Τετάρτη 17 Απριλίου 2013
Η Ελλάδα μέσα από τον φακό του Χέρμπερτ Λιστ
©Herbert List / Magnum Photos/Herbert List
Αποτυπώνοντας το όραμα μιας υπέροχης κλασικής Ελλάδας, η έκθεση του παγκοσμίου φήμης γερμανού φωτογράφου, με τίτλο «The treasures of Greece» (Οι θησαυροί της Ελλάδας), παρουσιάζεται στην Enigma Gallery, έως τις 27 Απριλίου.
Πλημμυρισμένο από φως και ομορφιά, το πρόσωπο της Ελλάδας ξεπροβάλλει μέσα από το έργο του φιλέλληνα φωτογράφου Χέρμπερτ Λιστ, αποκαλύπτοντας τους ανεκτίμητους θησαυρούς της χώρας μας.
Ιστορικός τόπος κηρύχθηκαν τα Τρίκορφα Αρκαδίας
Τα Τρίκορφα, οι βουνοκορφές του ανατολικού Μαινάλου στην
Αρκαδία, όπου σώζονται ακόμα τα ίχνη από τα ταμπούρια του Κολοκοτρώνη, του
Υψηλάντη και των άλλων επαναστατών του 1821, κηρύσσονται ιστορικό τόπος, ύστερα
από τη θετική και ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου,
που ικανοποίησε χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Η περιοχή των Τρίκορφων έχει αφήσει το στίγμα της στην ελληνική ιστορία καθώς εκεί δόθηκαν πολλές μάχες, που συνδέονται με τους απελευθερωτικούς αγώνες των Ελλήνων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την Επανάσταση του 1821.
Από τις πιο σημαντικές ήταν οι συγκρούσεις επί Ορλωφικών, που έγιναν τον Μάρτιο του 1770, ενώ από τον Απρίλιο ως τον Σεπτέμβριο του 1821 η περιοχή έπαιξε σημαντικό ρόλο ως στρατηγείο των αγωνιστών κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Τριπολιτσάς. Επίσης, στις 24 Ιουνίου 1825 πραγματοποιήθηκε η Μάχη στα Τρίκορφα μεταξύ των Ελλήνων υπό τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και των Οθωμανών υπό τον Ιμπραήμ, που οδήγησε στην ήττα των πρώτων.
Σήμερα, το τοπίο των Τρίκορφων παραμένει αλώβητο, με τα μόνα ορατά ανθρώπινα σημάδια τα ταμπούρια, τις λίθινες κατασκευές που χρονολογούνται οι παλαιότερες από τα τέλη του 18ου αιώνα, πιθανότατα και άλλα ιστορικά κατάλοιπα που ακόμα δεν έχουν αναγνωριστεί. Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή σώζονται υπολείμματα οχυρών πύργων του 14ου και 15ου αιώνα, οι οποίοι βρίσκονταν πάνω σε τείχη.
Πηγή: ΑΜΠΕ http://www.enet.gr
Οι «πριγκίπισσες» τη νύχτα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Αρχόντισσες ή πριγκίπισσες, ιέρειες ή θεραπεύτριες και
μάγισσες, γυναίκες με κύρος γένους ή γνώσης, ντόπιες που ξεχώρισαν ή άλλες που
παρέλαβαν και υιοθέτησαν πολιτισμικά στοιχεία άλλων κοινωνιών. Αυτές είναι οι
γυναίκες που εξετάζει η έκθεση «Πριγκίπισσες της Μεσογείου στην αυγή της
Ιστορίας», στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η οποία θα παραμείνει ανοιχτή το βράδυ
της Πέμπτης, 18 Απριλίου, με μειωμένο εισιτήριο.
Τρίτη 16 Απριλίου 2013
Κινδυνεύει ο πύργος του Βιλλεαρδουίνου στη Μεθώνη
Θερμού Μαρία ΒΗΜΑ
16/4
Σταμάτησαν οι εργασίες αποκατάστασης
Ελλείψει εργατών, οι
εργασίες έχουν σταματήσει στο κάστρο της Μεθώνης, η αποκατάσταση του
οποίου είχε αρχίσει πριν από λίγο καιρό, μέσα στο χειμώνα. Διαδικαστικά
προβλήματα _στην πραγματικότητα ένας τραγέλαφος συνεννόησης μεταξύ
διαφόρων υπηρεσιών_ τα οποία έχουν να κάνουν με τις προσλήψεις
συμβασιούχων στέρησαν το έργο από ανθρώπινο δυναμικό και έτσι εδώ και
δύο μήνες παραμένει στάσιμο.
Αθήνα. Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΙΟΧΑΛΑΣ, ΤΟΝΙΑ ΚΑΦΕΤΖΑΚΗ
Αθήνα. Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία.
Βιβλιοπωλείον της «Εστίας» Ι.Δ. Κολλάρου και Σία Α.Ε., Αθήνα 212, σ. 696.
