Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Δημοκρατία και Εκπαίδευση του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων.


 http://foundation.parliament.gr/central.aspx?sId=110I444I1132I646I460539
Καλωσορίσατε στις ιστοσελίδες του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων.
 
  Το πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση»
  • απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, της Οικιακής Οικονομίας και της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής, αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό που ενδιαφέρεται για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των μαθητών του
  • προσφέρει πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, σε ψηφιακή μορφή, για την υποστήριξη της διδασκαλίας σε θέματα δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας
  • βοηθά τους εκπαιδευτικούς να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους, κάνοντάς την πιο αποτελεσματική και ευχάριστη
  • προτείνει εκπαιδευτικό υλικό που πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη.

Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία- Τρέχουσες Εκθέσεις


 http://foundation.parliament.gr/central.aspx?sId=111I446I1142I646I457633#ch1
  1. «Ζωγράφισα το μέλλον μου: από τη συλλογή έργων τέχνης υποτρόφων του Ιδρύματος  Κρατικών Υποτροφιών»
  2. «Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη» στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου
  3. «Κρήτη, 1866-1913: πορεία προς την Ένωση»
  4. «Η Αττική και η Κρήτη υποδέχονται τους πρόσφυγες του ’22», Χανιά

«Ζωγράφισα το μέλλον μου: από τη συλλογή έργων τέχνης υποτρόφων του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών»,
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών συνδιοργανώνουν έκθεση με τίτλο «Ζωγράφισα το μέλλον μου: από τη συλλογή έργων τέχνης υποτρόφων του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών».

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη, 6 Μαΐου 2014 και ώρα 19.00, στον Εκθεσιακό Χώρου του Ιδρύματος της Βουλής (Λεωφόρος Αμαλίας 14). Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως τα μέσα Ιουλίου 2014.

Ζωγράφισα το μέλλον μου: από τη συλλογή έργων τέχνης υποτρόφων του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών»

Εμφάνιση IMG_2014_05_06_9_88.jpgΑθήνα, 6 Μαΐου 2014

Ο Πρόεδρος της

Βουλής των

Ελλήνων κ.

Ευάγγελος

Μεϊμαράκης

εγκαινίασε την

έκθεση «Ζωγράφισα το μέλλον μου: από τη συλλογή έργων τέχνης υποτρόφων  του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών»

«Από τις πρώτες συλλογές ως το σημερινό Μουσείο

Εμφάνιση ΑΦΙΣΑ-3.jpg ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΙΖ΄ ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

____________________________________________________

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, στο Αρχαιολογι-

κό Μουσείο Βέροιας θα πραγματοποιηθούν, το Σάββατο 17 Μαΐου 2014, οι ακόλουθες εκδηλώσεις:

«Από τις πρώτες συλλογές ως το σημερινό Μουσείο» (ώρα 10.30-

11.30, για ενήλικες): το κοινό, πριν ξεναγηθεί στις αίθουσες του Μουσείου, θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί μέσα από προβολή διαφανειών για την πορεία της διαδρομής του Αρχαιολογικού Μουσείου Βέροιας (τη σύσταση των πρώτων αρχαιολογικών συλλογών, την ίδρυση του Μουσείου αλλά και την πρόσφατη ανακαίνισή του).

