Οι
διάσημες αιγαιακής τεχνοτροπίας τοιχογραφίες που βρέθηκαν σε σπαράγματα
στην Τελ ελ Ντάμπα της Αιγύπτου βρίσκονται πλέον στο διαδίκτυο.
Μέσα από έναν νέο ιστότοπο ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθήσει την πρόοδο των εργασιών της αρχαιολογικής ομάδας που επιχειρεί να καταγράψει, να μελετήσει και να αξιολογήσει τα χιλιάδες σπαράγματα που αντικατοπτρίζουν την κινητικότητα των καλλιτεχνών από το Αιγαίο στη Νότια Μεσόγειο κατά το πρώιμο τμήμα της Ύστερης Εποχής του Χαλκού αλλά και τη δημοτικότητα των μοτίβων από το Αιγαίο στην Αίγυπτο.
Ο ιστότοπος περιλαμβάνει, όπως θα ήταν φυσικό, και έγχρωμες φωτογραφίες σπαραγμάτων τοιχογραφιών (ορισμένες αδημοσίευτες) ενώ για το μέλλον υπάρχει πρόβλεψη για παράθεση νέων ερευνητικών αποτελεσμάτων, σχετικών ερευνητικών πρωτοβουλιών και βιβλιογραφίας.
Μέχρι σήμερα έχουν έρθει στο φως στις θέσεις Ανάκτορο F και Ανάκτορο G του χώρου σπαράγματα από σκηνές ταυροκαθαψίων, κυνηγιών και ακροβατών καθώς επίσης και από τοπιογραφίες, θηριομαχίες, ανθρώπινες μορφές σε φυσικό μέγεθος, γρύπες και λιοντάρια και αρχιτεκτονήματα.
Στα σπαράγματα απεικονίζονται επίσης διακοσμητικά μοτίβα όπως σπειροειδές κόσμημα, λαβύρινθος κ.ά. Όλα αυτά μελετώνται στο πλαίσιο επιστημονικού προγράμματος της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών της Βιέννης, με τη στήριξη του Ινστιτούτου Αιγαιακής Προϊστορίας (INSTAP).
Από το 2009 το πρόγραμμα στηρίζεται οικονομικά από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο και από το 2012 περιλαμβάνεται σε πρόγραμμα αντιπαραβολής αιγαιακών τοιχογραφιών από το Αιγαίο και την Εγγύς Ανατολή, του Γερμανικού Ερευνητικού Ιδρύματος (DFG).
Μέχρι την αποκάλυψη των αιγαιακών τοιχογραφιών στην Τελ ελ Ντάμπα κατά τη δεκαετία του 1990, η επιρροή των διακοσμητικών τεχνών της περιοχής του Αιγαίου στην Αίγυπτο ήταν γνωστή από μεμονωμένα μοτίβα σε αιγυπτιακά αντικείμενα μικροτεχνίας και σε αιγυπτιακές τοιχογραφίες. Εντούτοις, το φαινόμενο διακόσμησης χώρων εκτός του Αιγαίου με αιγαιακή τεχνοτροπία είναι γνωστό από τις θέσεις Αλαλάκ και Χατούσα στη σημερινή Τουρκία, Κάτνα στη σημερινή Συρία και Τελ Κάμπρι στην Παλαιστίνη.
Μέσα από έναν νέο ιστότοπο ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθήσει την πρόοδο των εργασιών της αρχαιολογικής ομάδας που επιχειρεί να καταγράψει, να μελετήσει και να αξιολογήσει τα χιλιάδες σπαράγματα που αντικατοπτρίζουν την κινητικότητα των καλλιτεχνών από το Αιγαίο στη Νότια Μεσόγειο κατά το πρώιμο τμήμα της Ύστερης Εποχής του Χαλκού αλλά και τη δημοτικότητα των μοτίβων από το Αιγαίο στην Αίγυπτο.
Ο ιστότοπος περιλαμβάνει, όπως θα ήταν φυσικό, και έγχρωμες φωτογραφίες σπαραγμάτων τοιχογραφιών (ορισμένες αδημοσίευτες) ενώ για το μέλλον υπάρχει πρόβλεψη για παράθεση νέων ερευνητικών αποτελεσμάτων, σχετικών ερευνητικών πρωτοβουλιών και βιβλιογραφίας.
Μέχρι σήμερα έχουν έρθει στο φως στις θέσεις Ανάκτορο F και Ανάκτορο G του χώρου σπαράγματα από σκηνές ταυροκαθαψίων, κυνηγιών και ακροβατών καθώς επίσης και από τοπιογραφίες, θηριομαχίες, ανθρώπινες μορφές σε φυσικό μέγεθος, γρύπες και λιοντάρια και αρχιτεκτονήματα.
Στα σπαράγματα απεικονίζονται επίσης διακοσμητικά μοτίβα όπως σπειροειδές κόσμημα, λαβύρινθος κ.ά. Όλα αυτά μελετώνται στο πλαίσιο επιστημονικού προγράμματος της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών της Βιέννης, με τη στήριξη του Ινστιτούτου Αιγαιακής Προϊστορίας (INSTAP).
Από το 2009 το πρόγραμμα στηρίζεται οικονομικά από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο και από το 2012 περιλαμβάνεται σε πρόγραμμα αντιπαραβολής αιγαιακών τοιχογραφιών από το Αιγαίο και την Εγγύς Ανατολή, του Γερμανικού Ερευνητικού Ιδρύματος (DFG).
Μέχρι την αποκάλυψη των αιγαιακών τοιχογραφιών στην Τελ ελ Ντάμπα κατά τη δεκαετία του 1990, η επιρροή των διακοσμητικών τεχνών της περιοχής του Αιγαίου στην Αίγυπτο ήταν γνωστή από μεμονωμένα μοτίβα σε αιγυπτιακά αντικείμενα μικροτεχνίας και σε αιγυπτιακές τοιχογραφίες. Εντούτοις, το φαινόμενο διακόσμησης χώρων εκτός του Αιγαίου με αιγαιακή τεχνοτροπία είναι γνωστό από τις θέσεις Αλαλάκ και Χατούσα στη σημερινή Τουρκία, Κάτνα στη σημερινή Συρία και Τελ Κάμπρι στην Παλαιστίνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου