15/04 http://gr.euronews.com
Στη σειρά των εκπομπών «Η ζωή στη Ρωσία», ανακαλύπτουμε τα πιο σημαντικά αξιοθέατα στη μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου. Αυτή την εβδομάδα, ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά πίσω από την κουρτίνα του περίφημου θεάτρου Μαρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη. Το θέατρο μπορεί να μας αποκαλύψει πολλά για τη σημερινή Ρωσία.
Στην Αγία Πετρούπολη η τέχνη αποτελεί τρόπο ζωής. Για περισσότερα από 150 χρόνια το περίφημο θεάτρο Μαρίνσκι, παγκοσμίως γνωστό για τα περίφημα μπαλέτα του και τις παραστάσεις όπερας, αποτελεί σύμβολο της πρωτεύουσας του ρωσικού Βορρά.
Οι πρόβες των καλλιτεχνών είναι καθημερινές και επίπονες, με στόχο ένα άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα.
«Δεν μπορώ να φανταστώ την Αγία Πετρούπολη χωρίς το θέατρο Μαρίνσκι, όπως και το αντίστροφο. Είναι απολύτως ταυτισμένα» υποστηρίζει ο τενόρος Γεβγένι Ακίμοφ.
«Αυτό το θέατρο είναι το σπίτι μου. Το Μαρίνσκι είναι η ζωή μου» δηλώνει η πρίμα μπαλαρίνα του θεάτρου Ντιάνα Βίσνεβα.
Η Αγία Πετρούπολη ιδρύθηκε το 1703 από τον Μεγάλο Πέτρο και εξελίχθηκε σε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ρωσίας. Το Λένιγκραντ της σοβιετικής περιόδου, παραμένει η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Ρωσίας.
Το θέατρο Μαρίνσκι αποτελεί κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Οι σύγχρονοι αστέρες της όπερας και του μπαλέτου κρατούν με τη λάμψη τους ζωντανή την παράδοση.
Τα περίφημα σκηνικά του θεάτρου Μαρίνσκι αποκαλύπτονται σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια. Πάνω σε αυτή τη σκηνή έχουν παρουσιαστεί για πρώτη φορά αριστουργήματα του Τσαικόφσκι, του Μουζόρσκι και του Ρίμσι Κορζακόφ:
«Προσπαθούμε να κάνουμε πρωτότυπη δουλειά, γιατί αυτό μας επιτρέπει πραγματικά να δίνουμε και την ψυχή μας στη δημιουργία» δηλώνει η διευθύντρια του τμήματος σκηνικών Λουντμίλα Μεχονόσιβα. Στο βεστιάριο του θεάτρου ράβονται κουστούμια για περισσότερες από δώδεκα διαφορετικές παραστάσεις κάθε χρόνο. Πολλοί ξένοι σχεδιαστές έρχονται για να δουν τις ιδέες τους να παίρνουν σάρκα και οστά.
«Έχω εργαστεί σε μέρη όπου κανείς δεν ενδιαφέρεται πια για την ποιότητα, γιατί όλα δημιουργούνται στο εργοστάσιο. Εδώ ποτέ δεν ένιωσα ότι δουλεύω σε εργοστάσιο. Υπάρχει πηγαίος ενθουσιασμός. Χαίρεσαι πραγματικά να δουλεύεις» τονίζει η Ισαμπέλα Μπαϊγουότερ υπεύθυνη παραγωγής του θεάτρου.
Κάθε βράδυ η κεντρική αίθουσα σφύζει από ζωή. Οι λάτρεις της όπερας περιμένουν με κομμένη την ανάσα να ζήσουν μια ακόμα συναρπαστική εμπειρία. Η όπερα «Μπορίς Γκοντουνόφ», ένα κλασσικό αριστούργημα του Μοντέστ Μουζόρσκι, ανεβαίνει σε αυτή τη σκηνή από το 19ο αιώνα. Στη νεότερη διασκευή ο Bρετανός σκηνοθέτης Γκράχαμ Βικ τοποθετεί την πλοκή στη σύγχρονη Ρωσία, σκιαγραφώντας την ταραγμένη εποχή που ακολούθησε μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.
«Η χρυσή εποχή της ρωσικής τέχνης αποτελεί κομμάτι της εθνικής μας ταυτότητας. Σήμερα η κλασική κληρονομία είναι πιο επίκαιρη από ποτέ» δηλώνει ο Αλεξέι Μαρκόφ, εκπρόσωπος της διοίκησης του θεάτρου.
