Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Προϊστορική βαφή θα προστατεύσει ευρωπαϊκή αποστολή στον Ήλιο


Το σκάφος Solar Orbiter θα είναι καλυμμένo με την πρώτη μαύρη χρωστική που εφηύρε ο άνθρωπος
Προϊστορική βαφή θα προστατεύσει ευρωπαϊκή αποστολή στον Ήλιο
Το Solar Orbiter θα πρέπει να υπομείνει θερμοκρασίες έως 520 βαθμούς Κελσίου. Credit: ESA/AOES



Παρίσι 
Οι προϊστορικοί καλλιτέχνες που ζούσαν στη νότια Γαλλία πριν από 30.000 χρόνια δεν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι η εφεύρεσή τους θα χρησιμοποιούνταν κάποτε σε διαστημικά σκάφη. Η θερμική ασπίδα του Solar Orbiter, ενός ευρωπαϊκού σκάφους που θα πλησιάσει επικίνδυνα στον Ήλιο, θα είναι καλυμμένη με την πρώτη μαύρη χρωστική που εφηύρε ο άνθρωπος.

H αποστολή

To Solar Orbiter της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA, το οποίο προγραμματίζεται να εκτοξευτεί το 2017, θα τεθεί σε τροχιά σε απόσταση μόλις 42 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο, περίπου το ένα τέταρτο της απόστασης της Γης από το μητρικό της άστρο (150 εκατ. χιλιόμετρα).

Εκατό χρόνια από τη γέννηση της Βάσως Κατράκη


http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=568738
Εκατό χρόνια από τη γέννηση της Βάσως Κατράκη
 
3  φωτογραφίες
 
«Κι αν γίνω ζωγράφος;»

Σε αυτό το ερώτημα που έθεσε η Βάσω Κατράκη στον εαυτό της στα εφηβικά της χρόνια(1914 - 1988), ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να δώσει την απάντηση: Φέτος, με τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη γέννησή της, τιμάται η μνήμη και το έργο της ζωγράφου και κορυφαίας ελληνίδας χαράκτριας με μια μεγάλη έκθεση που εγκαινιάζεται, σήμερα Τρίτη, στην αίθουσα τέχνης «Εκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου».

Δυνατό κρασί και μυστηριώδη χόρτα


Πληροφορίες για ελληνικά τρόφιμα και μαγειρέματα, νέα και αρχαία
http://www.tovima.gr/vimagourmet/kitchen/article/?aid=568752
Δυνατό κρασί και μυστηριώδη χόρτα
Σκίτσο: Γιώργος Καραχρήστος



 
Σταφυλίνακας

Αρχίζουμε ζόρικα, κυρίως για όσους δεν είναι από την Κρήτη. Ο σταφυλίνακας είναι ένα άγριο καρότο με λευκή ρίζα, πολύ αρωματικό, του οποίου τόσο η ρίζα όσο και οι βλαστοί τρώγονται, αρκεί βέβαια να τα βρείτε. Είναι ένας από τους προγόνους του γνωστού μας, συχνά άοσμου στις μέρες μας, καρότου.

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Μάικλ Πολ Σμιθ: Ο χρόνος σταμάτησε στο Elgin Park

Δημιούργησε μια αμερικανική πόλη από το παρελθόν που υπάρχει μόνο σε εικόνες τις οποίες ανεβάζει στη σελίδα του στο Διαδίκτυο
Μάικλ Πολ Σμιθ: Ο χρόνος σταμάτησε στο Elgin Park
Ο Μάικλ Πολ Σμιθ με μια χιονισμένη μακέτα, έτοιμη για φωτογράφιση
 
 
Elgin Park ονομάζεται ο φανταστικός κόσμος που δημιούργησε ο Μάικλ Πολ Σμιθ. Πρόκειται για μια τυπική αμερικανική πόλη από το παρελθόν, η οποία υπάρχει μόνο σε εικόνες που δημιουργεί ο Μάικλ και τις ανεβάζει στη σελίδα του στο Διαδίκτυο. «Φαινόμενο του Internet» ονόμασαν οι «New York Times» το γεγονός ότι η σελίδα του στο Flickr είχε πάνω από 20 εκατομμύρια επισκέψεις από τότε που ανέβασε την πρώτη του φωτογραφία.

