Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Ο τάφος της Τσιγγάνας

Εντυπωσιακή ταφή επιφύλαξαν Έλληνες Ρομά σε επιφανές θηλυκό μέλος τους σύμφωνα με φωτογραφίες που εμφανίστηκαν σε μεγάλο αριθμό ειδησεογραφικών ιστοτόπων.
Όπως φαίνεται, αντίθετα με τις σύγχρονες παραδόσεις που επιτάσσουν απλή ταφή (και γρήγορη εκταφή), η εκλιπούσα Τσιγγάνα ταξιδεύει στον άλλο κόσμο με όλες τις ανέσεις, καθώς στον ταφικό της λάκκο ξαναστήθηκε ουσιαστικά η κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της, πλήρης με πολυθρόνα, συρταριέρα, τουαλέτα, ρολόι στον τοίχο και…τηλεόραση “πλάσμα”!!!Μόνο το κρεβάτι έχει αντικατασταθεί από το φέρετρο με το σώμα. Περιττό να πούμε ότι τα τοιχώματα του τάφου είναι ασβεστωμένα και ασταρωμένα ενώ το δάπεδο είναι καλυμμένο με μωσαϊκό.
Αν οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος κάνουν χαρές και πανηγύρια στην περίπτωση που εντοπίσουν κάποτε τον τάφο ( που ελπίζουμε να μείνει απείραχτος “for the generations to come”), θα μπορέσουν άραγε να τον ερμηνεύσουν;

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Ashmolean embraces blue-chip contemporary art

Oxford museum to borrow works collected by Oxford graduate who made his fortune in America

Malcolm Morley's Winner’s Circle, 2005, copyright, the artist; photo, Tom Powel; courtesy Sperone Westwater, New York
The Ashmolean plans to show the work of leading contemporary artists thanks to a partnership with the New York-based Hall Art Foundation. Borrowing works from the 5,000-strong collection built by Andrew and Christine Hall opens the way for the University of Oxford's museum of art and archaeology to show works by blue-chip, post-war artists, such as Anselm Kiefer, Georg Baselitz, Ed Ruscha and Andy Warhol. The first display from the Halls' collection at the Ashmolean, which is due to open in October, will feature around 30 works by the British born, US-based artist Malcolm Morley. This and future displays are being organised by Norman Rosenthal, the leading curator who is a trustee of the foundation.
Rosenthal, a friend of the Ashmolean's director, Christopher Brown, introduced the museum to the British born, US-based Halls and suggested the collaboration. Andrew Hall, an Oxford graduate who represented the university at rowing and made his fortune trading oil, needed a little convincing, however. "He remembered the Ashmolean as it used to be," says Brown. Seeing the new Ashmolean, which has been transformed by a modernisation and expansion unveiled in 2009, helped change Andrew Hall's mind, says Brown. Rotating displays of works from the Hall Art Foundation will hang in a central, double-height space currently featuring sculpture.

Erasing the Greek Christian past in Turkey

On July 5th the mufti of Trabzon gathered with other citizens for the first Friday prayers of the holy fasting month of Ramadan, not at a mosque but at an ancient Byzantine church. The gathering was a symbolic re-enactment of the conquest in 1462 of this ancient Greek Black Sea port by Mehmet II, the Ottoman sultan who had wrested Constantinople from the Byzantines in 1453. He marked his victory by converting the Haghia Sophia cathedral of today’s Istanbul into a mosque.

Erasing the Greek Christian past in Turkey
Byzantine wall frescoe showing the Healing of the Paralyzed Man from
the Church of Hagia Sophia at Trabzon [Credit: Travel Link Turkey]
Haghia Sophia’s sister of the same name in Trabzon is less grand. Yet with its dazzling frescoes and magnificent setting overlooking the sea, the 13th-century building is regarded as one of the finest examples of Byzantine architecture.

Washington’s National Gallery of Art makes 25.000 artworks freely accessible

but the debate about copyrights and reproductions is more open than ever
openculture_banner
An article by Colin Marshall appeared on the Open Culture website, about the trend of the biggest players among the Museums worldwide to make their digitized collections freely accessible and downloadable online.
This is certainly an opportunity but it also opens a debate about copyrights and reproductions.
A14623.jpg
“Many rights-holders, including certain museums, have effectively decided that if you can’t beat the mechanical reproducers, join ‘em.” “With the Internet, it’s so difficult to control your copyright or use of images,” Siegal [Nina Siegal, New York Times] quotes the Rijksmuseum’s director of collections as saying. “We decided we’d rather people use a very good high-resolution image of [Vermeer's] ‘Milkmaid’ from the Rijksmuseum rather than using a very bad reproduction.”

Η αρχαία πόλη στο Χόρτο Μαγνησίας

Είναι το Χόρτο τα αρχαία Σπάλαυθρα;
Πήλινοι λύχνοι. Τάφος Α, κτήμα Αγγελίνη, Χόρτο Μαγνησίας.
 
  από Archaeology newsroom - Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013
Η ΙΓ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, το Κοινωφελές Ίδρυμα “Γ. Αγγελίνης – Πία Χατζηνίκου” και ο Αναπτυξιακός Σύλλογος Χόρτου παρουσιάζουν μια συνοπτική αποτύπωση της μέχρι τώρα επίσημης έρευνας στην περιοχή.
Οι πρώτες αρχαιολογικές έρευνες πραγματοποιήθηκαν ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα και συνεχίστηκαν σποραδικά μέχρι σήμερα. Τη δεκαετία του 1980 σκάφτηκαν τέσσερις τάφοι στο χώρο που σήμερα βρίσκεται το υπαίθριο θέατρο του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Γ. Αγγελίνης – Πία Χατζηνίκου”. Την τελευταία πενταετία με αφορμή την οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή ανασκάφηκε τμήμα της αρχαίας πόλης και εντοπίστηκαν κυρίως κατοικίες της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου (2ος αι. π.Χ. – 2ος αι. μ.Χ.). Γενικότερα πρόκειται για μια αρχαία πόλη που κατοικήθηκε από την αρχαϊκή εποχή (7ος αι. π.Χ.) μέχρι και την ύστερη ρωμαϊκή περίοδο (4ος αι. μ.Χ.) ενώ υπάρχουν ενδείξεις για κατοίκηση και κατά την βυζαντινή περίοδο. Σύμφωνα με κάποιους ερευνητές η πόλη αυτή ταυτίζεται με την αρχαία πόλη Σπάλαυθρα, την οποία αναφέρουν οι ιστορικές πηγές.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013 στις 19:00, στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Γ. Αγγελίνης – Πία Χατζηνίκου” στο Χόρτο. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Αυγούστου και θα είναι επισκέψιμη καθημερινά από τις 18:00 έως τις 20:00.

Holy effects found at church excavations in Turkey's Black Sea province

SİNOP - Anadolu Agency 
A number of human skeletons were unearthed during the excavations. DHA photo
A number of human skeletons were unearthed during the excavations. DHA photo

Archaeologists conducting excavations at the Balatlar Church in the Black Sea province of Sinop have unearthed a stone chest with objects said to have a connection with Jesus Christ.

Church dig in Turkey yields Byzantine relics  
Part of the stone-chest found at the site [Credit: IHA]

“We have found a holy thing in a chest. It is a piece of a cross, and we think it was [part of the cross on which Jesus was crucified]. This stone chest is very important to us. It has a history and is the most important artifact we have unearthed so far,” said the head of the excavations, Professor Gülgün Köroğlu.

“During the excavations, we have seen many things that we didn’t know about before. Sinop has gained a very good ancient site that we will show visitors,” Köroğlu said, adding that they had discovered the skeletons of over 1,000 people during the four years of excavations.

The works are continuing as part of an EU-funded Field Management Project, she said.
August/01/2013,   http://www.hurriyetdailynews.com

Θέατρα που... έκαψαν Ιστορία


Δεν είναι μόνο το περίφημο «Τhe Globe» του Σαίξπηρ που παραδόθηκε κάποτε στη φωτιά. Άλλα κάηκαν μέχρι και οχτώ φορές. Σε κάποιες περιπτώσεις έβαλαν το χεράκι τους οι ίδιοι οι τεχνικοί του θεάτρου
Πάνε τετρακόσια χρόνια  και ένας μήνας (1613), από τότε που το  πασίγνωστο θέατρο του Σαίξπηρ «Τhe Globe» τυλίχθηκε στις φλόγες. Ένα κανόνι πάνω στη σκηνή, κατά τη διάρκεια της παράστασης «Ερρίκος Η’», ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει την αχυρένια σκεπή του θεάτρου και να το καταστρέψει σε δύο ώρες. Θύματα δεν υπήρξαν ανάμεσα στους  3.000 Λονδρέζους θεατές, οι οποίοι απολάμβαναν τις δημιουργίες του Σαίξπηρ σε εξευτελιστικά ποσά. Μόνο ένας ανέφερε ότι το παντελόνι του πήρε φωτιά, αλλά γλίτωσε επειδή ο διπλανός του τον έσβησε με μία κανάτα μπύρα. Μέσα στον ίδιο χρόνο, το θέατρο ξαναχτίστηκε... με κεραμοσκεπή, η οποία αντικαταστάθηκε αργότερα από μία αυθεντική αχυρένια οροφή.