Χρήσιμες παραπομπές για την ιστορία του θεάτρου Μαρίνσκι και για την όπερα «Μπορίς Γκοντούνοφ»:
http://www.mariinsky.ru/en/about/history_theatre/mariinsky_theatre
http://www.mariinsky.ru/en/playbill/playbill/2013/4/9/1_1900
Στη σειρά των εκπομπών «Η ζωή στη Ρωσία», ανακαλύπτουμε τα πιο σημαντικά αξιοθέατα στη μεγαλύτερη σε έκταση χώρα του κόσμου. Αυτή την εβδομάδα, ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά πίσω από την κουρτίνα του περίφημου θεάτρου Μαρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη. Το θέατρο μπορεί να μας αποκαλύψει πολλά για τη σημερινή Ρωσία.
Στην Αγία Πετρούπολη η τέχνη αποτελεί τρόπο ζωής. Για περισσότερα από 150 χρόνια το περίφημο θεάτρο Μαρίνσκι, παγκοσμίως γνωστό για τα περίφημα μπαλέτα του και τις παραστάσεις όπερας, αποτελεί σύμβολο της πρωτεύουσας του ρωσικού Βορρά.
Οι πρόβες των καλλιτεχνών είναι καθημερινές και επίπονες, με στόχο ένα άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα.
«Δεν μπορώ να φανταστώ την Αγία Πετρούπολη χωρίς το θέατρο Μαρίνσκι, όπως και το αντίστροφο. Είναι απολύτως ταυτισμένα» υποστηρίζει ο τενόρος Γεβγένι Ακίμοφ.
«Αυτό το θέατρο είναι το σπίτι μου. Το Μαρίνσκι είναι η ζωή μου» δηλώνει η πρίμα μπαλαρίνα του θεάτρου Ντιάνα Βίσνεβα.
Η Αγία Πετρούπολη ιδρύθηκε το 1703 από τον Μεγάλο Πέτρο και εξελίχθηκε σε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ρωσίας. Το Λένιγκραντ της σοβιετικής περιόδου, παραμένει η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Ρωσίας.
Το θέατρο Μαρίνσκι αποτελεί κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Οι σύγχρονοι αστέρες της όπερας και του μπαλέτου κρατούν με τη λάμψη τους ζωντανή την παράδοση.
Τα περίφημα σκηνικά του θεάτρου Μαρίνσκι αποκαλύπτονται σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια. Πάνω σε αυτή τη σκηνή έχουν παρουσιαστεί για πρώτη φορά αριστουργήματα του Τσαικόφσκι, του Μουζόρσκι και του Ρίμσι Κορζακόφ:
«Προσπαθούμε να κάνουμε πρωτότυπη δουλειά, γιατί αυτό μας επιτρέπει πραγματικά να δίνουμε και την ψυχή μας στη δημιουργία» δηλώνει η διευθύντρια του τμήματος σκηνικών Λουντμίλα Μεχονόσιβα. Στο βεστιάριο του θεάτρου ράβονται κουστούμια για περισσότερες από δώδεκα διαφορετικές παραστάσεις κάθε χρόνο. Πολλοί ξένοι σχεδιαστές έρχονται για να δουν τις ιδέες τους να παίρνουν σάρκα και οστά.
«Έχω εργαστεί σε μέρη όπου κανείς δεν ενδιαφέρεται πια για την ποιότητα, γιατί όλα δημιουργούνται στο εργοστάσιο. Εδώ ποτέ δεν ένιωσα ότι δουλεύω σε εργοστάσιο. Υπάρχει πηγαίος ενθουσιασμός. Χαίρεσαι πραγματικά να δουλεύεις» τονίζει η Ισαμπέλα Μπαϊγουότερ υπεύθυνη παραγωγής του θεάτρου.
Κάθε βράδυ η κεντρική αίθουσα σφύζει από ζωή. Οι λάτρεις της όπερας περιμένουν με κομμένη την ανάσα να ζήσουν μια ακόμα συναρπαστική εμπειρία. Η όπερα «Μπορίς Γκοντουνόφ», ένα κλασσικό αριστούργημα του Μοντέστ Μουζόρσκι, ανεβαίνει σε αυτή τη σκηνή από το 19ο αιώνα. Στη νεότερη διασκευή ο Bρετανός σκηνοθέτης Γκράχαμ Βικ τοποθετεί την πλοκή στη σύγχρονη Ρωσία, σκιαγραφώντας την ταραγμένη εποχή που ακολούθησε μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.
«Η χρυσή εποχή της ρωσικής τέχνης αποτελεί κομμάτι της εθνικής μας ταυτότητας. Σήμερα η κλασική κληρονομία είναι πιο επίκαιρη από ποτέ» δηλώνει ο Αλεξέι Μαρκόφ, εκπρόσωπος της διοίκησης του θεάτρου.
Χρήσιμες παραπομπές για την ιστορία του θεάτρου Μαρίνσκι και για την όπερα «Μπορίς Γκοντούνοφ»:
http://www.mariinsky.ru/en/about/history_theatre/mariinsky_theatre
http://www.mariinsky.ru/en/playbill/playbill/2013/4/9/1_1900
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου