Στόχος της Γιορτής Βιβλίου είναι
να συμβάλει στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, ιδιαίτερα στις μικρές
ηλικίες και, γι' αυτό, θα συνεχίσουμε για τρίτη χρονιά την προσπάθεια
ενίσχυσης των βιβλιοθηκών της χώρας μας, με τη μεγάλη κοινωνική
καμπάνια: «Με διάβασες; Χάρισέ με! Χαρίστε ένα βιβλίο, σώστε μια
βιβλιοθήκη». Φέτος θα συγκεντρώσουμε βιβλία για τη δημιουργία
βιβλιοθήκης στην Φολέγανδρο και θα ενισχύσουμε τις βιβλιοθήκες των
Γυναικείων Φυλακών Θήβας και του Τμήματος Νέων της Κεντρικής Φυλακής
Γυναικών Κορυδαλλού.
Παρασκευή 24 Μαΐου 2013
36η Γιορτή Βιβλίου στο Πεδίο του Άρεως
Η 36η Γιορτή Βιβλίου (24 Μαΐου – 9 Ιουνίου 2013) θα πραγματοποιηθεί και πάλι στο Πεδίον του Άρεως,
μετά την επιτυχημένη συνδιοργάνωση της περσινής Γιορτής από το σύλλογό
μας και την Περιφέρεια Αττικής. Η Γιορτή Βιβλίου, η οποία τελεί υπό την
αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ, θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε.
Φωτογραφικά θραύσματα από τον Εμφύλιο
Διακόσια πορτρέτα στην εγκατάσταση «Μνημοσύνη» του Ηλία Πούλου
Με την πρώτη ματιά μοιάζει με ένα αλλόκοτο ασπρόμαυρο κολάζ. Αν
προσέξει κάποιος καλύτερα θα διακρίνει ένα μάτι. Δύο χείλια με τις
ρυτίδες του χρόνου. Ενα όπλο ξεχασμένο από την εποχή του Εμφυλίου.
Σπαράγματα από μια εποχή που έχει μείνει ως πληγή που χαίνει στην
ελληνική Ιστορία.
Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πριν από μερικές δεκαετίες ότι ένας
στρατιώτης του Εθνικού Στρατού θα μπορούσε να βρίσκεται στο ίδιο κάδρο
με έναν αντάρτη; Ποιος θα φανταζόταν ότι ο οι αλλοτινοί εχθροί θα
έρχονταν κοντά χάρη στην τέχνη που επιχειρεί να ξανακοιτάξει την
Ιστορία;
Και όμως. Ο Ηλίας Πούλος - παιδί πολιτικών προσφύγων που γεννήθηκε
στην Τασκένδη - σάρωσε την Ελλάδα για να βρει τόσο τους αντάρτες όσο και
τους στρατιώτες του Εθνικού Στρατού. Τους απαθανάτισε.
Και από το υλικό αυτό προέκυψε η εντυπωσιακή φωτογραφική
εγκατάστασή του «Μνημοσύνη» - αποτελείται από περισσότερα από 200
πορτρέτα των ανθρώπων οι οποίοι πρωταγωνίστησαν στον Εμφύλιο - που
παρουσιάζει στην Αθήνα.
Ζωρζ Μουστακί: Τροβαδούρος και ποιητής της Μεσογείου
O διασημότερος «Μέτοικος» του κόσμου, ο διεθνής καλλιτέχνης με τις
ελληνικές ρίζες που τραγούδησε σε δεκάδες γλώσσες και έγραψε τραγούδια
για τις μεγαλύτερες φωνές της Γαλλίας, ο περιπλανώμενος τροβαδούρος που
ταξίδεψε σε κάθε γωνιά της γης και αγαπήθηκε από ανθρώπους πολλών
διαφορετικών εθνικοτήτων, ο Ζωρζ Μουστακί, δεν είναι πια κοντά μας.
«Εφυγε», χθες το πρωί, σε ηλικία 79 ετών «προδομένος» από την καρδιά
του, αυτήν τη μεγάλη καρδιά που χωρούσε μέσα της όλη τη «Μεσόγειο»...
Εδώ και χρόνια τον ταλαιπωρούσαν σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα τα
οποία δεν του επέτρεπαν πλέον να τραγουδά. Ο ίδιος μάλιστα είχε
αποκαλύψει πριν δύο χρόνια το πρόβλημα της υγείας του, εξαιτίας του
οποίου μάλιστα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το αγαπημένο του Παρίσι, όπου
ζούσε για 40 ολόκληρα χρόνια, και να εγκατασταθεί στη Νίκαια που είχε
πιο ελαφρύ κλίμα. Ποτέ όμως δεν το έβαλε κάτω. Ηταν εραστής της ζωής
μέχρι το τέλος.Πριν λίγες ημέρες γιόρτασε τα 79α γενέθλιά του ενώ στην τελευταία του συνέντευξη, τον περασμένο Φεβρουάριο, στην εφημερίδα «Νις Ματέν» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Λυπάμαι που δεν τραγουδώ στο μπάνιο μου. Δεν λυπάμαι όμως που δεν τραγουδώ δημόσια. Εκανα τον γύρο. Τον γύρο του κόσμου και τον γύρο των αιθουσών, μεγάλων ή μικρών. Εζησα μαγικά πράγματα. Εμαθα πως αυτό που θεωρούμε κεκτημένο δεν είναι παρά ένα απειροελάχιστο μέρος αυτού που απομένει να αποκαλυφθεί... Θέλω να γράφω και να ζωγραφίζω. Να αφιερώνω τον καιρό μου σε αυτό που με ευχαριστεί, όπως έκανα πάντα...».
Ο Γιούσεφ Μουστακί, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, στις 3 Μαΐου του 1934. Οι γονείς του ήταν Ελληνες, σεφαραδίτες Εβραίοι, από την Κέρκυρα, που είχαν μεταναστεύσει. Ονομάζονταν Νεσίμ και Σάρα. Ο Μουστακί εγκαταστάθηκε το 1951 στο Παρίσι και λίγο αργότερα άλλαξε το όνομά του σε Ζωρζ μετά τη γνωριμία του με τον σπουδαίο Γάλλο τραγουδοποιό Ζωρζ Μπρασέν, τον οποίο θαύμαζε απεριόριστα. Παντρεύτηκε σε πολύ νεαρή ηλικία, μόλις 20 ετών, και δημιούργησε μια μεγάλη οικογένεια.
Εκδήλωση: Από την Άλωση της Πόλης στην… Άλωση του Ελληνισμού
Πεντακόσια εξήντα χρόνια μετά την Άλωση της Ρωμανίας ο Ελληνισμός δίνει και πάλι τον υπέρ πάντων αγώνα. «Ή ταν ή επί τας», «Ελευθερία ή Θάνατος».
Οι σημερινοί Έλληνες, οι Ακρίτες της
Ευρώπης, θα αποδείξουν ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα για τους
ανιστόρητους βαρβάρους, τους «επίδοξους κατακτητές”.
Πόντιοι, Κωνσταντινοπολίτες, Κύπριοι,
Ηπειρώτες και Βορειοηπειρώτες σέρνουν πρώτοι το χορό της νίκης και σας
καλούν την Τετάρτη 29 Μαΐου 2013, ώρα 8.30 μ.μ. στο θέατρο ΑΛΦΑ, στην
Αθήνα.
Να μη λείψει κανείς!
Πληροφορίες για προσκλήσεις στο 6945408703
http://www.aftonomi.gr
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
Πρεμιέρα με Εκάβη στη Θεσσαλονίκη
Μια γιορτή πολυπολιτισμικότητας, όπου οι τέχνες μπλέκονται μεταξύ τους
αναδεικνύοντας την πολυφωνία και την πολυχρωμία των πολιτιστικών
υποβάθρων, στήνεται -εκτός από την Αθήνα και το Ηράκλειο- από σήμερα στη
Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του δήμου.
Το Φεστιβάλ των Πολιτισμών περιλαμβάνει συναυλίες και εκθέσεις
ζωγραφικής και φωτογραφίας σε διαφορετικούς χώρους, με είσοδο ελεύθερη
για το κοινό.Κόρινθος: Βουτιά στην Ιστορία
Μια σύγχρονη πόλη, ένα επίτευγμα της μηχανικής, ερείπια αρχαίων ναών
και μεσαιωνικών κτισμάτων κι ένα κάστρο τρομερό στην όψη να διηγείται με
τον δικό του τρόπο ιστορίες αλαργινές... Αυτά και άλλα πολλά είναι τα
θαύματα του χρόνου και των ανθρώπων που συνωστίζονται σε τούτη την
πανάρχαια γη
Με τον προαστιακό σιδηρόδρομο ή ακόμη καλύτερα οδηγώντας πάνω στον
κλειστό αυτοκινητόδρομο είναι πλέον εύκολη υπόθεση - δεν χρειάζεσαι πάνω
από 45 λεπτά για να βρεθείς από την πρωτεύουσα στην αγκαλιά της
θάλασσας, στο αντάμωμα του Κορινθιακού και του Σαρωνικού Κόλπου εκεί
όπου απλώνεται η σύγχρονη πολιτεία της Κορίνθου.
