Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Παγκόσμια Βλάχικη Αμφικτιονία - Φόρος τιμής στο Ρήγα Βελεστινλή

Σεμνή εκδήλωση απότισης φόρου τιμής στον Εθνεγέρτη κι Εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου 2013 από την Παγκόσμια Βλαχική Αμφικτιονία στο Βελιγράδι.

Στα πλαίσια της εκδρομής της στις παραδουνάβιες πρωτεύουσες Βελιγράδι, Βουδαπέστη και Βιέννη, η ΠΒΑ, θιασώτης της πνευματικής και ιδεολογικής παρακαταθήκης του Ρήγα, απέτισε φόρο τιμής στην πρωτοπόρα και πολυσχιδή προσωπικότητα του Εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή.

Η σεμνή τελετή απότισης φόρου τιμής έλαβε χώρα στο χώρο του Αδριάντα του Ρήγα Φεραίου, μνημείου που βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο ιστορικό κέντρο του Βελιγραδίου.

Οι παραδοσιακοί κήποι στο τείχος είναι το τελευταίο πεδίο μάχης στην Κωνσταντινούπολη



Στη σκιά του ηλικίας 1.500 ετών τοίχους της Κωνσταντινούπολης βλέπεις αγρότες της Πόλης να σπρώχνουν παλιές χειράμαξες φορτωμένες με φρέσκα λαχανικά από τους μικρούς κήπους που διατηρούν στην περιοχή, συνεχίζοντας μια παράδοση εκατοντάδων ετών. Την προηγούμενη εβδομάδα όμως οι αγρότες παρακολούθησαν με τρόμο μπουλντόζες να εισέρχονται στη γειτονιά Yedikule και να καλύπτουν δύο από αυτούς τους κήπους. 
"Δεν ξέρω τι θα κάνουμε, που θα πάμε αν και η δική μας γη καταστραφεί. Δεν έχουμε τίποτα αλλο" λέει μια γυναίκα στη δημοσιογράφο του Atlantic Cities. Οι συγκεκριμένοι κήποι που ισοπεδώνονται έχουν ταυτοποιηθεί σε χάρτες της Πόλης που χρονολογούνται από το 1786, αν και ιστορικές πηγές υποστηρίζουν ότι η μικρής κλίμακας γεωργία δίπλα στο τείχος ήταν παρούσα από τότε που χτίστηκε το διεθνές μνημείο, δηλαδή τον 5ο αι. μ.Χ.

 

Ψεύτικα εκθέματα σε κινεζικό μουσείο

Στα πλαστά αντικείμενα περιλαμβάνεται ένα έκθεμα που πιστοποιείται ως πορσελάνινο βάζο πέντε χρωμάτων από τη δυναστεία των Τανγκ, μόνο που η καλλιτεχνική τεχνική των πέντε χρωμάτων δεν εφευρέθηκε παρά μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα.
‘‘Κινέζικα’’... αποδείχθηκαν τα εκθέματα μουσείου στην επαρχία Hebei
Οι Κινεζικές αρχές έκλεισαν μουσείο στην επαρχία Hebei, αφού αποδείχτηκε ότι η άξιας $8,1 εκατ. συλλογή του αποτελούταν σχεδόν εξ ολοκλήρου από πλαστά ευρήματα. Την επιμέλεια του μουσείου είχε επιφανές πρόσωπο του Κομουνιστικού Κόμματος.

Καταδικάζει η UNESCO τις ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών

Καταδικάζει η UNESCO τις ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών

 Η UNESCO ανακοίνωσε ότι προκαλεί «έντονα συναισθήματα» η είδηση ότι προκλήθηκαν ζημιές στο φρούριο Κρακ των Ιπποτών, ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, υποστηρίζοντας ότι οι καταστροφές αυτές δεν πρόκειται «παρά να εντείνουν το μίσος» στη Συρία.

Οι δύο οχυρώσεις που συναποτελούν το φρούριο, στο δυτικό τμήμα της χώρας, αποτελούν «εξαιρετικά υποδείγματα της στρατιωτικής αρχιτεκτονικής στην περιοχή, όπως αυτή αναπτύχθηκε κατά τις Σταυροφορίες ανάμεσα στον 11ο και στον 13ο αιώνα», υπογράμμισε η γενική διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα, σε ανακοίνωσή της.

Επαναπατρίστηκαν εκκλησιαστικά κειμήλια που είχε αφαιρέσει Τούρκος αρχαιοκάπηλος

Από σύληση ναών στα κατεχόμενα
Η τελετή παράδοσης των κειμηλίων πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αστυνομίας του Μονάχου (φωτ. Εκκλησία της Κύπρου).
  από Archaeology newsroom - Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013
Η αστυνομία της Βαυαρίας επέστρεψε στις κυπριακές αρχές και στην Εκκλησία της Κύπρου 173 κειμήλια εκκλησιαστικής τέχνης, τα οποία είχαν βρεθεί στα χέρια του Τούρκου αρχαιοκάπηλου Αϊντίν Ντικμέν έπειτα από σύληση ναών στα κατεχόμενα.

Πανδαισία χρωμάτων στις καλύτερες εικόνες της φύσης

Τις τράβηξαν οι καλύτεροι φωτογράφοι άγριας ζωής του κόσμου

Είτε πρόκειται για ελέφαντες της Αφρικής είτε για ένα «σύννεφο» από πεταλούδες, αυτές οι εικόνες είναι συγκλονιστικές. Οι φωτογραφίες εκτίθεται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βρετανίας και ανήκουν στους 10 καλύτερους φωτογράφους άγριας ζωής στον κόσμο.

Πινακοθήκη υπό κατασκευήν - Γλυπτοθήκη χωρίς σχόλια



Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν
 
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Πινακοθήκη υπό κατασκευήν Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου. Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα. Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο. Με αυτές τις σκέψεις, αρκετά χαρούμενη και αισιόδοξη συνέχισα οδηγώντας προς την Γλυπτοθήκη στο Γουδί. Είχα να πάω χρόνια και ίδρωσα μέχρι να βρω την είσοδο. Εννοώ την Εθνική Γλυπτοθήκη της χώρας, της οποίας τη θέση υποδεικνύει αυτός ο καταπληκτικός περίτεχνος μουσαμάς με τις πινέζες. Στο ίδιο σημείο διακρίνει κανείς και αυτή την αφίσα-μπάνερ, της οποίας το βέλος δείχνει στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Αλλά τι να τις κάνεις τις σαφείς οδηγίες όταν έχεις αυτή τη διακοσμητική γλάστρα- σκουπιδοντενεκέ; Τελικά βρήκα τη σωστή είσοδο, παραβλέποντας την παραπλανητική και πάλι οδηγία του μουσαμά νούμερο 2, από τον οποίο είχε φύγει και μια πινέζα. Τα διακοσμητικά δοχεία απορριμάτων (το λέω κομψά) με το γνωστό ευοίωνο 13, αποκαλύπτουν ότι οι Ελληνες φίλαθλοι αν μη τι άλλο είναι και φιλότεχνοι. Τέλος πάντων, έχω αποφασίσει να αντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Ομως, αυτή η μιζέρια και το γνωστό σύνθημα "δεν έχουμε χρήματα" μου τρώει τα σωθικά. Ελεος. Δεν επιτρέπεται να έχεις μια και μοναδική Εθνική Γλυπτοθήκη στη χώρα και να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ταμπέλα που να οδηγεί τον κόσμο στο αυτονόητο: την είσοδο. Εκτός αν είσαι τόσο ξιπασμένος που νομίζεις ότι το μνημειώδες αυτό παγκοσμίου φήμης μέρος αυτό συναγωνίζεται τον Πύργο του Αΐφελ, που ούτως ή άλλως δεν έχει ανάγκη σήμανσης. Πηγή: www.lifo.gr
Το πρωινό του Σαββάτου, οι μπουλντόζες είχαν μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και άρχιζαν οι εργασίες. Κάποιοι εργάτες στερέωναν στην πλευρά της Βασιλέως Κωνσταντίνου την ταυτότητα του έργου.
 Εύχομαι, όπως όλοι, να μη σκαλώσει το πρόγραμμα, να μην παγώσουν οι εργασίες κι εν τέλει να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια το 2015. Eπίσης να μην καταστραφεί ο κήπος με τις υπέροχες ιτιές. Aς μεταφερθούν κάπου επιτέλους αυτά τα μεγάλα αυτά δέντρα.
Επίσης εύχομαι, ποτέ μα ποτέ κανένα μουσείο να μη ζήσει ξανά κλοπή. Αυτά τα προδοτικά κουτιά που βλέπετε ας πάρουν το δρόμο της χωματερής και να αντικατασταθούν με άλλα σύγχρονης τεχνολογίας ώστε να δουλεύουν πάντοτε κανονικά όπως αξίζουν σε ένα ευρωπαΐκό μουσείο.

