Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Amid Greek austerity, plunder of priceless treasures

Greek treasures threatened by austerity

The Acropolis in Athens 



The financial crisis in Greece has already had far-reaching consequences for many people, but now it is claiming a new casualty as some of the country's ancient treasures become a target for thieves.
Detective Gergios Tsoukalis puffs nervously on his cigar. In the passenger's seat of a taxi, he grapples with four different mobile phones as he tries to co-ordinate the arrest of yet another antiquities smuggler.

Greek police are trying to stem the rise in illegal antiquity trading

As the driver pulls into the port, he sees ahead of him that plainclothes police officers have already pounced on the unassuming man, who is completely shocked by the early-morning operation.
Detective Gergios Tsoukalis
Detective Gergios Tsoukalis
We've tracked down ancient Greek antiquities as far away as Columbia - in the hands of drug dealers”
As he is being bundled into a van, one of the officers shouts at him: "How many of you are there? Don't mess me around. How many?"
Mr Tsoukalis is less concerned with the accused. He is following the trail of the treasure. He heads straight to the back of the suspect's vehicle and pulls out a bag to confirm that these are the stolen artefacts.
"These are them, here are the coins," he says with relief, immediately lighting up another cigar.
These moments are what the detective lives for.
Vulnerable artefacts Hunting down illegal traders and saving timeless ancient objects does not just provide him with a rush of adrenaline or a satisfying buzz.
First and foremost, he does this job because he is Greek and cannot stand to see his country's most valuable and vulnerable artefacts in the wrong hands.
There has been a rise in the last three years in illegal trading. According to police reports, there has been a 30% increase since the crisis took hold in 2009.

Το κτίριο φάντασμα του Χρηματιστηρίου στη Σοφοκλέους «επιστρέφει» στην Αθήνα με επίθεση τέχνης και προίκα από το ΕΣΠΑ 500.000 ευρώ

Το κτίριο φάντασμα του Χρηματιστηρίου στη Σοφοκλέους «επιστρέφει» στην Αθήνα με επίθεση τέχνης και προίκα από το ΕΣΠΑ 500.000 ευρώ
Ιστορικό κτίριο, μάρτυρας πολλαπλών αθηναϊκών αφηγήσεων με επίκεντρο την οικονομική ζωή του τόπου, το κτίριο στον αριθμό 10 της Σοφοκλέους από πολύβοο μετατράπηκε σε οικοδόμημα φάντασμα, κλειστό στο κοινό. Κι όμως από τις 29 Σεπτεμβρίου θα αποκτήσει και πάλι ζωή και φωνές που θα αφορούν την έννοια της Αγοράς, αλλά θα εκκινούν από την τέχνη, αφού θα φιλοξενήσει την 4η Μπιενάλε της Αθήνας με θέμα Agora.



Δημήτρης Μαρωνίτης:«φταίει η σχολική εκπαίδευση που ο μέσος Έλληνας γνωρίζει ελάχιστα την Ιλιάδα»

Η πεντάωρη παράσταση της Ιλιάδας στο Φεστιβάλ Αθηνών,
αφορμή για μια συζήτηση περί μετάφρασης, θεατρικής διασκευής
και επιρροής των ομηρικών επών στη σύγχρονη λογοτεχνία
 

Ο κορυφαίος φιλόλογός μας Δημήτρης Μαρωνίτης κεραυνοβολεί την ελληνική ημιμάθεια και ψευδο-αρχαιοπρέπεια Δημήτρης Μαρωνίτης
Συνέντευξη στη Νατάσσα Κανελλοπούλου-Μπελογιάννη

Τρεις χιλιάδες θεατές παρακολούθησαν τις πέντε παραστάσεις της πεντάωρης Ιλιάδας που ανέβασε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2013 (4-8.6.2013) ο Στάθης Λιβαθινός, πατώντας σε ένα ολοζώντανο κείμενο που έφερε τη μεταφραστική σφραγίδα του Δημήτρη Μαρωνίτη. 
Ο εκλεκτός φιλόλογος, ομότιμος σήμερα καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, είχε τιμηθεί το 2011 για τη μετάφραση του έπους (που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα) με το Βραβείο Απόδοσης Έργου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στα Νέα Ελληνικά, και συνεργάστηκε στενά σε αυτό το εγχείρημα με τον ταλαντούχο σκηνοθέτη και πρώην υπεύθυνο από το 2001 έως το 2007 της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου. Αυτή ήταν και η αφετηρία της συνέντευξης που παραχώρησε στον ΧΡΟΝΟ, όπου και αναδεικνύει τα κλειδιά για την απήχηση των ομηρικών επών όχι μονάχα στη θεατρική πράξη αλλά και στη νεότερη ελληνική ποίηση.
Το στοίχημα του Λιβαθινού ήταν διπλό επειδή η βάση του έργου ήταν ένας λόγος ποιητικός και όχι θεατρικός, αλλά και επειδή η διάρκεια της παράστασης που αναπτύχθηκε σε τέσσερα μέρη χωρισμένα από τρία διαλείμματα ήταν διπλάσια από τη συνήθη. 

Συλλαβές τέχνης από τον χαώδη κόσμο της γλώσσας

Στο Πυθαγόρειο της Σάμου 

 Η καλλιτεχνική κολεκτίβα «Slavs and Tatars» παρουσιάζει την πολυμεσική εγκατάσταση, με γενικό τίτλο «Long Legged Linguistics», στον χώρο τέχνης «Art Space Pythagorion», στο Πυθαγόρειο της Σάμου.

Η γλώσσα, αλλά και ο τόπος, γίνονται πηγή έμπνευσης για μία ομάδα καλλιτεχνών, που προσπαθεί να εικονογραφήσει έναν κόσμο γλωσσικών συγκρούσεων, μέσα από τις ορολογίες της υποταγής και της αντίστασης, παρασύροντας τον θεατή σε ένα λαβύρινθο από σύμβολα, συγκινήσεις και νοήματα.

Επιχειρώντας να υμνήσει, αλλά και να ασκήσει κριτική στην πολυπλοκότητα του γλωσσικού φαινομένου, μέσα από γλωσσικές κατασκευές που χρησιμοποιούν το χιούμορ, τη διακωμώδηση, την αργκό και την παρωδία, η καλλιτεχνική κολεκτίβα Slavs and Tatars παρουσιάζει την πολυμεσική εγκατάσταση, με γενικό τίτλο «Long Legged Linguistics», στον χώρο τέχνης Art Space Pythagorion, στο Πυθαγόρειο της Σάμου, από το Σάββατο 20 Ιουλίου, ενώ τα εγκαίνια  της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 4 Αυγούστου, παρουσία των καλλιτεχνών.

Η Πρέβεζα τιμά τον Κώστα Καρυωτάκη

85 χρόνια από τον θάνατό του

 Εκδήλωση στο σημείο που έβαλε τέλος στη ζωή του

http://images.newsnow.gr/46/466004/mia-idiaiteri-ekdilosi-timis-gia-ton-poiiti-kosta-karyotaki-apo-ton-dimo-tis-prevezas-1-315x236.jpg
Στόχος της δημοτικής αρχής, είναι να αποδοθούν τιμές στον ποιητή, ο οποίος πέρασε τις τελευταίες 32 μέρες της ζωής του στην Πρέβεζα και αυτοκτόνησε, στις 21 Ιουλίου του 1928.
Το σπίτι στο οποίο έμενε ο Καρυωτάκης στην Πρέβεζα.

Με φόντο το σημείο όπου έδωσε τέλος στη ζωή του ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης, ο δήμος Πρέβεζας διοργανώνει για πρώτη φορά, την Κυριακή 21 Ιουλίου στις 9 το βράδυ, εκδήλωση στην προβλήτα απέναντι από τον Άγιο Σπυρίδωνα.

Ξετυλίξτε το κουβάρι του παραμυθιού στη Τζιά

Από τις 20 έως και τις 28 Ιουλίου διοργανώνεται η Γιορτή του Παραμυθιού

Παραμύθια για δράκους και πριγκιποπούλες, αφηγήσεις και συναυλίες θα πλημμυρίσουν την όμορφη Κέα, όπου για 11 συνεχόμενη χρονιά, από τις 20 έως και τις 28 Ιουλίου διοργανώνεται η Γιορτή του Παραμυθιού.



Οι ήρωες των παραμυθιών θα ξεπροβάλλουν στις τέσσερις αρχαίες πόλεις του νησιού, στην Καρθαία, την Ποιήεσσα, την Κορησσό και την Ιουλίδα, ενώ οι εκδηλώσεις θα μεταφερθούν και στις ακρογιαλιές, τις πλατείες, τα λιθόστρωτα μονοπάτια, τα αλώνια και της πηγές της Κέας.

«Η Σοφία του κόσμου» θα είναι το κεντρικό θέμα της φετινής γιορτής, την οποία θα ντύσουν με τις φωνές τους και τις ιστορίες τους τριαντατρείς αφηγητές, εκπρόσωποι πέντε Διεθνών Φεστιβάλ.

Χωρίς κιγκλίδωμα το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Αρνητικό στην τοποθέτηση περίφραξης το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων

http://www.hbnews.gr/thumbnail.php?file=5674564_381133232.jpg&size=article_large

Αρνητικό στην τοποθέτηση κιγκλιδώματος γύρω από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά εμφανίστηκε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Σύμφωνα με τα μέλη του συμβουλίου, η περίφραξη θα προστατεύει το μνημείο από την παραβατική συμπεριφορά, αλλά και θα το απομονώνει από την κοινωνία.

