Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

http://www.inherity.org/

Η «Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2008 με σκοπό την προαγωγή των καλύτερων πρακτικών στην ανάδειξη, προστασία και διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων μέσω της έρευνας και της εκπαίδευσης. 


Μεταπτυχιακό στην Πολιτιστική Διαχείριση
Η Πρωτοβουλία για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς φιλοξενεί υπό την αιγίδα της το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό μεταξύ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και του Πανεπιστημίου του Κεντ στην διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων.

Ταξίδι σε άλλες εποχές…

6/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=182261

Μια έκθεση με εικόνες του χτες στο Γκάζι.
 
Του Δημήτρη Γκιώνη

Αλλο θέμα είχα γι’ αυτό το Σάββατο, αλλά «με πήρε», όπως λένε και οι νεότεροι, μια έκθεση φωτογραφίας στο Γκάζι, οπότε κρατάω το άλλο – αντέχει άλλωστε. Η έκθεση «Εικόνες του χθες, ίχνη στο σήμερα», στο κτίριο «Αποθήκη», στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων, περιλαμβάνει φωτογραφίες που καλύπτουν 50 έτη, από το 1920 ώς το 1970, από τις περιοχές Κεραμεικός, Γκάζι, Ρουφ, Βοτανικός. Καθημερινότητα, Δρόμοι, Βοτανικός Κήπος, Καφενεία, Παιδιά, Στιγμές, Σχολεία, Εκκλησία είναι οι ενότητες.

Οι κάτοικοι

Η οργάνωσή της ξεκίνησε από μια ιδέα της νεαρής συναδέλφου δημοσιογράφου Αφροδίτης Παπακαλού (άνεργη μεν, δραστήρια δε) και υιοθετήθηκε από την «Τεχνόπολη», το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, τον τοπικό σύλλογο των κατοίκων «Μέγας Αλέξανδρος», ενώ συνέδραμε και το Μορφωτικό Ιδρυμα της ΕΣΗΕΑ. Αποφασιστικό όμως ρόλο έπαιξαν οι κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στο κάλεσμα για την πραγματοποίηση μιας έκθεσης αφιερωμένης στη γειτονιά τους με προσωπικές φωτογραφίες, κάποιες κιτρινισμένες και τσακισμένες από τον χρόνο – συνολικά περί τις 200, που βγαίνουν (σε αναπαραγωγή) για πρώτη φορά στη δημοσιότητα. Πέραν των κατοίκων, ένα μέρος του ιστορικού φωτογραφικού του αρχείου παραχώρησε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνοπτικά, ένα υλικό που ταξιδεύει τους επισκέπτες σε άλλες εποχές (στα αποκαλούμενα και χρόνια της αθωότητας), αποκαλύπτοντας κτίρια που πλέον δεν υπάρχουν, δρόμους που έχουν αλλάξει, συνήθειες και στιγμές των ανθρώπων που, παρά το πέρασμα των χρόνων, παραμένουν.

Ο έγχρωμος Ρόμπερτ Κάπα

16/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=182259
Εκθεση στο Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας της Νέας Υόρκης  
Οι συγκλονιστικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του από πολεμικές συγκρούσεις και τον Ισπανικό Εμφύλιο έχουν μείνει στην ιστορία. Κι όμως, υπάρχουν 4.500 άγνωστα έργα του, φωτεινά και γεμάτα χρώμα, που δείχνουν έναν διαφορετικό κόσμο. Με σταρ, ωραίες γυναίκες ή απλή ανθρώπινη καθημερινότητα

Της Παρής Σπίνου

Μέχρι σήμερα ο Ρόμπερτ Κάπα κρατάει τα σκήπτρα του δασκάλου του πολεμικού φωτορεπορτάζ. Ηταν πάντα στην πρώτη γραμμή, δίνοντας συγκλονιστικές εικόνες από την Απόβαση στη Νορμανδία, τον Αραβοϊσραηλινό Πόλεμο του ’48, τον Σινοϊαπωνικό. Κατέγραψε λεπτομερώς τον Ισπανικό Εμφύλιο και παραμένει εμβληματική, όσο και αμφιλεγόμενη, η εικόνα του «Στρατιώτη που πέφτει» από τα φασιστικά πυρά, η οποία πλέον θεωρείται σκηνοθετημένη. Οι υποβλητικές φωτογραφίες του, πάντα ασπρόμαυρες, εντείνουν το δράμα του πολέμου. Εξίσου τραγικό ήταν και το τέλος του: σκοτώθηκε με την κάμερα στο χέρι το 1954, όταν πάτησε μια νάρκη στο Βιετνάμ, στον πρώτο πόλεμο της Ινδοκίνας.

