Νίκος Σταμπολίδης, αρχαιολόγος Μεγάλωσα με τη συνείδηση ότι ο εαυτός μας δεν είμαστε μόνον εμείς αλλά και ο απέναντι, ο άλλος | |||
Της Μαργαριτας Πουρναρα/Καθημερινή | |||
|
Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014
Τα μουσεία πρέπει να είναι τα σχολεία της κοινωνίας
Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014
Πλούσιο το πρόγραμμα των μουσείων της Αθήνας το 2014
Ολες οι δράσεις των σημαντικότερων ελληνικών αρχαιολογικών μουσείων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΒΗΜΑ 31/12/2013 12:35
Αθήνα
Τι θα συμβεί στα μουσεία της
Αθήνας μέσα στο 2014; Οι διευθυντές τεσσάρων από τα σημαντικότερα
ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία παρουσιάζουν τις δράσεις που ετοιμάζουν τη
νέα χρονιά, η οποία προβλέπεται ιδιαίτερα πλούσια και ξεχωριστή.
Μουσείο Ακρόπολης
Τρεις κύριες δράσεις με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας σχεδιάζει το Μουσείο της Ακρόπολης για το 2014. Η πρώτη -και βασικότερη- θα αφορά σε μια σειρά από νέες ψηφιακές εφαρμογές στην Αίθουσα του Παρθενώνα, όπου με την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της τρισδιάστατης σάρωσης, τα γλυπτά θα αποκατασταθούν όπως ήταν στην αρχαιότητα.
«Είναι κάτι που ήδη έχουμε ξεκινήσει πειραματικά και τη νέα χρονιά πρόκειται να αναπτύξουμε στη ζωφόρο, στις μετόπες και στα αετώματα. Τα γλυπτά αυτά δεν ήταν στην αρχαιότητα όπως παρουσιάζονται σήμερα, αλλά είχαν και επίθετα χάλκινα τμήματα, όπως όπλα για τους πολεμιστές, χαλινάρια αλόγων ή στεφάνια στα κεφάλια των θεών. Με την ψηφιακή συμπλήρωσή τους, ο επισκέπτης θα αποκτά μια πολύ πιο ολοκληρωμένη εικόνα της αυθεντικής όψης τους» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής.
Μουσείο Ακρόπολης
Τρεις κύριες δράσεις με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας σχεδιάζει το Μουσείο της Ακρόπολης για το 2014. Η πρώτη -και βασικότερη- θα αφορά σε μια σειρά από νέες ψηφιακές εφαρμογές στην Αίθουσα του Παρθενώνα, όπου με την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της τρισδιάστατης σάρωσης, τα γλυπτά θα αποκατασταθούν όπως ήταν στην αρχαιότητα.
«Είναι κάτι που ήδη έχουμε ξεκινήσει πειραματικά και τη νέα χρονιά πρόκειται να αναπτύξουμε στη ζωφόρο, στις μετόπες και στα αετώματα. Τα γλυπτά αυτά δεν ήταν στην αρχαιότητα όπως παρουσιάζονται σήμερα, αλλά είχαν και επίθετα χάλκινα τμήματα, όπως όπλα για τους πολεμιστές, χαλινάρια αλόγων ή στεφάνια στα κεφάλια των θεών. Με την ψηφιακή συμπλήρωσή τους, ο επισκέπτης θα αποκτά μια πολύ πιο ολοκληρωμένη εικόνα της αυθεντικής όψης τους» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής.
Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013
Συσκευές υπό εξαφάνιση το 2014
Ποια διαδεδομένα προϊόντα αναμένεται να εξοστρακιστούν από τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα ακόμη και μέσα στη χρονιά που έρχεται
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:ΒΗΜΑ
Τα ξυπνητήρια είναι η υπ' αριθμόν ένα
συσκευή που απειλείται με εξαφάνιση μέσα στο 2014 εξαιτίας της εξάπλωσης
των έξυπνων κινητών τηλεφώνων
Η «κόκκινη λίστα» των
συσκευών υπό εξαφάνιση για το 2014 συντάχθηκε όχι φυσικά από βιολόγους
που ασχολούνται με τη διατήρηση της φύσης αλλά από τους «γκουρού» της
τεχνολογίας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους τα έξυπνα κινητά και οι
ταμπλέτες θα οδηγήσουν σύντομα στην απόσυρση τα ξυπνητήρια, τους
πλοηγούς, τις βιντεοκάμερες, τις μικρές τηλεοράσεις αλλά και τα τηλέφωνα
Blackberry.
Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013
Τα Σκόπια επιμένουν στη χρήση του Ηλιου της Βεργίνας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΤΑ ΝΕΑ
Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε μόνο ο κ. Βελίτσκοφσκι, ενώ μεταξύ αυτών που το καταψήφισαν ήταν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος VMRO-DPMNE του Νίκολα Γκρούεφσκι και του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης «Σοσιαλδημοκρατική Ένωση» (SDSM) του Ζόραν Ζάεφ. Οι βουλευτές του συγκυβερνώντος αλβανικού κόμματος DUI του Αλί Αχμέτι ψήφισαν «παρών».
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013
Μάχη δρυίδων και αρχαιολόγων στο Στόουνχεντζ
Με διαφωνίες για την έκθεση ή μη των οστών εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επισκεπτών του νεολιθικού μεγαλιθικού τόπου λατρείας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/12/2013 05:45
Ο σύγχρονος δρυίδης Αρθουρ Πέντραγκον και οι υποστηρικτές του μέσα στον προΐστορικό λατρευτικό χώρο του Στόουνχεντζ
Με 24 χρόνια καθυστέρηση
σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό εγκαινιάστηκε πριν από λίγες
ημέρες το Κέντρο Επισκεπτών του Στόουνχεντζ, του νεολιθικού μεγαλιθικού
τόπου λατρείας που από το 1986 αποτελεί και Μνημείο Παγκόσμιας
Πολιτιστικής Κληρονομιάς, αναγνωρισμένο από την UNESCO. Το εντυπωσιακό,
κόστους 32 εκατ. ευρώ, κτίριο προσφέρει επιτέλους μουσειακές υποδομές
για χιλιάδες επισκέπτες και μάλιστα πόλύ κοντά - σε απόσταση 2,4 χλμ.
από τον εντυπωσιακό κύκλο μεγαλίθων που χρονολογούνται στο 3100 π.Χ.
Η ελληνική τέχνη ενέπνευσε τον Στρατό από Τερακότα της Κίνας
Βρετανός ερευνητής υποστηρίζει ότι οι
περίφημοι πήλινοι στρατιώτες γεννήθηκαν από την επαφή της Ασίας με τον
πολιτισμό του Μεγάλου Αλεξάνδρου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/12/2013 05:45
Περίπου 8.000 στρατιώτες σε φυσικός μέγεθος απαρτίζουν τον περίφημο πήλινο στρατό της Κίνας
Είναι ένα από τα θαυμαστά
έργα τέχνης που μας έχει κληροδοτήσει ο αρχαίος κόσμος και αν και
γεννήθηκαν στην Κίνα σε μια εποχή που θεωρείται ότι η Απω Ανατολή δεν
είχε επαφή με τη Δύση, οι ρίζες τους ίσως είναι τελικά... ελληνικές.
Βρετανός ιστορικός υποστηρίζει ότι τα πήλινα, σε φυσικό μέγεθος αγάλματα
του κινεζικού Στρατού από Τερακότα αποτελούν προϊόν μίμησης της
ελληνικής τέχνης η οποία εντυπωσίασε τους λαούς της Ασίας φθάνοντας σε
αυτούς με τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013
Οταν όλοι μιμούνταν, εκείνη έκανε τη διαφορά
|
Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013
Η γλύπτρια Χρύσα «έφυγε» στα 83 της
Της ΝΙΝΕΤΤΑΣ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ
Κατά βάση Νεοϋορκέζα, ως το μεδούλι
αντικομφορμίστρια και πρωτοπόρος. Η Ελληνίδα γλύπτρια Xryssa (Χρύσα
Βαρδέα), έργο της οποίας θαυμάζουμε στο πλάι του Μεγάρου Μουσικής, έφυγε
χθες τα ξημερώματα σε ηλικία 83 ετών, έπειτα από νοσηλεία ενάμιση μήνα
στην εντατική μονάδα του θεραπευτηρίου Υγεία, λόγω επιπλοκών στην υγεία
της που σχετίζονται με καρδιακή ανεπάρκεια.
Με καταγωγή από τη Μάνη και μακρινή συγγένεια με τον Πετρόμπεη
Μαυρομιχάλη, έφερε πάνω της έναν αέρα κοσμοπολίτικης ελευθερίας. Οι
γονείς της ζούσαν στη Σμύρνη και ήρθαν στην Ελλάδα πρόσφυγες το '22.
Εκείνη γεννήθηκε το 1933 στην Αθήνα για να κατακτήσει μια ζηλευτή θέση
στην ιστορία της αμερικανικής πρωτοπορίας και να θεωρηθεί προάγγελος του
μινιμαλισμού.
Θυμόταν τη μητέρα της, χήρα (ο πατέρας της, προτού προλάβει να γεννηθεί εκείνη, είχε πεθάνει), να προσπαθεί με δυσκολία να μεγαλώσει τα τρία της κορίτσια. «Η μία έγινε γιατρός, εγώ έφυγα στο Παρίσι και ύστερα από δύο χρόνια στην Αμερική», σπουδάζοντας στην παρισινή Ακαδημία Γκραντ Σομιέρ για ένα χρόνο κι έπειτα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνιας, για άλλο ένα χρόνο, όπως έλεγε η ίδια σε συνέντευξή της στην «Ε». Θυμόταν ότι ζωγράφιζε από μικρή και κάποια στιγμή αποφάσισε να μάθει περισσότερα, «για να εκτεθώ και να αναμετρηθώ με τη ζωγραφική άλλων χωρών», υποστήριζε.
Η ανάσταση της πόλης του Φιλίππου Β΄ και το ριζοσπαστικό μουσείο της
Η έκδοση του Ιδρύματος Λάτση «Αιγές - Η βασιλική μητρόπολη των Μακεδόνων»
Με συγγραφέα την αρχαιολόγο Αγγελική Κοτταρίδη
και με 627 φωτογραφίες του Σωκράτη Μαυρομμάτη ο τόμος-κόσμημα
παρουσιάζει για πρώτη φορά όλα τα ευρήματα στη βασιλική μητρόπολη, που
ξανάγραψαν την ιστορία της Μακεδονίας.
Της Εφης Μαρίνου
Η αρχαιολογική σκαπάνη ανακαλεί από τη σκόνη της λήθης πόντο πόντο το μεγάλο βασίλειο του Φιλίππου Β” . Και το Κοινωφελές Ιδρυμα Λάτση αποκαλύπτει σε μια πολυτελή έκδοση τα πάντα για τις Αιγές, την πρώτη πόλη των Μακεδόνων, αλλά και για το πρωτότυπο νέο μουσείο, η κατασκευή του οποίου μόλις ξεκίνησε.
Της Εφης Μαρίνου
Η αρχαιολογική σκαπάνη ανακαλεί από τη σκόνη της λήθης πόντο πόντο το μεγάλο βασίλειο του Φιλίππου Β” . Και το Κοινωφελές Ιδρυμα Λάτση αποκαλύπτει σε μια πολυτελή έκδοση τα πάντα για τις Αιγές, την πρώτη πόλη των Μακεδόνων, αλλά και για το πρωτότυπο νέο μουσείο, η κατασκευή του οποίου μόλις ξεκίνησε.
Η αμφίβολη άνοιξη του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Προβλήματα της τελευταίας στιγμής «μπλοκάρουν» τα εγκαίνια του Φιξ
Σύγκρουση της Αννας Καφέτση με μέλη του Δ.Σ.
ανάγκασε τον Πάνο Παναγιωτόπουλο να παρέμβει χθες πυροσβεστικά.
Καθυστέρησε η υποβολή του κτιριολογικού προγράμματος στο Συμβούλιο
Μουσείων. Δεν έχουν προβλεφθεί αποθήκες(!). Ας ελπίσουμε ότι θα
ξεπεραστούν κι αυτά, όπως τόσα άλλα προβλήματα στο παρελθόν.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
«Στόχος μας είναι μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014 να έχει ολοκληρωθεί το κτίριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Η λειτουργία του την άνοιξη του 2014 είναι επιθυμητός, αλλά δεν ξέρω αν είναι εφικτός στόχος», είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ, Λίνα Μενδώνη, στο Συμβούλιο των Μουσείων. Στην τελευταία συνεδρίασή του, συζητήθηκε η μουσειογραφική και μουσειολογική προμελέτη του ΕΣΜΤ. Ωστόσο, αποτέλεσε έκπληξη για την ίδια και τα μέλη του Συμβουλίου το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συζητηθεί το κτιριολογικό πρόγραμμα του μουσείου σε κανένα συμβούλιο και θεσμικό όργανο του υπουργείου. Ετσι, κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας παρουσίασης της μουσειολογικής προμελέτης από τη διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Αννα Κεφέτση, συζητήθηκαν και κτιριολογικά ζητήματα που έχουν προκύψει στο κτίριο του Φιξ. Ανάμεσά τους και η εξεύρεση χώρου αποθήκης, καθώς δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.
«Στόχος μας είναι μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014 να έχει ολοκληρωθεί το κτίριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Η λειτουργία του την άνοιξη του 2014 είναι επιθυμητός, αλλά δεν ξέρω αν είναι εφικτός στόχος», είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ, Λίνα Μενδώνη, στο Συμβούλιο των Μουσείων. Στην τελευταία συνεδρίασή του, συζητήθηκε η μουσειογραφική και μουσειολογική προμελέτη του ΕΣΜΤ. Ωστόσο, αποτέλεσε έκπληξη για την ίδια και τα μέλη του Συμβουλίου το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συζητηθεί το κτιριολογικό πρόγραμμα του μουσείου σε κανένα συμβούλιο και θεσμικό όργανο του υπουργείου. Ετσι, κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας παρουσίασης της μουσειολογικής προμελέτης από τη διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Αννα Κεφέτση, συζητήθηκαν και κτιριολογικά ζητήματα που έχουν προκύψει στο κτίριο του Φιξ. Ανάμεσά τους και η εξεύρεση χώρου αποθήκης, καθώς δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.
Αρχαιότητες σε αρμονική συνύπαρξη με σιλό και γερανούς
Μουσείο-κόσμημα στην καρδιά του Πειραιά
Η μελέτη, που τιμήθηκε με το Α' Βραβείο του
αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, για να αποκτήσουμε επιτέλους στο λιμάνι του
Πειραιά το πρώτο Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων της χώρας, είναι πολύ
πρωτοποριακή. Αυτό δεν εμπόδισε το Συμβούλιο Μουσείων του ΥΠΠΟ να την
εγκρίνει ομόφωνα μετά πολλών επαίνων.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Αξιόλογο δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του ’30, το κτίριο του σιλό, τοπόσημο για το λιμάνι του Πειραιά, με το εμβληματικό ρολόι του στην κορυφή του πύργου των 56 μέτρων, μετατρέπεται στο πρώτο Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων της χώρας. Πρόκειται για ένα πρότυπο μουσείο του μέλλοντος, εξαιρετικής έμπνευσης, με συναρπαστικές διαδρομές. Κυρίαρχο εξωτερικό χαρακτηριστικό, η αρχιτεκτονική παρέμβαση στην καρδιά του παλιού κτιρίου: μια μεταλλική κατασκευή, που θυμίζει σκαρί πλοίου ή θαλάσσιο κήτος και πλέει στο νερό, απογειώνει το οικοδόμημα. Το νέο μουσειακό συγκρότημα θα αποτελείται από έξι κτιριακές μονάδες, θα διαθέτει πισίνα καταδύσεων για εκπαιδευτικούς λόγους και θα χρησιμοποιεί τους εντυπωσιακούς γερανούς που κάποτε εφοδίαζαν τα πλοία με σιτηρά! Μετατρέπονται ακόμα κι αυτοί σε μουσειακούς χώρους και εντυπωσιακά καφέ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)