Tης Μαρίας Στασινοπούλου http://www.efsyn.gr
«Επί της οδού Αποστόλου Παύλου 7, βρίσκεται ο διατηρητέος θερινός κινηματογράφος “Θησείον”, ο οποίος λειτουργεί από το 1938. Ηταν εντυπωσιακός για την εποχή του με την κτιστή μόνιμη οθόνη. Κάτω απ’ αυτήν υπήρχε μεγάλο ενυδρείο με χρυσόψαρα. Αξιοπερίεργη επίσης ήταν η ύπαρξη εκκολαπτηρίου πουλερικών κάτω από τον θάλαμο προβολής. Ετσι, ο κινηματογράφος ήταν ταυτόχρονα και… ορνιθοτροφείο και στον χώρο κυκλοφορούσαν κάτασπρα κοτόπουλα» (σ. 167).
«Οταν το 1834 εκπονήθηκε το πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας από τον Γερμανό Λέοντα Φον Κλέντσε και λίγα χρόνια μετά άρχισαν να διανοίγονται οι κεντρικοί δρόμοι (Ερμού, Αιόλου, Αθηνάς), η αναγκαστική έξωση των ιδιοκτητών από τα σπίτια που έπρεπε να κατεδαφιστούν προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση.
Στέλιος Κυριακίδης, ο Ελληνοκύπριος ήρωας του Μαραθώνιου της Βοστώνης
|
Ο Στέλιος Κυριακίδης ήταν αθλητής δρόμων ημιαντοχής και αντοχής, με ιδιαίτερη έφεση στον μαραθώνιο. Έγινε παγκοσμίως γνωστός, όταν κέρδισε τον διάσημο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το 1946, χρησιμοποιώντας αυτήν την περήφανη νίκη ως όχημα ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για την δραματική κατάσταση της Ελλάδος. |
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΣΠΑΝΙΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
«Σφυράκι» για τον «Καλλιτέχνη της πείνας» με υπογραφή του Κάφκα
Ενα αντίτυπο του έργου του Φρανς Κάφκα «Ο καλλιτέχνης της πείνας»
(1924), υπογεγραμμένο από τον συγγραφέα, το οποίο γλίτωσε από την πυρά
των ναζί, θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο «Σπανός-Βιβλιοφιλία».
Μαζί του κι άλλα αντίτυπα απαγορευμένων γερμανικών βιβλίων που
διασώθηκαν από τις δημόσιες ναζιστικές καύσεις στη Γερμανία το 1933.Η 110η δημοπρασία σπανίων βιβλίων του οίκου, την ερχόμενη Παρασκευή, στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός», περιλαμβάνει 794 παλιά και σπάνια βιβλία, χαρακτικά έργα και αρχεία.
Που είναι το Μουσείο;
ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, πρωτίστως, των
καλλιτεχνών, της ιστορίας του παρόντος, αλλά και εκείνης του μέλλοντος.
Καλά όλα αυτά, αλλά να ξέρετε, έτσι όπως γίνονται πια τα μουσεία,
ανήκουν στον αρχιτέκτονα που τα σχεδιάζει και τα υλοποιεί. Οσο πιο
προβεβλημένος ο αρχιτέκτων, ενίοτε και υπερεκτιμημένος, τόσο τα έργα
τέχνης για τα οποία σχεδιάστηκε το μουσείο αναζητούνται, αφού ο
πρωταγωνιστής είναι το κέλυφος, όχι το αντικείμενο που προστατεύει.
Με βασάνιζε δύο χρόνια τώρα, ότι η Ρώμη απέκτησε καινούργιο
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και δη από τη Zaha Hadid, που πλέον είναι το
συνώνυμο των μουσείων στον κόσμο και εγώ δεν το είχα επισκεφθεί. Η
κρίση, γαρ.Θέατρο Μαρίνσκι: Το στολίδι της τέχνης στην Αγία Πετρούπολη
15/04 http://gr.euronews.com
Στη σειρά των εκπομπών «Η ζωή στη Ρωσία», ανακαλύπτουμε τα πιο σημαντικά αξιοθέατα στη μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου. Αυτή την εβδομάδα, ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά πίσω από την κουρτίνα του περίφημου θεάτρου Μαρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη. Το θέατρο μπορεί να μας αποκαλύψει πολλά για τη σημερινή Ρωσία.
Στην Αγία Πετρούπολη η τέχνη αποτελεί τρόπο ζωής. Για περισσότερα από 150 χρόνια το περίφημο θεάτρο Μαρίνσκι, παγκοσμίως γνωστό για τα περίφημα μπαλέτα του και τις παραστάσεις όπερας, αποτελεί σύμβολο της πρωτεύουσας του ρωσικού Βορρά.
Στη σειρά των εκπομπών «Η ζωή στη Ρωσία», ανακαλύπτουμε τα πιο σημαντικά αξιοθέατα στη μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου. Αυτή την εβδομάδα, ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά πίσω από την κουρτίνα του περίφημου θεάτρου Μαρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη. Το θέατρο μπορεί να μας αποκαλύψει πολλά για τη σημερινή Ρωσία.
Στην Αγία Πετρούπολη η τέχνη αποτελεί τρόπο ζωής. Για περισσότερα από 150 χρόνια το περίφημο θεάτρο Μαρίνσκι, παγκοσμίως γνωστό για τα περίφημα μπαλέτα του και τις παραστάσεις όπερας, αποτελεί σύμβολο της πρωτεύουσας του ρωσικού Βορρά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)