπη έκθεση
Συνάντηση φαντασμάτων της γλυπτικής και της χαρακτικής
 
 
Εν αρχή ην το ξύλο, και μάλιστα τα τεράστια καμένα δοκάρια του κτιρίου της Πρυτανείας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Από το απέναντι κτίριο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, ο καθηγητής Γλυπτικής Θεόδωρος Παπαγιάννης έβλεπε με πόνο ψυχής τα καμένα ξύλα με τα μεγάλα χειροποίητα καρφιά να φορτώνονται στα φορτηγά για να πεταχτούν ως σκουπίδια. Ακολούθησε τα φορτηγά, μάζεψε όσα αποκαΐδια μπορούσε και άρχισε να στήνει στο εργαστήριό του τα πυρπολημένα «φαντάσματά του», όπως τα ονόμασε. Τα αποκαΐδια της γνώσης και η ανακύκλωση των ιδεών και της Ιστορίας. Οταν τα έστησε σαν χορό αρχαίας τραγωδίας στην εσωτερική αυλή του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς, ο δημιουργός δεν είχε καταλήξει αν τα γλυπτά του, τα οποία θύμιζαν από μορφές της ελληνικής μυθολογίας ως αφρικανικά ξόανα, είναι θεοί ή δαίμονες, μυθικές μορφές ή ήρωες της Ιστορίας, λαϊκοί αγωνιστές ή πνευματικοί άνθρωποι, εθνικοί ευεργέτες ή δάσκαλοι του γένους. Αφηνε τον θεατή να επιλέξει.

Ευ. Βενιζέλος: Δεν μπορεί ο Παρθενώνας να είναι ακρωτηριασμένος

Συνάντηση με τον πρόεδρο του Παγκόσμιου Συνδέσμου για την επιστροφή των γλυπτών
Ευ. Βενιζέλος: Δεν μπορεί ο Παρθενώνας να είναι ακρωτηριασμένος
 
 
Συνάντηση με τον πρόεδρο του Παγκόσμιου Συνδέσμου για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα Ντέιβιντ Χιλ είχε την Πέμπτη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος. «Δεν μπορεί το μνημείο να είναι ακρωτηριασμένο» υπογράμμισε ο κ. Βενιζέλος, ενώ ο Ντ.Χιλ διεμήνυσε ότι η προσπάθεια δεν σταματήσει «μέχρι τα γλυπτά να επιστρέψουν στην Ελλάδα όπου ανήκουν».

Πρόσληψη αρχαιοφυλάκων ζητά η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης



Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Πολιτισμού για τη μη έγκριση της

Πρόσληψη αρχαιοφυλάκων ζητά η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης

Καβάλα 
Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο για τη μη έγκριση πρόσληψης εποχιακού προσωπικού για τη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και μνημείων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε συνεχές ωράριο (08:00-20:00), κατά τους θερινούς μήνες, απέστειλε ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού-Τουρισμού της Περιφέρειας Γιώργος Γερομάρκος.

Ευρωβουλή: «Να μη λειτουργήσει η Αγία Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί»

Αίτημα της Ολομέλειες ο ναός να παραμείνει ως μουσείο

Ευρωβουλή: «Να μη λειτουργήσει η Αγία Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί»

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροπολογία, με την οποία Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας καλείται να ανακαλέσει απόφασή του για λειτουργία του ιστορικού ναού της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα, ως τζαμί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να ασκήσει πιέσεις για την άμεση επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως Μουσείο.
Την τροπολογία κατέθεσε ο ευρωβουλευτής, επικεφαλής του κόμματος Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες, Γ. Χατζημαρκάκης.
Η τροπολογία εγκρίθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης προόδου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία. Αποτελεί την ακροτελεύτια αναφορά στο άρθρο 24, το οποίο αναφέρεται στον τομέα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας στην Τουρκία.