Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Καλιφόρνια: Ιστορικός χώρος το σπίτι του Στιβ Τζομπς

Το μέρος όπου ιδρύθηκε η Apple - Σήμερα εκεί ζει η μητριά του

Καλιφόρνια: Ιστορικός χώρος το σπίτι του Στιβ Τζομπς
 
 
Το σπίτι όπου ο Στιβ Τζομπς ξεκίνησε την Apple χαρακτηρίστηκε ως ιστορικός χώρος, σύμφωνα με επιτροπή στη Σίλικον Βάλεϊ.

Οποιεσδήποτε αλλαγές στο σπίτι στο Λος Άλτος θα πρέπει πλέον να εγκρίνονται από την αρμόδια επιτροπή.

Η αδελφή του Στιβ Τζομπς είναι η ιδιοκτήτρια του σπιτιού. Σύμφωνα με τοπικό αξιωματούχο, δεν έφερε αντίρρηση στην ανακήρυξη του σπιτιού σε ιστορικό χώρο.

«Ο Καβάφης κι εγώ» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών


Εκδήλωση για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του ποιητή στις 31 Οκτωβρίου
«Ο Καβάφης κι εγώ» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
 
 
«Πώς τον γνώρισα; Πώς ένα ετεροφυλόφιλο αγόρι από τις βορειοαμερικανικές ακτές του Ειρηνικού κατέληξε να διαβάζει και να θαυμάζει την ποίηση του αλεξανδρινού Καβάφη ενώ σπούδαζε στο Κολοράντο; Θα πρέπει ένας φίλος και συμφοιτητής μου –νεαρός ποιητής με πιο πρόωρη ανάπτυξη, που συνέβαινε να είναι ομοφυλόφιλος– να μου έδειξε τις μεταφράσεις της Ρέι Ντάλβιν και να διάβασε λίγα ποιήματα. Έτσι γινόταν γνωστός ο Καβάφης τη δεκαετία του 1970, ως “πολιούχος” άγιος των ομοφυλοφίλων. Όταν για πρώτη φορά επισκέφτηκα την Ελλάδα το 1980, τον διάβασα σοβαρά, σε μια εποχή που προτιμούσα τη νοσταλγία του Σεφέρη».

560 χιλιάδες ευρώ για το σπίτι της παιδικής ηλικίας του Τζον Λένον


Φανατικός οπαδός το αγόρασε σε πλειστηριασμό
560 χιλιάδες ευρώ για το σπίτι της παιδικής ηλικίας του Τζον Λένον
 
 
Ένας φανατικός οπαδός των Beatles έδωσε 560 χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσει το ταπεινό σπίτι που πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του ο Τζον Λένον. Το σπίτι βρίσκεται στο Λίβερπουλ και βγήκε σε πλειστηριασμό.

Όπως έγραψε ο Guardian, το σπίτι με τα χαρακτηριστικά κόκκινα τούβλα βρίσκεται πολύ κοντά στην οδό Penny Lane, η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα «σκαθάρια».

Ο ίδιος ο Λένον αναφέρθηκε στο σπίτι αυτό πολύ αργότερα στη ζωή του, λέγοντας «Έζησα στην οδό Νιουκάστλ νούμερο 9. Γεννήθηκα στις 9 Οκτωβρίου. Το νούμερο αυτό με ακολουθεί σε όλη μου τη ζωή.»

Τάσος Λειβαδίτης: Ο υμνητής μιας τραυματισμένης γενιάς

Σήμερα 30 Οκτωβρίου συμπληρώνονται 25 χρόνια από τον θάνατο του ποιητή
Τάσος Λειβαδίτης: Ο υμνητής μιας τραυματισμένης γενιάς
 
 
Είκοσι πέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα (30 Οκτωβρίου) από τον θάνατο του μεγάλου ποιητή Τάσου Λειβαδίτη (1922-1988). Το έργο του θεωρείται αντιπροσωπευτικό του ήθους της μεταπολεμικής λογοτεχνίας της Αριστεράς. Αποτύπωσε τα τραυματικά βιώματα μιας ολόκληρης γενιάς και εξέφρασε την ιδεολογική της ματαίωση.Απεβίωσε σαν σήμερα στην Αθήνα, στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο από ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής.