Επισκέπτες όλων των ηλικιών από όλον τον κόσμο θαυμάζουν άριστα εκτελεσμένες φωτογραφίσεις σκηνών υπό κλίμακα με παλαιά αυτοκίνητα, μπροστά από αληθινά τοπία. Δεν θα συναντήσετε ανθρώπους αλλά μόνο αυτοκίνητα και κτίρια, τα οποία μέσα από τις φωτογραφίες θα σας μεταφέρουν από το 1920 ως το 1970.

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Ιστορίες κρίσης και αναγέννησης

14/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=174515
Τέσσερις καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές στη Δημοτική Πινακοθήκη
Οι Αννα Κινδύνη, Βλάσης Κανιάρης, Γιάννης Ψυχοπαίδης και Δημήτρης Κατσούδας έχουν σημαδέψει την εποχή τους. Με τα έργα τους εικονογραφούν αντίστοιχα την Κατοχή, τη μετανάστευση και τη δικτατορία, τη μεταπολίτευση και τη σημερινή ύφεση, προκαλώντας τον στοχασμό

Της Βασιλικής Τζεβελέκου

«Η ελπίδα γεννιέται από τους απελπισμένους» έγραψε ένας από τους επισκέπτες της έκθεσης «Κρίσιμη Τέχνη – Τέχνη στην Κρίση», που φιλοξενείται στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων. Μέσα από τα έργα τεσσάρων καλλιτεχνών που χαρακτηρίζουν μια ιστορική περίοδο ο καθένας, της Αννας Κινδύνη (Κατοχή), του Βλάση Κανιάρη (μετανάστευση, δικτατορία), του Γιάννη Ψυχοπαίδη (μεταπολίτευση) και του Δημήτρη Κατσούδα (σημερινή κρίση), επιχειρείται η εικονογράφηση της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας από την Κατοχή έως τις μέρες μας.

Το κύμα αστυφιλίας στη Κίνα σαρώνει χωριά και παραδόσεις

Τα τελευταία χρόνια Κινέζοι διανοούμενοι και πανεπιστημιακοί έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου

Το κύμα αστυφιλίας στη Κίνα σαρώνει χωριά και παραδόσεις
Ο 27χρονος Λέι Πενγκ συμμετέχει σε ομάδα παραδοσιακών μουσικών που συγκεντρώνονται και παίζουν μία φορά την εβδομάδα κοντά στο σημείο που άλλοτε υπήρχε το χωριό τους. Οι Αρχές το ισοπέδωσαν για να φτιάξουν ένα γήπεδο γκολφ.




Το κύμα αστυφιλίας που «σαρώνει» τη Κίνα έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγροτικές περιοχές της αχανούς χώρας, οι οποίες τείνουν προς… εξαφάνιση. Και μαζί με αυτές ένα μεγάλο μέρος της κινεζικής μουσικής και κουλτούρας, όπως επισημαίνει σε άρθρο της η εφημερίδα New York Times.

Η «Κίνα του νέου κυνισμού», όπως την έχουν χαρακτηρίσει ορισμένοι κοινωνιολόγοι, δεν περιλαμβάνει στα σχέδια της τα χωριά και τις μικρές κωμοπόλεις των κινεζικών επαρχιών: ενδεικτικό είναι το γεγονός πως, σύμφωνα με μια μελέτη, σήμερα η Κινά έχει 2.6 εκατομμύρια χωριά, σε αντίθεση με το 2000 που είχε 3.7 εκατομμύρια χωριά. Αυτό σημαίνει, όπως ισχυρίζεται το πανεπιστήμιο Τιαντζίν που έκανε την έρευνα, χάνονται περίπου 300 χωριουδάκια της ημέρα, κάτω από τη «μπότα» της αστικοποίησης των αγροτικών εκτάσεων.

