Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

Ο ιδιόμορφος, αλλά αυστηρός Πάουλ Κλέε


17/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
To επόμενο μπλοκμπάστερ της Tate ModernTo επόμενο μπλοκμπάστερ της Tate Modern
     
Λέγεται ότι ο Πάουλ Κλέε ζωγράφιζε με μεγάλη ευκολία, σαν οι γραμμές του να έκαναν περίπατο στον καμβά. Μέχρι και τη γάτα του άφηνε να ζωγραφίζει, σύμφωνα με ένα ιστορικό ανέκδοτο. Ενας από τους συλλέκτες του τον επισκέφτηκε μια μέρα στο εργαστήριό του και είδε τη γάτα του να περπατάει πάνω σε έναν πίνακα αφήνοντας τα αποτυπώματά της στα φρέσκα χρώματα. Εντρομος το επισήμανε στον Κλέε, ο οποίος τον καθησύχασε: «Τα επόμενα χρόνια», του είπε, «ο κόσμος θα αναρωτιέται πώς πέτυχα ένα τέτοιο θαυμαστό αποτέλεσμα»!

Το μακρύ χέρι της μαφίας στα μνημεία


 0


ΤΡΙΤΗ, 23 Ιουλίου 2013
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 322 στις 18 Ιουλίου 2013
Δάφνη Πασχάλη

Στη γειτονική Ιταλία απλώθηκε στις αναστηλώσεις και τις συντηρήσεις αρχαιολογικών χώρων, όπως το Κολοσσαίο και η Πομπηία. Και δεν μιλάμε για όποια κι όποια μαφία, αλλά για την περίφημη Καμόρα. Η UNESCO κρούει τον κώδωνα του κινδύνου
Το Κολοσσαίο πέφτει, η Πομπηία καταρρέει, η UNESCO φωνάζει, η σφιχτοχέρα Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει χρήματα, μεγιστάνες αποφασίζουν να συνδράμουν τη χώρα τους για τα μνημεία που αποτελούν ισχυρό brand name ως προς τον τουρισμό, και μετά… τίποτα. Δεν φταίει η κρίση, δεν φταίει η ακυβερνησία, δεν φταίει η καταδίκη Μπερλουσκόνι, ούτε κάτι άλλο. Η αιτία είναι απλή: η μαφία προσπαθεί να βάλει το μακρύ χέρι της και στις αναστηλώσεις / συντηρήσεις και η Ιταλία προσπαθεί να της το κόψει.

Θερινά θέατρα: Eίδος προς εξαφάνιση



Οικονομία
Στήλες
Κόσμος
Media
Περιβάλλον
Αθλητικά
"Π" ART
"Π" ΠΡΑΣΙΝΟ


     


 8

ΔΕΥΤΕΡΑ, 22 Ιουλίου 2013
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 322 στις 18 Ιουλίου 2013
Σόνια Μαγγίνα

Πριν από αρκετές δεκαετίες, όταν μιλούσαμε για θέατρο στην Αθήνα, αναφερόμασταν στα θερινά θέατρα. Σήμερα, έχουν μείνει μόλις δύο. Τι άλλαξε; Πολλά. Η επέλαση του Φεστιβάλ Αθηνών, οι κλιματολογικές συνθήκες, οι προτιμήσεις των ηθοποιών, τα διακοποδάνεια που μας έδιωχναν από την πόλη.

Όσοι περνούν από τη γωνία Πατησίων και Μάρνη, απέναντι από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, βλέπουν πια μια εγκαταλελειμμένη μάντρα με πυρπολημένα τα μαγαζιά που αποτελούσαν το ισόγειό της, όπου κάποιος έχει κατεβάσει – προφανώς γιατί ήταν επικίνδυνες – τις σιδεριές που ήταν κάποτε η ταμπέλα αυτού του θεάτρου. Αυτό που στέκει εκεί και δεν το προσέχει πια κανείς, ούτε από τον Δήμο της Αθήνας ούτε από το υπουργείο Πολιτισμού, είναι το θέατρο «Αθήναιον», το πιο παλιό θέατρο που υπάρχει στην πόλη, εγκαινιασμένο το 1895 με την επανάληψη τότε της πρώτης επιθεώρησης που ανέβηκε στην Αθήνα – έναν χρόνο πριν, το 1894 – «Λίγο απ’ όλα» του Μίκιου Λάμπρου. Κανείς από όσους κόπτονται για την αρχιτεκτονική, δεν σκέφτηκε να δει αυτό το κτήριο, το οποίο χρονολογείται από τον προπερασμένο αιώνα...

Ζακ Λακαριέρ, φιλέλληνας στα δύσκολα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 19 Ιουλίου 2013
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 1769
Γιώργος Ι. Αλλαμανής

«Να αγαπήσεις μια χώρα, σημαίνει να την αγαπήσεις όταν υποφέρει! » είχε πει με έμφαση ο συγχωρεμένος Γάλλος ελληνιστής Ζακ Λακαριέρ (1926 - 2005) στο «Μονόγραμμα»του Γιώργου και της Ηρώς Σγουράκη, μια εκπομπή-κόσμημα απ’ αυτές που παρήγε η «αμαρτωλή», κατά τους Σιμο-μουρούτηδες, ΕΡΤ.
Το θυμήθηκα με αφορμή την έκθεση ζωγραφικής που εγκαινιάστηκε χθες στην αίθουσα τέχνης του «Ιανού» (Σταδίου 24 στην Αθήνα) και θα διαρκέσει έως τις 28 Σεπτεμβρίου, σε επιμέλεια της ‘Ιριδας Κρητικού και οργάνωση της «Μικρής Άρκτου». Είκοσι επτά ‘Ελληνες καλλιτέχνες εμπνέονται από το πολυδιαβασμένο «Ελληνικό Καλοκαίρι» του Λακαριέρ, το βιβλίο που έδειξε σε τέσσερις γενιές Γάλλων ότι πέρα απ’ τις κολώνες και τον ήλιο υπάρχει η ολοζώντανη σύγχρονη Ελλάδα, με τους ανθρώπους και τον πολιτισμό τους, καθημερινό και λόγιο.

O κλέψας του κλέψαντος

ΠΟΝΤΙΚΙ ART | ΡΑΝΤΑΡ
ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 Ιουλίου 2013
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ ART,
τεύχος 321 στις 11 Ιουλίου 2013

Δάφνη Πασχάλη

Ρώσοι και Γερμανοί μαλώνουν για τις κλεμμένες αρχαιότητες. Το διπλωματικό χάος στην πρόσφατη επίσκεψη της Μέρκελ στο Ερμιτάζ μαρτυρά ότι τα σπουδαία λάφυρα του πολέμου, τα οποία η μια χώρα άρπαξε από την άλλη, αποτελούν μεγάλο αγκάθι στις μεταξύ τους σχέσεις
Λαλίστατοι είναι συνήθως ο Βλαντίμιρ Πούτιν και η Άνγκελα Μέρκελ. Εκτός αν έχουν λόγους να σωπαίνουν. Τότε, μεταμορφώνονται σε Σφίγγες, προκειμένου να αποκρύψουν «ενοχλητικές» περιπτώσεις. Όπως ακριβώς έγινε πολύ πρόσφατα, κατά την επίσκεψη της Ά. Μέρκελ στη Ρωσία.
Μια έκθεση στο Ερμιτάζ παραλίγο να προκαλέσει διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα στο Βερολίνο και τη Μόσχα. Επισκίασε, πάντως, τη συνάντηση των δύο ηγετών.

Αρχαιολογικός χώρος της Αττικής αναζητά επισκέπτες

Εκδήλωση για τη γνωριμία των πολιτών με το Αμφιάρειο

Φθορές αρχιτεκτονικών μελών λόγω της έκθεσης στις περιβαλλοντικές συνθήκες, περιορισμένες δυνατότητες πρόσβασης στην περιοχή, ένα σφραγισμένο αρχαιολογικό μουσείο, αλλά και οι συχνές μάχες με τις πυρκαγιές χαρακτηρίζουν έναν σπάνιας ομορφιάς, αλλά ξεχασμένο από τους επισκέπτες και την Πολιτεία αρχαιολογικό χώρο της Αττικής, το Αμφιάρειο.

Σημαντικός τόπος λατρείας, μαντείας και θεραπείας των αρχαίων Ελλήνων, το Αμφιάρειο αναζητά σήμερα επισκέπτες που θα του δώσουν ξανά «ζωή». Στα βόρεια του νομού Αττικής και σε απόσταση μόλις τεσσάρων χιλιομέτρων δυτικά του Καλάμου, ο αρχαιολογικός χώρος του Αμφιάρειου είναι προσβάσιμος μόνο με ιδιωτικά μέσα μεταφοράς. Το ΚΤΕΛ έχει σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια τη σύνδεση της ευρύτερης περιοχής με τον αρχαιολογικό χώρο, με αποτέλεσμα η επίσκεψη στο χώρο να είναι ιδιαίτερα δύσκολη.

