Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Η Villa Mediterrannee ανοίγει τις πύλες της


Η Villa Mediterrannee ανοίγει τις πύλες της
Κοντά στο παλιό λιμάνι της Μασσαλίας, διαγράφεται ένας ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά περίπατος ανάμεσα σε ιστορικά μνημεία και βιομηχανικά και high-tech κτίρια με φόντο τη Μεσόγειο. Εκεί, ανάμεσα στο Παλιό Λιμάνι και το λιμάνι της Τζολέτ, αναδύεται ένας νέος χώρος πολιτιστικής δραστηριότητας με επίκεντρο την περιοχή της Μεσογείου.
Η Villa Mediterrannee (H Bίλα της Μεσογείου) όπως ονομάζεται, ανοίγει τις πύλες της στο κοινό στις 15 Ιουνίου και θα φιλοξενεί όλες τις εκφάνσεις του σύγχρονου μεσογειακού κόσμου με σκοπό τον διάλογο μεταξύ των πολιτισμών καθώς και την ανταλλαγή γνώσεων και τεχνικών. Οι πολιτιστικές αυτές ανταλλαγές σκοπό έχουν να ενισχύσουν τους δεσμούς μεταξύ των λαών που ζουν γύρω από τη Μεσόγειο.

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Κλειστό επ΄ αόριστον το Βυζαντινό Μουσείο


Βυζαντινό Μουσείο, Ζάκυνθος
Κλείνει επ΄ αόριστον για τους επισκέπτες το Μουσείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων Ζακύνθου και ο λόγος είναι η έλλειψη προσωπικού για την φύλαξη των πολύτιμων πολιτιστικών εκθεμάτων που φυλάσσονται και εκτίθενται σε αυτό!
Η  αναστολή της λειτουργίας του, αποφασίστηκε πρόσφατα  από την υπηρεσία που πλέον έχει την αρμοδιότητα για το Μουσείο της Ζακύνθου και πρόκειται για την 6η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων με έδρα την Πάτρα.
Η εξέλιξη αυτή, όπως εύκολα μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί, σημειώνεται την χειρότερη δυνατή περίοδο για το νησί, δεδομένου ότι στη Ζάκυνθο έχουν φτάσει οι πρώτοι τουρίστες, οι οποίοι όμως θα βρουν την πόρτα του Μουσείου κλειστή!
Πιο συγκεκριμένα η  απόφαση για αναστολή της λειτουργίας του Μουσείου έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Μάη, γεγονός που αποτελεί τραγική ειρωνεία μια που την ίδια ημερομηνία σηματοδοτείται η έναρξη της τουριστικής σεζόν!

Ξενάγηση με "ωράριο δημοσίου"

Απροετοίμαστα βρίσκει για ακόμη μια φορά μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους μεγάλης επισκεψιμότητας η έναρξη της τουριστικής σεζόν. Συνεχίζουν να λειτουργούν με χειμερινό ωράριο, παρά το ότι έχουν αρχίσει να τρέχουν τα τουριστικά προγράμματα της υψηλής περιόδου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Δελφοί, που αν και από το Πάσχα και μετά κατακλύζονται από τουρίστες, δεν έχουν ακόμη ενταχθεί στο θερινό πρόγραμμα λειτουργίας, με αποτέλεσμα να κλείνουν στις τρεις το μεσημέρι. Αλλά και οι υπόλοιποι χώροι που λειτουργούν με θερινό ωράριο μετριούνται στα δάχτυλα, γεγονός που στερεί σημαντικά έσοδα από το κράτος. Παράλληλα αποτελεί αιτία δυσφήμισης της χώρας και των οργανωτικών της δομών στο εξωτερικό, αν γίνει σύγκριση με τις «ανταγωνίστριες» χώρες, και κυρίως με την Ιταλία και την Ισπανία, όπου τα ωράρια λειτουργίας των μουσείων είναι πολύ πιο «φιλικά» για τους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Ακόμη όμως και για τους αρχαιολογικούς χώρους που εφαρμόζουν το διευρυμένο ωράριο, τα παράπονα δεν λείπουν από τους τουρίστες. Για παράδειγμα, μπορεί ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης να μένει ανοιχτός για τους επισκέπτες από τις 08:00 μέχρι τις 19:00 τις καθημερινές, τα Σαββατοκύριακα όμως κλείνει και αυτός μετά τις 15:00.

Το δε μουσείο της Ακρόπολης εξακολουθεί να παραμένει κλειστό τις Δευτέρες, προκαλώντας απορία και απογοήτευση σε όσους τουρίστες δεν γνωρίζουν την ελληνική πραγματικότητα.

Hλεκτρονικό μάτι στα Μνημεία



Με αφορμή τους βανδαλισμούς που σημειώθηκαν κατ’ επανάληψη στο Μνημείο Ηρώων του Πύργου Ηλείας, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποδέχθηκε το αίτημα για τοποθέτηση καμερών, υπό αυστηρές προϋποθέσεις, για λόγους προστασίας.
Κάμερες στη μάχη κατά των βανδαλισμών μνημείων

Η απόφαση αφορά αποκλειστικά μνημεία που είναι τοποθετημένα σε δημόσιους χώρους και συχνά δέχονται βανδαλισμούς, με απώτερο στόχο την αποτροπή τους ή την αποφυγή ενδεχόμενης κλοπής.

Δεν ήταν στη Βαβυλώνα οι κρεμαστοί κήποι ;

Οι κρεμαστοί κήποι θεωρούνται ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου αν και πολλές αμφιβολίες έχουν εκφραστεί για την φυσική ύπαρξή τους.

Ιστορική παρεξήγηση έχει πιθανώς συμβεί με ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, αφού τελικά μάλλον βρίσκονταν σε άλλη πόλη, τη Νινευή, σύμφωνα με μια διακεκριμένη βρετανίδα ιστορικό, η οποία έχει αφιερώσει πολύχρονη έρευνα πάνω στο ζήτημα.

Έπειτα από 20ετή έρευνα

Μερικοί αρχαιολόγοι πιστεύουν πως οι κρεμαστοί κήποι δεν υπήρξαν ποτέ, καθώς δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βρουν ίχνη τους στις ανασκαφές, αλλά η έρευνα της βρετανίδας ιστορικού συμπέρανε ότι το αρχαίο «θαύμα» όντως υπήρξε, αν και σε άλλη πόλη.

Η Αφροδίτη «γέννησε» την Ολυμπία

«Επιστοφή στη Βενετία» είναι ο τίτλος της έκθεσης με έργα του Εντουάρ Μανέ, που γίνεται στο Παλάτσο Ντουκάλε της πόλης. Την έκπληξη κάνει η αντιπαράθεση δύο έργων: της «Αφροδίτης του Ουρμπίνο» του Τιτσιάνο και της «Ολυμπίας» του Μανέ. Η δεύτερη δημιουργήθηκε με πηγή έμπνευσης την πρώτη.
Η «Ολυμπία» του Μανέ (επάνω) μετακινείται για πρώτη φορά από το Παρίσι με άδεια του Φρανσουά Ολάντ και θα  συναντήσει στη Βενετία την «Αφροδίτη του Ουρμπίνο» του Τιτσιάνο 
 Η «Ολυμπία» του Μανέ (επάνω) μετακινείται για πρώτη φορά από το Παρίσι με άδεια του Φρανσουά Ολάντ και θα συναντήσει στη Βενετία την «Αφροδίτη του Ουρμπίνο» του Τιτσιάνο  

Το Αρχαιολογικό Μουσείο «συνομιλεί» στο Facebook

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δική του σελίδα στο Facebook έχει αποκτήσει το αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Και μάλιστα μπήκε δυναμικά.

Το ΑΜΘ καλεί τους φίλους του να συνδεθούν με τη σελίδα του στο Facebook και να μοιραστούν το στήσιμο μιας έκθεσης, επώνυμους επισκέπτες που επισκέπτονται συλλογές του, το παρασκήνιο της κλοπής ενός αγ
Το ΑΜΘ καλεί τους φίλους του να συνδεθούν με τη σελίδα του στο Facebook και να μοιραστούν το στήσιμο μιας έκθεσης, επώνυμους επισκέπτες που επισκέπτονται συλλογές του, το παρασκήνιο της κλοπής ενός αγάλματος κ.ά.
Με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2013 (18 Μαΐου) που έχει θέμα «Μουσεία (μνήμη και δημιουργικότητα) = κοινωνική αλλαγή», το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης θα οργανώσει μια διαδικτυακή δράση μέσω αυτής της σελίδας του στο Facebook. Τίτλος: «Συνομιλούμε, θυμόμαστε, δημιουργούμε... αλλάζουμε;» και στόχος να δημιουργηθεί μια διαδραστική σχέση, μια συνομιλία με το κοινό του με θέμα τη μνήμη.

Η Τέχνη ταξιδεύει στην... Αγονη γραμμή

ΓΙΑ ΕΒΔΟΜΗ ΧΡΟΝΙΑ

Το πρόγραμμα «Αγονη Γραμμή Γόνιμη» συνεχίζει φέτος για έβδομη συνεχή χρονιά τις δραστηρότητές του με μια σειρά πολιτιστικών, και όχι μόνο, δράσεων.

Η Αμοργός είναι ένας από τους σταθμούς
Η Αμοργός είναι ένας από τους σταθμούς
Η Αντίπαρος, η Αμοργός, η Ηρακλειά, η Τήλος, η Χάλκη είναι οι φετινοί σταθμοί του προγράμματος, που περιλαμβάνει μουσικές βραδιές με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, παραστάσεις όπερας με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς με το Λύκειο των Ελληνίδων, σύγχρονο χορό με την ομάδα Ακροποδητί, εργαστήρια ρομποτικής από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, μαθήματα κουνγκ φου με τον αθλητικό σύλλογο «Αετός» καθώς και σεμινάριο α' βοηθειών με τους εθελοντές-διασώστες του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.
Από το 2007 ως σήμερα, η «Αγονη Γραμμή Γόνιμη» έχει πραγματοποιήσει παραπάνω από 50 επισκέψεις σε 21 νησιά κατά τους χειμερινούς μήνες.
Φέτος, το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου με ένα τριήμερο εκδηλώσεων στο νησί της Χάλκης.
ΕΘΝΟΣ
«E» 7/5

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Εκρηκτικά πειράματα γνώσης και διασκέδασης

Γεμάτη φαντασία και εφευρετικότητα, η Διαδραστική Έκθεση  Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου καλεί το κοινό να διασκεδάσει μαθαίνοντας, μέσα από τις ειδικές εορταστικές της δραστηριότητες, που θα πραγματοποιηθούν από τις 8 έως τις 12 Μαΐου, από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.
Μικροί και μεγάλοι αναζητητές και εξερευνητές της γνώσης θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μία «Εκρηκτική… Λαμπρή», γεμάτη πειράματα και εφαρμογές εκτόξευσης, αλλά και να μάθουν τα παράξενα μυστικά των αυγών και της ζωής που κρύβουν μέσα τους.

Αφιέρωμα στο Δημήτρη Χατζή στο Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης

Αφιερωμένη στο μεγάλο Έλληνα συγγραφέα και λογοτέχνη της διασποράς, Δημήτρη Χατζή (1913-1981), ο οποίος για πολλά χρόνια έζησε και δημιούργησε στην Ουγγαρία, ήταν η φιλολογική εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης που διοργανώθηκε από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της πρεσβείας της Ελλάδας στην Ουγγαρία σε συνεργασία με το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης φέτος 100 χρόνων από τη γέννησή του.
Ο Δημήτρης Χατζής Ο Δημήτρης Χατζής 
  Ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, Γιάννης Παππάς, ποιητής και πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Πάτρας, τόνισε την εξέχουσα θέση που κατέχει ο Δημήτρης Χατζής ανάμεσα στους μεταπολεμικούς συγγραφείς, καθώς, όπως σημείωσε, το έργο του χαρακτηρίζεται από στοιχεία κοινωνικού ρεαλισμού ανάμεικτου με ένα βαθύ ανθρωπισμό και μια μοναδική ευαισθησία.
 Όπως παρατήρησε ο ομιλητής, το πνεύμα του συγγραφέα, διαχέεται σε ολόκληρη τη δημιουργία του που αποτελείται κυρίως από διηγήματα, αποτελώντας έτσι έναν από τους κυριότερους εκπροσώπους μιας νεοελληνικής λογοτεχνίας της μικρής φόρμας, ενώ η κεντρική θέση που κατέχει στην αφήγησή του το μικρό αστικό κέντρο τού προσδίδει μια ιδιαιτερότητα, διακριτή από τους μυθιστοριογράφους της «γενιάς της δεκαετίας του 1930» οι οποίοι είναι οι κατεξοχήν εκπρόσωποι του αστικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα.