Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Δωρεές για αποκατάσταση της Νίκης της Σαμοθράκης ζητά το Λούβρο


Ελπίζει να συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ
Δωρεές για αποκατάσταση της Νίκης της Σαμοθράκης ζητά το Λούβρο
  
Εκκληση για δωρεές που θα χρηματοδοτήσουν τις εργασίες αποκατάστασης της Νίκης της Σαμοθράκης -ένα από τα αριστουργήματα που κοσμούν τις αίθουσές του- απηύθυνε το Λούβρο, ελπίζοντας να συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ έως τα τέλη του έτους.
Οπως ανακοίνωσε την Πέμπτη το μουσείο του Παρισιού, η νέα εκστρατεία υπό τον τίτλο «Ολοι μαικήνες» θα ξεκινήσει την Τρίτη.

Γιατί ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη



Εδώ ο Αλέξανδρος… Εκεί ο Αλέξανδρος… Πού είναι ο Αλέξανδρος;
Γιατί ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν βρίσκεται στην Αμφίπολη
104
εκτύπωση  

Τι  χρειάζεται  η Ιστορία αν τα  παραμύθια   είναι  περισσότερο  δελεαστικά  και  πιστευτά; Προφανώς  για να  αποκοιμίζουν τους ανθρώπους. Ματαίως αρχαιολόγοι και  ιστορικοί  προσπαθούν αυτές  τις  ημέρες να αντιπαρατάξουν ιστορικές  πηγές  και  γνώση  αιώνων για τα γεγονότα  που  ακολούθησαν  μετά τον  θάνατο  του  Μεγάλου  Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα  το 323 π.Χ.  ως την  ταφή του,  η  οποία  επ΄ ουδενί  αναφέρεται  ότι  μπορεί να  είχε  γίνει στην Αμφίπολη.   Από την Βόρεια Ελλάδα ως την Κρήτη και εν  συνεχεία  πέραν των ελληνικών συνόρων - ας είναι καλά το διαδίκτυο -  βοά ο  κόσμος,  ότι σ΄ αυτόν τον εντυπωσιακό  πράγματι,  τύμβο  της Αμφίπολης,  που  ανασκάπτεται τα  τελευταία  δύο χρόνια   βρίσκεται  θαμμένος  ο  Μέγας Αλέξανδρος.  Από  πού  κι ως  πού; Μα,  ένας  τόσο  μεγάλος  τύμβος  μόνον έναν  πολύ  μεγάλο  βασιλιά  θα  μπορούσε να  κρύβει,  είναι  η αφελής  απάντηση,  η  οποία  μάλιστα γίνεται  πιστευτή!

Πομπηία: Μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς σε κίνδυνο

 


Χωρίς έργα συντήρησης, χωρίς φύλακες αλλά και με την ανάμειξη της Μαφίας
Πομπηία: Μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς σε κίνδυνο
 

Η Πομπηία καταρρέει. Τα μνημεία της λόγω των φθορών που δεν έχουν αντιμετωπισθεί με συντηρήσεις και αναστηλώσεις πέφτουν, το νερό προκαλεί την αποκόλληση των τοιχογραφιών, οι οποίες αντιμετωπίζουν επίσης πρόβλημα από το ηλιακό φως και τη θερμότητα που τις έχουν ξεθωριάσει, η υγρασία καταστρέφει τα ψηφιδωτά δάπεδα ενώ επιπλέον οι επισκέπτες επιδίδονται σε γκράφιτι επάνω στους αρχαίους τοίχους αφού η φύλαξη είναι πλημμελής.

Η «νύχτα των κρυστάλλων» του Ελληνισμού

 Έντυπη Έκδοση Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013
Του ΝΙΚΟΥ ΟΥΖΟΥΝΟΓΛΟΥ*
Το γεγονός ότι η οργάνωση των Υπηρεσιών Ειδικού Πολέμου στις ΝΑΤΟϊκές χώρες την περίοδο 1953-54 έγινε από πρώην στελέχη των SS και των ναζιστικών υπηρεσιών αποκαλύφθηκε στις αρχές του 1990, όταν κατέρρευσε το σοβιετικό σύστημα
Αν και έχουν περάσει σχεδόν 60 χρόνια, δεν έχει αποκαλυφθεί πλήρως εισέτι ο τρόπος που οργανώθηκε η μαζικής κλίμακας επίθεση κατά του Ελληνισμού της Πόλης τη νύχτα της 6ης προς 7η Σεπτεμβρίου 1955. Μόλις τα τελευταία χρόνια αρχίζει και φαίνεται ότι η ειδική υπηρεσία πολέμου του Αρχηγείου του Γενικού Επιτελείου έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στην προετοιμασία της νύχτας τρόμου τον Σεπτέμβριο του 1955 κατά της ελληνικής κοινότητας της Πόλης.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΑΝΑ: Το μεγάλο πογκρόμ στην Κωνσταντινούπολη

Έντυπη Έκδοση 

Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟ 1955


«Τα γεγονότα της 6ης-7ης Σεπτεμβρίου υπήρξαν μια μεγαλειώδης (muhtesem) επιχείρηση ανορθόδοξου πολέμου που είχε απόλυτη επιτυχία» ΣΑΜΠΡΙ ΓΙΡΜΙΜΠΕΣΟΓΛΟΥ (Τούρκος στρατηγός σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Tempo», τεύχος 9, 15 Ιουνίου 1991, σελ. 24)
Οι πέντε μεγάλοι δρόμοι που οδηγούσαν στην πλατεία Ταξίμ γέμισαν ξαφνικά από ένα μαινόμενο όχλο, οπλισμένο με τσεκούρια, φτυάρια, ρόπαλα, σκεπάρνια, σφυριά και σιδερένιους λοστούς που φώναζε: «Kahrolsun giavoular!» (Ανάθεμα στους γκιαούρηδες!) και «Yikin, Kirin, giavourdur!» (Σπάστε, γκρεμίστε, είναι γκιαούρηδες!). Μετά, η... τάξη αποκαταστάθηκε από τα τεθωρακισμένα του στρατού (φωτ. Αρχείο «Ε»)Οι πέντε μεγάλοι δρόμοι που οδηγούσαν στην πλατεία Ταξίμ γέμισαν ξαφνικά από ένα μαινόμενο όχλο, οπλισμένο με τσεκούρια, φτυάρια, ρόπαλα, σκεπάρνια, σφυριά και σιδερένιους λοστούς που φώναζε: «Kahrolsun giavoular!» (Ανάθεμα στους γκιαούρηδες!) και «Yikin, Kirin, giavourdur!» (Σπάστε, γκρεμίστε, είναι γκιαούρηδες!). Μετά, η... τάξη αποκαταστάθηκε από τα τεθωρακισμένα του στρατού (φωτ. Αρχείο «Ε»)

Ο τάφος εκρύβη...

Έντυπη Έκδοση 

 

Τα μάθατε, «βρέθηκε ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αμφίπολη», είπαμε στον Ζαν Ιβ Αμπερέρ, τον Γάλλο αρχαιολόγο που ψάχνει εδώ και είκοσι τόσα χρόνια σε στεριά και θάλασσα για τα ίχνη της πόλης που ίδρυσε ο Μέγας Αλέξανδρος το 331 π.Χ.
Το μουσουλμανικό τέμενος Nabi Daniel στην Αλεξάνδρεια που είναι πολύ πιθανό να έχει κτιστεί πάνω στον τάφο του ΜεγαλέξανδρουΤο μουσουλμανικό τέμενος Nabi Daniel στην Αλεξάνδρεια που είναι πολύ πιθανό να έχει κτιστεί πάνω στον τάφο του ΜεγαλέξανδρουΤον βρήκαμε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου σκάβει σε μόνιμη βάση (έχει ανασύρει από τη θάλασσα αρχιτεκτονικά μέλη του Φάρου της Αλεξάνδρειας και έχει αποκαλύψει μια σειρά τάφων στην περιοχή Γκαμπαρί, όπου ήταν η περίφημη «Νεκρόπολη», την οποία αναφέρει και ο Στράβωνας, όπως επίσης πλούσιες κατοικίες με ψηφιδωτά).

Η βασιλεία των Ρωμιών

Ποιος θυμάται σήμερα τον Χρήστο Ευελπίδη (1904-1980); Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί έχω μάθει ότι η ελληνική κοινωνία έχει αρκετά σιωπηλά αποθέματα.
Την Κωνσταντινούπολη των αρχών του 20ού αιώνα πραγματεύεται το βιβλίο του Χρήστου Ευελπίδη «Πολίτικα», που πρωτοεκδόθηκε το 1945. Η έκδοση του 2003Την Κωνσταντινούπολη των αρχών του 20ού αιώνα πραγματεύεται το βιβλίο του Χρήστου Ευελπίδη «Πολίτικα», που πρωτοεκδόθηκε το 1945. Η έκδοση του 2003Πάντως, δεν είναι ένα από τα πρόσωπα της λογοτεχνίας μας, στα οποία το επίσημο κράτος θα κάνει αφιερώματα μνήμης. Δεν ήταν ακριβώς εργάτης του πνεύματος, γιατί δεν υπήρξε ποτέ ένας επαγγελματίας των φιλολογικών σαλονιών.
Καθώς ζούσε από τη δουλειά του, δεν χρειαζόταν να προβαίνει σε πρόσκαιρες συμμαχίες για να κερδίσει θεσμικές θέσεις, οι οποίες θα του έδιναν βοήθεια σε αναζήτηση ενός μισθού. Ετσι κι αλλιώς σταδιοδρόμησε ως υπάλληλος καριέρας και έφτασε σε ανώτερες θέσεις ως πραγματογνώμων επί τεχνικών θεμάτων.
Είχε την ευτυχία σε καιρούς δύσκολους, μέσα στον πόλεμο, να συνδέσει το όνομά του με τον Νίκο Σκαλκώτα. Κοντά στα σαράντα του, το 1943, εξέδωσε το παραμυθόδραμα σε πέντε εικόνες και το πρώτο του βιβλίο -«Με του μαγιού τα μάγια»-, το οποίο μελοποίησε ο εκ Χαλκίδας ορμώμενος πρωτοποριακός συνθέτης για υψίφωνο και ορχήστρα (1944-1949).

Ο Ιλισός εκδικείται

27/08/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



 
Πείτε μου ένα ελληνικό μουσείο που ολοκληρώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες απρόσκοπτα, εντός χρονοδιαγράμματος, και θα πηδήσω από την Ακρόπολη. Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Φιξ, ενώ ήταν να ολοκληρωθεί την άνοιξη, πάλι κόλλησε στο παραπέντε λόγω έλλειψης κονδυλίων για τον εξοπλισμό του, με αποτέλεσμα να είναι αβέβαιο εάν θα παραδοθεί μέχρι τέλος του χρόνου. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι ενώ θα έπρεπε να βρίσκεται στα τελειώματα -σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες-, μόλις τώρα αρχίζει, καθώς πρόσφατα μπήκε ο εργολάβος για την περιμετρική αντιστήριξη. Οσο για την Εθνική Πινακοθήκη, δεν πρόλαβε να σκάψει η μπουλντόζα στο νέο εργοτάξιο και βρήκε νερά, σε βάθος πολύ μικρότερο (7 έως 10 μέτρα πιο ψηλά) από αυτό που προέβλεπε η γεωτεχνική μελέτη.

Το ρεμπέτικο στο Φεστιβάλ Ταινιών του Λοκάρνο

/08/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

Οι ρίζες του ρεμπέτικου και η σχέση του με την οικονομική κρίση και το πώς τη βιώνουν οι Ελληνες, ήταν το θέμα του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους «INDEBITO», του πολυβραβευμένου Ιταλού σκηνοθέτη Andrea Segrè, που προβλήθηκε σε πρώτη παγκόσμια προβολή (προβολές εκτός διαγωνισμού) στις 7 Αυγούστου, ανοίγοντας τις πύλες του 66ου Φεστιβάλ Ταινιών του Λοκάρνο της Ελβετίας. Ενα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την καθημερινή πια ελληνική επικαιρότητα βαδίζοντας στα χνάρια του ρεμπέτικου, στα λόγια και τη μουσική της ελληνικής εξέγερσης.

Υπόγεια ρεύματα απειλούν την Εθνική Πινακοθήκη

Ethinki-Pinakothiki
28/08/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ


Χωρίς επικαιροποιημένη γεωτεχνική μελέτη ξεκίνησαν οι εργασίες, παρότι τα προβλήματα από τα νερά ήταν γνωστά από το '60. Πλέον απαιτείται αναθεώρηση της στατικής και αρχιτεκτονικής μελέτης. Τα ζήτημα είναι σοβαρό αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί δίχως μεγάλη καθυστέρηση και υπερβολικό κόστος.