Το Παγκόσμιο Συνέδριο Φιλοσοφίας, για πρώτη φορά στον φυσικό του χώρο

Στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
 

 Με το 2013 να σηματοδοτεί τη συμπλήρωση 2.400 ετών από την ίδρυση και λειτουργία της Ακαδημίας του Πλάτωνος, το φετινό 23ο Συνέδριο Φιλοσοφίας πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

 
Ανοίγοντας νέους δρόμους και αναζητώντας απαντήσεις σε ερωτήματα που, πολλές φορές, ξεπερνούν τις ανθρώπινες γνωστικές δυνατότητες, βοηθώντας έτσι στη διερεύνηση των ορίων της ανθρώπινης σκέψης, μάλλον η  φιλοσοφία είναι ακριβώς αυτό: σκέψη πάνω στην ίδια τη σκέψη και τις δυνατότητες της.

Με τη σοφία να είναι αυτό, που ίσως θα βοηθούσε περισσότερο από οτιδήποτε τον κόσμο μας να γίνει καλύτερος και την Αρχαία Ελλάδα να έχει γεννήσει τους μεγαλύτερους φιλοσόφους, το 23ο  Παγκόσμιο Συνέδριο Φιλοσοφίας πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας, από την Κυριακή 4 έως το Σάββατο 10 Αυγούστου.

Κρήτες όλου του κόσμου στα Χανιά

ΑΠΟ 25 ΕΩΣ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΑΠΟ 25 ΕΩΣ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ

Στα Χανιά διοργανώνεται φέτος, από τις 25 έως τις 28 Ιουλίου, το συνέδριο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τοπικούς Φορείς.
Το συνέδριο αυτό απευθύνεται στο ευρύ κοινό των Κρητών, είναι δε αφιερωμένο και στην επέτειο των 100 χρόνων από την Ενωση της Κρήτης με την Ελλάδα, και φέρει τον τίτλο 'Οι Κρήτες στον Κόσμο...1913-2013'.

Ποίηση και αρχαίοι θησαυροί

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΕΤΟΣ ΚΑΒΑΦΗ

Ιστορικά και μυθολογικά ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη θα «συνομιλήσουν» με αρχαιότητες που βρίσκονται στο κέντρο της ποίησής του στην περιοδική έκθεση με τίτλο «Ιδανικές μορφές κι αγαπημένες - Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη», η οποία ξεκινά τον Νοέμβριο του 2013 στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Η έκθεση «Ιδανικές μορφές κι αγαπημένες - Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη», που ξεκινά τον Νοέμβριο στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, θα περιλαμβάνει και φαγιούμ
Η έκθεση «Ιδανικές μορφές κι αγαπημένες - Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη», που ξεκινά τον Νοέμβριο στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, θα περιλαμβάνει και φαγιούμ

Η έκθεση πραγματοποιείται με αφορμή το Ετος Καβάφη, σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ωνάση, ενώ ο τίτλος της παραπέμπει στον γνωστό στίχο του «Ιδανικές Φωνές κι Αγαπημένες».

Ανοίγει το θέατρο της Μεσσήνης και μας περιμένει

Αναστηλώθηκε τα τρία τελευταία χρόνια με χορηγία 1,2 εκατ. ευρώ

Θυρανοίξια αρχαίου θεάτρου στην εποχή μας; Ενα τέτοιο γεγονός μόνο με κλασική μουσική μπορεί να γιορταστεί. Ετσι σκέφθηκε ο Πέτρος Θέμελης, ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η αποκάλυψη του αρχαίου θεάτρου της Μεσσήνης το οποίο μέχρι πρότινος ήταν θαμμένο κάτω από πέτρες και χώματα.
 
«Μόνο κάτι πεζούλες φαίνονταν και γύρω απλωνόταν ένας ελαιώνας», όπως λέει ο ομ. καθηγητής Αρχαιολογίας για την εικόνα που έβλεπε μόλις προ ολίγων ετών. Γι' αυτό επέλεξε να το παραδώσει στο κοινό με μία συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών που θα δοθεί 3 Αυγούστου και οργανωτικό φορέα το Ελληνικό Φεστιβάλ. Τα εισιτήρια, βέβαια, έχουν από καιρό εξαντληθεί, καθώς είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να πουν στα παιδιά τους «ήμουν κι εγώ εκεί» όταν ξαναλειτούργησε το θέατρο της Μεσσήνης έπειτα από 1.700 χρόνια σιωπής.