Ο Ρόμπερτ Ουίλσον, «προσκεκλημένος επιμελητής» του μεγάλου μουσείου
Ισως είναι ο πιο Γάλλος από τους Αμερικανούς
δημιουργούς ο Ρόμπερτ Ουίλσον. Οχι, φυσικά, γιατί έχει βασίσει πάνω στην
Ιζαμπέλ Ιπέρ το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ (που είδαμε στο Φεστιβάλ
Αθηνών). Αλλά, γιατί κάτι ήξερε ο Λουί Αραγκόν όταν έχριζε τον Τεξανό
πολυκαλλιτέχνη «εκείνον, που εμείς που γεννήσαμε τον σουρεαλισμό,
ονειρευόμαστε ότι θα έρθει και θα πάει πέρα κι από μας».Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013
«Living Rooms» στην καρδιά του Λούβρου
Ολα για το λίφτινγκ της Κυρίας
Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013
Το «λίφτινγκ» της πανέμορφης Νίκης
της Σαμοθράκης στο Λούβρο έχει συγκινήσει όπως φαίνεται τους φιλότεχνους
απανταχού της γης, αφού σε μέρες κρίσης έριξαν τον οβολό τους στο
ταμείο και ήδη από τις 3 Σεπτεμβρίου που άρχισε η εκστρατεία «Ολοι
Μαικήνες» με σκοπό τη συντήρηση του διάσημου αρχαιοελληνικού αγάλματος
συγκεντρώθηκε το ποσό των 500.000 ευρώ, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση
της διεύθυνσης του παρισινού μουσείου.
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013
Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία
Εφευρέτης, καλλιτέχνης, επιστήμονας, μηχανικός, γλύπτης, βιολόγος, μουσικός, αρχιτέκτονας, φιλόσοφος.
O Λεονάρντο Ντα Βίντσι υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυίες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία» που τα τελευταία χρόνια έχει φιλοξενηθεί σε πάνω από 20 πόλεις του κόσμου (Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Λατινική Αμερική, Καναδά) είναι στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»Μια ενδελεχής ματιά στη μεγάλη αυτή ιστορική προσωπικότητα προσφέρει η έκθεση του Λεονάρτο Ντα Βίντσι, η οποία είναι μια καταπληκτική ευκαιρία για μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν τον Ντα Βίντσι, μέσα από τις πιο σημαντικές πτυχές της ζωής και του έργου της μοναδικής αυτής ιστορικής φυσιογνωμίας.
Ως αρχέτυπο του «Αναγεννησιακού Ανθρώπου», όπως έχει χαρακτηριστεί, o Nτα Βίντσι υπήρξε γνώστης των τεχνών, της επιστήμης, της μηχανικής και της μουσικής. Η έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία», κατάλληλη για όλες τις ηλικίες, αποκαλύπτει την πολυσχιδή δραστηριότητά του, όπως ποτέ ξανά στο παρελθόν. Παράλληλα εξερευνηθεί τους μύθους και τους θρύλους γύρω από τη ζωή του καθώς και τις εφευρέσεις του που ακόμη εντυπωσιάζουν 550 χρόνια μετά.
Πινακοθήκη Κουβουτσάκη: Η εμπειρία της πραγματικής ζωγραφικής
Ενα συναρπαστικό ταξίδι στην ελληνική παραστατική τέχνη από τις αρχές του 19ου αιώνα ως σήμερα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΒΗΜΑ 03/11/2013 05:45
Είναι μοναδική εμπειρία να
περιδιαβάζεις τα θαύματα και τα οράματα της ελληνικής παραστατικής
ζωγραφικής έχοντας συνεχώς την αίσθηση ότι ουσιαστικά διατρέχεις τη
διαδρομή της ίδιας της Ελλάδας από την ίδρυση του σύγχρονου κράτους ως
σήμερα, αφού πάντα η τέχνη συνοδοιπορεί με τη ζωή και την Ιστορία.
Αισθάνεσαι τον συμβολισμό από το πρώτο βήμα της ξενάγησης στους
εντυπωσιακούς χώρους της Πινακοθήκης Κουβουτσάκη στην Κηφισιά, αφού αυτή
αρχίζει με δύο σπουδές του Ευγένιου Ντελακρουά («Αγιος Στέφανος», περ.
1852), του γάλλου φιλέλληνα ζωγράφου που «χρωμάτισε» τα πρώτα βήματα της
επανάστασης των Ελλήνων και υποστήριξε τις μάχες τους για την
ανεξαρτησία της νέας ελληνικής πολιτείας με την παντοδύναμη «Σφαγή της
Χίου».
Εργα του Ευριπίδη στο φως
Πέντε τραγωδίες σε έναν παλίμψηστο κώδικα του 9ου-11ου αιώνα
Της ΝΙΝΕΤΑΣ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ
Η παλαιότερη καταγραφή πέντε
τραγωδιών του Ευριπίδη («Αλκηστις», «Μήδεια», «Ιππόλυτος», «Ορέστης»
και «Φοίνισσες») κρυβόταν, σε έναν παλίμψηστο κώδικα που φυλάσσεται στο
θησαυροφυλάκιο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
Κώδικας Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Π.Τ.36 απόσπασμα απο τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη
Πρόκειται για τον κώδικα του Παν. Τάφου 36, που μαζί με ένα άλλο
χειρόγραφο, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Γαλλίας, το Parisinus gr.1330,
μπαίνει στο μικροσκόπιο της έρευνας στο πλαίσιο του προγράμματος
«Palamedes», που διενεργείται από το Πανεπιστήμιο Georg August του
Γκέτιγκεν, το Πανεπιστήμιο της Μπολόνιας και το Ιστορικό και
Παλαιογραφικό Αρχείο του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας.
5 εκατ. για μερική αναστήλωση
|
Αρχαίο Θέατρο Σπάρτης
Του ΧΡ. ΣΙΑΦΚΟΥ
Ενας Αμερικανός στρατηγός έγινε η
αφορμή για να γνωρίσει ο Ι. Βαρβιτσιώτης το αρχαίο θέατρο της Σπάρτης.
Είχε ζητήσει ο στρατηγός Γκάρμπι από τον τότε υπουργό Εθνικής Αμυνας,
αρχικά να επισκεφθεί τον Μαραθώνα, όπου για να συμβεί αυτό, όπως είπε
χθες ο ίδιος ο πρώην υπουργός, χρειάστηκε να απομακρύνουν 6 στρατιωτικά
φορτηγά με σκουπίδια. Στη συνέχεια ο ίδιος ζήτησε να δει και το αρχαίο
θέατρο της Σπάρτης.
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του αρχαίου θεάτρου μετά το πρώτο στάδιο αποκατάστασης
Κάπως έτσι ξεκίνησε μια ιστορία με ευτυχή κατάληξη, όπως
διαφάνηκε χθες στη συέντευξη Τύπου στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος,
συνέντευξη που αφορούσε την παρουσίαση της μελέτης αποκατάστασης του
θεάτρου του 2ου π.Χ. αιώνα, το οποίο ο Παυσανίας είχε χαρακτηρίσει ως
«το θέατρον, λίθου λευκού, θέας άξιον».
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013
Ανθίζει με τέχνη ο Εθνικός Κήπος
Της Νόρας Ράλλη
Γνωρίζουμε όλοι τον Εθνικό μας Κήπο; Ξέρουμε τις ομορφιές του; Εχουμε καθίσει ποτέ στα παρτέρια του ή απλώς περνάμε βιαστικά δίπλα του; Η αλήθεια είναι πως λίγοι Αθηναίοι και ακόμα λιγότεροι Ελληνες περπατούν μέσα σ” αυτήν την όαση αναψυχής, περιβαλλοντικού και ιστορικού πλούτου. Συνήθως τον προσπερνούν, δεν τον περπατούν. Αυτό τον πλούτο της Αθήνας θέλησε να αξιοποιήσει ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος, και ανακοίνωσε επένδυση ύψους 1,6 εκατ. ευρώ, μέσω του νεοσύστατου πολιτιστικού και αναπτυξιακού οργανισμού κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝ, που ίδρυσε και χρηματοδοτεί ο ίδιος. Μαζί με τον Δήμο Αθηναίων ανακοίνωσαν προχθές το πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας τον Εθνικό Κήπο», το οποίο περιλαμβάνει κηποτεχνική ανάπλαση σε οκτώ σημεία και πρόγραμμα εκθέσεων σύγχρονης τέχνης επί δύο μήνες, ανά διετία.
Ένας πραγματικός θησαυρός, κατασχεμένος από τους Ναζί, εντοπίστηκε στο Μόναχο
Στην έρευνα στο διαμέρισμά του, η αστυνομία είχε εντοπίσει τότε πίσω από στοιβαγμένα τρόφιμα έναν αμύθητο θησαυρό. Ο 80χρονος ζούσε με χρήματα από τους πίνακες που πούλαγε ευκαιριακά σε συλλέκτες, χωρίς να έχει εργαστεί ποτέ στη ζωή του.
Πριν από το ρεπορτάζ του Focus, η ιστορία παρέμενε άγνωστη, ενώ η εισαγγελία του Άουγκσμπουργκ, στην νότια Γερμανία, που είναι αρμόδια για την υπόθεση, αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες.
Discussing the future of Digital Cultural Heritage
During the brainstorming meeting…
A brainstorming meeting about the
European initiatives for the development and value improvement of
Cultural Heritage was recently held in the Tuscan town of Peccioli, near
to Pisa. The two-days event (Saturday 26th and Sunday 27th October 2013) was organized as an initiative by Promoter S.r.l., leader company in the field of information technologies, research and communication, managed by Dr. Antonella Fresa, coordinator of many European projects.
Virtual Archaeology, Museums and Cultural Tourism
International workshop in Delphi
Organized by the University of the Aegean, Dept. of Mediterranean Studies, Laboratory of Archaeometry (GR), directed by professor Ioannis Liritzis, in collaboration with:- The University of the Aegean, Dept. of Product and Systems Design Engineering
- Athena-Research and Innovation Center in Information, Communication and Knowledge Technologies
- Duke University, Dept. of Classical Studies
This international workshop was aimed at investigating all new trends in the field of digital (e.g., online, virtual) museums, virtual communities, archaeometric studies, digital cultural tourism and related topics.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)