6/03/14
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=182261
Αλλο θέμα είχα γι’ αυτό το Σάββατο, αλλά «με πήρε», όπως λένε και οι νεότεροι, μια έκθεση φωτογραφίας στο Γκάζι, οπότε κρατάω το άλλο – αντέχει άλλωστε. Η έκθεση «Εικόνες του χθες, ίχνη στο σήμερα», στο κτίριο «Αποθήκη», στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων, περιλαμβάνει φωτογραφίες που καλύπτουν 50 έτη, από το 1920 ώς το 1970, από τις περιοχές Κεραμεικός, Γκάζι, Ρουφ, Βοτανικός. Καθημερινότητα, Δρόμοι, Βοτανικός Κήπος, Καφενεία, Παιδιά, Στιγμές, Σχολεία, Εκκλησία είναι οι ενότητες.
Οι κάτοικοι
Η οργάνωσή της ξεκίνησε από μια ιδέα της νεαρής συναδέλφου δημοσιογράφου Αφροδίτης Παπακαλού (άνεργη μεν, δραστήρια δε) και υιοθετήθηκε από την «Τεχνόπολη», το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, τον τοπικό σύλλογο των κατοίκων «Μέγας Αλέξανδρος», ενώ συνέδραμε και το Μορφωτικό Ιδρυμα της ΕΣΗΕΑ. Αποφασιστικό όμως ρόλο έπαιξαν οι κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στο κάλεσμα για την πραγματοποίηση μιας έκθεσης αφιερωμένης στη γειτονιά τους με προσωπικές φωτογραφίες, κάποιες κιτρινισμένες και τσακισμένες από τον χρόνο – συνολικά περί τις 200, που βγαίνουν (σε αναπαραγωγή) για πρώτη φορά στη δημοσιότητα. Πέραν των κατοίκων, ένα μέρος του ιστορικού φωτογραφικού του αρχείου παραχώρησε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνοπτικά, ένα υλικό που ταξιδεύει τους επισκέπτες σε άλλες εποχές (στα αποκαλούμενα και χρόνια της αθωότητας), αποκαλύπτοντας κτίρια που πλέον δεν υπάρχουν, δρόμους που έχουν αλλάξει, συνήθειες και στιγμές των ανθρώπων που, παρά το πέρασμα των χρόνων, παραμένουν.
Μια έκθεση με εικόνες του χτες στο Γκάζι. Του Δημήτρη Γκιώνη
Αλλο θέμα είχα γι’ αυτό το Σάββατο, αλλά «με πήρε», όπως λένε και οι νεότεροι, μια έκθεση φωτογραφίας στο Γκάζι, οπότε κρατάω το άλλο – αντέχει άλλωστε. Η έκθεση «Εικόνες του χθες, ίχνη στο σήμερα», στο κτίριο «Αποθήκη», στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων, περιλαμβάνει φωτογραφίες που καλύπτουν 50 έτη, από το 1920 ώς το 1970, από τις περιοχές Κεραμεικός, Γκάζι, Ρουφ, Βοτανικός. Καθημερινότητα, Δρόμοι, Βοτανικός Κήπος, Καφενεία, Παιδιά, Στιγμές, Σχολεία, Εκκλησία είναι οι ενότητες.
Οι κάτοικοι
Η οργάνωσή της ξεκίνησε από μια ιδέα της νεαρής συναδέλφου δημοσιογράφου Αφροδίτης Παπακαλού (άνεργη μεν, δραστήρια δε) και υιοθετήθηκε από την «Τεχνόπολη», το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, τον τοπικό σύλλογο των κατοίκων «Μέγας Αλέξανδρος», ενώ συνέδραμε και το Μορφωτικό Ιδρυμα της ΕΣΗΕΑ. Αποφασιστικό όμως ρόλο έπαιξαν οι κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στο κάλεσμα για την πραγματοποίηση μιας έκθεσης αφιερωμένης στη γειτονιά τους με προσωπικές φωτογραφίες, κάποιες κιτρινισμένες και τσακισμένες από τον χρόνο – συνολικά περί τις 200, που βγαίνουν (σε αναπαραγωγή) για πρώτη φορά στη δημοσιότητα. Πέραν των κατοίκων, ένα μέρος του ιστορικού φωτογραφικού του αρχείου παραχώρησε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνοπτικά, ένα υλικό που ταξιδεύει τους επισκέπτες σε άλλες εποχές (στα αποκαλούμενα και χρόνια της αθωότητας), αποκαλύπτοντας κτίρια που πλέον δεν υπάρχουν, δρόμους που έχουν αλλάξει, συνήθειες και στιγμές των ανθρώπων που, παρά το πέρασμα των χρόνων, παραμένουν.