Σάββατο 6 Απριλίου 2013
Découvrir la gastronomie du néolithique à nos jours
Pour sa conférence d'avril, Itinéraires Découvertes propose un thème qui est cher à tous les Français et aux gastronomes en particulier.
M. Mokhtar Kachour, passionné de patrimoine culturel, s'est penché sur le sujet de la gastronomie. Inspecteur d'académie honoraire, il a exercé longtemps à Rodez comme directeur de l'IUFM. Il réside à Caysac et est profondément attaché à notre région.
Παρασκευή 5 Απριλίου 2013
Balkan Cultural Heritage Regional Restoration Camps
Deadline: 30 April 2013 and 12 July 2013
Open to: students and young professionals from around the Balkans, including Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Greece, Hungary, Kosovo, Macedonia, Montenegro, Romania and Serbia
Benefits: engaging lectures and hands-on experience with restoration, using traditional materials and techniques, as well as with the interpretation and management of cultural heritage sites
Τα τραγούδια μου τ΄ αμερικάνικα
Στίχοι:
Ορφέας Περίδης
Μουσική:
Ορφέας ΠερίδηςΌλο μεταφράζω στίχους
από τα τραγούδια μου τα αμερικανικά
αλλάζω τους ρυθμούς τους ήχους
και από Ροκ εν Ρολ τα κάνω τσάμικα
Μεξικάνικο αεράκι
με φυσάει πάνω στα Μετέωρα
και της Αφρικής ο λίβας
λέει μαντινάδες για τον έρωτα
Της ανατολής το χρώμα
έχουν της κιθάρας μου τα αρπίσματα
στου Μισισιπή τις όχθες
έμαθα τα πρώτα μου κουρδίσματα
Στα βουνά της νότιας Κίνας
άκουσα κλαρίνα ηπειρώτικα
Στο τραγούδι της σειρήνας
δέθηκα στο άλμπουρο και σώθηκα
Όλο μεταφράζω στίχους
από τα τραγούδια μου τ’ Αμερικάνικα
αλλάζω τους ρυθμούς τους ήχους
κι από Ροκ εν Ρολ τα κάνω τσάμικα
Χώρος φιλοξενίας περιοδικών εκθέσεων το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά
- Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων (φωτ. αρχείου) (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Σε
χώρο φιλοξενίας περιοδικών εκθέσεων, αρχαιολογικού και όχι μόνο
περιεχομένου, θα μετατραπεί το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά,
έπειτα από ομόφωνη έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.
Το χαρακτηρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο κτίριο χτίστηκε στο χώρο του αρχαίου θεάτρου της Ζέας. Αποτελείται από ένα αρχικό τμήμα του τέλους του 19ου αιώνα και μια προσθήκη που υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά, στην οδό Φιλελλήνων, χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών, αλλά και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων.
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική προμελέτη που εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το κτίριο θα αποκατασταθεί και θα διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να φιλοξενήσει εκθέσεις αρχαιολογικού περιεχομένου, αλλά και εκθέσεις μη αρχαιολογικών ευρημάτων.
Επίσης, προτείνεται η μέσω γυάλινου πατώματος έκθεση τμήματος του αρχαίου θεάτρου, αλλά και η δημιουργία αναψυκτηρίου στο δώμα.
Το χαρακτηρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο κτίριο χτίστηκε στο χώρο του αρχαίου θεάτρου της Ζέας. Αποτελείται από ένα αρχικό τμήμα του τέλους του 19ου αιώνα και μια προσθήκη που υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά, στην οδό Φιλελλήνων, χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών, αλλά και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων.
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική προμελέτη που εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το κτίριο θα αποκατασταθεί και θα διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να φιλοξενήσει εκθέσεις αρχαιολογικού περιεχομένου, αλλά και εκθέσεις μη αρχαιολογικών ευρημάτων.
Επίσης, προτείνεται η μέσω γυάλινου πατώματος έκθεση τμήματος του αρχαίου θεάτρου, αλλά και η δημιουργία αναψυκτηρίου στο δώμα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ in.gr
Έκθεση και ημερίδα "Ο Δαρβίνος σήμερα" στο Παλαιοντολογικό Μουσείο
Από τις 9 Απριλίου 2013 στο Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρεθύμνου – Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας θα λειτουργεί η έκθεση με θέμα «Ο Δαρβίνος σήμερα».
