Σάββατο 4 Μαΐου 2013
Exhibition reflects dark period of Anatolian history
Turkey’s National Library to digitize cultural heritage
Turkey will be sharing a total of 400,000 pages of its newspaper archive, including in both the Ottoman and Latin scripts, on the digital platform with a European Union program titled the ‘Europeana Newspapers Project.’ The project is supported by European countries such as Germany, Italy
Les musées ont-ils trop d'œuvres ?
Les
réserves accumulées au fil des siècles constituent un important
patrimoine. Si s'en séparer semble risqué, leur circulation pourrait
être beaucoup améliorée.
Y a-t-il trop d'œuvres d'art dans les réserves
des musées publics? Et si oui, faut-il en revendre une partie pour faire
face à la crise? Dans une étude à paraître demain, l'Ifrap
(Institut français pour la recherche sur les administrations et les
politiques publiques) milite pour mettre fin au principe de
l'inaliénabilité des collections d'art publiques. Passant au crible
celles d'art contemporain amassées par l'État dans les fonds régionaux d'art contemporains
(Frac) - 146.000 œuvres selon l'étude -, l'Ifrap estime que le public
est le grand oublié de cette «politique d'accumulation»: des dizaines de
milliers d'œuvres ne seraient jamais exposées, dormant de fait dans des
sous-sols. «Il faut cesser toute subvention aux fonds régionaux d'art
contemporain, supprimer le 1 % artistique et, surtout, revendre les
œuvres qui ne peuvent pas être exposées», suggèrent les auteurs.
Proposition iconoclaste…
La revente des fonds d'art publics, qu'ils soient contemporains ou non, n'est pas si simple. Selon la loi, il n'est pas possible de mettre sur le marché une collection publique. Même ce qui a été donné ou légué à un musée est réputé inaliénable. Depuis 2002, il est possible de déclasser une œuvre, mais cette procédure n'a quasiment jamais été utilisée. Heureusement pour les retours de goûts qui ont rendu gloire si tardivement à Gauguin, Van Gogh et Vermeer.
La revente des fonds d'art publics, qu'ils soient contemporains ou non, n'est pas si simple. Selon la loi, il n'est pas possible de mettre sur le marché une collection publique. Même ce qui a été donné ou légué à un musée est réputé inaliénable. Depuis 2002, il est possible de déclasser une œuvre, mais cette procédure n'a quasiment jamais été utilisée. Heureusement pour les retours de goûts qui ont rendu gloire si tardivement à Gauguin, Van Gogh et Vermeer.
Παρασκευή 3 Μαΐου 2013
Μαραθώνιος ανάγνωσης Πλάτωνα στις Βρυξέλλες
Ένα διαφορετικό μαραθώνιο προγραμματίζουν για τις 9 Μαΐου Έλληνες που
ζουν στις Βρυξέλλες. Στο πλαίσιο κεντρικής εκδήλωσης της πρωτοβουλίας
Ευρωπαίων πολιτών «12 ώρες για την Ελλάδα», 200 άνθρωποι, όλων των
ηλικιών και εθνικοτήτων θα διαβάσουν την «Πολιτεία» του Πλάτωνα, ο
καθένας στη γλώσσα του.
«12 ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»Στόχος της εκδήλωσης είναι η βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας στην Ευρώπη. Ο μαραθώνιος ανάγνωσης της «Πολιτείας» θα διαρκέσει 10 ώρες ενώ η εκδήλωση θα περιλαμβάνει ολοήμερη γευσιγνωσία ελληνικών φαγητών και κρασιών, συζητήσεις με θέμα τη Δημοκρατία, φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου, μύηση στους ελληνικούς χορούς και παρουσιάσεις από τον επικοινωνιολόγο Πίτερ Οικονομίδη και τον Γιώργο Χωραφά.
Θα ακολουθήσει συναυλία, στην οποία θα συμμετέχουν η μέτζο σοπράνο Αλεξάνδρα Γκράβα, και οι καλλιτέχνες Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Μίλτος Πασχαλίδης, Δήμητρα Παπίου και Δημήτρης Σταρόβας.
Οι εκδηλώσεις θα μεταδοθούν ζωντανά σε όλο τον κόσμο μέσω live streaming. Η οργάνωση και διαχείριση της πρωτοβουλίας γίνεται από ομάδα Βέλγων εθελοντών και άλλων Ευρωπαίων πολιτών, που κατοικούν στις Βρυξέλλες και τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν στο ελληνικό τμήμα της ΜΚΟ «Γιατροί Χωρίς Σύνορα», στη ΜΚΟ Make-a-Wish Greece (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδα), καθώς και στην Ελληνική Εταιρεία Προστασίας & Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ).
http://www.ethnos.gr
Το ΕΣΠΑ να βάλει το χέρι του
Μοιάζουν εγκαταλειμμένα, έτοιμα να
διαλυθούν, τα περίφημα ψηφιδωτά της παλαιοχριστιανικής βασιλικής
(4ου-5ου αιώνα), που βρίσκονται στη θέση Πόρος, ανατολικά της σημερινής
Ελούντας, στην περιοχή του Μιραμπέλλου Κρήτης. Η αρμόδια 13η Εφορεία
Βυζαντινών Αρχαιοτήτων θα μπορούσε να τα προστατεύσει, αλλά δεν έχει
ούτε έναν συντηρητή να εκπονήσει τη σχετική μελέτη.
Οσοι θα βρεθούν λόγω Πάσχα στην περιοχή θα πουν για άλλη μια φορά «πού είναι το κράτος» να φροντίσει τα έρμα αρχαία που περιμένουν πάνω από πενήντα χρόνια (η ανασκαφή Ορλάνδου έγινε το 1955) για να αναδειχθούν, να γίνουν επισκέψιμα για το κοινό και όχι απλώς ορατά από ένα συρματόπλεγμα, όπως είναι σήμερα. Στην περίπτωση αυτή, θα μπορούσε να πει κανείς και πού είναι τόσα χρόνια οι ντόπιοι επιχειρηματίες, που πλουτίζουν από τις ομορφιές και τα μνημεία του νησιού. Γιατί δεν έβαλαν το χέρι στην τσέπη για να αναδειχθεί ένα τόσο σημαντικό μνημείο, να σκεπαστούν τα ψηφιδωτά με ένα στέγαστρο, ώστε να πάψει ο ήλιος να τα καίει και η βροχή να τα ξεπλένει, διαλύοντας το υπόστρωμά τους; Γιατί το κράτος, ιδίως τώρα, αδυνατεί.
Αμστερνταμ: Ανοιξε και πάλι τις πύλες του το ανακαινισμένο μουσείο Βαν Γκογκ
Φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του σπουδαίου ζωγράφου
Το προσφάτως ανακαινισμένο μουσείο Βαν Γκογκ άνοιξε και πάλι τις πύλες του για το κοινό μετά από επτά μήνες εργασιών.
To πορτρέτο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου επέστρεψε στη θέση του και εκατοντάδες επισκέπτες περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους για να δουν από κοντά τα εκθέματα.
Η ελληνική κρίση στην καρδιά του Λονδίνου
Ο Ανδρέας Φλουράκης είναι ο έλληνας θεατρικός συγγραφέας που επέλεξε το Royal Court Theatre για να λάβει μέρος στο πρότζεκτ «PIIGS» (Portugal, Italy, Ireland, Greece and Spain), μια διοργάνωση που δημιουργήθηκε ώστε να αποτυπωθεί μέσα από θεατρικά κείμενα η οικονομική ευρωπαϊκή κρίση.
Το πορτρέτο της κρίσης και των ανθρώπων που έχουν πληγεί από κινηματογραφιστές
Σκιαγραφούν
το πορτρέτο της κρίσης αναζητώντας ιστορίες ανθρώπων που έχουν πληγεί
απ' αυτήν. Μία ομάδα νέων καταγράφει τις αφηγήσεις της τυφλής
εργαζόμενης Αγγελικής, του άνεργου φοιτητή Χρήστου, του 15χρονου
μετανάστη Κιαλό, των αγροτών που παλεύουν για την αυτοδιάθεση των
προϊόντων τους, αλλά και χιλιάδων άλλων ανθρώπων που προσπαθούν να
επιβιώσουν υπό αντίξοες συνθήκες.
Πρόκειται για το πρότζεκτ «Portraits of Greece in Crisis», το οποίο εμπνεύστηκαν ο σκηνοθέτης και δημοσιογράφος, Γιάννης Βάκρινος, και η φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής, Μαριάννα Καραλιόλιου, οι οποίοι σήμερα πλαισιώνονται και από άλλους εθελοντές. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ντοκιμαντέρ για την ελληνική κρίση, ωστόσο μια μεγάλου μήκους ταινία θα μας περιόριζε. Η ζωή και η κρίση τρέχουν γρήγορα.
Πρόκειται για το πρότζεκτ «Portraits of Greece in Crisis», το οποίο εμπνεύστηκαν ο σκηνοθέτης και δημοσιογράφος, Γιάννης Βάκρινος, και η φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής, Μαριάννα Καραλιόλιου, οι οποίοι σήμερα πλαισιώνονται και από άλλους εθελοντές. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ντοκιμαντέρ για την ελληνική κρίση, ωστόσο μια μεγάλου μήκους ταινία θα μας περιόριζε. Η ζωή και η κρίση τρέχουν γρήγορα.
Το Κοσσυφοπέδιο και η Σερβία συζητούν την επιστροφή έργων τέχνης της Πρίστινα
Στα έργα τέχνης που έχουν μετακινηθεί από την Πρίστινα περιλαμβάνονται 1.200 αρχαιολογικά και εθνογραφικά αντικείμενα. [AFP]
Το Κοσσυφοπέδιο θα συνεχίσει να προσπαθεί να επιτύχει την επιστροφή έργων τέχνης στο Μουσείο της Πρίστινα, στο πλαίσιο του διαλόγου μεταξύ Κοσσυφοπεδίου-Σερβίας, είπε ένας αναλυτής. |
Béthune: le musée d'ethnologie régionale« adhère » au PCI !
Les géants de France et de Belgique, les polyphonies corses, la tradition du tracé dans la charpente, la tapisserie d’Aubusson, le maloya de La Réunion, le compagnonnage, le repas gastronomique, le savoir-faire de la dentelle au point d’Alençon, la fauconnerie, le fest noz, l’équitation de tradition : telle est la composition actuelle de « l’équipe de France » du PCI. Notre pays compte en effet onze inscriptions sur la liste du « patrimoine culturel immatériel » reconnu par l’Unesco. Une « notion récente » – la France a ratifié en 2006 la convention de l’Unesco pour la sauvegarde du PCI datant de 2003 – que Sébastien Meaux, directeur du musée d’ethnologie de Béthune s’est efforcé de décrypter ce lundi soir – 29 avril 2013 – lors d’une conférence organisée par les Amis du musée.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)