Δύο πολύ αγαπημένοι δίσκοι του ελληνικού τραγουδιού πρόκειται να κυκλοφορήσουν ξανά σε δίσκο βινυλίου, για πρώτη φορά μετά την πρώτη τους έκδοση. Πρόκειται για το «Ρεμπέτικο» του Σταύρου Ξαρχάκου, σε στίχους Νίκου Γκάτσου, και για το «Μαμά γερνάω» του Σταμάτη Κραουνάκη, σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου με ερμηνεύτρια την Τάνια Τσανακλίδου. Τα άλμπουμ, με νέα ηχητική επεξεργασία, απευθύνονται στους φίλους των δίσκων βινυλίου καθώς και σε μια νέα γενιά δισκόφιλων.
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013
Οταν ο Μουρ αρνήθηκε τον Μπέικον ως μαθητή
Δύο ιερά τέρατα της τέχνης του 20ού αιώνα με πίστη στην ανθρώπινη μορφή, ο ζωγράφος Φράνσις Μπέικον και ο γλύπτης Χένρι Μουρ, κράτησαν απόσταση ο ένας από τον άλλον κατά τη διάρκεια της ζωής τους με εξαίρεση ορισμένες κοινές εκθέσεις και μια αμοιβαία ακανθώδη κριτική: ο Μπέικον απέρριπτε τα σχέδια του Μουρ και ο Μουρ δήλωνε ότι δεν επεδίωκε να προκαλεί σοκ όπως ο Μπέικον.
Τώρα, μια νέα πτυχή της σχέσης τους έρχεται στη δημοσιότητα: ήδη αναγνωρισμένος καλλιτέχνης στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Μπέικον είχε προσεγγίσει τον Μουρ ζητώντας του να τον διδάξει, ωστόσο ο δεύτερος δεν ανταποκρίθηκε στην πρόκληση. Οπως αναφέρει η «Guardian», η αποκάλυψη έγινε από την κόρη του γλύπτη, Μαρία, και τον καθηγητή Φράνσις Γουόρνερ, ο οποίος είχε αναλάβει τότε τον ρόλο του διαμεσολαβητή. «Ο Μπέικον ενδιαφερόταν να πάρει μαθήματα γλυπτικής», εξηγεί ο τελευταίος. «Δεν νομίζω πως ήταν κάποιο καπρίτσιο, πραγματικά ήθελε να δει εάν θα μπορούσε να επεκταθεί κι άλλο και προφανώς η πρώτη του σκέψη ήταν ο κορυφαίος γλύπτης. Γνώριζαν ο ένας τον άλλον, αλλά ήταν επιφυλακτικοί. Σαν δυο λιοντάρια στο ίδιο δάσος, εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι. Ο Μουρ ήταν ευγενικός, άκουσε το αίτημα, αλλά ποτέ δεν απάντησε. Ετσι λειτουργούσε».
Παραμύθια και παραβολές για τις σύγχρονες αγωνίες
Το Ιδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως, στη φετινή καλοκαιρινή διοργάνωσή του, πάντα σε επιμέλεια της Αθηνάς Σχινά, εκθέτει 119 έργα, που από τη μια συνομιλούν με την ποίηση του Καβάφη, από την άλλη απαντούν στην πολυδιάστατη κρίση ακόμη και με χιούμορ
Της Παρής Σπίνου
Σαν βγεις στον πηγαιμό για την… Ανδρο, ο καλοκαιρινός ουρανός είναι ανέφελος, ο ήλιος φωτίζει το κυκλαδικό τοπίο, όμως να ελαφρύ αεράκι ξαφνικά ανατρέπει την ηρεμία. «Σαν ταξιδάκι αναψυχής μ’ ένα κρυμμένο τραύμα», όπως θα τραγουδούσε και η Αλκηστις Πρωτοψάλτη, οι 20 καλλιτέχνες που βρέθηκαν το Σαββατοκύριακο στο νησί για τα εγκαίνια της έκθεσης «Ιn Medias Res / Στον πηγαιμό για την Ιθάκη», εκφράζουν με τη ζωγραφική και τη γλυπτική τους τέτοιου είδους ανατροπές μέσα από τις προσωπικές τους διαδρομές. Εμπειρίες, μνήμες, βιώματα, ψυχικές καταστάσεις αποθησαυρίζονται σε έργα τέχνης που διεγείρουν τη φαντασία και τη σκέψη.
Σύρος, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021
Η προσπάθεια και η πρωτοβουλία για να είναι η Σύρος (η ιστορική πρωτεύουσα των Κυκλάδων) Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021 αξίζει κάθε δυνατής υποστήριξης. Σύμβολο, σε παγκόσμια κλίμακα, μιας αρμονικής διαχρονικής συνύπαρξης δύο διαφορετικών θρησκειών (ορθόδοξων και καθολικών) ακόμα και σε ταραγμένες εποχές (από εθνικιστικές-θρησκευτικές διαμάχες σε γείτονες χώρες και όχι μόνο), δίνει ανάγλυφα το παράδειγμα της συνεννόησης, της συνεργασίας και αποδοχής του διαφορετικού.
Κατάφερε, κόντρα στη λογική της μαζικής αντιπαροχής και του «μπετόν», να διατηρήσει τη μοναδική και υπέροχη νεοκλασική αρχιτεκτονικής της, συνδυάζοντάς την με πρωτότυπο τρόπο με τη λαϊκή παράδοση και τέχνη και, πρωτίστως, με το ρεμπέτικο του «πρωτομάστορα», Μάρκου Βαμβακάρη. Ενα μουσικό είδος που μπορεί να σταθεί ισάξια δίπλα στη μεγάλη μουσική «αποκάλυψη» της τζαζ.
Κορνάρος sings the blues
Ο συνθέτης με τη μεγάλη εμπειρία από θεατρικές παραστάσεις, έγραψε την πρωτότυπη μουσική για τον «Ερωτόκριτο» του Στάθη Λιβαθινού παίρνοντας στοιχεία από τζαζ, μπλουζ και ροκ. «Οταν γράφτηκε το έπος δεν υπήρχε καν λύρα», λέει. Την παρουσιάζει στο φεστιβάλ της Χαλκιδικής με δύο νεαρούς τραγουδιστές, την Κορίνα Λεγάκη και τον Θοδωρή Βουτσικάκη
Του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Ο Δημήτρης Μαραμής θα παρουσιάσει στο Sani Festival το Σάββατο, σε πρώτη εκτέλεση, μια τζαζ όπερα! Πολύ δελεαστικό ως ιδέα. Λέγεται «Erotokritos in Blues», είναι βασισμένη σε τζαζ και μπλουζ στοιχεία και αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας του με τον σκηνοθέτη Στάθη Λιβαθινό πάνω στον «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου (2011).
«Είναι ένας αιρετικός Ερωτόκριτος», μας λέει, ενώ βρίσκεται σε φάση εντατικών προετοιμασιών για την παράσταση. «Ενα τραγούδι μέσα στο συγκεκριμένο έργο έχει τη λέξη “έρωτας” τριάντα εννιά φορές. Είναι άραγε αυτό ένα απλό τραγούδι; Μάλλον είναι μια καθαρά μουσικοθεατρική σκηνή. Ουσιαστικά γράφω ένα νέο λιμπρέτο, με υλικό τους πρωτότυπους στίχους του Κορνάρου. Ομως από τους δέκα χιλιάδες στίχους του ερωτικού έπους επιλέγω μέρη, αποσπάσματα, τα ξανασυνθέτω και δημιουργώ διαλόγους, θεματικές, ώστε να μπορώ να έχω ντουέτα και καθαρά δραματικές σκηνές». Και η μουσική; «Παίρνω στοιχεία από την τζαζ, την μπλουζ και τη ροκ μουσική, ενσωματώνοντάς τα σε μια σύγχρονη διαφορετική μουσική γλώσσα. Αν και οι ρόλοι είναι περισσότεροι από δύο, για πρακτικούς λόγους ερμηνεύονται μόνο από δύο βασικούς ερμηνευτές, τους Κορίνα Λεγάκη και Θοδωρή Βουτσικάκη».
Super Woman εναντίον Ταλιμπάν
Η πακιστανική τηλεόραση προβάλλει τα κινούμενα σχέδια «Η τιμωρός με την μπούρκα»
Ετσι, για να μη νομίζουμε ότι το Πακιστάν έχει παραδώσει τις γυναίκες του στους Ταλιμπάν και ότι το παράδειγμα της Μαλάλα Γιουσαφσάι, που επιμένει να μάθει πραγματικά γράμματα και όχι μόνο να διαβάζει το Κοράνι, θα πάει χαμένο.
Πριν από λίγες μέρες, στη διάρκεια του Ραμαζανιού, ξεκίνησε να προβάλλεται στο ιδιωτικό κανάλι GeoTV μια σειρά κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Burka Avenger» (H τιμωρός με την μπούρκα). Το μήνυμά της είναι σαφές. Τα κορίτσια πρέπει να πηγαίνουν σε κανονικό σχολείο, κι ας απειλούν ακόμα οι επίδοξοι δολοφόνοι της τη Μαλάλα. Πριν από δύο εβδομάδες με ανοιχτή επιστολή του ένας διοικητής των Πακιστανών Ταλιμπάν τη συμβούλευε «να γυρίσει σπίτι της, να ενστερνιστεί την ισλαμική και παστούν κουλτούρα, να πάει σε σχολείο γυναικών για το Κοράνι, να σκύψει και να μελετήσει το βιβλίο του Αλλάχ…».