Η εικαστική παιδεία ως συνολικό έργο τέχνης- Πέπη Ρηγοπούλου





Η ώρα μοιάζει δύσκολη για να μιλάμε για ιδέες. Μέσα στην αγριότητα της κρίσης, σε ένα τοπίο ανεργίας, απολύσεων, κλειστών μαγαζιών και κλειστών ψυχών, μοιάζει παράφωνο το να αναρωτιέσαι για τις ιδέες που θεμελιώνουν την παιδεία, εικαστική ή άλλη. Το πολύ- πολύ να επιτρέπεται να ασχοληθείς με το πρακτικό ζήτημα που όντως είναι περισσότερο από φλέγον: Την στενά κανονιστική πλευρά της εκπαίδευσης, τα προγράμματα, τις ισοτιμίες, τα ζητήματα των κονδυλίων, των απολύσεων κ.ο.κ.: Με την έννοια αυτή, ο λόγος για την εικαστική παιδεία μπορεί να είναι μόνον διοικητικός/οργανωτικός, συνδικαλιστικός ή διαχειριστικός, άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένος με αυτό που λέμε μάνατζμεντ.  Ωστόσο, οι προσπάθειες, οι αγώνες, λέξη ακριβής αν και συκοφαντημένη από την ανέξοδη συχνά χρήση της, για την επίτευξη των στόχων αυτών, δεν μπορούν να αποκτήσουν διάρκεια χωρίς όραμα, χωρίς σύνδεση με τις ιδέες, που είναι το πρώτο που υποσκάπτει, παραχαράσσει και λεηλατεί, το εξουσιαστικό σύστημα. Η αναφορά μου λοιπόν θα επικεντρωθεί σε κάποιες ιδέες σχετικές με τα δημιουργικά και τα  πολιτικά θεμέλια της εικαστικής παιδείας, ως έχουν και όπως ίσως θα μπορούσαμε, προσωπικά και συλλογικά, να συμβάλουμε για να γίνουν.        

Ποια Ελλάδα; - Πέπη Ρηγοπούλου










Ταινιοθήκη της Ελλάδας/ 12/5/2014


  • Αυτοί θέλουν μια Ελλάδα διασπασμένη όπου o κάθε ενοχοποιημένος και ευνουχισμένος άνθρωπος να μισεί τον άλλο άνθρωπο, κάθε κλάδος να αδιαφορεί όταν σφαγιάζεται ο διπλανός του.
  • Εμείς χρειαζόμαστε μια Ελλάδα που θα ενωθεί στη βάση γιατί η πολιτική και κοινωνική αριστερά θα προτείνει ένα  γενναίο και ρεαλιστικό όραμα που θα ενώσει την μεγάλη πλειοψηφία και θα την κάνει ικανή να αντισταθεί, να διεκδικήσει και να δημιουργήσει.
  • Μια Ελλάδα μνήμης που θα νικήσει την αλλεργία που η Χούντα, ο εκχυδαϊσμός, η νεοναζιστική υποτροπή, το ψέμα και η ξύλινη γλώσσα έχουν προκαλέσει σε πολλούς για την εθνική και την κοινωνική /ταξική ιστορία μας.
  • Μια Ελλάδα δημοκρατίας που θα βασιστεί στην ενίσχυση της άμεσης απόφασης και της ευθύνης του κάθε πολίτη, στον πραγματικό και όχι προσχηματικό σεβασμό της πολιτισμικής, θρησκευτικής, γλωσσικής, ερωτικής ή όποιας άλλης ιδιαιτερότητας.
  • Μια Ελλάδα που θα σέβεται όλες τις πολιτισμικές ταυτότητες γιατί θα έχει συνείδηση της δικής της. Και που θα αφαιρέσει κάθε πρόσχημα και κάθε δύναμη από τον ναζισμό και τον Δούρειο Ίππο του, την θεωρία των δύο άκρων.

Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

«Η Ηπειρος αναγεννιέται, ανακτά τον ιστορικό της ρόλο»

 
«Η ομορφιά δεν έχει έλεος. Δεν την κοιτάζεις, αυτή σε θωρεί και δε συγχωρεί...» ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ Ηπειρώτης στην καταγωγή, από το Μολυβδοσκέπαστο στην επαρχία του Δήμου Κονίτσης.Ενας μικρός επίγειος παράδεισος. Ιερουργεί από το 1990, τα τελευταία έντεκα χρόνια ως προϊστάμενος του καθεδρικού, κεντρικού Ναού της Κοιμήσεως Θεοτόκου Ηλιουπόλεως.
«Η ομορφιά δεν έχει έλεος. Δεν την κοιτάζεις, αυτή σε θωρεί και δε συγχωρεί...» ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ Μιλάμε με τον αρχιμανδρίτη Σπυρίδωνα Κατραμάδο, γραμματέα της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, επί σειρά ετών ιερέα στο εξωτερικό και ειδικά στη Μεγάλη Βρετανία όπου έζησε και λειτουργούσε.

