Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Η Πρέβεζα τιμά τον Κώστα Καρυωτάκη

85 χρόνια από τον θάνατό του

 Εκδήλωση στο σημείο που έβαλε τέλος στη ζωή του

http://images.newsnow.gr/46/466004/mia-idiaiteri-ekdilosi-timis-gia-ton-poiiti-kosta-karyotaki-apo-ton-dimo-tis-prevezas-1-315x236.jpg
Στόχος της δημοτικής αρχής, είναι να αποδοθούν τιμές στον ποιητή, ο οποίος πέρασε τις τελευταίες 32 μέρες της ζωής του στην Πρέβεζα και αυτοκτόνησε, στις 21 Ιουλίου του 1928.
Το σπίτι στο οποίο έμενε ο Καρυωτάκης στην Πρέβεζα.

Με φόντο το σημείο όπου έδωσε τέλος στη ζωή του ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης, ο δήμος Πρέβεζας διοργανώνει για πρώτη φορά, την Κυριακή 21 Ιουλίου στις 9 το βράδυ, εκδήλωση στην προβλήτα απέναντι από τον Άγιο Σπυρίδωνα.

Στόχος της δημοτικής αρχής, όπως γράφει το ΑΜΠΕ, είναι να αποδοθούν τιμές στον ποιητή, ο οποίος πέρασε τις τελευταίες 32 μέρες της ζωής του στην Πρέβεζα και έβαλε τέλος στη ζωή του, στις 21 Ιουλίου του 1928. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός από τους χαιρετισμούς των δύο δημοτικών αρχών ομιλία από τον Πρεβεζάνο ποιητή Στέλιο Μαμφρέδα και μουσικό πρόγραμμα από το Δημοτικό Ωδείο.

Όπως αναφέρει, ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα πολιτισμού του δήμου Κοσμάς Κορωναίος, θα είναι μια λιτή εκδήλωση, η οποία συμπίπτει με την επέτειο του θανάτου του ποιητή όμως, δεν θα έχει την μορφή ενός «μνημοσύνου». «Στόχος μας είναι να αναδείξουμε το έργο του και τον ιδιαίτερο δεσμό που εκείνος απέκτησε μοιραία με την Πρέβεζα», αναφέρει ο κ. Κορωναίος υπογραμμίζοντας, ότι η επιλογή του Αγίου Σπυρίδωνα, έγινε προκειμένου να υπάρχει άμεση επαφή με τον χώρο, όπου ο Κώστας Καρυωτάκης πέρασε τις τελευταίες στιγμές της σύντομης ζωής του.

«Ελπίζουμε η εκδήλωση να αποτελέσει το έναυσμα προκειμένου να προχωρήσουμε στην διαδικασία κατασκευής ενός νέου μνημείου» καταλήγει ο εντεταλμένος σύμβουλος πολιτισμού του δήμου, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι, «θα είναι μια ξεχωριστή βραδιά για την Πρέβεζα και για όλους όσοι έως και σήμερα ερχόμενοι στην πόλη αναζητούν τα ανεξίτηλα "ίχνη" που άφησε ο Κώστας Καρυωτάκης, στο πέρασμά του».

Στην εκδήλωση έχει κληθεί να παραστεί ο Γιάννης Σμυρνιώτης δήμαρχος Τρίπολης, της πόλης που γεννήθηκε ο Κώστας Καρυωτάκης. 
http://www.newsbeast.gr

«Αισιοδοξία», χειρόγραφο του Κώστα Καρυωτάκη. 

Ο ποιητής και πεζογράφος, Κώστας Καρυωτάκης, γεννήθηκε στην Τρίπολη στις 30 Οκτωβρίου 1896. Θεωρείται ως ο κυριότερος εκφραστής της σύγχρονης λυρικής ποίησης και τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από τριάντα γλώσσες. Η ποίησή του διδάσκεται σε αρκετά Πανεπιστήμια της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Για το έργο του έχουν γραφεί εκατοντάδες εργασίες και βιβλία, πραγματοποιήθηκαν δε δεκάδες ειδικά συνέδρια.


Αυτοπροσωπογραφία του Κώστα Καρυωτάκη
Αυτοκτόνησε στην Πρέβεζα το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1928. Στην τσέπη του κουστουμιού του φορούσε το μοιραίο απόγευμα, βρέθηκε επιστολή που γράφει τα εξής: «Είναι καιρός να φανερώσω την τραγωδία μου. Το μεγαλύτερό μου ελάττωμα στάθηκε η αχαλίνωτη περιέργειά μου, η νοσηρή φαντασία και η προσπάθειά μου να πληροφορηθώ για όλες τις συγκινήσεις, χωρίς τις περισσότερες, να μπορώ να τις αισθανθώ. Τη χυδαία όμως πράξη που μου αποδίδεται τη μισώ. Εζήτησα μόνο την ιδεατή ατμόσφαιρά της, την έσχατη πικρία. Ούτε είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για το επάγγελμα εκείνο. Ολόκληρο το παρελθόν μου πείθει γι' αυτό. Κάθε πραγματικότης μου ήταν αποκρουστική. Είχα τον ίλιγγο του κινδύνου. Και τον κίνδυνο που ήρθε τον δέχομαι με πρόθυμη καρδιά. Πληρώνω για όσους, καθώς εγώ, δεν έβλεπαν κανένα ιδανικό στη ζωή τους, έμειναν πάντα έρμαια των δισταγμών τους, ή εθεώρησαν την ύπαρξή τους παιχνίδι χωρίς ουσία. Τους βλέπω να έρχονται ολοένα περισσότεροι μαζί με τους αιώνες. Σ’ αυτούς απευθύνομαι. Αφού εδοκίμασα όλες τις χαρές (!!!), είμαι έτοιμος για έναν ατιμωτικό θάνατο. Λυπούμαι τους δυστυχισμένους γονείς μου, λυπούμαι τα αδέλφια μου. Αλλά φεύγω με το μέτωπο ψηλά. Ήμουν άρρωστος. Σας παρακαλώ να τηλεγραφήσετε, για να προδιαθέση την οικογένειά μου, στο θείο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη, οδός Μονής Προδρόμου, πάροδος Αριστοτέλους, Αθήνας» Κ.Γ.Κ.
[Υ.Γ.] Και για ν' αλλάξουμε τόνο. Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης. Όλη νύχτα απόψε επί δέκα ώρες, εδερνόμουν με τα κύματα. Ήπια άφθονο νερό, αλλά κάθε τόσο, χωρίς να καταλάβω πώς, το στόμα μου ανέβαινε στην επιφάνεια. Ωρισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγμένου». Κ.Γ.Κ. (Κώστας Γ. Καρυωτάκης). Ακόμα και σήμερα,  υπάρχουν απορίες και αντιθέσεις στην ερμηνεία αυτής της επιστολής.

naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου