Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Ο Κ. Γκούρλιτ θεωρεί παράνομη την κατάσχεση των έργων τέχνης που βρέθηκαν στο σπίτι του


Kατέθεσε προσφυγή για να του επιστραφούν
  από Archaeology Newsroom - Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014 
http://www.archaiologia.gr/blog/2014/02/21/%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BF-80%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BA-%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BB%CE%B9%CF%84-%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AF-%CF%80/
Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, ο 80χρονος Γερμανός στο σπίτι του οποίου είχαν βρεθεί περισσότεροι από 1.400 πίνακες ζωγραφικής, ορισμένοι εκ των οποίων πιστεύεται ότι κλάπηκαν από τους Εβραίους ιδιοκτήτες τους από τους Ναζί, κατέθεσε προσφυγή αμφισβητώντας τη νομιμότητα της κατάσχεσης της συλλογής του.
Οι δικηγόροι του Γκούρλιτ «κατέθεσαν προσφυγή στο διοικητικό δικαστήριο του Άουγκσμπουργκ κατά της απόφασης που ελήφθη στις 23 Σεπτεμβρίου 2011 για έρευνα και κατάσχεση» των έργων, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος του 80χρονου. Στόχος τους είναι να αρθεί η κατάσχεση και κατά συνέπεια να επιστραφούν τα έργα στον Γκούρλιτ. Το διοικητικό δικαστήριο επιβεβαίωσε την κατάθεση της προσφυγής. Δεν έχει διευκρινιστεί ωστόσο το πότε θα εκδικαστεί η υπόθεση.

16 αγάλματα του Λένιν καταστράφηκαν σε μια μέρα

Print Friendly and PDF
image














Τη στιγμή που νέες πληροφορίες θέλουν τον Βίκτορ Γιανουκόβιτς να προσπαθεί να διαφύγει στη Ρωσία, σχεδόν σε ολόκληρη την Ουκρανία γκρεμίζουν τα αγάλματα του Λένιν.
16 αγάλματα σε διάφορες περιοχές της χώρας (κεντρική εικόνα) έχουν καταστραφεί μέσα σε μια μέρα. Δείτε στο χάρτη ότι δεν παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας και την Κριμαία (δηλαδή στα τμήματα που είναι η εκλογική βάση του Γιανουκόβιτς).

Ο Κλούνι και το σκουριασμένο καρφί στην καρδιά μου

Έντυπη Έκδοση

«Η Δενδρολιβανιά με τ' άνθη, πήρε μου το νου κι εχάθη»... παραμονές του Αγίου Βαλεντίνου· που με τα γλειφιτζούρια του ...ήθελε να με ξεγελάσει πως τάχα γιορτάζουν μόνο οι ερωτευμένοι. Μόλις είχε βγει και ένας διστακτικός ήλιος μετά το δυνατό κρύο και πρόσεξα πως στις γλάστρες μου άνθισαν τα άγρια τριφύλλια ένα απαλό μοβ και έτσι απλά αρθρώθηκαν οι πρώτες μικρές συλλαβές: τα χαϊκού της άνοιξης!
Και μέσα στη θολούρα της πολιτικής και κοινωνικής σύγχυσης, ανακάλυψα, ψάχνοντας ανάμεσα στα κλαδιά της ψηλής μου Δενδρολιβανιάς (της διάσημης και από τα πρωτοχρονιάτικα κάλαντα), εκείνα τα στραμμένα προς τον ήλιο και πρόσεξα πως και εκεί άνθισαν μικροσκοπικά μοβ λουλουδάκια, που μου έβγαζαν τη γλωσσίτσα· ώστε στη μικρή γωνιά μου και στριμωγμένα παίζονται μικρές ερωτικές παρωδίες, γιατί και στη ροδιά μου έσκασαν τα πρώτα μικρά βλαστάρια, στο σκούρο του πεθαμένου αίματος, επομένως πένθιμα και ακατάπαυστα, όπως κάθε χρόνο προετοιμάζεται η Ανάσταση...

Οίκος Bulgari: Η πιο γνωστή ελληνική οικογένεια

Ηλεκτρονική Έκδοση

Η ιστορία της Bulgari έχει έντονο ελληνικό χρώμα, αφού ιδρυτής της ήταν ο Σωτήριος Βούλγαρης από τους Καλαρρύτες Τζουμέρκων
Ο Ρίτσαρντ Μπάρτον αγόρασε στη δεκαετία του ‘60 ένα σμαραγδένιο δαχτυλίδι για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, δηλώνοντας μπροστά στις κάμερες : «Εγώ έμαθα στην Ελίζαμπεθ την μπύρα. Αυτή μου έμαθε την Bulgari». Σαράντα χρόνια μετά, ο οίκος Κρίστις δημοπράτησε το δαχτυλίδι στη Νέα Υόρκη έναντι 80.000 δολαρίων. Το ποσό αυτό διατέθηκε στον αγώνα της ηθοποιού κατά του AIDS. Επρόκειτο για ένα πολύ μεγάλο ποσό, αλλά και μια δωρεάν διαφήμιση για την Bulgari.
«Η μοναδική λέξη που ξέρει στα ιταλικά είναι Bulgari» είχε πει για τη Λιζ Τέιλορ ο τέταρτος σύζυγός της Εντι Φίσερ. Στον απέραντο κατάλογο των πελατών του οίκου Bulgari, που με τα χρόνια άλλαξε το λογότυπό του σε BVLGARI, συναντά κανείς διάσημους σταρ, βασιλιάδες, ζάμπλουτους, σεΐχηδες, πολιτικούς και γενικώς όλη την αφρόκρεμα του 20ού αιώνα, από την πριγκίπισσα Σοράγια του Ιράν, την Εβίτα Περόν, την Ινγκριντ Μπέργκμαν, τη Σοφία Λόρεν και την Αννα Μανιάνι μέχρι την Αντζελίνα Ζολί, τη Νικόλ Κίντμαν, την Κίρα Νάιτλι, τη Σαρλίζ Θερόν, τη Βαλέρια Γκολίνο και αναρίθμητες άλλες σύγχρονες σταρ που δηλώνουν φανατικές του στιλ που χαρακτηρίζει τα κοσμήματα BVLGARI.

Μια παραλιακή πόλη της κλασικής εποχής κοντά στη Λαμία

Έντυπη Έκδοση

Είχε σημαντικές πόλεις η Θεσσαλία στην κλασική εποχή ανάλογες με αυτές που έχουν βρεθεί στην Αττική και την Πελοπόννησο; Προτού δοθεί αρνητική απάντηση, πρέπει να δούμε όλα τα μέχρι στιγμής ανασκαφικά δεδομένα και κυρίως τα κατάλοιπα μιας κλασικής πόλης που έχει βρεθεί πριν από 19 χρόνια (το 1995) στα έργα διαπλάτυνσης της οδικής αρτηρίας ΠΑΘΕ στο ύψωμα του Αγίου Κωνσταντίνου, στην παραλία Πελασγίας, 50 χλμ. από τη Λαμία και 3,5 χλμ. από τον αρχαιολογικό χώρο της Λάρισας Κρεμαστής, μιας από τις σημαντικότερες πόλεις της Αχαΐας Φθιώτιδας (στην περιφέρεια της Θεσσαλίας).

Cyclops Πρέζιντεντ



Εμφάνιση P2145670.JPGΜετά την επιτυχία του Cyclops Survival στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου επανέρχεται στο Στούντιο Λήδρα και ανεβάζει το Cyclops Πρέζιντεντ.
Τρεις γυναίκες του χωριού που αναγκάζονται να εκσυγχρονιστούν. Ένας Αλβανός που δεν είναι Αλβανός.  Μία δασκάλα που λατρεύει την νέα εποχή. Ένας έξυπνος σύζυγος. Μία νεράιδα από τα παραμύθια. Η γραμματέας, η τηλεόραση και η σκιά στο πανί, συνυπάρχουν στην αυλή ενός χωριού γνώριμου σε όλους. Χιούμορ, μυστήριο και συγκίνηση, εναλλάσσονται σε μία παράσταση που θα μας θυμίσει πολλά και θα μας κάνει να φανταστούμε ακόμα περισσότερα.

Ο Ελληνας του Τολέδο

20/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι Ισπανοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους τιμώντας το Ετος Ελ Γκρέκο
 
Για αιώνες, ο «Ισπανός» κατά τους Ισπανούς, γεννημένος στον Χάνδακα της Κρήτης, σπουδαίος ζωγράφος και πρωτοπόρος εκπρόσωπος του μοντερνισμού, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614), ήταν σαν μην είχε υπάρξει. Για αιώνες κανείς δεν μελετούσε τη μοναδική και αντισυμβατική δουλειά του. Ολα αυτά μέχρι τον 19ο αιώνα, που τον ανακάλυψαν οι μοντερνιστές ζωγράφοι (Μανέ, Σεζάν, Πικάσο) και ακολούθησαν την τεχνική του. Φέτος, 400 χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Ελ Γκρέκο τιμάται σε Ισπανία και Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Για τον «σημαντικότερο κάτοικό του», όπως τον χαρακτηρίζουν στο Τολέδο, όπου έζησε τα τελευταία 37 χρόνια της ζωής του, ήδη έχουν ξεκινήσει στην πόλη μια σειρά από αφιερώματα, εκθέσεις και ομιλίες. Το αποκορύφωμα όλων είναι η μεγαλύτερη έκθεση που έχει γίνει ποτέ με έργα του. Θα πραγματοποιηθεί στο Τολέδο από 14 Μαρτίου έως 14 Ιουνίου, με τίτλο «Ο Ελληνας του Τολέδο»: πάνω από 100 πίνακες θα παρουσιαστούν στο Μουσείο «Σάντα Κρουζ» και σε διάσημα κτίρια της πόλης, όπως το Σκευοφυλάκιο του Καθεδρικού Ναού της πόλης, το Παρεκκλήσι του Σαν Χοσέ, το Μοναστήρι του Σάντο Ντομίνγκο ελ Αντίγκουο κ.α.

300 χιλιάδες ευρώ χορηγία στο ΕΜΣΤ, αλλά το κράτος τι κάνει;

20/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=176175
Το ΦΙΞ παραδίδεται την άλλη εβδομάδα, αλλά η Αννα Καφέτση δεν έχει πόρους για λειτουργικά έξοδα. «Θέλω ακόμα 1,4 εκατ.» είπε

ΑΝΝΑ ΚΑΦΕΤΣΗΜπορεί το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης να γίνει Tate Modern ή Μπομπούρ; Ασφαλώς η Αθήνα έχει ανάγκη από ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης διεθνών προδιαγραφών και η νέα στέγη του ΕΜΣΤ, στο ανακαινισμένο εκ βάθρων Φιξ, που παραδίδεται την άλλη εβδομάδα, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο. Το στοίχημα είναι εδώ και πρέπει να κερδηθεί. Ο Δ. Δασκαλόπουλος, πάντως, φαίνεται αποφασισμένος να υποστηρίξει το νέο ΕΜΣΤ στα πρώτα βήματά του, με μεγάλη χορηγία συνολικού ύψους 300.000 ευρώ.

Ηδη, από το 2012, το ΝΕΟΝ προσφέρει ετησίως 50.000 ευρώ για αγορά έργων από τη διεθνή έκθεση Frieze Art Fair, προκειμένου να εμπλουτιστεί η συλλογή του μουσείου. Τώρα χρηματοδοτεί και άλλες δραστηριότητες, εκθεσιακές, επιμορφωτικές, εκπαιδευτικές:

«Δεν είναι κλεμμένα όλα τα αρχαία που βρίσκονται εκτός Ελλάδας»


21/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=176522
Ο φιλέλλην Γουλφ Ντίτερ Χάλιμαγιερ Ο διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου του Βερολίνου με τα άψογα ελληνικά του, τις ίδιες μέρες που ο Κλούνεϊ από το φεστιβάλ της πόλης του τασσόταν υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα, υπερασπίζεται τα δικά του εκθέματα. Συγχρόνως, όμως, πιστεύει ότι τα μουσεία δεν πρέπει πια να αγοράζουν αρχαιότητες από παράνομες ανασκαφές.
 
Της Νόρας Ράλλη

Είναι διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου του Βερολίνου (Altes Museum), ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου και πρόεδρος του «Συλλόγου Φίλων του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Βερολίνου». Ο Γουλφ Ντίτερ Χάλιμαγιερ μιλάει πολύ καλά τα ελληνικά και μας συστήθηκε ως «αρχαιολόγος και φιλέλλην». Με αφορμή τη νέα διάσταση που, έστω και τυχαία, πήρε το θέμα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στο Φεστιβάλ Βερολίνου, συνομιλήσαμε μαζί του για τη σύγχρονη αρχαιολογία, αλλά και για το κατά πόσο έχει επιδράσει στη Γερμανία –και όχι μόνο– η αρχαιότητα. Μας υποδέχθηκε στο μουσείο μαζί με τον Περικλή. Η προτομή του είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις μπαίνοντας.

ΓΟΥΛΦ  ΝΤΙΤΕΡ  ΧΑΛΙΜΑΓΕΡ• Ο Τζορτζ Κλούνεϊ μίλησε υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Ποια η δική σας άποψη;

«Είναι ένα πολύ σπουδαίο ζήτημα, καθώς πέραν της κλοπής, πολλά από αυτά βρίσκονται όπου βρίσκονται γιατί πουλήθηκαν. Μια φορά είχα κάνει στο μουσείο μας μια ξενάγηση για πολιτικούς από την Αθήνα και, καθώς δεν γνώριζαν ότι μιλώ ελληνικά, άκουσα δύο από αυτούς να λένε: «όλα αυτά είναι κλεμμένα». Μιλούσαν για τα αγγεία μας. Χρειάστηκε να τους διορθώσω και να πω ότι αυτά έχουν πουληθεί από Ελληνες στην αρχαιότητα (π.χ. στη Ρώμη) και στη συνέχεια βρέθηκαν με ανασκαφές που έκαναν Γερμανοί αρχαιολόγοι στη σημερινή Ιταλία με την άδεια του Βατικανού. Συνεπώς δεν είναι σωστό να λέμε ότι όσες ελληνικές αρχαιότητες βρίσκονται εκτός Ελλάδας είναι κλεμμένες. Είναι αποτέλεσμα του μεγάλου ενδιαφέροντος και της αγάπης για τα αρχαία που ευδοκίμησε σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία κ.α. Βέβαια, για να αποφευχθούν παράνομα περιστατικά, στην Ελλάδα ήδη από το 1835 υπάρχουν νόμοι που ορίζουν και διαφυλάσσουν τα ευρήματα των ανασκαφών.

Μοντέρνος, ανυπότακτος και οραματικός Παρθένης

21/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ http://www.efsyn.gr/?p=176513
Περισσότεροι από 60 πίνακές του θα εκτεθούν στο Ιδρυμα Θεοχαράκη Τάραξε τα νερά της νεοελληνικής ζωγραφικής στις αρχές του 20ού αιώνα. Η έκθεση «Τέχνη και Πνεύμα» φιλοδοξεί να φωτίσει την προσωπικότητά του και να αναδείξει τη σχέση του με τα κινήματα της αρ-νουβό, του κυβισμού, του μοντερνισμού και του συμβολισμού. Χωρίς να αγνοείται το ελληνικό στοιχείο του έργου του. Τάραξε τα νερά της νεοελληνικής ζωγραφικής στις αρχές του 20ού αιώνα. Η έκθεση «Τέχνη και Πνεύμα» φιλοδοξεί να φωτίσει την προσωπικότητά του και να αναδείξει τη σχέση του με τα κινήματα της αρ-νουβό, του κυβισμού, του μοντερνισμού και του συμβολισμού. Χωρίς να αγνοείται το ελληνικό στοιχείο του έργου του

Της Παρής Σπίνου

ΟΚωνσταντίνος Παρθένης πίστευε ότι ο καλλιτέχνης πρέπει «να έχη ξεχωριστήν ατομικότητα και να κατορθώνη να την εκφράζη, χωρίς καμμίαν φροντίδα διά τους κανόνας και την παράδοσιν». Ετσι και ο ίδιος δημιούργησε ένα έργο οραματικό και αλληγορικό, έντονα προσωπικό, μοντέρνο και ελληνικό ταυτόχρονα. Το αναδεικνύει η έκθεση «Κωνσταντίνος Παρθένης: Τέχνη και Πνεύμα», που εγκαινιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη στο Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη. Με περισσότερα από 60 έργα, πορτρέτα, θρησκευτικά, ηθογραφικά, αλληγορικά θέματα, νεκρές φύσεις και τοπία, αποτυπώνονται οι πολλαπλές αναζητήσεις του κορυφαίου ζωγράφου, ο οποίος τάραξε τα νερά της νεοελληνικής τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα. Ταυτόχρονα, όμως, φωτίζεται η προσωπικότητα ενός ανήσυχου, κοσμοπολίτη, καλλιεργημένου, αυστηρού, αλλά και εσωστρεφή καλλιτέχνη.