Η έκθεση είναι αφιερωμένη στη θεωρία της εξέλιξης και γίνεται σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο. Είναι συνδεδεμένη με τα διάφορα εκθέματα του Μουσείου απολιθώματα κλπ. και με τις ενδημικές πανίδες θηλαστικών της Κρήτης που εξαφανίστηκαν εντελώς από την Κρήτη πριν από 10.000 χρόνια. Τα απολιθώματα του πλειστόκαινου της Κρήτης, αλλά και τα πολύ παλιότερα αμμωνίτες, ιππάρια, δεινοθήρια αποτελούν τους αδιάψευστους μάρτυρες και συμβάλλουν στη κατανόηση της θεωρίας του Δαρβίνου. Τα κείμενα είναι και στα αγγλικά, έτσι η έκθεση απευθύνεται και στους ξένους επισκέπτες της πόλης μας. Κυρίως όμως η έκθεση θα είναι προσπελάσιμη για τους μαθητές των σχολίων μέσω μιας εκπαιδευτικής ξενάγησης. Την Δευτέρα 8 Απριλίου 2013 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα ενημερωτικής συνάντησης προς τους εκπαιδευτικούς και σε όποιους άλλους ενδιαφέρονται.
Θα παραστούν η αντιπρόεδρος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, κ. Φαλή Βογιατζάκη, ο καθηγητής Γεωλογίας Παλαιοντολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Θεοδώρου Γεώργιος και η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας κ. Λίλη Αλευρά.
www.goodnet.gr
Ο Ρέμπραντ γυρίζει... σπίτι του
«Η νυχτερινή περίπολος» γυρίζει σπίτι της
Στις 13 Απριλίου το μουσείο-διαμάντι του Αμστερνταμ, το Rijksmuseum, αλλά και εθνικό μουσείο της Ολλανδίας, ξανανοίγει τις πόρτες του στο κοινό μετά από δέκα χρόνια. Είχε κλείσει το 2003 για μια μεγάλη ανακαίνιση, που κράτησε πέντε χρόνια παραπάνω απ’ όσο είχε υπολογιστεί και κόστισε 500 εκατ. δολάρια. Και να φανταστεί κανείς ότι το μεγαλόπρεπο κτίριο, που σχεδίασε ο Πιέρ Κάιπερς και λειτουργεί από το 1885 φιλοξενώντας τη Χρυσή Εποχή της ολλανδικής ζωγραφικής (Ρέμπραντ, Βερμέερ, Χάλς κ.ά.) δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου. Ούτε προσθήκες, ούτε επεκτάσεις, ούτε τίποτα.
Το ιστορικό πρωτόκολλο παράδοσης της Θεσσαλονίκης στο Πολεμικό Μουσείο
Το αυθεντικό πρωτόκολλο παράδοσης της Θεσσαλονίκης στον ελληνικό
στρατό, με το οποίο απελευθερώθηκε η πόλη στις 26 Οκτωβρίου 1912, καθώς
και το τραπέζι - γραφείο του Ταχσίν Πασά, επάνω στο οποίο υπογράφηκε το
ιστορικό έγγραφο, εκτίθενται μόνιμα πλέον στο Πολεμικό Μουσείο της
Θεσσαλονίκης.
Η επίσημη τελετή παράδοσής τους έγινε την Πέμπτη, στο χώρο του Πολεμικού Μουσείου, παρουσία του υπουργού Μακεδονίας - Θράκης, Θ. Καράογλου, του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Μιχάλη Κωσταράκου, του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, του δημάρχου Καλαμαριάς Θ. Μπακογλίδη, του διοικητή του Γ'ΣΣ, Ν. Δεβετζή, του μητροπολίτη Άνθιμου, κ.α.. Χαιρετισμό απέστειλαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Στ. Καλαφάτης, βουλευτές, στελέχη της στρατιωτικής ηγεσίας, κ.α.
Το πρωτόκολλο απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης είναι γραμμένο στη γαλλική γλώσσα και υπογράφηκε από τους αντιπροσώπους του αρχιστρατήγου Κωνσταντίνου, τον αντισυνταγματάρχη Βίκτωρα Δούσμανη και τον λοχαγό Ιωάννη Μεταξά (είναι ιδιόχειρό του) και από την οθωμανική πλευρά, από τον στρατηγό Χασάν Ταχσίν Πασά. Περιέχει, σε μιάμιση σελίδα, τα δέκα πρώτα άρθρα που συντάχθηκαν για την παράδοση της πόλης.
Στο Πολεμικό Μουσείο αποδόθηκαν επίσης και εκτίθενται η μεγάλη ελληνική σημαία, που υψώθηκε στο Λευκό Πύργο στις επετειακές εκδηλώσεις του ΥΜΑΘ, τον Οκτώβριο του 2012 για τα 100 χρόνια απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, το βιβλίο εντυπώσεων της έκθεσης «Κειμήλια Απελευθέρωσης: 1912-13", ενθυμήματα και αρχειακό υλικό των επετειακών δράσεων του ΥΜΑΘ.
Στην ομιλία του ο κ. Καράογλου ευχαρίστησε τη στρατιωτική ηγεσία για την ανταπόκριση στο αίτημα να μεταβιβαστεί το πρωτόκολλο από τη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού, στο χώρο «που δικαιωματικά έπρεπε να βρίσκεται, στο σπίτι του», καθώς και τον Αθανάσιο Φλόκα, που παραχώρησε το ιστορικό τραπέζι πάνω στο οποίο υπογράφηκε το πρωτόκολλο. Τα δύο κειμήλια είχαν εκτεθεί για πρώτη φορά στην Έκθεση «Κειμήλια Απελευθέρωσης 1912-13» του ΥΜΑΘ και στη συνέχεια χάρη στις ενέργειες και τη συνεργασία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας έγινε δυνατό να ενταχθούν και επίσημα στις συλλογές του Πολεμικού Μουσείου.
Από την πλευρά του, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος αναφέρθηκε στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ώστε το πραγματικό έγγραφο, που επικύρωσε την απελευθέρωση της πόλης το 1912, «να βρίσκεται εκεί που πραγματικά πρέπει να είναι» στη Θεσσαλονίκη. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης εξάλλου, τόνισε ότι το ενδιαφέρον του δήμου στρέφεται, μεταξύ άλλων, στο πώς θα αξιοποιηθούν «ως πυρήνες» το Πολεμικό Μουσείο και το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, για την ανάδειξη του ιστορικού ρόλου της Θεσσαλονίκης.
Επιμέλεια: Μαριάννα Μαρμαρά
Πηγή: ΑΠΕ Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013, http://www.zougla.gr
Ένεση αισιοδοξίας το νέο «Εμπορικόν»
Το «Εμπορικόν» είναι επισήμως εργοτάξιο. Εδώ και μερικές ημέρες η όψη
τού σχεδόν ερειπωμένου κτιρίου της οδού Αιόλου είναι καλυμμένη με τις
χαρακτηριστικές πράσινες λινάτσες που σηματοδοτούν τον ερχομό μιας νέας
εποχής.
Οπως τη φαντάστηκε ένα ευέλικτο σχήμα Ελλήνων επενδυτών που
αγωνίστηκε σκληρά, υπέμεινε την αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία και τώρα
είναι έτοιμο να βάλει μπροστά το σχέδιό του. Οι βασικές κατασκευαστικές
εργασίες ξεκίνησαν πριν από δύο μήνες.
Το «Εμπορικόν» θα λειτουργήσει ξανά ως ξενοδοχείο και μάλιστα πέντε αστέρων, αφού θα στεγάσει 12 δωμάτια πολυτελείας αναβαθμίζοντας σημαντικά το προφίλ μιας εξαιρετικά τουριστικής περιοχής. Οι εργασίες θα εξελιχθούν σε δύο φάσεις.
Το «Εμπορικόν» θα λειτουργήσει ξανά ως ξενοδοχείο και μάλιστα πέντε αστέρων, αφού θα στεγάσει 12 δωμάτια πολυτελείας αναβαθμίζοντας σημαντικά το προφίλ μιας εξαιρετικά τουριστικής περιοχής. Οι εργασίες θα εξελιχθούν σε δύο φάσεις.
«Λίφτινγκ» στη σκηνή της Επιδαύρου
Τη μερική αποκατάσταση του σκηνικού οικοδομήματος προβλέπει ένα
ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων
Επιδαύρου.
Αυτός ο τρόπος κρίθηκε ο καλύτερος για την προστασία των ευπαθών λειψάνων της σκηνής που σήμερα έχουν εγκιβωτισθεί σε ξύλινες κατασκευές. Πολλές φορές, μάλιστα, υπήρξε διαμάχη με τους σκηνοθέτες παραστάσεων που ήθελαν να τα εντάξουν σε αυτές.
Θα χρησιμοποιηθεί το αρχαίο υλικό και μέρος του νέου που κατασκευάσθηκε το 1960 για την αναστήλωση του προσκηνίου, αλλά γρήγορα τότε απομακρύνθηκε. Σύμφωνα με τις φήμες, ο ίδιος ο Αλέξης Μινωτής είχε ζητήσει την απομάκρυνση, που έγινε έπειτα από «πλάγια» παρέμβαση του τότε πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)