Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Οι δυο «θάλασσες» του Πόρου

Εκπρόσωποι της ίδιας γενεάς οι Τ. Μαντζαβίνος και Κ. Παπανικολάου, συνεκθέτουν τα έργα τους
Οι δυο «θάλασσες» του Πόρου



«Τη θάλασσα, τη θάλασσα ποιος θα μπορέσει να την εξαντλήσει;»
Γ. Σεφέρης.

Δυο καλλιτέχνες, δυο στενοί φίλοι, δυο εκπρόσωποι της ίδιας γενιάς συνομιλούν γύρω από την κοινή τους αναφορά, την θάλασσα. Ο Τάσος Μαντζαβίνος και ο Κώστας Παπανικολάου συνεκθέτουν, συμπαραθέτουν και συνδιαλλέγονται γύρω από τη θάλασσα στη γκαλερί Citronne του Πόρου που ξεκινά την όγδοη καλοκαιρινή της περίοδο το Σάββατο 1 Ιουνίου.

Καλοκαίρι στο Παιδικό Μουσείο 2013

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο βοηθά τα παιδιά να αξιοποιήσουν το καλοκαίρι τους στην Αθήνα.
 
Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο (Κυδαθηναίων 14, Πλάκα) διοργανώνει για 6η συνεχή χρονιά εβδομαδιαίο καλοκαιρινό πρόγραμμα για παιδιά 5-12 χρόνων με θέμα «Kάθε ημέρα και μια άλλη ημέρα», από τις 17 Ιουνίου έως τις 12 Ιουλίου 2013, καθημερινές 8.30-16.30.

Ελληνικές παραστάσεις στην Ευρώπη

Το Θέατρο Άττις παίρνει μέρος στο διεθνές φεστιβάλ Vie Scena Contemporanea στη Μόντενα
Ελληνικές παραστάσεις στην Ευρώπη
Αττις και Sforaris στην Ευρώπη: Το θέατρο του Θόδωρου Τερζόπουλου και η ομάδα του Γιάννη Καλαβριανού δίνουν παραστάσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία, αντιστοίχως, συμμετέχοντας σε θεατρικά φεστιβάλ. 

Ο Πλατανιάς πάει Λος Αντζελες

Ντοκιμαντέρ για την ποδοσφαιρική ομάδα των Χανίων στην τελική λίστα διεθνούς φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου

  Στην τελική short list του διαγωνιστικού τμήματος του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles  βρίσκεται το ντοκιμαντέρ με γενικό τίτλο «Μια Πόλη, Μια Ομάδα, η Ομάδα μου», που αφορά την Π.Α.Ε. Πλατανιάς Χανίων.
Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 6 ως τις 9 Ιουνίου 2013 (www.lagff.org).

Το ντοκιμαντέρ για την ΠΑΕ Πλατανιάς και την πόλη των Χανίων, αποτελεί ένα από τα 18 ολιγόλεπτα ντοκιμαντέρ (15') της εν εξελίξει σειράς, με θέμα τις ομάδες που συμμετέχουν στην Super league και τις πόλεις τους. Έχουν δε ήδη ολοκληρωθεί τα ντοκιμαντέρ για την ΠΑΕ ΟΦΗ, την ΠΑΕ ΑΟ Κέρκυρα, την ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα και την ΠΑΕ Βέροια.

Το περιεχόμενο του κάθε βίντεο αποτελεί ένα μικρό οδοιπορικό που μέσα από τα μάτια των ανθρώπων, μας μεταφέρει την ιστορία και την πραγματικότητα, τις ελπίδες και τα όνειρα, το πάθος και το μεράκι, τις χαρές και τις λύπες ενός τόπου με αφορμή την ομάδα του, στην οποία εναποθέτει την αντιπροσώπευση του.

Ο σκηνοθέτης της σειράς κ. Λάκης Ματθιόπουλος δήλωσε σχετικά: «Όλα τα  συναισθήματά μας και κυρίως ο ενθουσιασμός μας είναι ορατός  στο ντοκιμαντέρ. Αποτελεί μια πρόκληση και τιμή να συνεργαστούμε  με παθιασμένους ανθρώπους, τόσο μπροστά και πίσω από την κάμερα. Γνωρίσαμε και καταγράψαμε γνήσιους ανθρώπους με τα πάθη τους, βγάζοντας συναισθήματα που μέσα από την αφήγηση και τη ροή του ντοκιμαντέρ έδωσαν ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα, το οποίο μας οδήγησε στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles.»

Η πρόκριση για την τελική συμμετοχή αποτελεί μία έμπρακτη αναγνώρισης της σπουδαιότητας,  αλλά και της ποιότητας του έργου των παραγόντων και των συντελεστών της, και συγκεκριμένα τον σκηνοθέτης της σειράς, τον Διευθυντή Παραγωγής κ. Τάκη Δημόπουλο και την συμπαραγωγό εταιρεία Forthnet/NOVA.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  31/05/2013,  TO BHMA



Επιστροφή στην Ιθάκη της ποίησης

Το νησί του Ιονίου σημείο συνάντησης πολιτισμού
Επιστροφή στην Ιθάκη της ποίησης
 
«Αν αυτό το νησί μου ανήκε, εδώ θα έθαβα όλα τα βιβλία μου και δεν θα απομακρυνόμουν ποτέ» 
 είχε πει ο λόρδος Βύρων για την Ιθάκη. Η φράση έπαιξε ρόλο στην απόφαση του κ. Αντώνη Βολανάκη, υπότροφου Φουλμπράιτ - επισκέπτη καλλιτέχνη στο Τμήμα Τέχνης και Πολιτικής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) - να δημιουργήσει την εξελισσόμενη εγκατάσταση «Επιστροφή στην Ιθάκη» με θέμα την πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά του νησιού και της σημασίας του.

Ανακαλύπτοντας «κρυμμένους παραδείσους»

Διακεκριμένοι ταξιδιωτικοί συντάκτες που ήρθαν στη χώρα μας γοητεύτηκαν από Χίο, Καβάλα, Θάσο.

Της Ιωάννας Φωτιάδη,  http://www.kathimerini.gr




Ο Γερμανός Horst Schwartz ποζάρει μαζί με τον Χρήστο Τασάκη, υπεύθυνο μεγάλου ξενοδοχείου.

Πορτοκαλεώνες, πέτρινα μονοπάτια με γαϊδουράκια και ήσυχες ακρογιαλιές γέμισε με μιας ο αυστριακός Τύπος. «Τα φώτα πέφτουν πάνω στο νησί του ούζου», γράφει η αυστριακή εφημερίδα Kronen Zeitung, με 3 εκατ. αναγνώστες. «Χίος, η μεγάλη άγνωστη», σεκοντάρει η Kurier Zeitung. Με πρωτοβουλία του γραφείου ΕΟΤ Βιέννης, διακεκριμένοι ταξιδιωτικοί συντάκτες βρέθηκαν στη Χίο αλλά και στην Καβάλα, με αφορμή την έναρξη απευθείας πτήσεων από τη Βιέννη, και κατέγραψαν γλαφυρά την εμπειρία τους. Εκτοτε, τα τηλέφωνα στα ταξιδιωτικά γραφεία της Βιέννης δεν σταματούν να χτυπούν, «θέλουν να μάθουν περισσότερα για αυτούς τους κρυμμένους παραδείσους».

Πάτρα: Διημερίδα αφιερωμένη στην πολιτιστική μας κληρονομιά στο ΑΤΕΙ

Πάτρα: Διημερίδα αφιερωμένη στην πολιτιστική μας κληρονομιά στο ΑΤΕΙ
Την πολιτιστική μας κληρονομιά όπως μεταφέρεται μέσα από λαϊκά παραμύθια, σπάνια έθιμα, παραδοσιακή κεραμική και ζωγραφική καθώς και παραδοσιακούς χορούς απ’ όλη την Ελλάδα θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές 18 σχολείων της Πάτρας στη διάρκεια Διημερίδας που θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σάββατο 1 Ιουνίου στις 6.μ.μ. και την Κυριακή 2 Ιουνίου στις 11 π.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο του ΑΤΕΙ Πατρών.

Οταν το όνομα της φυλής γίνεται εμπορική φίρμα

Οι Μασάι επιδιώκουν να κατοχυρώσουν το όνομα και την εικόνα τους, καθώς 80 επιχειρήσεις παγκοσμίως τα χρησιμοποιούν για εμπορική χρήση
Οταν το όνομα της φυλής γίνεται εμπορική φίρμα
Στολισμένος με φτερά και κουρεμένος, ένας 15χρονος Μασάι χορεύει μαζί με τους φίλους του στη διάρκεια τελετής ενηλικίωσης. Στα 15 τους, όλα τα αγόρια της φυλής γίνονται τελετουργικά Μοράνι, δηλαδή νεαροί πολεμιστές, που πρέπει μάλιστα να συμμετάσχουν στο κυνήγι ενός λιονταριού για να αποδείξουν ότι είναι άξιοι του τίτλου τους
 
Μια διάσημη φυλή ή μια πανάκριβη μάρκα; Τα μέλη της αφρικανικής φυλής των Μασάι πιστεύουν πως αν τραβήξει κάποιος τη φωτογραφία τους, τότε παίρνει μαζί και το αίμα τους. Τι συμβαίνει όμως εάν ένας λαός οικειοποιηθεί το ίδιο του το όνομα για οικονομικό όφελος;

Επί δεκαετίες αυτοί οι περήφανοι ημινομάδες της Κένυας και της Τανζανίας παρακολουθούσαν επιχειρήσεις κολοσσούς της Δύσης, όπως η μάρκα αυτοκινήτων Land Rover ή ο οίκος μόδας Luis Vuitton, να χρησιμοποιούν το όνομα «Μασάι» σε προϊόντα και να πλουτίζουν. Αποφάσισαν ότι είναι καιρός να δώσουν ένα τέλος σ' αυτό. Ή τουλάχιστον να προσπαθήσουν…

«Πιστεύω ότι ο κόσμος οφείλει να κατανοεί τον πολιτισμό των άλλων και να τον σέβεται. Εάν παίρνεις κάτι που ανήκει σε κάποιον άλλον, το επιδεικνύεις και φτιάχνεις μια περιουσία από αυτό, τότε είναι κακό. Είναι πολύ κακό»
λέει ο Ιζαάκ Ολε Τιάλολο, που είναι ένας εκ των γηραιών της φυλής και πλέον ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας για την Πνευματική Ιδιοκτησία των Μασάι, το συστηθέν σώμα για την κατοχύρωση και προστασία του ονόματος και των συμβόλων της φυλής.

«Να επιδοτηθούν οι μνημειακοί ελαιώνες»

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗ ΣΕ ΤΣΑΥΤΑΡΗ:
Την ένταξη της Κρήτης στο ειδικό πρόγραμμα επιδοτήσεων των μνημειακών ελαιώνων, το οποίο εφαρμόζεται ήδη σήμερα σε περιοχές του Αιγαίου, στην Αμφισσα κ.λπ., ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης,  Αθανάσιο Τσαυτάρη, ο τέως δήμαρχος Κολυμπαρίου, Πολυχρόνης Πολυχρονίδης.

«Εναλλακτικά» «πολιτιστικά»... παϊδάκια

Το «σύνθημα» του αστικού κράτους για τα κρατικά μουσεία - και τις δομές προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς εν γένει - είναι ουσιαστικά «βγάλτε τα πέρα μόνοι σας», εννοώντας φυσικά «πηγαίνετε στις αγκάλες του κεφαλαίου».
Αλλά, ας μην είμαστε «γκρινιάρηδες», όπως οι αρχαιολόγοι που λένε ότι συρρικνώνονται τα δημόσια μουσεία, με συγχωνεύσεις και εξαφανίσεις νευραλγικών τμημάτων, όπως τα Τμήματα εκθέσεων και Προβολής και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Διότι, ο καπιταλισμός είναι «ευέλικτο» σύστημα. Τα μουσεία θα βρουν το δρόμο τους...
Λ.χ. πριν από λίγους μήνες, το Μουσείο Ακρόπολης διοργάνωσε... «εναλλακτική Τσικνοπέμπτη», διαφημίζοντας το μενού του, την «αφράτη συκωταριά», την «ποικιλία από χωριάτικα λουκάνικα», την «χοιρινή παντσέτα στη σχάρα» και γαλακτομπούρεκο για επιδόρπιο. Μενού με 28 ευρώ το άτομο, αλλά τι είναι αυτό το ποσό μπροστά στην «εναλλακτική» εμπειρία της καταβρόχθισης κεμπάπ, απολαμβάνοντας και τις Καρυάτιδες;
Φαίνεται ότι το ΝΜΑ άνοιξε και αυτό το δρόμο... Ετσι, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει... βραδιά μπάρμπεκιου μέσα στον Ιούνη. Θα έχει μάλιστα και ζωντανή μουσική και «παράσταση δομημένου αυτοσχεδιασμού». Ο,τι πρέπει για να χωνέψεις τα παϊδάκια...
Πάντως, είναι βέβαιο ότι αν το Βρετανικό Μουσείο ξαναμισθώσει την αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα για γεύματα και δεξιώσεις - όπως έκανε το 1999 - το ελληνικό κράτος θα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα κατακεραυνώσει την προσβολή προς την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Σάββατο 1 Ιούνη 2013, http://www2.rizospastis.gr  
Γρηγόρης ΤΡΑΓΓΑΝΙΔΑΣ