Η αύρα της οδού Σεμιτέλου


  ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σεμιτέλου 5. Κορυφαίο, νεανικό έργο του Νίκου Βαλσαμάκη.
 
Σεμιτέλου 5. Κορυφαίο, νεανικό έργο του Νίκου Βαλσαμάκη.Ε​​να βράδυ, πριν πέσει ακόμη το σκοτάδι, που είχα να πάω στο Μέγαρο, λοξοδρόμησα πριν αρχίσει η συναυλία στα απέναντι στενά. Αρχικά, ήθελα να δω το κενό από το κατεδαφισμένο σπίτι της οδού Λαμψάκου. Το βρήκα αφού πέρασα την τόσο κομψή πολυκατοικία του Γ. Κοντολέοντος, από τη δεκαετία του ’30, στη γωνία της Λαμψάκου με τη Βασ. Σοφίας. Καθώς το μόνο που ζητούσα ήταν να διαπιστώσω το κενό, γύρισα γρήγορα προς την οδό Σεμιτέλου.

Αθήνα - Πεκίνο τόσο μακριά, τόσο κοντά


ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ
«Ελληνικό πάρκο» αποσπά τον θαυμασμό των Κινέζων.Το 2008, όταν ο Σπύρος Μερκούρης διοργάνωσε στην Κίνα μια έκθεση με εκθέματα του ελληνικού πολιτισμού, λέει πως «πήγαν 820 χιλιάδες άνθρωποι μέσα σε 42 μέρες»!

«Ελληνικό πάρκο» αποσπά τον θαυμασμό των Κινέζων.Το 2008, όταν ο Σπύρος Μερκούρης διοργάνωσε στην Κίνα μια έκθεση με εκθέματα του ελληνικού πολιτισμού, λέει πως «πήγαν 820 χιλιάδες άνθρωποι μέσα σε 42 μέρες»!Ζει σ’ ένα παλιό αθηναϊκό σπίτι, στην καρδιά της Αθήνας –ήταν το πατρικό της μητέρας του– γεμάτο με όψεις και αντικείμενα της διαχρονίας του ελληνικού πολιτισμού. Και ο Σπύρος Μερκούρης γι’ αυτό ακριβώς φροντίζει κάθε φορά, με ό,τι καταπιάνεται. Με το να κάνει γνωστό, να καταγράφει και να διασώζει τις όψεις του ελληνικού πολιτισμού μέσα και έξω από την Ελλάδα.

Ο λαβωμένος ελέφαντας του Καλονερίου


ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Μια φορά και έναν καιρό, την εποχή των Παγετώνων στην Ευρώπη, ζούσε στη σημερινή περιοχή της Σιάτιστας, στη Δυτική Μακεδονία, ο ελέφαντας του Καλονερίου. Όταν κατά τη διάρκεια των εργασιών διάνοιξης δρόμου κοντά στο χωριό Καλονέρι το 2006, ανακαλύφθηκε ένα μέρος του κρανίου του προβοσκιδωτού, οι παλαιοντολόγοι έμειναν έκπληκτοι καθώς διαπίστωσαν ότι ο ένας του χαυλιόδοντας ήταν πολύ πιο κοντός από τον άλλον. Έτσι άρχισαν να διατυπώνονται διαφορετικές εκδοχές για το μυστήριο αυτό που φαίνεται ότι απασχόλησε πολύ την επιστήμη της παλαιοντολογίας. Σύμφωνα πια με την επικρατέστερη εκδοχή, η ερμηνεία του μυστηρίου βρίσκεται σε μια ιστορία αγάπης...