Η ποίησή του κυριαρχείται από την σπαρακτική υπαρξιακή του αγωνία, η οποία εκδηλώνεται αρχικά ως έκφραση τρυφερότητας και συμπόνιας στα πλαίσια του αισιόδοξου σοσιαλιστικού ρεαλισμού και στη δεύτερη φάση του έργου του ως εσωτερική αναδίπλωση και αναζήτηση του νοήματος της ζωής στο παρελθόν, μετά από τη διάψευση των προσδοκιών και την προδοσία του καλλιτέχνη ως αγωνιστή για έναν καλύτερο κόσμο.

Γαλλία: Πέθανε ο βυζαντινολόγος Αντρέ Γκιγιού



Από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς μελετητές του Βυζαντίου
Γαλλία: Πέθανε ο βυζαντινολόγος Αντρέ Γκιγιού
 
 
 
Πλήρης ημερών απεβίωσε στην οικία του στο Ετάμπ στη Γαλλία ο διακεκριμένος βυζαντινολόγος και φίλος της Ελλάδας Αντρέ Γκιγιού. Γεννημένος στις 18 Δεκεμβρίου του 1923, θα έκλεινε τα 90 χρόνια του σε λίγες εβδομάδες.

Από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς μελετητές του Βυζαντίου, ειδικεύτηκε στην παλαιογραφία και διακρίθηκε στη μελέτη αρχειακών πηγών της Ιστορίας του βυζαντινού ελληνισμού. Αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή της Σαρτρ και την Πρακτική Σχολή Ανωτέρων Σπουδών (École pratique des hautes études). Εργάστηκε ως ερευνητής στο ινστιτούτο Dumbarton Oaks στις ΗΠΑ και στη Γαλλική Σχολή στην Αθήνα. Επιστρέφοντας στη Γαλλία εκλέχθηκε στην περίφημη Σχολή Ανώτατων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες (École des hautes études en sciences sociales), όπου δίδαξε μέχρι τη συνταξιοδότησή του και τη διαδοχή του από τον Πάολο Οντορίκο.

Πάντειο Πανεπιστήμιο: Εθνικισμοί και Επαναστάσεις στα Βαλκάνια


Επιστημονικό συνέδριο από το Κέντρο Ερευνας Νεότερης Ιστορίας
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Εθνικισμοί και Επαναστάσεις στα Βαλκάνια
 
Το Κέντρο Έρευνας Νεότερης Ιστορίας διοργανώνει στις 31 Οκτωβρίου (16.00-21.00), 1 Νοεμβρίου και 2 Νοεμβρίου 2013 (9.30-21.00) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα 2) διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Revolutions in the Balkans. Revolts and Uprisings in the Era of Nationalism (1804-1908)» [Επαναστάσεις στα Βαλκάνια. Στάσεις και εξεγέρσεις την εποχή των  εθνικισμών (1804-1908)].

Το χρονολογικό εύρος του συνεδρίου εκτείνεται από την πρώτη σερβική εξέγερση (1804) και φτάνει μέχρι την Επανάσταση των Νεοτούρκων (1908). Σε αυτά τα εκατό χρόνια, ο χάρτης της νοτιο-ανατολικής Ευρώπης ξαναφτιάχτηκε μετά από μια σειρά επαναστατικών κινημάτων, κυρίως εθνικών και φιλελεύθερων.

Το κομμάτι αυτό της Ευρώπης βίωσε τον απόηχο των ευρωπαϊκών επαναστάσεων του 1830 και 1848, καθώς και της γερμανικής και ιταλικής ενοποίησης. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η «Εποχή των Επαναστάσεων» στα Βαλκάνια φτάνει μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα.

Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, το συνέδριο θα επιχειρήσει μια διεπιστημονική ανάλυση του τι ήταν «επανάσταση» στα Βαλκάνια κατά τη διάρκεια του μακρού δέκατου ένατου αιώνα και του αν τελικά μπορεί να δημιουργηθεί μια τυπολογία βαλκανικών επαναστατικών κινημάτων. 

Μέσα από τη διαδικασία ανοιχτής πρόσκλησης (call for papers) επιλέχθηκαν 56 ανακοινώσεις διακεκριμένων επιστημόνων από τις περισσότερες Βαλκανικές χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Κύπρος), αλλά και από τη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα (Ηνωμένες Πολιτείες, Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία).

Οι ποικίλες θεματικές περιλαμβάνουν ζητήματα ταυτότητας, βίας, ιστοριογραφίας, καθώς και τη σχέση Δύσης και Βαλκανίων, παράδοσης και νεωτερικότητας. Επιπλέον διερευνώντας τις τοπικές, εθνικές και δι-εθνικές διαστάσεις των εξεγέρσεων θα αναδειχθούν θέματα φύλου, μικρο-ιστορίες, αναπαραστάσεις των εξεγέρσεων καθώς και τυπολογίες των ίδιων των επαναστατών.

Καβάφης: Και «ακαδημαϊκός» και «ποπ»


Τις δράσεις αξιοποίησης του Αρχείου Καβάφη ανακοίνωσε το Ίδρυμα Ωνάση
Καβάφης: Και «ακαδημαϊκός» και «ποπ»
Ο Κ. Π. Καβάφης σε νεανική ηλικία (Αρχείο Καβάφη - Ίδρυμα Ωνάση).
 
 
Ένα μεγάλο συνέδριο τον Ιούνιο του 2014, μια έκδοση των ποιημάτων του Καβάφη στη γραφή μπράιγ για τυφλούς, χιπ χοπ διασκευές ποιημάτων του για νέους, μια γραμματοσειρά βασισμένη στον γραφικό χαρακτήρα του και πολλές συζητήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, εικαστικές, μουσικές και κινηματογραφικές αξιοποιήσεις του καβαφικού έργου περιλαμβάνει το πρόγραμμα δράσεων του Αρχείου Καβάφη που ανακοίνωσε το Ίδρυμα Ωνάση σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 29 Οκτωβρίου.

Με την εκπνοή του «2013-Έτους Καβάφη» και έναν χρόνο μετά την απόκτηση του Αρχείου Καβάφη από τον Μανόλη Σαββίδη, γιο του καβαφιστή Γ. Π. Σαββίδη, το Ίδρυμα Ωνάση έχει σχεδιάσει μια σειρά δράσεων που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες, εστιάζοντας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα παιδιά και στους εφήβους. «Στόχοι του Ιδρύματος Ωνάση είναι η προστασία του υλικού που αποτελεί το Αρχείο Καβάφη, η δημιουργία συνθηκών ευχερούς πρόσβασης για μελετητές και κοινό, η διάδοση του καβαφικού έργου και η υποστήριξη του διεθνούς χαρακτήρα της ποίησης και της προσωπικότητας του Κ. Π. Καβάφη» είπε ο πρόεδρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» Αντώνης Παπαδημητρίου. Όπως εξήγησε, οι στόχοι αυτοί θα πραγματωθούν μέσω δράσεων που σχεδιάστηκαν «στο πλαίσιο μιας σύγχρονης προσέγγισης του έργου του ποιητή που θα επιτρέψει την περαιτέρω πρόκληση του ενδιαφέροντος των νεότερων γενεών, την αξιοποίηση των νέων μέσων και την εκπαίδευση των μη μυημένων».

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Αγνοείται η τύχη 37 έργων τέχνης

29/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Χάος και ανευθυνότητα στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων Η απογραφή, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2012 και ολοκληρώθηκε μετά από 20 μήνες στο Δημοτικό Βρεφοκομείο, εκεί όπου φυλάσσονται τα 3.000 έργα της Πινακοθήκης, επιφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη. Κανείς δεν ξέρει αν τα έργα που λείπουν έχουν κλαπεί, έχουν δανειστεί ή κάπου είναι καταχωνιασμένα.
 

Tης Παρής Σπίνου

πινακοθηκη δημου αθηναιωνΑπαντήσεις για ένα σοβαρό θέμα, το οποίο μόλις ήρθε στο προσκήνιο, αναζητά ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων: την απώλεια 37 έργων τέχνης, κυρίως χαρακτικά, λάδια και γλυπτά, από το αρχείο της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων. Εξι σχέδια του Γιώργου Γουναρόπουλου καθώς και το γλυπτό του Δημήτρη Φιλιππότη «Βρεφοκόμος» θεωρούνται τα πιο σημαντικά και τα πιο πρόσφατα εξαφανισμένα.

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Οι Γερμανοί στον Παρθενώνα


Μια αμερικάνικη ιστορία του 2013 (από την Λαμπρινή Θωμά που βρίσκεται στις ΗΠΑ για τα γυρίσματα του πρώτου της ντοκιμαντέρ)


Ευχαριστίες γιατί μας πιάσανε όλους κορόιδο: υπερεκτιμημένα και πανάκριβα αγαθά και ανύπαρκτες υπηρεσίες, κατά το γερμανικό συνήθειο



Δύο τεράστια επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού σε μη κολακευτικές εκδόσεις πέφτουν στα χέρια (και όχι μόνο…) των γερμανών

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

«Αττικόν» και «Απόλλων» παραμένουν βουβά

24/10/13 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

Η Βουλή ας βάλει το χεράκι της

Τα δύο ιστορικά σινεμά του κέντρου κάηκαν τον Φεβρουάριο του 2012, στη διάρκεια επεισοδίων. Για δεύτερη συνεχή σεζόν δεν λειτουργούν. Η αποκατάστασή τους, παρ΄ όλο που έχουν βρεθεί τα χρήματα, σκοντάφτει σε μια τροπολογία που από τον Ιούλιο δεν λέει να πάει για ψήφιση.
 
Τα δύο ιστορικά σινεμά του κέντρου κάηκαν τον Φεβρουάριο του 2012, στη διάρκεια επεισοδίων. Για δεύτερη συνεχή σεζόν δεν λειτουργούν. Η αποκατάστασή τους, παρ΄ όλο που έχουν βρεθεί τα χρήματα, σκοντάφτει σε μια τροπολογία που από τον Ιούλιο δεν λέει να πάει για ψήφιση

Της Νόρας Ράλλη

Ο κινηματογράφος στην Αθήνα εκεί απέκτησε φωνή το 1914. Και σχεδόν εκατό χρόνια μετά σιώπησε. Το «Αττικόν», που πρόβαλε για πρώτη φορά ομιλούσες ταινίες, κάηκε το 2012 στη διάρκεια των τραγικών επεισοδίων της 12ης Φεβρουαρίου. Μαζί του και ο διπλανός του «Απόλλων», όπως και τα παρακείμενα κτίρια. Τη μέρα εκείνη στη Βουλή ψηφίστηκε το δεύτερο Μνημόνιο και στους δρόμους της Αθήνας συνδικάτα και κινήσεις πολιτών, αντιδρώντας στα νέα μέτρα, οργάνωναν συλλαλητήρια. Αστυνομικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιχείρηση με σκοπό να αδειάσουν την πλατεία Συντάγματος, τα επεισόδια εξαπλώθηκαν στους γύρω δρόμους, με αποτέλεσμα σφοδρές συγκρούσεις διαδηλωτών και Αστυνομίας, αλλά και πυρπολήσεις κτιρίων.