Οι τάφοι στην Αμφίπολη κρύβουν μυστικά

17/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η 27η συνάντηση «Αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη» Η ανασκαφή του περιβόλου του τύμβου στη θέση Καστά έχει δημιουργήσει ελπίδες ακόμα και για ανεύρεση του τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η παρουσία του Λέοντος, ενός τόσο εντυπωσιακού μνημείου, τις ενισχύει.
 

Γοητευτικό μυστήριο στην Αμφίπολη Σερρών. Η ανασκαφή του εντυπωσιακού περιβόλου του τύμβου στη θέση Καστά, που αναβίωσε ελπίδες και εξέθρεψε μύθους ακόμη και για τον εντοπισμό του πολυθρύλητου τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, παρουσιάστηκε στην 27η επιστημονική συνάντηση «Αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη», στη Θεσσαλονίκη.

Εικαστικό παιχνίδι με τον Δαρβίνο

darvinos-art 17/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=182616
Η έκθεση «Η εξέλιξη της Τέχνης» στην γκαλερί «έκφραση»  
Δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη, οι «ισχυροί» καλλιτέχνες επικρατούν και επηρεάζουν τους επόμενους. Η Αρτεμις Ποταμιάνου παρουσιάζει έργα της με σαφείς αναφορές σε μεγάλους (όπως τον Βερμέερ) και επεξεργάζεται με ψηφιακό τρόπο αριστουργήματα των Γκόγια, Βελάσκεθ, Πικάσο και άλλων

Της Παρής Σπίνου

Πόσοι πίνακες, πόσοι καλλιτέχνες μπορούν να χωρέσουν σε ένα έργο τέχνης; Η Αρτεμις Ποταμιάνου, υπερδραστήρια εικαστικός και επιμελήτρια εκθέσεων, μπορεί να βάλει, χωρίς ενδοιασμό, μέσα σε ένα δικό της έργο και Βερμέερ και Γκόγια και Πικάσο. Με ψηφιακή επεξεργασία, χωρίς πρόθεση να «κλέψει» ή να μιμηθεί.

ΜΙΤ:Ο Αριστοτέλης είναι ο διασημότερος άνθρωπος στην ιστορία


Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Πλάτων και στην τρίτη ο Χριστός
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=577793
ΜΙΤ:Ο Αριστοτέλης είναι ο διασημότερος άνθρωπος στην ιστορία
 
 
Ο Αριστοτέλης είναι η διασημότερη προσωπικότητα στην ιστορία της ανθρωπότητας, σύμφωνα με την κατάταξη του Tεχνολογικού Iνστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), το οποίο συγκέντρωσε και ανέλυσε δεδομένα σχετικά με την ιστορία και τον πολιτισμό σε όλο τον πλανήτη από το 4.000 π.Χ. έως το 2010.

Η ανάλυση των δεδομένων έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος Pantheon, που λειτουργεί με την ευθύνη του Media Lab του ΜΙΤ. Στον κατάλογο κυριαρχούν οι Ελληνες - είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται έξι πρόσωπα από την Ελλάδα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Πλάτων και στην τρίτη ο Χριστός.

Παναγιώτης Τέτσης: Μια μέρα στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου


Η καθημερινότητα, η τέχνη, η απλότητα και η μαγεία της ζωγραφικής
Παναγιώτης Τέτσης: Μια μέρα στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου
 
