Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Δείτε όλα τα αξιοθέατα του κόσμου με 1,15 εκατομμύρια ευρώ


Τόσα θα πληρώσει ένας Κινέζος για να επισκεφτεί τα 962 μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς
Δείτε όλα τα αξιοθέατα του κόσμου με 1,15 εκατομμύρια ευρώ
Η Πέτρα στην Ιορδανία, ένα από τα 962 παγκόσμια μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της Ουνέσκο που θα επισκεφτεί ο «ανώνυμος» Κινέζος υπερ-τουρίστας στη διετή περιήγησή του ανά την υφήλιο.

Παρίσι 
Ένας πάμπλουτος Κινέζος θα πληρώσει ένα πακέτο διακοπών 1,15 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να επισκεφτεί, μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, τα 962 μέρη της Γης που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Ιταλία: η Καμόρα κάνει μπίζνες στην αρχαία Πομπηία


Δικαστική έρευνα για τις υπερτιμολογήσεις στα έργα συντήρησης
Ιταλία: η Καμόρα κάνει μπίζνες στην αρχαία Πομπηία
Ο Οίκος των Μονομάχων στη Πομπηία, που κατέρρευσε λόγω της κρατικής αδιαφορίας τον Νοέμβριο του 2010.

Ρώμη 
Η ιταλική Δικαιοσύνη έχει ξεκινήσει έρευνα για να διαπιστώσει, εάν η Καμόρα, η μαφία της Νάπολι, εμπλέκεται στο πρόγραμμα συντήρησης του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, χώρου που έχει ανακηρυχθεί ως Παγκόσμιο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Το πρόγραμμα, ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το ιταλικό κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση και ξεκίνησε τον περασμένο Φεβρουάριο, όμως υποψίες κίνησε το γεγονός πως, ενώ ο προϋπολογισμός ενός και μόνο συγκεκριμένου τμήματος των εργασιών είχε τιμολογηθεί δέκα φορές πάνω από το αρχικό του κόστος.

Ως τα τέλη Αυγούστου η έκθεση «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων»


Την έχουν επισκεφθεί μέχρι στιγμής εξήντα χιλιάδες μαθητές
Ως τα τέλη Αυγούστου η έκθεση «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων»

Παρατείνεται ως τις 31 Αυγούστου η σπουδαία έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για το «Ναυάγιο των Αντικυθήρων. Το πλοίο, οι θησαυροί, ο Μηχανισμός», χάρη στην οποία αυξήθηκε η επισκεψιμότητα του μουσείου κατά 50%. Τα σχόλια μάλιστα τόσο στα βιβλία επισκεπτών του μουσείου όσο και στον ελληνικό και διεθνή τύπο υπήρξαν διθυραμβικά, δεδομένου ότι η έκθεση έχει χαρακτηρισθεί ως η καλύτερη στο είδος της στην ευρωπαϊκή ήπειρο κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Μεταξύ των επισκεπτών άλλωστε έχουν δει την έκθεση 60.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα.

Εργο πολυπληθούς διεπιστημονικής ομάδας, η έκθεση παρουσιάζει στο κοινό τα ευρήματα από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, το οποίο εντοπίστηκε το 1900 από σφουγγαράδες από τη Σύμη. Η έρευνά του εγκαινίασε την ενάλια αρχαιολογία στην Ελλάδα και προσέφερε μια νέα, ανεκτίμητη προσέγγιση στην αρχαία ελληνική τεχνολογία. Από τότε ως σήμερα συναρπάζει η μυθιστορηματική του ανέλκυση καθώς και η πολύπλοκη δομή και λειτουργία του περίφημου «Μηχανισμού των Αντικυθήρων», του πρώτου αναλογικού ημερολογιακού υπολογιστή της ανθρωπότητας, που συμπεριλαμβανόταν στο φορτίο του.

Τα αρχαιολογικά ευρήματα (χάλκινα και μαρμάρινα αγάλματα και αγαλματίδια, πήλινα, χάλκινα και γυάλινα αγγεία, χρυσά κοσμήματα, κλίνες, νομίσματα και τμήματα του ίδιου του πλοίου) αποτελούν σπουδαία μαρτυρία για την τέχνη, το εμπόριο και τη διακίνηση καλλιτεχνημάτων κατά τον 1ο αιώνα π. Χ. Το ναυάγιο δίνει επίσης ζωντανές πληροφορίες για το πώς ο ελληνικός τρόπος ζωής επηρέασε τους ρωμαίους αριστοκράτες και τους εύπορους επιχειρηματίες κατά τον 1ο αιώνα π. Χ. Η έκθεση άλλωστε υπήρξε η αφορμή και το κέντρο ενός ζωηρού διεθνούς επιστημονικού διαλόγου.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  22/04/2013         TO BHMA

Πάθος: αρχαίο, διεθνές και ...δωρεάν


Το θέατρο «Τόπος Αλλού» και ο Νίκος Καμτσής προτείνουν ένα ευρωπαϊκό project βασισμένο στην τραγωδία
Πάθος: αρχαίο, διεθνές και ...δωρεάν

 Με τον τίτλο «Ancient Pathos» το θέατρο «Τόπος Αλλού» και ο Νίκος Καμτσής συμμετέχουν, οργανώνουν και προτείνουν ένα ευρωπαϊκό project βασισμένο στην τραγωδία. 
Σαν μικρό φεστιβάλ όπου θεατρικοί οργανισμοί από την Ιταλία, τη Δανία και την Ισπανία θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους με θέμα την τραγωδία και πως έχει διεισδύσει στην κουλτούρα και τη λογοτεχνία τους. Από την Παρασκευή, 26 Απριλίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή των Βαΐων. Η είσοδος είναι δωρεάν και προαπαιτείται κράτηση θέσεων στο τηλέφωνο 210.8656004.

Φερετζές στα αγάλματα


Η ελληνική αποστολή στο Κατάρ αποφάσισε να μην εκτεθούν τα αρχαιοελληνικά αγάλματα σκεπασμένα με μαύρα διαφανή πέπλα στην έκθεση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Με φερετζέ, τσαντόρ ή μπούρκα ήθελε να εκθέσει το Κατάρ δύο αρχαιοελληνικά γυμνά αγάλματα. Και για να είμαστε πιο ακριβείς, οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», που εγκαινιάστηκε στις 28 Μαρτίου από τον αν. υπουργό Πολιτισμού Κ. Τζαβάρα, ήθελαν να σκεπάσουν με μαύρα διαφανή πέπλα έναν Κούρο του 6ου αιώνα π.Χ. και έναν αθλητή, ρωμαϊκό αντίγραφο έργου κλασικών χρόνων.
Ο δισκοβόλος του Μύρωνα από την έκθεση στο ΒερολίνοΟ δισκοβόλος του Μύρωνα από την έκθεση στο ΒερολίνοΑυτό απετράπη την παραμονή των εγκαινίων της έκθεσης, όταν η ελληνική αποστολή, με επικεφαλής τον Ελληνα υπουργό, πληροφορήθηκε τις προθέσεις των οργανωτών και προσπάθησε να τους μεταπείσει.
Οταν αυτό δεν κατέστη δυνατόν, ο κ. Τζαβάρας, έκπληκτος από την απαίτησή τους να εκθέσουν τα γλυπτά σκεπασμένα με πέπλα για να μη φαίνονται τα γεννητικά τους όργανα, αποφάσισε να μην εκτεθούν και να γυρίσουν πάραυτα στην Αθήνα.

«Ελλάδα - Κίνα: Λαοί Αρχαίοι, Κόσμοι που Αλλάζουν»


... του Ρόμπερτ Α. ΜακΚέημπ


Έκθεση Φωτογραφίας στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Μέχρι τις 12 Μαΐου, το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας θα φιλοξενήσει την Έκθεση του διάσημου φωτογράφου Ρόμπερτ Α. ΜακΚέημπ «Ελλάδα – Κίνα: Λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν». Πρόκειται για μια αφηγηματική συμπύκνωση στιγμών που «φυλάχτηκαν» στο πέρασμα του χρόνου από το φακό του φωτογράφου, παρουσιάζοντας τις ραγδαίες και δραματικές αλλαγές που σημειώθηκαν στην Ελλάδα και στην Κίνα τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Αυτοί οι δύο λαοί έχουν συνεισφέρει στις ίδιες τις βάσεις του παγκόσμιου πολιτισμού περισσότερα απ’ ότι οποιαδήποτε άλλα δέκα έθνη μαζί. Και έμειναν ριζωμένοι πάντα στα ίδια ιστορικά τους εδάφη, ενώ του καθενός η γλώσσα και ο πολιτισμός διατήρησαν συνοχή και συνέχεια επί 3.000 και πλέον χρόνια.

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

«Φιλέλληνες του 1821» - Πραγματικότητα ή μύθος;

     Η 19η Απριλίου κάθε έτους έχει καθιερωθεί
 ως η μέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης .

 Η συγκεκριμένη ημερομηνία αποτέλεσε ορόσημο για την καθιέρωση του συγκεκριμένου θεσμού, καθώς αποτελεί την ημερομηνία που πέθανε ο Άγγλος λόρδος Byron (ελλ. Βύρωνας).
Ως κίνημα αλλά και ως κοινωνικό ρεύμα , ο φιλελληνισμός αναπτύχθηκε κατά την περίοδο που η ανυπόληπτη εκείνη την εποχή Ελλάδα, στέναζε κάτω από την Οθωμανική σκλαβιά.
Εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον τότε «πολιτισμένο» κόσμο και εκφράστηκε κυρίως μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας –κατά κύριο λόγο- , μιας και οι επίσημες κυβερνητικές θέσεις, κατά τη συμβατική ιστορία, στέναζαν κάτω από την υποτέλεια που είχε επιβάλει η Ιερά Συμμαχία και ο Αυστριακός καγκελάριος Μέττερνιχ, μέσω του οποίου κορυφώθηκε η εχθρική στάση των Ευρωπαίων , για τον Ελληνικό ξεσηκωμό.
Τρανή ένδειξη φιλελληνισμού αποτέλεσε μικρό κρατίδιο της Καραϊβικής, την Αϊτή και στον Πρόεδρό της, Jean-Pierre Boyer, , καθώς αποτέλεσε το πρώτο κράτος παγκοσμίως που αναγνώρισε το ελληνικό κράτος και συντάχθηκε με το δίκαιο αγώνα των Ελλήνων , για ελευθερία και ανεξαρτησία στέλνοντας μάλιστα τριάντα Αϊτινούς πολεμιστές, ως δείγμα σύμπνοιας στην Επανάσταση.

«Ναυμαχία» ξένων για τις μαρίνες με... ιστορία

Η μαρίνα του Πόρου
Η μαρίνα του Πόρου
      
Στο σφυρί βγαίνουν τα τουριστικότερα αγκυροβόλια της χώρας, στο πλαίσιο διαγωνισμού που διοργανώνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
 Η μαρίνα των... σκαφάτων του Αλίμου, το λιμάνι των επωνύμων της Ύδρας, ο τόπος συνάντησης των υπερπολυτελών θαλαμηγών του Πόρου και το γοητευτικό -αρχαιολογικής σημασίας- λιμάνι της Νέας Επιδαύρου είναι η πρώτη ομάδα που θα... διαγωνιστεί. Θα ακολουθήσουν τα λιμάνια της Πύλου, της Χίου, της Αρετσούς Θεσσαλονίκης, τμήμα του λιμανιού του Λαυρίου, αλλά και του Αργοστολίου, που θα αναβαθμιστεί σε μαρίνα πολυτελείας. Έντονο ενδιαφέρον για τις ελληνικές μαρίνες έχουν εκφράσει επενδυτές από την Τουρκία, το Κατάρ, τη Βρετανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Εκδήλωση του Ελληνικού Προξενείου Αδριανούπολης

Ορεστιάδα:Εκδήλωση του Ελληνικού Προξενείου Αδριανούπολης
« ΓΕΦΥΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ » είναι ο τίτλος της μουσικοχορευτικής εκδήλωσης που διοργανώνει στην Αδριανούπολη της Τουρκίας το Ελληνικό Προξενείο.
 Στην εκδήλωση θα συμμετάσχει η Ενόργανη Θρακική Χορωδία του Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου της Ν. Ορεστιάδας και το Χορευτικό Συγκρότημα του τοπικού παραρτήματος του Λυκείου Ελληνίδων. Η Θρακική χορωδία θα παρουσιάσει Ελληνικά και δίγλωσσα παραδοσιακά τραγούδια των δύο περιοχών, με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων.
 Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί, στις 8 το βράδυ, της Τετάρτης 24 Απριλίου, , στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κέντρου Λαϊκής Επιμόρφωσης Αδριανούπολης. «Είναι η πρώτη φορά που το Μουσείο συμμετέχει σε εκδήλωση στην Αδριανούπολη. Κάποια από τα τραγούδια που θα πούμε είναι δίγλωσσα και γνωστά και στις δύο περιοχές» είπε μιλώντας στην Ε.ΡΑ., ο πρόεδρος του Λαογραφικού Μουσείου, Πασχάλης Μαυρίδης. 
 
Σύνταξη:Δήμητρα Παρασκευοπούλου   ert.gr

Ξαναζωντάνεψαν σε 3D οι μινωικές φρυκτωρίες

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Οι Μινωικές φρυκτωρίες που αποτέλεσαν παγκοσμίως το αρχαιότερο συγκροτημένο επικοινωνιακό σύστημα, ξαναζωντανεύουν στην Κρήτη και στέλνουν...μηνύματα στους σύγχρονους Μινωίτες, μικρούς και μεγάλους.

Απεικόνιση του δικτύου Φρυκτωριών στην Κρήτη
Απεικόνιση του δικτύου Φρυκτωριών στην Κρήτη
 
Εκατοντάδες μαθητές αλλά και πολίτες «ξεναγούνται» καθημερινά στο χαρτογραφημένο σύστημα επικοινωνίας της εποχής το οποίο εντόπισε στην ενδοχώρα του νησιού ο Κρητικός αρχαιολόγος – ερευνητής Νίκος Παναγιωτάκης και ο οποίος για πρώτη φορά παρουσιάζει στο ευρύ κοινό μέσω της εντυπωσιακής έκθεσης «τηλεπικοινωνίες από την Μινωική εποχή στο εικοστό αιώνα» που πραγματοποιεί στο Ηράκλειο στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου το 25ο Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο, το 5ο Επαγγελματικό Λύκειο σε συνεργασία με τον ΟΤΕ και το Δήμο Ηρακλείου.
«Το σύστημα των φρυκτωριών που ονομάζονται και ως «σωροί» ανακαλύφθηκε και λειτούργησε παγκοσμίως από τους Μινωίτες. Αποτελούν το πρώτο εντοπισμένο επί του εδάφους μέχρι σήμερα σύστημα άμυνας και επικοινωνίας του οποίου η κατασκευή-λειτουργία άρχισε ήδη από την εποχή των πρώτων μινωικών ανακτόρων (1900 π.Χ.-1700 π.Χ.) » ανέφερε μιλώντας στο «Έθνος» ο Νίκος Παναγιωτάκης.