Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

Ζωγράφειο Λύκειο: Γιορτάζει 120 χρόνια με συναυλία της Ρεμπούτσικα



Εκδηλώσεις στο ιστορικό ελληνικό σχολείο της Κωνσταντινούπολης 20-24 Νοεμβρίου
Ζωγράφειο Λύκειο: Γιορτάζει 120 χρόνια με συναυλία της Ρεμπούτσικα
Το Ζωγράφειο Λύκειο είναι ένα από τα λίγα εναπομείναντα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Κωνσταντινούπολη

11

εκτύπωση 
 
Με μία συναυλία της Ευανθίας Ρεμπούτσικα θα γιορτάσει το Ζωγράφειο Λύκειο, το ιστορικό ελληνικό σχολείο της Κωνσταντινούπολης, τα 120 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς του στην παιδεία και τον πολιτισμό.

Στη συναυλία θα πάρει μέρος η χορωδία του Ζωγραφείου –Λυκείου, η ορχήστρα και η χορωδία των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη και η χορωδία «Εν Δυνάμει».

Η συναυλία,  η οποία τελείται υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θα πραγματοποιηθεί  την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013, στις 19.00  στην αίθουσα τελετών «Δημήτριος Φραγκόπουλος» του Ζωγραφείου.

Θεσσαλία: Σημαντικές αρχαιολογικές ανακαλύψεις στη λίμνη Κάρλα


Τέσσερις θέσεις ενδιαφέροντος από διάφορες χρονολογικές περιόδους
Θεσσαλία: Σημαντικές αρχαιολογικές ανακαλύψεις στη λίμνη Κάρλα
Πηγή: ICON PRESS / ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

9

εκτύπωση 
 
Τέσσερις θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος από διάφορες χρονολογικές περιόδους έφερε πρόσφατα στο φως η σκαπάνη της ΙΕ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στη λίμνη Κάρλα, στη Θεσσαλία. Οι αποκαλύψεις έγιναν κατά τη διάρκεια σωστικών ανασκαφών, που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο του έργου για την επανασύσταση της λίμνης στην περιοχή του κύριου συλλεκτήρα, ο οποίος και θα την τροφοδοτήσει.

Λούβρο: Δωρεές 500.000 ευρώ για τη Νίκης της Σαμοθράκης



Εκστρατεία από το Μουσείο για την αποκατάσταση του αγάλματος
Λούβρο: Δωρεές 500.000 ευρώ για τη Νίκης της Σαμοθράκης
Το συνολικό ποσό που απαιτείται για τις εργασίες αποκατάστασης του αγάλματος ανέρχεται στα 4 εκατομμύρια.
 
 
Μέσα σε διάστημα δύο μηνών το Μουσείο του Λούβρου κατάφερε να συγκεντρώσει το ποσό των 500.000 ευρώ για την αποκατάσταση του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης.

Όπως ανακοίνωσε η διεύθυνση του Μουσείου, η εκστρατεία «Όλοι Μαικήνες» που ξεκίνησε στις 3 Σεπτεμβρίου με σκοπό να συντηρηθεί το διάσημο άγαλμα, ένα από τα κοσμήματα του μουσείου, έχει στόχο να συγκεντρωθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου το ποσό του 1 εκατομμυρίου ευρώ από δωρεές ιδιωτών.

Συνέδριο στο Σίδνεϊ για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα



Στις 16 και 17 Νοεμβρίου με επιστήμονες από όλο τον κόσμο
Συνέδριο στο Σίδνεϊ για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

 
Ο πρωθυπουργός της Νέας Νότιας Ουαλίας Μπάρι Οφάρελ, ο ομογενής υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της ίδιας πολιτείας Γιώργος Σουρής, επιστήμονες από όλο τον κόσμο αλλά και ακτιβιστές πρόκειται να λάβουν μέρος στο δεύτερο παγκόσμιο συνέδριο για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ στις 16 και 17 Νοεμβρίου.

Το συνέδριο έχει τίτλο «Parthenon, an Icon of Global Citizenship» και οργανώνεται από την Αυστραλιανή Επιτροπή για την επιστροφή των Γλυπτών. Όπως δηλώνει ο συντονιστής του, Ντένης Τριτάρης, η εκπαίδευση, ο ακτιβισμός, η οικονομία και τα νομικά - δικαστικά θέματα είναι οι επιμέρους ενότητες του συνεδρίου.

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

«Living Rooms» στην καρδιά του Λούβρου

07/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Ο Ρόμπερτ Ουίλσον, «προσκεκλημένος επιμελητής» του μεγάλου μουσείου 
Ισως είναι ο πιο Γάλλος από τους Αμερικανούς δημιουργούς ο Ρόμπερτ Ουίλσον. Οχι, φυσικά, γιατί έχει βασίσει πάνω στην Ιζαμπέλ Ιπέρ το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ (που είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών). Αλλά, γιατί κάτι ήξερε ο Λουί Αραγκόν όταν έχριζε τον Τεξανό πολυκαλλιτέχνη «εκείνον, που εμείς που γεννήσαμε τον σουρεαλισμό, ονειρευόμαστε ότι θα έρθει και θα πάει πέρα κι από μας».

Ο Ουίλσον είναι ο φετινός «προσκεκλημένος επιμελητής» του Λούβρου. Ο θεσμός ξεκίνησε το 2008 και θέλει το μουσείο να παραδίδει τις αίθουσές του κάθε φορά σε έναν καλλιτέχνη για να κάνει ό,τι θέλει (από εκθέσεις και περφόρμανς μέχρι χορούς και θέατρο). Πριν από αυτόν μεταμόρφωσαν το Λούβρο ο Γιαν Φαμπρ, ο Ουμπέρτο Εκο, ο Πατρίς Σερό κ.ά. Ο Αμερικανός, που πριν από σαράντα χρόνια με το «Βλέμμα του κωφού» έκλεψε τις καρδιές των Παριζιάνων, πήρε ευχαρίστως την carte blanche και αποφάσισε: «Θα θρονιάσω στην καρδιά του Λούβρου το σπίτι μου, το Water Μill Center του Λονγκ Αϊλαντ». Το Γουότερ Μιλ, δύο ώρες απόσταση από τη Νέα Υόρκη, δεν είναι απλώς ο χώρος στον οποίο φιλοξενεί τη συλλογή του από έργα τέχνης και αντικείμενα που τον ενθουσιάζουν και τον τροφοδοτούν. Είναι κι ένα σπίτι που προσφέρει κάθε καλοκαίρι σε ταλαντούχους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο (όπως τον Δημήτρη Παπαϊωάννου) ως ευκαιρία μαθητείας, άσκησης και πειραματισμού. Η παρέμβαση του Ουίλσον στο Λούβρο αποτελείται από μια έκθεση και πλήθος από περφόρμανς, προβολές, συναντήσεις και μουσικές παραστάσεις. Ξεκινά στις 14 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει ώς τις 17 Φεβρουαρίου.

Ολα για το λίφτινγκ της Κυρίας

Έντυπη Έκδοση


Το «λίφτινγκ» της πανέμορφης Νίκης της Σαμοθράκης στο Λούβρο έχει συγκινήσει όπως φαίνεται τους φιλότεχνους απανταχού της γης, αφού σε μέρες κρίσης έριξαν τον οβολό τους στο ταμείο και ήδη από τις 3 Σεπτεμβρίου που άρχισε η εκστρατεία «Ολοι Μαικήνες» με σκοπό τη συντήρηση του διάσημου αρχαιοελληνικού αγάλματος συγκεντρώθηκε το ποσό των 500.000 ευρώ, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της διεύθυνσης του παρισινού μουσείου.
Η Νίκη της Σαμοθράκης έχει μεταφερθεί σε ειδική αίθουσα για τη συντήρησή της Η Νίκη της Σαμοθράκης έχει μεταφερθεί σε ειδική αίθουσα για τη συντήρησή της Το συνολικό κόστος για την αισθητική αποκατάσταση της επιφανείας του αρχαίου ανέρχεται στο ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ. Το Λούβρο ζητούσε από το κοινό να συμβάλει στη συγκέντρωση του ενός μόνο εκατομμυρίου και είναι πολύ θετικό ότι κατατέθηκαν μέσα σε δύο μήνες τα μισά από τα αναγκαία χρήματα. Η εκστρατεία συγκέντρωσης δωρεών λήγει στο τέλος του έτους, δηλαδή στις 31 Δεκεμβρίου 2013. Το μουσείο πιστεύει πως θα πιάσει το στόχο, καθώς μέχρι τώρα ευαισθητοποιήθηκαν 4.000 άνθρωποι προσφέροντας από 5 έως 5.000 ευρώ ο καθένας

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία

Εφευρέτης, καλλιτέχνης, επιστήμονας, μηχανικός, γλύπτης, βιολόγος, μουσικός, αρχιτέκτονας, φιλόσοφος.

O Λεονάρντο Ντα Βίντσι υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυίες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία» που τα τελευταία χρόνια έχει φιλοξενηθεί σε πάνω από 20 πόλεις του κόσμου (Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Λατινική Αμερική, Καναδά) είναι στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Μια ενδελεχής ματιά στη μεγάλη αυτή ιστορική προσωπικότητα προσφέρει η έκθεση του Λεονάρτο Ντα Βίντσι, η οποία είναι μια καταπληκτική ευκαιρία για μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν τον Ντα Βίντσι, μέσα από τις πιο σημαντικές πτυχές της ζωής και του έργου της μοναδικής αυτής ιστορικής φυσιογνωμίας.



Ως αρχέτυπο του «Αναγεννησιακού Ανθρώπου», όπως έχει χαρακτηριστεί, o Nτα Βίντσι υπήρξε γνώστης των τεχνών, της επιστήμης, της μηχανικής και της μουσικής. Η έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυία», κατάλληλη για όλες τις ηλικίες, αποκαλύπτει την πολυσχιδή δραστηριότητά του, όπως ποτέ ξανά στο παρελθόν. Παράλληλα εξερευνηθεί τους μύθους και τους θρύλους γύρω από τη ζωή του καθώς και τις εφευρέσεις του που ακόμη εντυπωσιάζουν 550 χρόνια μετά.

Πινακοθήκη Κουβουτσάκη: Η εμπειρία της πραγματικής ζωγραφικής

Ενα συναρπαστικό ταξίδι στην ελληνική παραστατική τέχνη από τις αρχές του 19ου αιώνα ως σήμερα
Πινακοθήκη Κουβουτσάκη: Η εμπειρία της πραγματικής ζωγραφικής
 
Είναι μοναδική εμπειρία να περιδιαβάζεις τα θαύματα και τα οράματα της ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής έχοντας συνεχώς την αίσθηση ότι ουσιαστικά διατρέχεις τη διαδρομή της ίδιας της Ελλάδας από την ίδρυση του σύγχρονου κράτους ως σήμερα, αφού πάντα η τέχνη συνοδοιπορεί με τη ζωή και την Ιστορία. Αισθάνεσαι τον συμβολισμό από το πρώτο βήμα της ξενάγησης στους εντυπωσιακούς χώρους της Πινακοθήκης Κουβουτσάκη στην Κηφισιά, αφού αυτή αρχίζει με δύο σπουδές του Ευγένιου Ντελακρουά («Αγιος Στέφανος», περ. 1852), του γάλλου φιλέλληνα ζωγράφου που «χρωμάτισε» τα πρώτα βήματα της επανάστασης των Ελλήνων και υποστήριξε τις μάχες τους για την ανεξαρτησία της νέας ελληνικής πολιτείας με την παντοδύναμη «Σφαγή της Χίου».

Εργα του Ευριπίδη στο φως

Έντυπη Έκδοση
Πέντε τραγωδίες σε έναν παλίμψηστο κώδικα του 9ου-11ου αιώνα
Η παλαιότερη καταγραφή πέντε τραγωδιών του Ευριπίδη («Αλκηστις», «Μήδεια», «Ιππόλυτος», «Ορέστης» και «Φοίνισσες») κρυβόταν, σε έναν παλίμψηστο κώδικα που φυλάσσεται στο θησαυροφυλάκιο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
Κώδικας Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Π.Τ.36 απόσπασμα απο τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη Πρόκειται για τον κώδικα του Παν. Τάφου 36, που μαζί με ένα άλλο χειρόγραφο, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Γαλλίας, το Parisinus gr.1330, μπαίνει στο μικροσκόπιο της έρευνας στο πλαίσιο του προγράμματος «Palamedes», που διενεργείται από το Πανεπιστήμιο Georg August του Γκέτιγκεν, το Πανεπιστήμιο της Μπολόνιας και το Ιστορικό και Παλαιογραφικό Αρχείο του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας.
Κώδικας Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Π.Τ.36 απόσπασμα απο τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη Ο κώδικας του Παν. Τάφου 36 φωτογραφήθηκε το περασμένο Πάσχα με την άδεια του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων από νέας τεχνολογίας μηχανήματα και οι φωτογραφίες πέρασαν έπειτα από περαιτέρω επεξεργασία, όπως μας είπε ο υπεύθυνος του Ιστορικού και Παλαιογραφικού Αρχείου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας, Αγαμέμνων Τσελίκας. Ετσι, διαπιστώθηκε ότι στο συνολό του είναι ένα διπλό παλίμψηστο χειρόγραφο.

5 εκατ. για μερική αναστήλωση

Έντυπη Έκδοση
Αρχαίο Θέατρο Σπάρτης
Ενας Αμερικανός στρατηγός έγινε η αφορμή για να γνωρίσει ο Ι. Βαρβιτσιώτης το αρχαίο θέατρο της Σπάρτης. Είχε ζητήσει ο στρατηγός Γκάρμπι από τον τότε υπουργό Εθνικής Αμυνας, αρχικά να επισκεφθεί τον Μαραθώνα, όπου για να συμβεί αυτό, όπως είπε χθες ο ίδιος ο πρώην υπουργός, χρειάστηκε να απομακρύνουν 6 στρατιωτικά φορτηγά με σκουπίδια. Στη συνέχεια ο ίδιος ζήτησε να δει και το αρχαίο θέατρο της Σπάρτης.
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του αρχαίου θεάτρου μετά το πρώτο στάδιο αποκατάστασης Κάπως έτσι ξεκίνησε μια ιστορία με ευτυχή κατάληξη, όπως διαφάνηκε χθες στη συέντευξη Τύπου στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, συνέντευξη που αφορούσε την παρουσίαση της μελέτης αποκατάστασης του θεάτρου του 2ου π.Χ. αιώνα, το οποίο ο Παυσανίας είχε χαρακτηρίσει ως «το θέατρον, λίθου λευκού, θέας άξιον».
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του αρχαίου θεάτρου μετά το πρώτο στάδιο αποκατάστασης Για την ιστορία να γράψουμε πως ο Ι. Βαρβιτσιώτης έθεσε το θέμα της αποκατάστασης του θεάτρου στη γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και εκείνη τον παρέπεμψε στον Σταύρο Μπένο, πρόεδρο του δ.σ. του «Διαζώματος», που στόχο έχει τη διαμόρφωση κοινωνικών συνεργειών μεγάλου εύρους. Το «Διάζωμα», ακριβώς με την οικονομική συμβολή (100.000 ευρώ) του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ολοκλήρωσε τη σχετική μελέτη, που διαβίβασε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο την ενέκρινε μετ' επαίνων.