Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Αφιέρωμα στη γερμανική εισβολή του 1941 στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ


Αφιέρωμα στη γερμανική εισβολή του 1941 στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ

Πρωί της 6ης Απριλίου 1941. Τα γερμανικά στρατεύματα εισβάλουν ταυτόχρονα σε Ελλάδα και Γιουγκοσλαβία. Με αφορμή τα 72 χρόνια από τη γερμανική εισβολή, που συμπληρώνονται σήμερα, το αρχείο της ΕΡΤ ψηφιοποίησε και ανέβασε στις ιστοσελίδες της κρατικής ραδιοτηλεόρασης το επεισόδιο «Η γερμανική εισβολή» της σειράς ντοκιμαντέρ «Χρονικό Της Εθνικής Αντίστασης», του Αντώνη Βογιάζου, παραγωγής 1987.

«Πόλεμος» Ινδιάνων - Γάλλων για 70 ιερές μάσκες

«Πόλεμος» Ινδιάνων - Γάλλων για 70 ιερές μάσκες

Εχουν δικαίωμα οι εκσυγχρονισμένες κοινωνίες, οι προσαρμοσμένες στην παγκοσμιοποιημένη λογική να εκμεταλλεύονται με πρόφαση την καλλιτεχνική αξία κειμήλια από κοινότητες αυτόχθονων πολιτισμών; Ανήκουν τα θρησκευτικά κειμήλια στις φυλές τους ή η θέση τους αρμόζει σε μουσεία και κατ’ επέκταση σε ιδιωτικές συλλογές τέχνης;

Για τους Χόπι, οι μορφές αυτές φτιαγμένες με φτερά, ύφασμα, τρίχες αλόγου και δέρμα ζώων δεν είναι απλά μάσκες. Στη διάλεκτο τους είναι «Κιτσάμ», δηλαδή «φίλοι» διαποτισμένοι με θεϊκά πνεύματα. Και θεωρούν ιεροσυλία τη φωτογράφηση , την πώληση ή τη συλλογή τους.

ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΥΠΗΡΞΑΝ!! ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΥΛΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΜΟΥΣΕΙΑ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΟΝΔΙΝΟΥ!!!!

Φωτογραφία για ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΥΠΗΡΞΑΝ!! ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΥΛΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΜΟΥΣΕΙΑ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΟΝΔΙΝΟΥ!!!!
Το παρακάτω κείμενο δυστυχώς δεν μπόρεσα να το φωτοτυπήσω από τα εθνικά μας αρχεία μα αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρει στην εθνική βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο τμήμα αρχείων για να το διαβάσει.

Οι γυναίκες του Οίκου των Ρομάνοφ: το ύφος και ο χαρακτήρας τους

Фото царская семья Романовы
Φωτογραφία: ΡΙΑ-Νόβοστι

«Αυτοκράτειρες της Ρωσίας: μόδα και στυλ» - με τέτοια επωνυμία εγκαινιάστηκε στη Μόσχα έκθεση, αφιερωμένη στο 400ο ιωβηλαίο του Οίκου των Ρομάνοφ. Οι επισκέπτες της έκθεσης, που θα λειτουργεί από τις 4 ως τις 13 Απριλίου, μπορούν να δουν τα φορέματα των γυναικών της ρωσικής αυτοκρατορικής αυλής και να γνωρίσουν τα χόμπι και τις προτιμήσεις τους.

Sur le pont Alexandre-III passent aussi… les voleurs

Ils se sont attaqués à l’un des plus beaux ponts de Paris. Des trafiquants de métaux ont emporté deux plaques de bronze sculpté.


Pont Alexandre-III (VIIe-VIIIe), hier. Les plaques dérobées, il y a une quinzaine de jours, n’ont toujours pas été remplacées. Les touristes découvrent aujourd’hui ces sculptures de bronze vandalisées.

Pont Alexandre-III (VIIe-VIIIe), hier. Les plaques dérobées, il y a une quinzaine de jours, n’ont toujours pas été remplacées. Les touristes découvrent aujourd’hui ces sculptures de bronze vandalisées. | (LP/B.H.)

Les conducteurs de chantier ou les gestionnaires du réseau SNCF sont sensibilisés depuis longtemps au problème des vols de métaux. Mais les responsables du patrimoine municipal, eux, pensaient sans doute être épargnés par le phénomène. A tort!

Une grotte Chauvet bis ouvrira fin 2014


L'homme préhistorique a laissé sa trace dans la grotte Chauvet.
L'homme préhistorique a laissé sa trace dans la grotte Chauvet. | © DRAC RHÔNE-ALPES - MINISTÈRE DE LA CULTURE ET DE LA COMMUNICATION

Le fac-similé de la grotte Chauvet Pont d'Arc, en Ardèche, ornée d'un millier de dessins, peintures et sculptures, dont 423 figures animales, réalisées il y a 36 000 ans – gravures à la pierre ou au doigt, peintures par soufflage de pigments comme cette main qu'on dirait faite au pochoir –, sera accessible fin 2014 au public.

Découvrir la gastronomie du néolithique à nos jours

Sébazac-Concourès. Découvrir la gastronomie du néolithique à nos jours

Pour sa conférence d'avril, Itinéraires Découvertes propose un thème qui est cher à tous les Français et aux gastronomes en particulier.
M. Mokhtar Kachour, passionné de patrimoine culturel, s'est penché sur le sujet de la gastronomie. Inspecteur d'académie honoraire, il a exercé longtemps à Rodez comme directeur de l'IUFM. Il réside à Caysac et est profondément attaché à notre région.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Balkan Cultural Heritage Regional Restoration Camps


Deadline: 30 April 2013 and 12 July 2013
Open to: students and young professionals from around the Balkans, including Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Greece, Hungary, Kosovo, Macedonia, Montenegro, Romania and Serbia
Benefits: engaging lectures and hands-on experience with restoration, using traditional materials and techniques, as well as with the interpretation and management of cultural heritage sites

Τα τραγούδια μου τ΄ αμερικάνικα


Στίχοι:  
Ορφέας Περίδης
Μουσική:  
Ορφέας Περίδης







Όλο μεταφράζω στίχους
από τα τραγούδια μου τα αμερικανικά
αλλάζω τους ρυθμούς τους ήχους
και από Ροκ εν Ρολ τα κάνω τσάμικα

Μεξικάνικο αεράκι
με φυσάει πάνω στα Μετέωρα
και της Αφρικής ο λίβας
λέει μαντινάδες για τον έρωτα

Της ανατολής το χρώμα
έχουν της κιθάρας μου τα αρπίσματα
στου Μισισιπή τις όχθες
έμαθα τα πρώτα μου κουρδίσματα

Στα βουνά της νότιας Κίνας
άκουσα κλαρίνα ηπειρώτικα
Στο τραγούδι της σειρήνας
δέθηκα στο άλμπουρο και σώθηκα

Όλο μεταφράζω στίχους
από τα τραγούδια μου τ’ Αμερικάνικα
αλλάζω τους ρυθμούς τους ήχους
κι από Ροκ εν Ρολ τα κάνω τσάμικα

Χώρος φιλοξενίας περιοδικών εκθέσεων το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά

Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων (φωτ. αρχείου)
Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων (φωτ. αρχείου)   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
Σε χώρο φιλοξενίας περιοδικών εκθέσεων, αρχαιολογικού και όχι μόνο περιεχομένου, θα μετατραπεί το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά, έπειτα από ομόφωνη έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.
Το χαρακτηρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο κτίριο χτίστηκε στο χώρο του αρχαίου θεάτρου της Ζέας. Αποτελείται από ένα αρχικό τμήμα του τέλους του 19ου αιώνα και μια προσθήκη που υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
Το παλαιό αρχαιολογικό μουσείο Πειραιά, στην οδό Φιλελλήνων, χρησιμοποιείται σήμερα ως αποθήκη γλυπτών, αλλά και ως χώρος συντήρησης ευρημάτων.
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική προμελέτη που εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το κτίριο θα αποκατασταθεί και θα διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να φιλοξενήσει εκθέσεις αρχαιολογικού περιεχομένου, αλλά και εκθέσεις μη αρχαιολογικών ευρημάτων.
Επίσης, προτείνεται η μέσω γυάλινου πατώματος έκθεση τμήματος του αρχαίου θεάτρου, αλλά και η δημιουργία αναψυκτηρίου στο δώμα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ  in.gr