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Αύξηση επισκεπτών και εισπράξεων στα μουσεία τον Οκτώβριο 2013

Παρόµοια άνοδος παρατηρείται και στους αρχαιολογικούς χώρους

Αύξηση επισκεπτών και εισπράξεων στα μουσεία τον Οκτώβριο 2013

 
Αύξηση των επισκεπτών των µουσείων σε ποσοστό 17,5%, καθώς και αύξηση των εισπράξεων κατά 28,2% σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2013 σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2012, σύμφωνα με Έρευνα Κίνησης Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων.
Παρόµοια τάση παρατηρείται και στους αρχαιολογικούς χώρους, όπου εµφανίζεται αύξηση των επισκεπτών κατά 20,5% και αύξηση των αντίστοιχων εισπράξεων σε ποσοστό 16,7% σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2012.

Πιο σημαντικά τα έργα που βρέθηκαν στο Σάλτσμπουργκ από αυτά του Μονάχου


Εξετάζεται εάν είχαν κλαπεί από τους ναζί
Πιο σημαντικά τα έργα που βρέθηκαν στο Σάλτσμπουργκ από αυτά του Μονάχου
Το σπίτι του συλλέκτη έργων τέχνης Κορνήλιους Γκούρλιτ στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας



Σάλτσμπουργκ 
Οι πίνακες που βρέθηκαν στο σπίτι του συλλέκτη έργων τέχνης Κορνήλιους Γκούρλιτ είναι πιο σημαντικά από τον «θησαυρό του Μονάχου», σύμφωνα με τον δικηγόρο του συλλέκτη.

Ανάμεσα στα έργα τέχνης βρίσκονται πίνακες του Ρενουάρ, του Μονέ και άλλων γάλλων ιμπρεσιονιστών.

Πρόκειται για πολύ σημαντικά έργα.

Συνολικά, περίπου 60 έργα τέχνης βρέθηκαν στο σπίτι του συλλέκτη στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Ο Κορνήλιος Γκούρλιτ είναι γιος του εμπόρου έργων τέχνης που συνεργαζόταν με τους ναζί.

Ο δικηγόρος αρνείται ότι τα έργα τέχνης είναι κλεμμένα. Ωστόσο, οι αρχές εξετάζουν την πιθανότητα ο πίνακας που βρέθηκαν στο σπίτι στο Σάλτσμπουργκ να ανήκαν και αυτοί στον «θησαυρό των ναζί».

Κατολισθήσεις στην αρχαία Ολυμπία

Έντυπη Έκδοση

Εργα αντιστήριξης και ανάδειξης μνημείων στο Κρόνιο
Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο όπου προπονούνταν οι αθλητές προτού μπουν στο Ολυμπιακό Στάδιο
Ηαρχαία Ολυμπία, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 2007, κινδυνεύει από κατολισθήσεις των πρανών του Κρόνιου Λόφου. Αυτή τη φορά και «λόγω της κλιματικής αλλαγής», όπως αναφέρθηκε προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, κατά την παρουσίαση των μελετών αντιστήριξης του αναλήμματος των Θησαυρών και του Ιερού της Δήμητρας Χαμύνης.

Το Μουσείο της Αγίας Βαρβάρας


Ηλεκτρονική Έκδοση
MuSaBa
Φύση, πολιτισμός και τουρισμός βρίσκουν την ισορροπία τους στο MuSaBa
Μουσείο, σχολείο και εξωτερικά εργαστήρια, το MuSaBa είναι ο θύλακας της πολιτιστικής κληρονομιάς της Καλαβρία.
 

  Η ιδέα για το MuSaBa προέκυψε το 1969, ως μια πρωτοβουλία των καλλιτεχνών Nik Spatari και Hiske Maas, ιδρυτές της Santa Barbara Art Foundation, που για χρόνια έχει προωθήσει μια σειρά από έργα με σκοπό την ολοκλήρωση αυτού του μουσείου, που είναι πλέον ανοιχτό για το κοινό.