Δεν ήταν όμως έτσι τα πράγματα πριν από 2.000 χρόνια και βάλε.«Ου παντός πλειν εις Κόρινθον», είχε επισημάνει ο αρχαίος γεωγράφος και ιστορικός Στράβων. Δηλαδή δεν μπορούν όλοι να έρθουν στην Κόρινθο και φυσικά εννοούσε την ευημερούσα, ζάμπλουτη και πανίσχυρη θαλασσοκράτειρα, πόλη-κράτος των προχριστιανικών χρόνων. Χτισμένη καθώς ήταν σε νευραλγική γεωγραφική θέση, ήλεγχε δυο από τις πιο πολυσύχναστες θάλασσες του τότε ελληνικού κόσμου, τον Σαρωνικό (και κατ' επέκταση το Αιγαίο), αλλά και τον Κορινθιακό Κόλπο (και τη φυσική του συνέχεια, το Ιόνιο).
Επιπλέον, βρισκόταν πάνω στα εμπορικά μονοπάτια που συνέδεαν την Ανατολή με τη Δύση, τον Βορρά με τον Νότο και αποτελούσε υποχρεωτικό πέρασμα για όλους εκείνους που κινούνταν ανάμεσα στη Βόρεια Ελλάδα και στην Πελοπόννησο, στις αποικίες της Νότιας Ιταλίας και σε αυτές των Μικρασιατικών ακτών. Ωστόσο, οι πολυμήχανοι Κορίνθιοι δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Στα ναυπηγεία τους τελειοποίησαν έναν νέο τύπο καραβιού, την περίφημη κορινθιακή τριήρη και με αυτήν κυριάρχησαν στα πελάγη.
Ρήγας Φεραίος: Συντηρείται το κτίριο του Μουσείου Γεωργικών Εργαλείων
Συνεδρίασε
σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρήγα Φεραίου, όπου μεταξύ άλλων
αποφασίστηκε ο ορισμός του αναδόχου που θα αναλάβει τη συντήρηση του
κτιρίου του Αγροτικού Συνεταιρισμού, όπου εκεί θα στεγαστεί προσωρινά το
Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων το οποίο σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή θα
ξεκινήσει να λειτουργεί στα μέσα Φθινοπώρου.
Η λειτουργία του Μουσείου αποτελεί μια πολύχρονη αναγκαιότητα διαφύλαξης της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνολικά υπάρχουν 2000 εκθέματα με διάφορα γεωργικά αντικείμενα που μπορούν να αξιοποιηθούν και το Μουσείο να αποτελέσει τόπο προσέλκυσης πολλών επισκεπτών και σχολείων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Παράλληλα ο Δήμος βρίσκεται σε επικοινωνία και με τη Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών κ. Καμηλάκη για την εκπόνηση της μουσειολογικής μελέτης.Μελλοντικός στόχος του Δήμου είναι να ανεγερθεί νέο κτίριο που θα στεγάσει το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων σε οικόπεδο που έχει δωρίσει το Ίδρυμα Δεληγεώργη για το σκοπό αυτό. Μάλιστα ήδη είχε ξεκινήσει μια μελέτη από την πρώην Νομαρχία Μαγνησίας, η οποία βρίσκεται σε στάδιο περαιτέρω επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013, http://www.ert.gr
Η λειτουργία του Μουσείου αποτελεί μια πολύχρονη αναγκαιότητα διαφύλαξης της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνολικά υπάρχουν 2000 εκθέματα με διάφορα γεωργικά αντικείμενα που μπορούν να αξιοποιηθούν και το Μουσείο να αποτελέσει τόπο προσέλκυσης πολλών επισκεπτών και σχολείων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Παράλληλα ο Δήμος βρίσκεται σε επικοινωνία και με τη Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών κ. Καμηλάκη για την εκπόνηση της μουσειολογικής μελέτης.Μελλοντικός στόχος του Δήμου είναι να ανεγερθεί νέο κτίριο που θα στεγάσει το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων σε οικόπεδο που έχει δωρίσει το Ίδρυμα Δεληγεώργη για το σκοπό αυτό. Μάλιστα ήδη είχε ξεκινήσει μια μελέτη από την πρώην Νομαρχία Μαγνησίας, η οποία βρίσκεται σε στάδιο περαιτέρω επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013, http://www.ert.gr
Παρέλαση «αστέρων» στα εγκαίνια του νέου Μαριίνσκι
Δέκα χρόνια και ένα ποσό που ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ
απαιτήθηκαν, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της δεύτερης σκηνής του
θεάτρου Μαριίνσκι.
Κατά τη διάρκεια των λαμπρών τριήμερων εορτασμών των εγκαινίων, από την Αγία Πετρούπολη παρήλασε η αφρόκρεμα του λυρικού τραγουδιού και του χορού
Με την προσθήκη του Μαριίνσκι 2, το συγκρότημα που περιλαμβάνει ακόμα την ιστορική σκηνή Μαριίνσκι 1 και την αίθουσα συναυλιών, που κατασκευάστηκε το 2006, είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα στον κόσμο. Εμπνευστής του σχεδίου ο χαρισματικός μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ.
«Οι νεαροί καλλιτέχνες νεαρούς δεν θα χρειάζεται να περιμένουν δύο και τρία χρόνια για να λάμψουν, αλλά θα έχουν την ευκαιρία, άμεσα, μέσα σε τρεις με τέσσερις μήνες, να ανέβουν στη σκηνή. Τα ανερχόμενα αστέρια μπορούν πλέον να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους» τονίζει ο Γκέργκιεφ, ο οποίος θεωρεί ότι η προσέλκυση ξένων καλλιτεχνών και η αύξηση των παραγωγών θα προσδώσει στην Αγία Πετρούπολη διεθνή αίγλη.
Κατά τη διάρκεια των λαμπρών τριήμερων εορτασμών των εγκαινίων, από την Αγία Πετρούπολη παρήλασε η αφρόκρεμα του λυρικού τραγουδιού και του χορού
Με την προσθήκη του Μαριίνσκι 2, το συγκρότημα που περιλαμβάνει ακόμα την ιστορική σκηνή Μαριίνσκι 1 και την αίθουσα συναυλιών, που κατασκευάστηκε το 2006, είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα στον κόσμο. Εμπνευστής του σχεδίου ο χαρισματικός μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ.
«Οι νεαροί καλλιτέχνες νεαρούς δεν θα χρειάζεται να περιμένουν δύο και τρία χρόνια για να λάμψουν, αλλά θα έχουν την ευκαιρία, άμεσα, μέσα σε τρεις με τέσσερις μήνες, να ανέβουν στη σκηνή. Τα ανερχόμενα αστέρια μπορούν πλέον να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους» τονίζει ο Γκέργκιεφ, ο οποίος θεωρεί ότι η προσέλκυση ξένων καλλιτεχνών και η αύξηση των παραγωγών θα προσδώσει στην Αγία Πετρούπολη διεθνή αίγλη.
Πανδαισία Βάγκνερ σε όλο τον κόσμο με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή του
Στις 22 Μαΐου, συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από τη γέννηση του Ρίχαρντ
Βάγκνερ και σε όλον τον κόσμο διοργανώνονται εκδηλώσεις με αφορμή αυτή
την επέτειο.
Ο γερμανός συνθέτης συνεχίζει μέχρι σήμερα όχι μόνο να εμπνέει, αλλά και να δημιουργεί έντονες αντιπαραθέσεις, εξαιτίας του ασυνήθιστου μουσικού του στυλ, των αντισημιτικών απόψεών του και του πώς χρησιμοποίησε το ναζιστικό καθεστώς τη μουσική του.
Ο Βάγκνερ γεννήθηκε στις 22 Μαΐου του 1813 στην εβραϊκή συνοικία της Λειψίας, στο κρατίδιο της Σαξωνίας. Η οικογένειά του ήταν πολύ φτωχή.
Πέρασε την περισσότερη ζωή του στην εξορία, λόγω των πολιτικών του ιδεών.
Ο γερμανός συνθέτης συνεχίζει μέχρι σήμερα όχι μόνο να εμπνέει, αλλά και να δημιουργεί έντονες αντιπαραθέσεις, εξαιτίας του ασυνήθιστου μουσικού του στυλ, των αντισημιτικών απόψεών του και του πώς χρησιμοποίησε το ναζιστικό καθεστώς τη μουσική του.
Ο Βάγκνερ γεννήθηκε στις 22 Μαΐου του 1813 στην εβραϊκή συνοικία της Λειψίας, στο κρατίδιο της Σαξωνίας. Η οικογένειά του ήταν πολύ φτωχή.
Πέρασε την περισσότερη ζωή του στην εξορία, λόγω των πολιτικών του ιδεών.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)