Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Cyclops Survival Από τη Μικρή Επίδαυρο στην Αθηναΐδα για τρεις παραστάσεις


Cyclops Survival-2
Το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου και ο Πολυχώρος Πολιτισμού Αθηναΐς σας περιμένουν (20, 21 και 22 Σεπτεμβρίου) στις παραστάσεις του έργου «Cyclops Survival» του Γιάγκου Ανδρεάδη, που παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στο Mικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, στις 23 Αυγούστου 2013. Πρόκειται για μια σύνθεση σατυρικού δράματος και μπρεχτικού μιούζικαλ, που ήταν η ελληνική συμμετοχή στο μίνι φεστιβάλ που οργανώθηκε από το Κέντρο Δράματος, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CULTURE , “WORLD CRISIS THEATRE”, στο οποίο συμμετέχουν επτά ευρωπαϊκές χώρες και πραγματοποιήθηκε με την ενίσχυση του ΥΠΠΟΑ και υπό την αιγίδα του Ελληνικού Φεστιβάλ.
Συντελεστές:
Κείμενο/ Σκηνοθεσία: Γιάγκος Ανδρεάδης
Μουσική: Νίκος Αθανασάκης
Χορογραφία: Φάνης Καφούσιας
Σκηνικά: Σταύρος Μπονάτσος
Κοστούμια: Άντζυ Καρατζά
Κρουστά: Νίκος Τουλιάτος
Βίντεο: Δημήτρης Νάκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Κώστας Μητράκας

Διανομή (Αλφαβητικά) :
Χρήστος Ευθυμίου (Σειληνός)
Γιώργος Μωρόγιαννης (Κύκλωπας)
Μάνια Παπαδημητρίου (Anchorwoman / Αθηνά)
Κίμων Ρηγόπουλος (Οδυσσέας)
Χορός Σατύρων (Αλφαβητικά):
Ευαγγελία Δημητρίου, Θεοδώρα Ευγενάκη, Μαριλία Μερσινιάδη, Κώστας Μητράκας, Ηλίας Παπακωνσταντίνου, Ειρήνη Πολυδώρου, Νίκος Τουρνάκης, Δημήτρης Τσικούρας, Διονύσης Χριστόπουλος
Πολυχώρος Πολιτισμού Αθηναΐς, Καστοριάς 34-36, Ιερά οδός, Βοτανικός
Ώρα έναρξης 9 μ.μ.
Γενική Είσοδος: 10 ΕΥΡΩ
Κρατήσεις εισιτηρίων:
τηλ. (ώρες: 17:00-20:00) 6972846052

Το τραύμα της Βιάννου

11/09/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ


  Της Πέπης Ρηγοπούλου

Βιάννος. Ενα κρητικό χωριό που ξεκληρίστηκε στη γερμανική Κατοχή. Γιατί τόλμησε να βοηθήσει τους αντάρτες. Που ξαναμάτωσε γιατί δεν σταμάτησε να τους βοηθά μετά την πρώτη φρικιαστική σφαγή περισσότερων από τετρακόσια ατόμων. Η 14η Σεπτεμβρίου είναι μέρα οδυνηρής, τραυματικής μνήμης. Αλλά φέτος, από τις 13 έως και τις 15 Σεπτεμβρίου, η Βιάννος θα φιλοξενήσει ένα ξεχωριστό γεγονός. Ενα διεθνές πολιτικό και πολιτισμικό συνέδριο που, με αφετηρία το συγκεκριμένο ιστορικό τραύμα, θα ανακινήσει μείζονα ζητήματα που ξεκινούν από την Κατοχή: το κατοχικό δάνειο που πήραν αλλά ποτέ δεν πλήρωσαν οι Γερμανοί κατακτητές, την κλοπή του χρυσού της Ελλάδας, την κλοπή των αρχαιοτήτων και τις πολεμικές αποζημιώσεις.

Μια βόλτα στις πλατείες

5/09/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

  Του Πέτρου Μανταίου


«Σε πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγί μετονομάζεται η πλατεία Θησείου. Την απόφαση πήρε το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ως ελάχιστο φόρο τιμής στο έργο της σπουδαίας αυτής γυναίκας, που μελέτησε όσο λίγοι την αρχαιοελληνική γραμματεία» («Εφ.Συν.» 5/9).

Δεν είναι και λίγο, στον νεοελληνικό μας «μικρόκοσμο», με τις ατελείωτες μικρο-σκοπιμότητες, ανιστόρητες ή μικρονοϊκές, να δίνεται σε ιστορική πλατεία της Αθήνας (συμβολή Ηρακλειδών, Νηλέως, Αποστόλου Παύλου και Ακάμαντος, πριν από 100-120 χρόνια καρδιά της κοσμικής, προπαντός της αποκριάτικης Αθήνας!) το όνομα της εκλεκτής Γαλλίδας ιστορικού. Δεν είναι και λίγο, διότι σπανίζουν στα δημοτικά συμβούλια της Αθήνας ανάλογες γενναίες τιμές σε προσωπικότητες των Γραμμάτων και των Τεχνών. Ισως επειδή… ο φόβος φυλάει τα έρημα, καθώς πολλές από αυτές τις προσωπικότητες ακτινοβολούν τόσο που δύσκολα πλησιάζονται από τρόμο… εγκαύματος.

Προς απόδειξη είπα να κάνω μια «βόλτα» στις πλατείες της Αθήνας, με οδηγό το πόνημα των Μάρως Βουγιούκα – Βασίλη Μεγαρίδη «Οδωνυμικά – Η σημασία των ονομάτων των οδών της Αθήνας», έκδοση Δήμου Αθηναίων. Μέτρησα ακριβώς 238 μεγάλες και μικρές πλατείες στην Αθήνα. Απ’ αυτές μόλις 23 αναγράφουν ονόματα πνευματικών δημιουργών και καλλιτεχνών, από την αρχαιότητα ίσαμε σήμερα. Απεναντίας υπάρχουν 39 πλατείες αγίων (ανά τρεις πλατείες π.χ. στους αγίους Γεώργιο, Δημήτριο και Νικόλαο), στις οποίες δέον να προστεθούν οι πλατείες προφητών: Δανιήλ και Ηλία, η Μεγάλου Βασιλείου και, βεβαίως, η Μητροπόλεως.

Από τους πνευματικούς δημιουργούς τιμώνται με πλατείες οι: Τάσος Βουρνάς (Νεάπολη), ο μέγας Δάντης της «Θείας Κωμωδίας» (Κολωνάκι), Πηνελόπη Δέλτα, Ελληνορώσσων, Θεοδέκτης (μόνος με… πλατεία από όλη την αρχαιότητα, πλην της πλατείας Ακαδημίας Πλάτωνος∙ μαθητής του Πλάτωνα ο Θεοδέκτης, τραγωδός από τη Λυκία, πολύ αγαπητός στους Αθηναίους και λόγω πρόωρου θανάτου – Ν. Φιλοθέη), Θανάσης Κανελλόπουλος (Αμπελόκηποι), Ιωάννης Καραμάνος (εκπαιδευτικός, 19ος αιώνας, εξαίρετος, πρότυπο το ομώνυμο σχολείο του – Μοναστηράκι), Ανδρέας Καρκαβίτσας (Κυπριάδου), Νίκος Κιτσίκης (Λυκαβηττός), Λορέντσος Μαβίλης (Αμπελόκηποι), Σατωβριάνδος (Χίλτον), Κωστής Παλαμάς (Ακαδημία, πίσω από Εθνική Βιβλιοθήκη), Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (Κυπριάδου).

Από τους καλλιτέχνες, γενικά, οι: Σοφία Βέμπο (Ν. Φιλοθέη), Νικόλαος Γύζης (Πλατεία Γκύζη, από τη λατινική υπογραφή του μεγάλου μας ζωγράφου: Gisis!), Ραλλού Μάνου (Ζάππειο), Χριστόφορος Νέζερ (Χίλτον), Σπύρος Παπαλουκάς (Κυπριάδου) και Κώστας Παρθένης (Ν. Φιλοθέη). Υπάρχουν επίσης και δύο άλση, αφιερωμένα στους: Δημήτρη Μητρόπουλο, αρχιμουσικό (Ωδείο Αθηνών, παλαιά Βατραχονήσι) και Τάσσο, χαράκτη (πίσω από Α΄ Νεκροταφείο).

Ο Δήμος Αθηναίων δεν τιμά με πλατεία ούτε έναν γλύπτη! Παραδόξως, εμμέσως, τιμάται μόνον ο Δημήτριος Φιλιππότης: Το αριστούργημά του, Ξυλοθραύστης, έναντι Σταδίου, έμπροσθεν Ζαππείου, έχει ονοματίσει τον περιβάλλοντα χώρο σε πλατεία Ξυλοθραύστη. Από την (αρχαία) Αθήνα, των γλυπτών, στη νεότερη Αθήνα, των… γλειφτών! Αν αφηγηθώ κάποτε τα βάσανα του Ξυλοθραύστη και άλλων γλυπτών της Αθήνας που… σκανδάλισαν φανατικούς παντός… θρησκεύματος και λοιπούς ανοήτους, θα κλάψουμε, αλίμονο, απ’ τα γέλια…


Η Βιάννος θυμάται και ζητά δικαίωση

12/09/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συνέδριο με διεθνείς παρουσίες για τις γερμανικές αποζημιώσεις με αφορμή την επέτειο των 70 χρόνων από το ολοκαύτωμα του .

  Συνέδριο με διεθνείς παρουσίες για τις γερμανικές αποζημιώσεις με αφορμή την επέτειο των 70 χρόνων από το ολοκαύτωμα του 1943

ΚΡΗΤΗ Του Μάριου Διονέλλη

Στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης των γερμανικών αποζημιώσεων προς την Ελλάδα μπαίνει η Βιάννος, διοργανώνοντας το δεύτερο συνέδριο για τα ολοκαυτώματα στην Ελλάδα. Την Παρασκευή και το Σάββατο, 13 και 14 Σεπτεμβρίου, θα βρεθούν στη Βιάννο Ελληνες και ξένοι ειδικοί επιστήμονες, εκπρόσωποι των ενώσεων θυμάτων, μέλη των φορέων διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών και δήμαρχοι των μαρτυρικών δήμων από όλη την Ελλάδα.

ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗ ΘΑΛΑΜΗΓΟ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ

Τετάρτη, 11 Σεπτέμβριος 2013 17:00 defencenet.gr

E-mail Εκτύπωση PDF
1Το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού έχει ζητήσει να αγοράσει το πολυτελές ιστιοπλοϊκό σκάφος που κάποτε ανήκε στον ιδρυτή του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος της Τουρκίας, Κεμάλ Ατατούρκ (1938) και να το μετατρέψει σε μουσείο αλλά και μέρος που θα δύναται να φιλοξενηθούν ξένοι αξιωματούχοι.

Ο υπουργός Πολιτισμού Ömer Çelik, επισκέφτηκε στις 9 Σεπτεμβρίου το σκάφος, το οποίο είναι αγκυροβολημένο στην Κωνσταντινούπολη, μαζί με δύο υπαλλήλους του υπουργείου και έλαβε χρήσιμες πληροφορίες για το σκάφος από τον ιδιοκτήτη του, Kahraman Sadıkoğlu.

Το σκάφος «Savarona», μήκους 136 μέτρων, σχεδιάστηκε από την αμερικανική William Francis Gibss και κατασκευάστηκε το 1931 για 4 εκατομμύρια δολάρια. Το 1938 το τουρκικό κράτος αγόρασε το σκάφος και στη συνέχεια περιήλθε στα χέρια του Κεμάλ Ατατούρκ, ο οποίος ωστόσο το χρησιμοποίησε μόνο για έξι μήνες, καθώς λόγω της σοβαρής ασθένειάς του έφυγε από τη ζωή έπειτα από λίγο καιρό. 

Κάθε μέρα στο Μουσείο: Ο Σεπτέμβριος στο Μουσείο Μπενάκη

Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013 13:38

Κάθε μέρα στο Μουσείο: Ο Σεπτέμβριος στο Μουσείο Μπενάκη
Ένας Σεπτέμβρης πλούσιος σε προτάσεις εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο ΜουσείοΜπενάκη, με φθινοπωρινά εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά: «Ιστορία με ένα κλικ» & «Το μικρόεργαστήρι της τέχνης. Ταξιδεύουμε και ζωγραφίζουμε»,εργαστήρια και διαλέξεις για ενήλικες και εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες όλων των τάξεων.

Τα Κεντρικά Λουτρά στη Σόφια θα μετατραπούν σε εικονικό μουσείο

Αναρτήθηκε στις Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013 15:23


Sh
Σε εικονικό μουσείο θα μετατρέψουν ένα μεγάλο μέρος των Κεντρικών Λουτρών στη Σόφια, σύμφωνα με σχέδιο της τοπικής διοίκησης που πρόκειται να ψηφιστεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πρωτεύουσας.
Τα Κεντρικά Λουτρά στη Σόφια θα μετατραπούν σε εικονικό μουσείοΜε τις 333.000 λέβα (περίπου 155.500 ευρώ) που εξοικονομήθηκαν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφερειακής Ανάπτυξης θα αγοραστεί μοντέρνος εξοπλισμός, υλικά, οπτικοακουστικά μέσα και τεχνολογίες πληροφορικής.
Το σύστημα θα είναι προσαρμοσμένο με τις ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρίες.
Στον δεύτερο όροφο θα υπάρχουν προσωρινές εκθέσεις, θα πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, συνέδρια και σεμινάρια με τη βοήθεια πολυμέσων.


Read more: http://www.newsbomb.gr/prionokordela/diethni/story/345772/ta-kentrika-loytra-sti-sofia-tha-metatrapoyn-se-eikoniko-moyseio#ixzz2f2Of49XH

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Πού αρχίζει το παρελθόν μας;

Σπήλαιο Φράγχθι: Άποψη του εσωτερικού.
Ειδήσεις: Ημερίδα

Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013
Το ζήτημα της αρχαιότητας του ανθρώπου και της προέλευσης των λίθινων εργαλείων –τα οποία είχαν θεωρηθεί ως «κεραύνια» κατά το Μεσαίωνα– απασχόλησε σοβαρά τη λογιοσύνη στη Δύση κατά την Αναγέννηση και το Διαφωτισμό. Η αποδοχή της φυσικής ιστορίας του ανθρώπου και της μακρόχρονης παρουσίας του στη γη έγινε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα χάρη στις έρευνες του Γάλλου J.J. Βoucher de Perthes και τον πραγματισμό των Άγγλων γεωλόγων, όλα αυτά σε ένα κλίμα αισιοδοξίας που γεννούσε η πίστη στην πρόοδο της επιστήμης. Έκτοτε οι επιστήμες της Παλαιοανθρωπολογίας και της Προϊστορικής Αρχαιολογίας με έμφαση στην Παλαιολιθική εποχή γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση στη Δυτική Ευρώπη.
Αναζητώντας το ξύλο από το οποίο κατασκευάζονταν οι αρχαίες τριήρεις
Στα Πιέρια
  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013
1 / 6
Από την επίσκεψη στα Πιέρια (9.8.2013), μεταξύ Ρητίνης και Καταφυγίου Σαρακατσάνα: πεύκη δασική και έλατα (φωτ. ΑΠΕ-ΜΠΕ).
Στα ίχνη του ξύλου από το οποίο κατασκευάζονταν οι αρχαίες τριήρεις πιστεύουν ότι βρίσκονται επιστήμονες από την Ελλάδα και τις ΗΠΑ που αναζητούν στα Πιέρια το «μακεδονικό έλατο και το πεύκο του Ολύμπου και των Πιερίων», τη λεγόμενη και δασική πεύκη ή «λιάχα» κατά την τοπική ονομασία, που κατά τον μαθητή του Αριστοτέλη Θεόφραστο χρησιμοποιούνταν για την επίπονη διαδικασία της κατασκευής κουπιών και πλοίων. Αποτυπώματα στο χώμα του συγκεκριμένου είδους ξύλου, που δεν έχει ρόζους και «ανάποδα νερά» αλλά επιδεικνύει μεγάλη αντοχή στο θαλασσινό νερό, εντοπίστηκαν στις αρχαιολογικές ανασκαφές που ξεκίνησαν το 2003 στη Μεθώνη της Πιερίας.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ Παρελθόν η αποκλειστικότητα του κράτους


Κυριακή 15 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τη δυνατότητα προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών για τη διαχείριση ενάλιων αρχαιολογικών χώρων δίνει ο νόμος για την «ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό»
Η κυβέρνηση «άνοιξε» τελικά τον πολύ επικίνδυνο «δρόμο» στην κατεύθυνση της εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω του νέου νόμου (4179) του υπουργείου Τουρισμού, «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό, αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις», που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλη και με τον οποίο «σπάει» η αποκλειστικότητα της διαχείρισης του κράτους στους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους... καταρχήν. Διότι στην πράξη δημιουργεί εύλογο προηγούμενο για τους αρχαιολογικούς χώρους συνολικά.
Συγκεκριμένα, στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν. 3409/2005 «Καταδύσεις αναψυχής και άλλες διατάξεις» προστίθενται τα εξής: «Με την ίδια απόφαση (σ.σ. των υπουργών Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας) μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα κατάρτισης προγραμματικών συμβάσεων πολιτισμικής ανάπτυξης κατ' εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (Α΄ 287), με τις οποίες θα εξειδικεύονται τα έργα, προγράμματα και υπηρεσίες πολιτιστικού χαρακτήρα εντός των επισκέψιμων ενάλιων αρχαιολογικών χώρων, καθώς και τα ζητήματα οργάνωσης, διαχείρισης, επίβλεψης και εκμετάλλευσης των επιτρεπόμενων στους χώρους αυτούς δραστηριοτήτων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια»