Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Για τον Αλεξανδρινό, τον «επίμονο εικονολάτρη»

20/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Μεγάλη έκθεση στο Ιδρυμα Θεοχαράκη με τη μορφή του Καβάφη (25-9 / 8-12)


Εκατό και πλέον έργα με κορυφαίες υπογραφές (Τσαρούχης, Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Τέτσης, Τσόκλης, Μποκόρος, Σακαγιάν κ.ά.) συγκεντρώθηκαν από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές υπό τον τίτλο «Ζωγραφισμένα».
     
Εκατό και πλέον έργα με κορυφαίες υπογραφές (Τσαρούχης, Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Τέτσης, Τσόκλης, Μποκόρος, Σακαγιάν κ.ά.) συγκεντρώθηκαν από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές υπό τον τίτλο «Ζωγραφισμένα»

«Το πιο τίμιο – την μορφή του»… Δεκάδες ζωγράφοι και γλύπτες έχουν αποτυπώσει, στο πέρασμα του χρόνου, τη μορφή του Κ.Π. Καβάφη αλλά και τις απρόσμενες μορφές που έπλασε στα γεμάτα αισθήματα, ενθυμήσεις και δυνατές συγκινήσεις ποιήματά του. Ετσι και η έκθεση «Ζωγραφισμένα», που εγκαινιάζεται στις 25 Σεπτεμβρίου στο Ιδρυμα Θεοχαράκη, συγκεντρώνει τα έργα 40 σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών -λάδια, γλυπτά, σχεδια, χαρακτικά- οι οποίοι έχουν επιλέξει ποιήματα του Αλεξανδρινού για την απόδοση του οραματικού του κόσμου.

Ο πραγματικός Καπετάν Μιχάλης

22/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ


Εξήντα χρόνια από την έκδοση του μυθιστορήματος του Νίκου Καζαντζάκη.
     
Εξήντα χρόνια από την έκδοση του μυθιστορήματος του Νίκου Καζαντζάκη

Του Δημήτρη Γκιώνη

«Οταν άρχισα, τώρα στα γεράματα, να γράφω τον “Καπετάν Μιχάλη”, ο κρυφός σκοπός μου ήταν τούτος: να σώσω, ντύνοντας με λέξεις, τ’ όραμα του κόσμου όπως το αντίκρισαν και το δημιούργησαν τα παιδικά μου μάτια. Κι όταν λέω τ’ όραμα του κόσμου, θέλω να πω τ’ όραμα της Κρήτης. Δεν ξέρω τι γινόταν, την εποχή εκείνη, στ’ άλλα παιδιά της λεύτερης Ελλάδας, μα τα παιδιά της Κρήτης ανάπνεαν έναν αέρα τραγικό στα ηρωικά και μαρτυρικά χρόνια του Καπετάν Μιχάλη, όταν οι Τούρκοι πατούσαν ακόμα τα χώματά μας και συνάμα άρχιζαν ν’ ακούγονται να ζυγώνουν τα αιματωμένα φτερά της Ελευτερίας».

HΠΑ: Ο Κώδικας Ντα Βίντσι στο Εθνικό Μουσείο Αεροναυπηγικής της Ουάσιγκτον

Ρουμανία: Διαδηλώσεις κατά του ορυχείου χρυσού


http://gr.euronews.com/2013/09/02/rom...
Κύμα διαμαρτυρίας έχει προκαλέσει στη Ρουμανία η πρόθεση της κυβέρνησης να επιτρέψει τη λειτουργία ορυχείου χρυσού σε περιοχή της Τρανσυλβανίας.

Στο Βουκουρέστι εκατοντάδες διαδηλωτές πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία ενάντια στο νομοσχέδιο που επιτρέπει σε καναδική εταιρεία να δημιουργήσει στη Ρόσια Μοντάνα το μεγαλύτερο χρυσωρυχείο στην Ευρώπη, χρησιμοποιώντας μεγάλες ποσότητες τοξικού κυανίου.

«Ο νόμος αυτός είναι αντισυνταγματικός. Είναι αντίθετος με τον νόμο για την προστασία της ιδιοκτησίας των κατοίκων της Ρόσια Μοντάνα, τους νόμους για την πολιτιστική κληρονομία και για την προστασία του περιβάλλοντος», αναφέρει ένας διαδηλωτής.

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΕΗΠΚ) «Τα Πρόσωπα του Χρόνου»

ΕΛ Λ ΗΝ Ι ΚΗ ΔΗ ΜΟ ΚΡ ΑΤ Ι Α
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
--------------------------------
ΛΔ΄ ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ & ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

27 - 29 Σεπτεμβρίου 2013
Οι ΕΗΠΚ θεσπίστηκαν επίσημα ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα από το
Συμβούλιο της Ευρώπης το 1991 και υποστηρίζονται από την Επιτροπή
της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 1994 έως το 2000 τη διεθνή γραμματεία
συντονισμού είχε το ίδρυμα roi Baudouin στις Βρυξέλλες, ενώ από το 2001
αντικαταστάθηκε από το Centro National da Cultura στην Πορτογαλία.
Το σκεπτικό του προγράμματος συνοψίζεται στο σύνθημα
"Ευρώπη, μια κοινή κληρονομιά", δηλαδή στην αναζήτηση της συλλογικής
μας μνήμης ως Ευρωπαίοι πολίτες μέσα από την προβολή των
ιδιαιτεροτήτων κάθε λαού.
Η ΛΔ΄ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων
συμμετέχει για μία ακόμα χρονιά στον εορτασμό των Ευρωπαϊκών
Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς με σειρά εκδηλώσεων που θα
πραγματοποιηθούν στους χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου
Καρδίτσας με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

«Εικόνες της πόλης στον χρόνο» Μια υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας για την πόλη της Ηγουμενίτσας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΛΒ΄ ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ



Πλατεία Δημαρχείου Ηγουμενίτσας                         Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας

27 ~ 29 Σεπτεμβρίου 2013                                            30 Σεπτεμβρίου ~ 31 Οκτωβρίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο πλαίσιο του εορτασμού για τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (27~29

Σεπτεμβρίου 2013) που, για τη διετία 2013-2014, είναι αφιερωμένες στη θεματική  “Τα

πρόσωπα του Χρόνου”, η ΛΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, σε

συνεργασία με το Κέντρο Ιστορικών Μελετών Θεσπρωτίας και τον Δήμο Ηγουμενίτσας,

θα παρουσιάσουν την υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας «Εικόνες της πόλης στον Χρόνο»

στην Πλατεία Δημαρχείου της Ηγουμενίτσας.

Τα ελληνικά καφέ στο Εθνικό Μουσείο της Αυστραλίας

Φωτογραφική έκθεση με μοναδικές ασπρόμαυρες εικόνες

Το Εθνικό Μουσείο της Αυστραλίας αποφάσισε να τιμήσει την ιστορική, πολιτιστική και κοινωνική προσφορά των ελληνικών καφέ στην Αυστραλία,  με μία μόνιμη έκθεση που θα ανοίξει στο κοινό τον ερχόμενο μήνα.

Ο τίτλος της έκθεσης, που έχει περιοδεύσει σε ολόκληρη την Αυστραλία τα τελευταία χρόνια με μεγάλη επιτυχία, είναι «Πουλώντας ένα αμερικάνικο όνειρο: Τα ελληνικά καφέ της Αυστραλίας».

Η έκθεση καλύπτει περίοδο περίπου 140 χρόνων, από το 1870 έως σήμερα, και περιλαμβάνει μοναδικές ασπρόμαυρες εικόνες από την Ελλάδα, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Αίγυπτο αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Το Λύκειο Ελληνίδων γιορτάζει στο Ηρώδειο 102 χρόνια


Ύμνος στον χορό και την παράδοση
Χορός και τραγούδι σε έναν μεγάλο «θεραπευτικό» κύκλο. Η δύναμη και η χαρά της ζωής σε δύσκολους καιρούς.Πέντε χρόνια μετά την τελευταία του εμφάνιση στον χώρο, το Λύκειο Ελληνίδων που φέτος γίνεται 102 ετών παρουσιάζει το....

Σάββατο 21/9 στο Ηρώδειο  έναν αληθινό ύμνο στον χορό και μας καλεί να δώσουμε τα χέρια. «Πέρδικες στήνουν χορό κι αηδόνια τραγουδούνε» ο τίτλος της παράστασης που επιμελήθηκε ο δάσκαλος και ερευνητής παραδοσιακών χορών Λευτέρης Δρανδάκης, ένα εγκώμιο για τα «ά-λογα» πλάσματα που ζουν ανάμεσά μας.
Πέρδικες, αηδόνια, ελαφίνες αλλά και άστρα όπως η πούλια εκφράζουν σκέψεις και νοήματα που ο ίδιος ο άνθρωπος δεν επιτρεπόταν να διατυπώσει ευθέως
Πλούσιο πολιτιστικό και κοινωνικό έργοΤο Λύκειο των Ελληνίδων ιδρύθηκε το 1911 από την πρωτοπόρο του ελληνικού φεμινιστικού κινήματος Καλλιρρόη Παρρέν, το γένος Σιγανού, η οποία με τη μαχητική της αρθρογραφία από τις στήλες της «Εφημερίδος των Κυριών» χάραξε καινούργιους δρόμους για τις γυναίκες, μιλώντας πρώτη για το δικαίωμα της Ελληνίδας στη μόρφωση και την εργασία, για το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια.

Βουνοκορφές του Αιγαίου Αιολικές ‘Πτολεμαΐδες’ του 21ου αιώνα;

Αιολικά στις βουνοκορφές του Αιγαίου;
Πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια σχετικά με την αναγκαιότητα ανάπτυξης Ανανεώσιμων
Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) για την αντιμετώπιση του ενεργειακού προβλήματος και την μείωση των
εκπομπών CO2 που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Και ενώ όλοι
συμφωνούμε οτι υπάρχει ανάγκη εξεύρεσης μιας εναλλακτικής των ορυκτών καυσίμων (ειδικά όταν
οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν), το debate για το εάν υπάρχει τελικά χρυσή τομή μεταξύ της
καταστροφής που προκαλούν τα χερσαία αιολικά πάρκα και της ανάγκης παραγωγής ‘πράσινης’
ενέργειας καλά κρατεί, βρίσκοντας φανατικούς υπερμάχους αλλά και πολέμιους υπέρ και κατά της
ανάπτυξής τους.

Ο ήρωας που πνίγηκε άδοξα στη Σαλαμίνα

Το μαρμάρινο ακρόπρωρο του πλοίου «Άρης» του Αναστάσιου Τσαμαδού. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα.
Ειδήσεις: Άρης
Το πλοίο που έγραψε ιστορία
  από Archaeology newsroom - Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012
Περήφανος με την περικεφαλαία του, έχει στραμμένο το βλέμμα του προς τον ουρανό. «Μαρμάρωσε» τη στιγμή που ετοιμαζόταν να ριχτεί στη μάχη. Μόνο που τούτη την καλογυαλισμένη προτομή του θεού του πολέμου Άρη θα περίμενε κάποιος να τη δει ίσως σε μια αίθουσα με ρωμαϊκές αρχαιότητες σε κάποιο αρχαιολογικό μουσείο και όχι ανάμεσα στα κουμπούρια και τα καριοφίλια, τις σημαίες του Αγώνα και τις παραδοσιακές φορεσιές που γεμίζουν τις αίθουσες του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου — πιο γνωστού και ως Παλαιά Βουλή.
Τούτος ο μαρμάρινος Άρης όμως είναι ό,τι απέμεινε από το πλοίο που πήρε μέρος στις περισσότερες ναυμαχίες της Επανάστασης και έγραψε ιστορία για την ηρωική του έξοδο από το λιμάνι της Πύλου, παρά το γεγονός ότι είχε χάσει τον κυβερνήτη του. Είναι ο θεός προστάτης που είχε δώσει το όνομά του στο σκαρί του Αναστάσιου Τσαμαδού, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να σώσει τελικά το ένδοξο πλοίο. Και παρά το γεγονός ότι αναγνωρίστηκε η προσφορά του στον Αγώνα, κατέληξε να βυθιστεί εν καιρώ ειρήνης στα νερά του Σαρωνικού.