Μπορεί η τέχνη να αλλάξει τη ματιά μας στη ζωή; Ποιος θα ήταν ο πλέον αρμόδιος να απαντήσει από έναν σπουδαίο ζωγράφο ο οποίος ζει με την τέχνη και βλέπει την καθημερινότητα μέσα από αυτήν. Γιατί το γαλανό βλέμμα του ακαδημαϊκού, πολύπειρου δασκάλου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, χαϊδεύει, αναλύει και ανασυνθέτει τα πάντα γύρω του: την Ιστορία, τις ιδέες, την πολιτική, το τοπίο, τα μουσεία, την αισθητική στην καθημερινή ζωή, τη μαγειρική. «Για τέχνη δεν θα μιλήσουμε καθόλου;» λέει γελώντας. Μα εγώ νόμιζα ότι γι' αυτήν μιλούσαμε τόση ώρα, τόσο ζωντανά, παραστατικά και ονειρικά μαζί, όπως ακριβώς είναι και η συμβίωση του αειθαλούς Παναγιώτη Τέτση μαζί της. Και αυτή ήταν η κεντρική ιδέα που είχα στον νου μου: η καθημερινή συμβίωση του ίδιου του καλλιτέχνη και μέσω αυτού του θεατή με την τέχνη. Δεν χρειάστηκε να καταβάλω καμιά προσπάθεια να πάει η συζήτησή μας προς τα εκεί. Αρκεί να δώσεις ένα γεωγραφικό στίγμα, εγώ ανέφερα τον τόπο καταγωγής μου, τα Δωδεκάνησα - για να εκκινήσει η φιλική συζήτηση και να αρχίσει η ματιά του Παναγιώτη Τέτση να περιδιαβάζει το τοπίο των νησιών, περιπλάνηση που αενάως κάνει με τη ζωγραφική του στο σκηνικό της ζωής μας και να σταθεί για λίγο στη Σύμη «που έχει σπίτια χρωματισμένα, με αετώματα» και να πλανάται ονειροπόλα πάνω από το Αιγαίο.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Σε δημοπρασία στο Λονδίνο έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη

ΑΡΧΙΚΗ ΤΙΜΗ ΜΕΧΡΙ 600.000 ΕΥΡΩ

Έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη To έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη «Προσευχή στο Όρος των Ελαιών» θα ηγηθεί της δημοπρασίας Bonhams στο Λονδίνο με έργα Ελλήνων ζωγράφων.

Έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη
Η αρχική τιμή εκτίμησης του έργου, που δημιουργήθηκε το 1930, κυμαίνεται μεταξύ 360.000 - 600,000 ευρώ και η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 9 Απριλίου 2013.

Πώς ο Ανδρόνικος συνάντησε τον Φίλιππο Β΄

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63977457
Η «ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΜΠΑ»


Μανόλης Ανδρόνικος και Αγγελική Κοτταρίδη στη Βεργίνα. Ο πρώτος περιέγραφε με συγκλονιστικό τρόπο τη στιγμή της ανακάλυψης του τάφου του Φιλίππου Β' στο βιβλίο του «Το χρονικό της Βεργίνας» Το «τσαπάκι της ανασκαφής» θα έπρεπε να έχει χρυσωθεί μετά από τέτοιο αποτέλεσμα. Πολλώ δε μάλλον ο χειριστής του. Ωστόσο, αν και ο Μανόλης Ανδρόνικος έκανε μια πολύχρυση και πολυσήμαντη ανακάλυψη, σε τίποτα δεν άλλαξαν ο ίδιος και η ζωή του. Εξακολούθησε, και μετά την εύρεση του τάφου του Φιλίππου Β', να εργάζεται αδιάκοπα, να μελετά, να αποφεύγει τις τιμές και τα πλήθη, έτοιμα να επευφημήσουν τον αρχαιολόγο που πιστοποίησε με τα ευρήματά του την ελληνικότητα της Μακεδονίας.

Η διάδοχος του Ανδρόνικου και οι νέοι θησαυροί της Βεργίνας

 
   

 
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ

Στα χνάρια της μεγάλης πολιτισμικής άνθησης που σημειώθηκε στη μακεδονική γη στους χρόνους της κλασικής αρχαιότητας βαδίζει η νέα «επική αποκάλυψη» των πέντε βασιλικών τάφων στη Βεργίνα.

Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η Αγγελική Κοτταρίδη με τον αείμνηστο δάσκαλο Μανόλη Ανδρόνικο στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Η επίμονη σκαπάνη της αρχαιολόγου Αγγελικής Κοτταρίδη, που χρόνια τώρα δουλεύει στη «Μακεδονίδα γη» του Ηροδότου και στους πρόποδες των Πιερίων όπου βρίσκονται οι Αιγές, η πρώτη πόλη των Μακεδόνων, φέρνει πιο κοντά στο φως τη ζωή των ένδοξων βασιλέων. Τους πέντε νέους βασιλικούς τάφους με την πλούσια διακόσμηση και τα μοναδικά κτερίσματα ανακάλυψε στη βασιλική νεκρόπολη των Αιγών η λάτρις της Ιστορίας αλλά και συνεχίστρια του Μανόλη Ανδρόνικου, Αγγελική Κοτταρίδη.