Στείλτε μία φωτογραφία με ένα έκθεμα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που σας αρέσει, γράφοντας μερικές σύντομες φράσεις για τους λόγους που σας συγκίνησε.
Πέμπτη 26 Απριλίου 2018
Τετάρτη 25 Απριλίου 2018
H αποικιοκρατία της επιστήμης
Tα άλματα της Ευρώπης στην επιστήμη και την τεχνολογία την εποχή της αποικιοκρατίας οδήγησαν στην πολιτική και οικονομική κυριαρχία της. Η σύγχρονη επιστήμη οικοδομήθηκε στη βάση ενός συστήματος εκμετάλλευσης εκατομμυρίων ανθρώπων, το οποίο συνετέλεσε τα μέγιστα στη διατήρηση του αποικιοκρατικού καθεστώτος, με τρόπους που επηρέασαν καθοριστικά το πώς οι Ευρωπαίοι αντιλαμβάνονται τις άλλες φυλές και χώρες
Τρίτη 24 Απριλίου 2018
Το μετέωρο βήμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Αρχίζει η πιλοτική χρήση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, αλλά με πολλά ερωτηματικά και ανοιχτά μέτωπα μεταξύ των παραγόντων του υπουργείου Πολιτισμού
Πόσο άλλαξε ο Πολιτισμός στην κρίση
Οι καλλιτεχνικοί διευθυντές πέντε κορυφαίων οργανισμών «χαρτογραφούν» το τοπίο στον χώρο. Είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν, αναδεικνύουν ενδιαφέροντα επιμέρους ζητήματα που συμβάλλουν στον δημόσιο διάλογο
«Ανοιχτά μνημεία» στη Θεσσαλονίκη με είσοδο ελεύθερη
Ένα νέο πρόγραμμα δράσεων για τη γνωριμία με τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, με τίτλο «Ανοιχτά μνημεία», εγκαινιάζει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Όπως ενημερώνει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με ανακοίνωσή του, «διαδρομές στο χώρο και το χρόνο της Θεσσαλονίκης, μέσα από επισκέψεις σε εμβληματικά μνημεία και χώρους - τοπόσημα της σύγχρονης πόλης, με εμψυχωτές αρχαιολόγους και αρχιτέκτονες της Εφορείας θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος που θα διαρκέσει όλη τη χρονιά».
Η πρώτη φάση, μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2018, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Όπως ενημερώνει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με ανακοίνωσή του, «διαδρομές στο χώρο και το χρόνο της Θεσσαλονίκης, μέσα από επισκέψεις σε εμβληματικά μνημεία και χώρους - τοπόσημα της σύγχρονης πόλης, με εμψυχωτές αρχαιολόγους και αρχιτέκτονες της Εφορείας θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος που θα διαρκέσει όλη τη χρονιά».
Η πρώτη φάση, μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2018, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Το μεγάλο φαγοπότι της αρχαιότητας
Η μητέρα του Ευριπίδη ήταν λαχανοπώλισσα · τουλάχιστον αυτό υποστήριζε ο Αριστοφάνης. Στην αρχαιότητα, το μαρούλι βρισκόταν σε απόλυτη απαξίωση διότι σύμφωνα με τους γιατρούς και τους βοτανολόγους της εποχής, τα μαρούλια προκαλούσαν σεξουαλική ανικανότητα και έλλειψη ζωτικής δύναμης. Οι βολβοί, αντιθέτως, στην Αρχαιότητα ήταν περιζήτητοι για τις αφορδισιακές ιδιότητές τους…
Αρχεία Φορέων Υγείας: Ιστορία και Διαχείριση Πηγών
Τι αναζητούν οι ιστορικοί στα αρχεία των φορέων υγείας; Το αρχείο της Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η συγκρότηση του ιατρικού σώματος μέσα από το αρχείο του Ιατρικού Συλλόγου. Τα μητρώα ασθενών των νοσοκομείων ως δημογραφική, ιστορική και ιατρική πηγή. Αστυνομία και υγεία
Αρχαιότητες και βυζαντινά κοσμήματα σε έκθεση για το «Ωραίο»
Πρώτος σταθμός ήταν στη Σπάρτη. Τώρα η περιοδεύουσα έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΕΑΜ) σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» μεταφέρεται στο Μουσείο Αργυροτεχνίας, στο Κάστρο Ιωαννίνων (Ακρόπολη Ιτς Καλέ).
Δευτέρα 23 Απριλίου 2018
Αυτοψία στο Θεατρικό Μουσείο
Κλιμάκιο του υπουργείου Πολιτισμού πραγματοποίησε αυτοψία στο Θεατρικό Μουσείο, στον χώρο του εκθετηρίου, που στεγάζεται στην υπόγεια αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων στην Ακαδημίας.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, καταγράφηκαν «τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και συνδέονται με την ασφάλεια και τον καθαρισμό του χώρου, αλλά και τα επόμενα βήματα, όπως η συντήρηση των εκθεμάτων της συλλογής, τα οποία έχουν ήδη καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου».
Ανήκω στην κατηγορία των ρομαντικών συλλεκτών
«Το 1972, άρχισα δειλά δειλά να συγκροτώ την αρχή της συλλογής μου. Στην ανεκπλήρωτη επιθυμία μου να γίνω ζωγράφος κρύβεται η απάντηση για τη δημιουργία της συλλογής». Αυτή η δημόσια αποκάλυψη είναι μία από τις πολλές που κάνει ο 73χρονος σημαντικός συλλέκτης Βλάσης Φρυσίρας και ιδρυτής του ομώνυμου μουσείου στην Πλάκα, μέσα από το βιβλίου του που κυκλοφόρησε πρόσφατα, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Ημερολόγιο τέχνης 1945-2017».
Πρόκειται για ένα χρονικό που μας οδηγεί σαν πυξίδα στην πορεία ενός επιτυχημένου δικηγόρου και συμβούλου επιχειρήσεων –επί τριάντα πέντε χρόνια– που παράλληλα με το επάγγελμά του, έχτιζε σιγά σιγά και το προφίλ που έχει σήμερα στον εγχώριο και ευρωπαϊκό χώρο της τέχνης.
Οπως μας επισημαίνει ο ίδιος: «Στο «Ημερολόγιο τέχνης» καταγράφω τη σχέση μου με την τέχνη, τη δημιουργία της συλλογής, τη γνωριμία μου με σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους από όλο τον κόσμο, την ίδρυση του μουσείου και τη, για 18 χρόνια, πορεία του. Εχω αφήσει έξω την προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική και επαγγελματική μου ζωή. Στο σώμα του κειμένου έχω εντάξει φωτογραφίες από το προσωπικό μου αρχείο, ώστε να δώσω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των γεγονότων στον αναγνώστη.
Στη νοερή σκέψη ότι θα θέλαμε να μάθουμε ακόμη περισσότερα για τον Βλάση Φρυσίρα, βρίσκουμε γραπτή την απάντηση στο «Ημερολόγιό» του. «Η μόνη μου αλήθεια είναι η αγάπη. Αυτό χαρακτηρίζει και τη συλλογή μου ως έργο και ως προσπάθεια ετών. Κάθε έργο φτιαγμένο άμεσα από τον άνθρωπο, με θέμα τον ίδιο. Κάθε έργο κι ένας πρόσκαιρος θυελλώδης έρωτας…»
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)