Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Το βινύλιο ζει και βασιλεύει!

 
Αντιστέκεται με επιτυχία στην επέλαση του ψηφιακού ήχου σύμφωνα με την Deutsche Welle
Το βινύλιο ζει και βασιλεύει!



 
Ο δίσκος βινυλίου εξακολουθεί να αντιστέκεται στην επέλαση του CD. Η γερμανική εταιρία Pallas, με σήμα την θεά Αθηνά, κατασκευάζει βινύλια από το 1960 στο Ντίπχολτς της Κάτω Σαξονίας. Και, όπως μεταδίδει η ελληνόφωνη υπηρεσία της Deutsche Welle, αντιστέκεται με επιτυχία στην επέλαση του ψηφιακού ήχου.   

Το εργοστάσιο κατασκευής δίσκων Pallas (εκ του Παλλάς Αθηνά) που δημιουργήθηκε το 1949 έφτιαχνε στην αρχή δίσκους γραμμοφώνου 78 στροφών και από το 1960 βινύλια. Ο Χόλγκερ Νόιμαν, εγγονός του ιδρυτή, δεν γνωρίζει πια για ποιόν λόγο ο παππούς του επέλεξε την θεά Αθηνά ως σήμα του εργοστασίου. Γνωρίζει όμως  για ποιό λόγο ο χώρος παραγωγής των δίσκων μοιάζει με μουσείο: «Όταν καθιερώθηκε το CD στις αρχές του ΄80 αποφασίσαμε να κρατήσουμε τα μηχανήματα παραγωγής δίσκων και αρχίσαμε να φτιάχνουμε, όπως όλοι οι άλλοι, CD και DVD. Όταν όμως μετά την πρώτη Love Parade στο Βερολίνο το 1989 ( φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής που έληξε κατά τραγικό τρόπο με τον θάνατο 21 ατόμων το 2010 λόγω ασφυκτικού συνωστισμού ) άρχισαν να έρχονται οι πρώτες παραγγελίες για βινύλια ξαναρχίσαμε σιγά σιγά την παραγωγή που είχε σταματήσει. Και επειδή εκείνη την εποχή κανείς δεν κατασκεύαζε πλέον δίσκους βινυλίου στη Γερμανία ρώτησαν εμάς. Από τότε η ζήτηση για δίσκους δεν έχει σταματήσει, το αντίθετο μάλιστα».

Το πιο πολιτικό πολιτιστικό σόου στον πλανήτη

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Art

55η Μπιενάλε Βενετίας (1 Ιουνίου – 24 Νοεμβρίου)

Ανοίγει το Σάββατο τις πύλες της η περίφημη διοργάνωση, με 88 εθνικά περίπτερα στους «Κήπους», τη διεθνή έκθεση «Palazzo Enciclopedico», που επιμελείται ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Μπιενάλε, Μασιμιλιάνο Τζόνι, καθώς και με πλήθος παράλληλων εκθέσεων και εκδηλώσεων που απλώνονται σε όλη την ιστορική, «πλωτή» πόλη

Της Παρής Σπίνου,  http://www.efsyn.gr
  getFile (62)

getFile (61)
getFile (60)
«Εκκεντρικό, άγριο και ταυτόχρονα το πιο πολιτικό πολιτιστικό σόου στον πλανήτη». Eτσι χαρακτηρίζει η «Ιndependent» την 55η Μπιενάλε Βενετίας, που ανοίγει τις πύλες της για το κοινό την 1η Ιουνίου.

Ρωτάμε τους κλέφτες πού είναι τα λάφυρα



Εβδομήντα χρόνια μετά, η Ελλάδα δεν ξέρει ούτε πόσα αρχαία κλάπηκαν από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής ούτε πού βρίσκονται σήμερα. Η αναποτελεσματικότητα της δημόσιας μηχανής σε όλο της το μεγαλείο
«Πόσα είναι τα αρχαία που μας έκλεψαν οι Γερμανοί;»
«8.500».
«Και γιατί να είναι 8.500» ;
«Πόσα να είναι» ;
«Να είναι 5.000».
«4.800 είναι μονάχα τα κομμάτια από τη λαθρανασκαφή στα νεολιθικά της Θεσσαλίας…».
Την «κολοκυθιά» παίζει η Ελλάδα σχεδόν 70 χρόνια τώρα, προσπαθώντας να βγάλει άκρη ως προς το πόσες αρχαιότητές της κλάπηκαν ή καταστράφηκαν από τα γερμανικά, τα ιταλικά και τα βουλγαρικά στρατεύματα κατοχής. Στην αρχαιολογική υπηρεσία δεν υπάρχει κάποια διεύθυνση ή, έστω, τμήμα ή υπάλληλος, που να γνωρίζει τι ακριβώς από όσα έχουν καταγραφεί ότι άρπαξαν τα στρατεύματα κατοχής έχουν επιστρέψει και τι όχι, ώστε να εξακολουθήσει η αναζήτηση.
Ο ακριβής αριθμός δεν είναι το μόνο που αγνοεί η Ελλάδα. Εκατοντάδες αρχαιότητες που διηρπάγησαν από τους κατοχικούς στρατούς, δεν γνωρίζουμε καν σε ποια χέρια βρίσκονται. Ως λάφυρα πολέμου κατασχέθηκαν από τους αντιπάλους ή πωλήθηκαν από τους στρατιώτες κατά παράβαση κάθε έννοιας διεθνούς δικαίου. Άντε να τα βρει κανείς, τώρα…

«H Ηλιούπολη της κατοχής και της αντίστασης»

«H Ηλιούπολη της κατοχής και της αντίστασης» (βίντεο)
Μικρή αποδείχθηκε η αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσείο Εθνικής Αντίστασης για να φιλοξενήσει την παρθενική εκδήλωση της «Πρωτοβουλία για την ιστορική μνήμη της Ηλιούπολης» και του «Αντιφασιστικού Μετώπου Ηλιούπολης», που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 27 Μαΐου.
Οι δεκάδες Ηλιουπολίτες (και όχι μόνο) που γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα (υπήρξαν και αρκετοί όρθιοι) είχαν την ευκαιρία να μάθουν ένα μέρος της ιστορίας της πόλης και συγκεκριμένα για την «Ηλιούπολη της κατοχής και της αντίστασης» μέσα από ανέκδοτες μαρτυρίες αγωνιστών της εθνικής αντίσταση και αποσπάσματα από το βιβλιαράκια της Γαβριέλλας Χαμογεωργάκης, στη μνήμη της οποίας, αφιερώθηκε η εκδήλωση.

Ιστοσελίδα και έντυπο με τις μυθικές διαδρομές στο βασίλειο του Μ.Αλεξάνδρου


Ιστοσελίδα και έντυπο με τις μυθικές διαδρομές στο βασίλειο του Μ.Αλεξάνδρου  
 
Παρουσιάστηκε στη Σχολή Αριστοτέλους στη Νάουσα της Ενδοπεριφερειακής-Διαδημοτικής Συνεργασίας. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν το κοινό έντυπο
 «Στις ρίζες του Μεγαλέξανδρου. Μυθικές διαδρομές, αληθινές εικόνες» και η ιστοσελίδα στο διαδίκτυο (www.ancientmacedonia.gr).
 Πρόκειται για δύο κοινές δράσεις, οι οποίες υλοποιήθηκαν από τους Δήμους Βέροιας, Δίου-Ολύμπου, Ηρωικής πόλης Νάουσας, Πέλλας και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη συνεργασία των Αρχαιολογικών Υπηρεσιών ΙΖ΄ ΕΠΚΑ, ΚΖ΄ ΕΠΚΑ και Α.Π.Θ.-Αρχαιολογικό Τμήμα, με σκοπό την ανάδειξη και την προβολή των αρχαιολογικών μνημείων Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας (Αιγές-Βεργίνα, Δίον, Πέλλα, Σχολή Αριστοτέλους, Μακεδονικοί Τάφοι Ανθεμίων, Αρχαίο Θέατρο Μίεζας).
 Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα, ο επισκέπτης διαβάζει: "Οι Αιγές, το Δίον, η Μίεζα και η Πέλλα δεν είναι μόνον τέσσερις από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στους οποίους μπορεί να περιηγηθεί ο επισκέπτης, αλλά είναι οι πόλεις που συστήνουν την καρδιά του αρχαίου βασιλείου των Μακεδόνων. Είναι η γη όπου οι απόγονοι του Δία και του Ηρακλή ίδρυσαν το κράτος που επρόκειτο να φτάσει έως τα πέρατα του κόσμου, η γη όπου ανατράφηκαν και ανδρώθηκαν ο Φίλιππος Β' και ο Αλέξανδρος ο Μέγας, η γη από όπου ρίζωσε, διαδόθηκε και ταξιδεύει ακόμα ο ελληνικός πολιτισμός στην πιο ανοιχτή, ανεκτική, ευφυή και γονιμοποιό του διάσταση", ενώ παρακάτω μπορεί να λάβει πληροφορίες για τα αρχαιολογικά μνημεία.
 Πληροφορίες για τα μνημεία της συγκεκριμένης περιοχής, μπορεί να πάρει ο αναγνώστης και από το έντυπο «Στις ρίζες του Μεγαλέξανδρου. Μυθικές διαδρομές, αληθινές εικόνες». 
27 Μαΐου 2013,  http://www.imerisia-ver.gr

Παλαιόπολη Ανδρου: Ενας αρχαιολογικός χώρος αποκλεισμένος από τον κόσμο

Παρατημένο παρά την Κοινή Υπουργική Απόφαση
Παλαιόπολη Ανδρου: Ενας αρχαιολογικός χώρος  αποκλεισμένος από τον κόσμο
 
Αρχαιολογικός χώρος χωρίς πρόσβαση απέμεινε η Παλαιόπολη (η αρχαία πόλη) της Ανδρου μετά από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο είχαν προσφύγει κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι διαφωνούν με την διάνοιξη οδού, που θα φθάνει στον αρχαιολογικό χώρο.
 Κι αυτό, παρά την υπάρχουσα ήδη _από το 2006_ Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία εκδόθηκε ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αλλά και από αυτοψία μελών του, οι οποίοι είχαν εντοπίσει την αδυναμία προσέγγισης στις σπουδαίες αρχαιότητες του νησιού.

Αρκεί να αναφερθεί, ότι αυτή τη στιγμή το μόνο που υφίσταται είναι ένα δύσβατο και στενό μονοπάτι, το οποίο μάλιστα διέρχεται μέσα από ιδιωτικές εκτάσεις ενώ γενικότερα πρόκειται για μία περιοχή δυσκολότατης πρόσβασης. Ούτε η ανασκαφή λοιπόν μπορεί να διαξαχθεί απρόσκοπτα, ούτε η ανάδειξη των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί ως τώρα, πολλώ δε μάλλον η πιθανότητα επίσκεψής τους από τουρίστες σε περίπτωση που έχουν την περιέργεια να μάθουν από πού έχουν προέλθει όλα τα αρχαία που εκτίθενται στο Μουσείο Παλαιόπολης.

Το Μουσείο της Ιστορίας της Ευρώπης

 
Τρίτη 28 Μαΐου 2013
Κεντρικό Πανεπιστήμιο (Αμφιθέατρο «Ιω. Δρακόπουλος»), Πανεπιστημίου 30, Αθήνα
19.30
 
Διάλεξη της Μαίρης Μιχαηλίδου (Επιτ. Γεν. Δ/ντρια Υπουργ. Πολιτισμού, Μέλος Ακαδημαϊκής Επιτροπής Μουσείου Ιστορίας της Ευρώπης) με θέμα:

«Μουσείο και προοπτική στον 21ο αιώνα. Η περίπτωση του Μουσείου της Ιστορίας της Ευρώπης».

Η διάλεξη πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Θ′ Κύκλου Ομιλιών που διοργανώνει το Κέντρο Μουσειακών Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Είσοδος ελεύθερη.

«Χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» στην Καππαδοκία


Τα «χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», στην «αγιοτόκο» και «αγιοτρόφο» Καππαδοκία, όπου έδρασαν πατέρες της Εκκλησίας, όπως ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, ο Γρηγόριος Νύσσης, προσπάθησαν να αποτυπώσουν οι διοργανωτές και οι ομιλητές στο συνέδριο με θέμα «Καππαδοκία… χνάρια ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», που διοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως, το Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού και η Κοινωφελής Επιχείρηση Νεάπολης-Συκεών, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Νεάπολης.
Στα πάνω από 100 «πετρομονάστηρα» (υπόσκαφοι ναοί) της Καππαδοκίας, μπορεί κανείς να αναζητήσει το Βυζάντιο σε όλο του το μεγαλείο, επεσήμανε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Βυζαντινής Αρχαιολογίας στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, Μαρία Καζαμία-Τσέρνου.
Σε αρκετούς από τους ιδιόμορφους μορφολογικά αυτούς τόπους λατρείας, άσκησης και προσευχής έχει διατηρηθεί ο εντοίχιος διάκοσμός τους, ο οποίος συνίσταται σε εκτενείς αφηγηματικούς εικονογραφικούς κύκλους από την Παλαιά, την Καινή Διαθήκη αλλά και την αγιολογική γραμματεία.

Τι συμβαίνει στη Ρήνεια;

 Η Ρήνεια από δορυφόρο (φωτ. Google Maps).

Καταγγελίες, ερωτήματα και απαντήσεις

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η νήσος Ρήνεια, με αφορμή ένα ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τίτλο «Χτίζουν ανενόχλητοι στον αρχαιολογικό χώρο της Ρήνειας».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αν και η Ρήνεια είναι αρχαιολογικός χώρος μη επισκέψιμος, «για κάποιους Μυκονιάτες είναι το ιδιωτικό τους νησί με τις παραθεριστικές τους κατοικίες». Στο ρεπορτάζ αναφερόταν χαρακτηριστικά ότι «περισσότερα από 60 παράνομα σπίτια με παράνομες επεκτάσεις παλαιών κελιών έχουν χτιστεί πάνω στον αρχαιολογικό χώρο». Η κάμερα του Alpha κατέγραψε σπίτια με ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοβολταϊκές μονάδες, εκσκαφείς και άλλα σκαπτικά μηχανήματα στις αυλές των σπιτιών. Επιπλέον, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάποιοι διοργανώνουν ακόμα και κρουαζιέρες με παροχές διαμονής και διασκέδασης με μπάρμπεκιου στη Ρήνεια τις οποίες δεν διστάζουν να διαφημίζουν και στο διαδίκτυο.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Δεν θα επιτρέψουμε το ξεπούλημα του Σκοπευτηρίου






Την έντονη αντίθεσή τους στην ένταξη του Σκοπευτηρίου στα προς αξιοποίηση ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζει το δημοτικό συμβούλιο και οι δημότες Καισιαριανής
Σε ψήφισμά τους, υπογραμμίζεται: «Οποιαδήποτε σκέψη για ξεπούλημα από το ΤΑΙΠΕΔ αυτού του ιστορικού – μνημειακού χώρου, ενταγμένη σε μια συνολική μεθόδευση που απαξιώνει και παραγκωνίζει τις λαϊκές ανάγκες είναι απαράδεκτη και δεν θα υλοποιηθεί. Απαιτούμε την άμεση αποκατάσταση της ιστορικής μνήμης και τον τερματισμό των ακραίων και ανιστόρητων επιλογών της κυβέρνησης».
Υπογραμμίζουν, δε: «Πρέπει να κατανοήσουν όλοι ότι το Σκοπευτήριο αποτελεί όχι μόνο ελληνικό, αλλά και παγκόσμιο μνημείο κατά του φασισμού και χώρος στον οποίο θυσιάστηκαν χιλιάδες πατριώτες για τη λευτεριά της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό είναι η ζωντανή ιστορία της πόλης μας και ολόκληρου του έθνους και κανείς Καισαριανιώτης, κανένας Έλληνας δεν θα δεχθεί το ξεπούλημά του, για κανέναν λόγο και για καμία, δήθεν, ανάπτυξη, καθώς δεν υπάρχει ανάπτυξη αποσυνδεδεμένη από το σεβασμό προς την ιστορία μας και τα ελληνικά ιδεώδη».