Το πρώτο υποθαλάσσιο μουσείο της Ελλάδας
Το πρώτο υποθαλάσσιο μουσείο της Ελλάδας
θα είναι προσβάσιμο στο
κοινό από το 2015 και
θα περιλαμβάνει πολυάριθμους χώρους οργανωμένης
κατάδυσης
στα ναυάγια του Παγασητικού και των Βορείων Σποράδων.
Το πρωτότυπο αυτό μουσείο καλύπτει μία έκταση 2.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, η οποία ήδη από το 1996 χαρακτηρίστηκε με υπουργική απόφαση ως «ενάλιος αρχαιολογικός χώρος» και στο βυθό του βρίσκονται τουλάχιστον 10 ναυάγια πλοίων.
Είναι η πρώτη φορά που ανοίγουν στην Ελλάδα επισκέψιμοι ενάλιοι αρχαιολογικοί χώροι, ενώ το εγχείρημα θα εκπονηθεί σε συνδυασμό με την ύπαρξη του Ερευνητικού Κέντρου Ναυτικής Αρχαιολογίας και κατάλληλα εξοπλισμένων και εξειδικευμένων Καταδυτικών Κέντρων.
Πρόκειται για ένα εγχείρημα «εθνικής σημασίας» καθώς αναμένεται να προσελκύσει κοινό από όλο τον κόσμο συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου,την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης αλλά ταυτόχρονα θα ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και την προστασία της υποθαλάσσιας ζωής και της πολιτιστικής κληρονομιάς
Italian police seize huge haul of illicit antiquities
More than 500 works, estimated to be worth around €2m and intended for the black market, have been recovered
By Tina Lepri and Ermanno Rivetti. Web only:http://www.theartnewspaper.com
Published online: 01 August 2013
Published online: 01 August 2013
Some of the objects recovered by Italian police in southern Italy
Police in southern Italy have seized a large haul of
well-preserved artefacts that were illegally excavated between the two
southern towns of Benevento and Foggia, near Naples. A total of 584
antiquities were recovered, estimated to be worth around €2m and
intended for sale on the black market.
New Turkish artifacts added to UNESCO list
Turkey’s Laodikeia, the ancient city of Sardis, the Lydian tumuli of Bin Tepe, Lake Tuz and the Genoese trade routes are among the new sites added to UNESCO’s World Heritage Tentative List
Ευχαριστούμε Γερμανοί αρχαιολόγοι, αν και...
«Μ’ αγαπάς» ρωτάει ο σύζυγος τη σύζυγο.
«Σ’ αγαπάω, αν και...».
Κι ανοίγουν οι κρουνοί για να ξεχυθεί γκρινιάρικα ο χείμαρρος των σωρευμένων ματαιώσεων και της σύγκρουσης με την πραγματικότητα.
Κάπως έτσι είναι και το μεγάλο ευχαριστώ που, χωρίς αμφιβολία, οφείλουμε
στους ανασκαφείς του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αθήνας οι
οποίοι έβγαλαν από ένα πηγάδι στον Κεραμεικό δύο υψηλής αισθητικής
μαρμάρινες κεφαλές κοριτσιών από τον 3ο αιώνα μ.Χ. Αυτές οι Ρωμαίες με
τα υπομειδιώντα εφηβικά πρόσωπα, με τα μεγάλα μάτια που κοιτάνε πάνω από
τον θεατή και με τα φροντισμένα χτενίσματα που ακολουθούν - όπως
εξήγησε η επικεφαλής της ανασκαφής η κυρία Γιούτα Στρότσεκ - την
κομμωτική μόδα της Σαλονίνας, γυναίκας του αυτοκράτορα Γαλλινού και
μητέρας του Βαλεριανού, ήρθαν στο φως λόγω της μεθοδικής και σπουδαίας
δουλειάς που κάνει η συγκεκριμένη ξένη αποστολή στον Κεραμεικό ήδη από
το 1913 - δηλαδή επί 1 00 ολόκληρα χρόνια.
Πού «κολλάει» λοιπόν ο
σκεπτικισμός;
«Κολλάει» στην ιστορική διαδρομή και τη συχνά ισοπεδωτική,
ρομαντική και ιδεοληπτική αντίληψη που κουβαλούσαν επί αιώνες οι ξένοι
ανασκαφείς αρχαιολάτρεις και αρχαιοκάπηλοι που έδρασαν όχι μόνο στον
ελλαδικό χώρο, αλλά από τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή ως την Κίνα και
τη Λατινική Αμερική.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)