Περισσότεροι από 60 πίνακές του θα εκτεθούν στο Ιδρυμα Θεοχαράκη
Τάραξε τα νερά της νεοελληνικής ζωγραφικής στις
αρχές του 20ού αιώνα. Η έκθεση «Τέχνη και Πνεύμα» φιλοδοξεί να φωτίσει
την προσωπικότητά του και να αναδείξει τη σχέση του με τα κινήματα της
αρ-νουβό, του κυβισμού, του μοντερνισμού και του συμβολισμού. Χωρίς να
αγνοείται το ελληνικό στοιχείο του έργου του. Τάραξε τα νερά της νεοελληνικής ζωγραφικής
στις αρχές του 20ού αιώνα. Η έκθεση «Τέχνη και Πνεύμα» φιλοδοξεί να
φωτίσει την προσωπικότητά του και να αναδείξει τη σχέση του με τα
κινήματα της αρ-νουβό, του κυβισμού, του μοντερνισμού και του
συμβολισμού. Χωρίς να αγνοείται το ελληνικό στοιχείο του έργου του
Της Παρής Σπίνου
ΟΚωνσταντίνος Παρθένης πίστευε ότι ο καλλιτέχνης πρέπει «να έχη ξεχωριστήν ατομικότητα και να κατορθώνη να την εκφράζη, χωρίς καμμίαν φροντίδα διά τους κανόνας και την παράδοσιν». Ετσι και ο ίδιος δημιούργησε ένα έργο οραματικό και αλληγορικό, έντονα προσωπικό, μοντέρνο και ελληνικό ταυτόχρονα. Το αναδεικνύει η έκθεση «Κωνσταντίνος Παρθένης: Τέχνη και Πνεύμα», που εγκαινιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη στο Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη. Με περισσότερα από 60 έργα, πορτρέτα, θρησκευτικά, ηθογραφικά, αλληγορικά θέματα, νεκρές φύσεις και τοπία, αποτυπώνονται οι πολλαπλές αναζητήσεις του κορυφαίου ζωγράφου, ο οποίος τάραξε τα νερά της νεοελληνικής τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα. Ταυτόχρονα, όμως, φωτίζεται η προσωπικότητα ενός ανήσυχου, κοσμοπολίτη, καλλιεργημένου, αυστηρού, αλλά και εσωστρεφή καλλιτέχνη.
Της Παρής Σπίνου
ΟΚωνσταντίνος Παρθένης πίστευε ότι ο καλλιτέχνης πρέπει «να έχη ξεχωριστήν ατομικότητα και να κατορθώνη να την εκφράζη, χωρίς καμμίαν φροντίδα διά τους κανόνας και την παράδοσιν». Ετσι και ο ίδιος δημιούργησε ένα έργο οραματικό και αλληγορικό, έντονα προσωπικό, μοντέρνο και ελληνικό ταυτόχρονα. Το αναδεικνύει η έκθεση «Κωνσταντίνος Παρθένης: Τέχνη και Πνεύμα», που εγκαινιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη στο Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη. Με περισσότερα από 60 έργα, πορτρέτα, θρησκευτικά, ηθογραφικά, αλληγορικά θέματα, νεκρές φύσεις και τοπία, αποτυπώνονται οι πολλαπλές αναζητήσεις του κορυφαίου ζωγράφου, ο οποίος τάραξε τα νερά της νεοελληνικής τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα. Ταυτόχρονα, όμως, φωτίζεται η προσωπικότητα ενός ανήσυχου, κοσμοπολίτη, καλλιεργημένου, αυστηρού, αλλά και εσωστρεφή καλλιτέχνη.