«Αττικόν»: Ενάμιση χρόνο στον καπνό της γραφειοκρατίας


Κι όμως, τον πρώτο καιρό έγινε λόγος για αποκατάσταση ζημιών ακόμη και μέσα σε 40 μέρες! Έπειτα ήρθε το καλοκαίρι, η νέα σεζόν, που άνοιξε χωρίς το «Αττικόν» και τον «Απόλλωνα», και τώρα ατενίζουμε έναν ακόμη χειμώνα που οι δύο αίθουσες θα παραμείνουν κλειστές. «Κλειστόν λόγω γραφειοκρατίας...», και μάλιστα ένα σινεμά, το «Αττικόν», που άνοιξε τις πόρτες του το 1916, από τα παλαιότερα της χώρας δηλαδή, που πρόβαλε την πρώτη ομιλούσα ταινία το 1928 και έφερε το σινεμασκόπ το 1955, για να αποκτήσει «αδελφάκι» το 1960, τον «Απόλλωνα», που άνοιξε με τον Ιβ Μοντάν και την Μέριλιν Μονρό να προσκαλούν τους Αθηναίους… «Έλα ν’ αγαπηθούμε».

Συνεχίζεται το παιδικό εργαστήριο του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Ανακοινώθηκαν νέες ημερομηνίες για τον Αύγουστο λόγω ζήτησης
Συνεχίζεται το παιδικό εργαστήριο του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
 
Την Τετάρτη 31 Αυγούστου ολοκληρώνεται ο δεύτερος κύκλος του δημιουργικού εργαστηρίου για παιδιά 7 - 12 ετών που πραγματοποιείται εδώ και τρεις εβδομάδες στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αποθήκη Β1 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Λόγω της ζήτησης, ωστόσο, τα εργαστήρια θα επαναληφθούν στις 7, 8, 21, 22, 28 και 29 Αυγούστου, (ώρες: 18:30-20:30) στον ίδιο χώρο. 
Το θέμα του εργαστηρίου, εμπνευσμένο από συγκεκριμένα έργα της έκθεσης «1,2,3, b4», έχει ως στόχο την εξοικείωση και τον πειραματισμό των παιδιών με τεχνικές της σύγχρονης τέχνης και έχει εμπλουτιστεί και με νέα υλικά, ενώ η συμμετοχή για το κάθε παιδί είναι 2 ευρώ.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι ξεναγήσεις στις τρέχουσες εκθέσεις του ΚΜΣΤ. 

Λονδίνο καλεί «Οδύσσεια».....

Λήγει την Παρασκευή 2 Αυγούστου η διορία που έχει δώσει το βρετανικό θέατρο Barbican για να φιλοξενήσει την «Οδύσσεια» τον Μάρτιο του 2014
Λονδίνο καλεί «Οδύσσεια».....
To Barbican καλεί την «Οδύσσεια» αλλά φαίνεται ότι το Εθνικό Θέατρο αδυνατεί να μεταβεί στη Μεγάλη Βρετανία, παρά την πρόταση που του έχει γίνει.

Δύο ημέρες πριν από τη λήξη της διορίας (Παρασκευή 2 Αυγούστου), που έδωσε το αγγλικό θέατρο στο δικό μας Εθνικό, ώστε να φιλοξενήσει την «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον τον Μάρτιο του 2014 στο Λονδίνο, καμία πρόοδος δεν έχει επιτευχθεί. Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και δυόμιση χρόνια, από τον Ιανούαριο του 2011, όταν ο Γιάννης Χουβαρδάς, τότε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, αποδέχθηκε την πρόταση ώστε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο της συγκεκριμένης συνεργασίας, φθάνει στο τέλος της. Ο Σωτήρης Χατζάκης που πήρε τη σκυτάλη στο τιμόνι της Αγίου Κωνσταντίνου βλέπει ότι η διορία τελειώνει αλλά ξέρει ότι δεν έχει βρεθεί η λύση.

Τι συνέβη;