Πριν καν παραδοθεί το έργο της αποκατάστασης του θεάτρου από τον εργολάβο στο δήμο Πειραιά, τα φαινόμενα βανδαλισμών και παραβατικότητας που σημειώθηκαν έκαναν τη δημοτική αρχή να στραφεί προς το υπουργείο Πολιτισμού ζητώντας την τοποθέτηση κιγκλιδώματος ύψους 1,35 μέτρων σε απόσταση 15 μέτρων από την κύρια όψη και σε απόσταση 5 μέτρων από τις δύο πλαϊνές πλευρές του μνημείου.

Ο θησαυρός του Παντοκράτορα

 Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης


Ο θησαυρός του Παντοκράτορα βρέθηκε στη θαλάσσια περιοχή του οικισμού Παντοκράτορα, στα ανοιχτά του Ακτίου (φωτ. ΛΓ΄ ΕΠΚΑ).

  από Archaeology newsroom - Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Θησαυρός είναι ένα σύνολο νομισμάτων, τα οποία έχουν εσκεμμένα συγκεντρωθεί στο παρελθόν και για διάφορους λόγους, οι οποίοι συχνά σχετίζονται με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, δεν ανακτήθηκαν.
Έναν τέτοιο θησαυρό μας παρουσιάζουν η ΛΓ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και το Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης στο «Αντικείμενο του μήνα», την καινούργια ενότητα που εγκαινίασε το Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης στη σελίδα του στο facebook. Κάθε μήνα, με αφορμή ένα αντικείμενο από τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου, σε ένα βίντεο θα ξετυλίγονται ιστορίες από τη Νικόπολη και τους πρωταγωνιστές της.

Τοπίο και μνήμη στη Λέσβο


Στη Βατούσα Λέσβου

  από Archaeology newsroom - Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2013

Tο πρώτο από σειρά τεσσάρων Εργαστηρίων με θέμα το «Τοπίο», τις πολλαπλές προσεγγίσεις του, τις ερμηνείες του, τα χαρακτηριστικά του αλλά και την αξία του ως φορέα πολιτισμού, ιστορίας και ανάπτυξης ενός τόπου διοργανώνει ο μη κερδοσκοπικός φορέας «arterranean» στις 28-30 Ιουλίου 2013. Το Εργαστήρι έχει θέμα «Τοπίο και μνήμη» και θα φιλοξενηθεί στην κοινότητα Βατούσας Λέσβου.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Το Τοπίο εμπνέει ποικιλότροπα την εικαστική και όχι μόνο δημιουργία, και μέσα από διεργασίες μνήμης δίνει διαχρονικά απειράριθμες αυτόματες και συνειρμικές αναπαραστάσεις του πραγματικού, του φανταστικού, του ιδεατού, του ουτοπικού.

Ο Άγγελος που καπνίζει… στο Νεοχώρι Πηλίου


Μια πηλιορείτικη εκκλησία, σαν όλες τις άλλες που υπάρχουν στο βουνό των Κενταύρων, θα μου πείτε. Ίσως να είχατε δίκιο, αν δεν κοιτάζατε με προσοχή τον ανάγλυφο διάκοσμο στην εξωτερική πλευρά του Ιερού.
Μια σειρά από μαρμάρινες ανάγλυφες πλάκες στολίζει την ανατολική πλευρά της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου του Νεοχωρίου, μιας εκκλησίας των μέσων του 18ου αιώνα, αγιογραφημένης από τον Παγώνη, με ωραία αρχιτεκτονική.
Ο πρωτότυπος διάκοσμος αποτελείται από μια σειρά από στρογγυλοπρόσωπους Αγγέλους, ο καθένας με διαφορετικό χαρακτήρα. Ένας είναι γελαστός και πλαισιώνεται από σταυρούς, άλλος είναι σκεφτικός κι έχει στα αριστερά του έναν ρόδακα, ενώ άλλος κραδαίνει σπαθί στο αριστερό του χέρι και με το δεξί κρατά ένα φίδι.
Ο πιο πρωτότυπος όμως είναι εκείνος που καπνίζει μια μακριά πίπα ενώ στα αριστερά του ένα πουλί που κάθεται σε κλαδάκι βάζει το ράμφος του στην πίπα, σαν για να φάει τον καπνό, και ένα άλλο πουλί διακοσμεί το κενό ανάμεσα στην πίπα και το σαγόνι του Αγγέλου.
Το μνημείο αυτό κινδυνεύει να καταστραφεί γιατί οι τοίχοι του έχουν πια αρχίσει να ανοίγουν. Οι κάτοικοι του Νεοχωρίου (Δήμος Αφετών) έχουν ήδη συγκεντρώσει τα χρήματα για την αναπαλαίωσή του, αλλά η Αρχαιολογική Υπηρεσία αργοπορεί να εγκρίνει τις εργασίες, γεγονός που το θέτει σε κίνδυνο.
Δυστυχώς κατά την επίσκεψή μου μπόρεσα να δω μόνο το εξωτερικό της εκκλησίας, η οποία ήταν κλειδωμένη λόγω φθορών, για λόγους ασφαλείας.