Απαγόρευσαν σε 11χρονη να μπει σε μουσείο με το αναπηρικό της καροτσάκι επειδή ήταν βρώμικο!

Οργή και θυμό προκαλεί η είδηση ότι υπεύθυνοι μουσείου απαγόρευσαν σε ανάπηρο 11χρονο κορίτσι να επισκεφθεί τους χώρους του μουσείου, επειδή με το αναπηρικό καροτσάκι «θα βρώμιζε τη μοκέτα».
Ο λόγος για την Lexi Haas η οποία πήγε με την οικογένειά της να επισκεφθεί το ναυτικό μουσείο στη Savannah της Τζόρτζια στις 7 Ιουλίου. Εκεί συνάντησαν μια γυναίκα καθισμένη σε γραφείο η οποία και απαγόρευσε στην μικρή την είσοδο στο μουσείο επειδή το καρότσι της ήταν βρώμικο και θα λέρωνε τα χαλιά.
b2bbfe4a95605a11dab98693f7eed154.jpg

Εγκαίνια του μουσείου Ιστορίας και Πολιτιστικής κληρονομίας Πραισού

σητεια προσκληση μουσειο
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πραισού 
Μουσείο Ιστορίας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς 
σας προσκαλεί την Κυριακή 21 Ιουλίου και ώρα 18.30 
στον οικισμό του Αγίου Σπυρίδωνα Πραισού Σητείας 
στα εγκαίνια του μουσείου Ιστορίας και Πολιτιστικής κληρονομίας Πραισού
 με την θεματική ενότητα «Κρήτη 1830-1913».

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Σπάνιες φωτογραφίες εμβληματικών έργων τέχνης που μεταφέρονται για να διασωθούν από τον πόλεμο [εικόνες]

Σπάνιες φωτογραφίες εμβληματικών έργων τέχνης που μεταφέρονται για να διασωθούν από τον πόλεμο [εικόνες]

Υπό την απειλή του πολέμου το 1938 πολλοί χώροι τέχνης στη Γαλλία εκκενώθηκαν και πολλά από τα διάσημα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν σε γαλήνιες τοποθεσίες της γαλλικής υπαίθρου, μακριά από στρατηγικούς στόχους προκειμένου να διασωθούν.
Ανάμεσα στα διάσημα έργα τέχνης που μετακινήθηκαν βρέθηκε η Μόνα Λίζα που έφυγε από το Λούβρο στις 28 Αυγούστου, 1939 ενώ όταν κηρύχτηκε ο πόλεμος στις 3 του Σεπτέμβρη οι αρχές αποφάσισαν όλα τα πολύτιμα έργα να μεταφερθούν μέχρι το τέλος της ημέρας.
Στοιβαγμένα σε αρκετές εκατοντάδες κιβώτια 3.690 γλυπτά, διακοσμητικά αντικείμενα και έργα τέχνης πήραν τους δρόμους και οι δρόμοι της Γαλλίας γέμισαν με τριάντα επτά φορτηγά που άφηναν πίσω τους την πόλη.
Στις εντυπωσιακές εικόνες δίνεται η δυνατότητα να δει κάποιος από απόσταση αναπνοής τα εμβληματικά έργα του Λούβρου, στα οποία συγκαταλέγονται η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροδίτη της Μήλου, η Μόνα Λίζα και άλλα πολλά.