Το Μουσείο Τίσεν – Μπορνεμίτσα παρουσιάζει την πρώτη μονογραφική έκθεση στην Ισπανία, του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου, Καμίγ Πισαρό.
Η έκθεση συγκεντρώνει 79 έργα, από πολυάριθμα μουσεία του εξωτερικού και ιδιωτικές συλλογές, συμπεριλαμβανόμενης και μιας παλέτας που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης για να ζωγραφίσει μια σκηνή στην ύπαιθρο.
«Σε ένα κίνημα τόσο εξατομικευμένο, όπως ο ιμπρεσιονισμός, όπου ο Μονέτ, ο Ρενουάρ και σχεδόν όλοι οι ζωγράφοι δεν ενδιαφέρονταν να έχουν μαθητές, ο Πισαρό ήταν ο μοναδικός που ήταν τόσο γενναιόδωρος με τους νέους δημιουργούς. Βοήθησε τον Σεζάν να καταλάβει τι ήταν ο ιμπρεσιονισμός. Δίδαξε τον Γκογκέν και τον βοήθησε να γίνει επαγγελματίας ζωγράφος. Πιθανώς έδωσε συμβουλές και στον Βαν Γκογκ, γύρω στα 1880. Βοήθησε επίσης τους νεο-ιμπρεσιονιστές, όπως τον Σερά και τον Σενιάκ. Ακόμη και τον Ματίς» εξηγεί ο επιμελητής της έκθεσης Γκιγιέρμο Σολάνα..
Κυρίαρχο θεματικό μοτίβο στα έργα του Πισαρό ήταν τα τοπία.
Στην έκθεση παρουσιάζονται διαφορετικά μέρη, όπου ο δημιουργός έζησε και εργάστηκε. Παρόλο που ο γάλλος ζωγράφος έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε χωριά όπως η Λουβεσιέν, η Πουαντουάζ και το Ερανιί, οι δύο τελευταίες αίθουσες της έκθεσης είναι αφιερωμένες σε πόλεις: Παρίσι, Λονδίνο, Διέπη, Χάβρη.
«Τα περισσότερα χρόνια της ζωής του, ο Πισαρό ήταν ένας ζωγράφος της υπαίθρου και πιο εξειδικευμένα του γαλλικού τοπίου. Ζούσε πάντα σε χωριά, κοντά στον Σηκουάνα. Αλλά όταν έφτασε στα 60 του, μάλλον κουράστηκε με την απεικόνιση του συγκεκριμένου τοπίου.
Υπέφερε διαρκώς από μια μόλυνση του ματιού, η οποία τον εμπόδιζε να ζωγραφίζει έξω στη φύση. Τότε ήταν που άρχισε να ζωγραφίζει πόλεις. Πάντα ακολουθούσε την ίδια διαδικασία. Έβρισκε ένα ξενοδοχείο με καλή θέα, διάλεγε ένα δωμάτιο, εγκαθιστούσε εκεί το ατελιέ του και για τρεις μήνες ζωγράφιζε σειρές 13, 14, 15 ή 20 πινάκων» αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης.
Η έκθεση για τον Πισαρό στη Μαδρίτη, διαρκεί μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια θα μεταφερθεί στο Κάισα Φόρουμ της Βαρκελώνης, όπου θα παρουσιαστεί από τις 15 Οκτωβρίου.
10/06 13:01 CET
Η έκθεση συγκεντρώνει 79 έργα, από πολυάριθμα μουσεία του εξωτερικού και ιδιωτικές συλλογές, συμπεριλαμβανόμενης και μιας παλέτας που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης για να ζωγραφίσει μια σκηνή στην ύπαιθρο.
«Σε ένα κίνημα τόσο εξατομικευμένο, όπως ο ιμπρεσιονισμός, όπου ο Μονέτ, ο Ρενουάρ και σχεδόν όλοι οι ζωγράφοι δεν ενδιαφέρονταν να έχουν μαθητές, ο Πισαρό ήταν ο μοναδικός που ήταν τόσο γενναιόδωρος με τους νέους δημιουργούς. Βοήθησε τον Σεζάν να καταλάβει τι ήταν ο ιμπρεσιονισμός. Δίδαξε τον Γκογκέν και τον βοήθησε να γίνει επαγγελματίας ζωγράφος. Πιθανώς έδωσε συμβουλές και στον Βαν Γκογκ, γύρω στα 1880. Βοήθησε επίσης τους νεο-ιμπρεσιονιστές, όπως τον Σερά και τον Σενιάκ. Ακόμη και τον Ματίς» εξηγεί ο επιμελητής της έκθεσης Γκιγιέρμο Σολάνα..
Κυρίαρχο θεματικό μοτίβο στα έργα του Πισαρό ήταν τα τοπία.
Στην έκθεση παρουσιάζονται διαφορετικά μέρη, όπου ο δημιουργός έζησε και εργάστηκε. Παρόλο που ο γάλλος ζωγράφος έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε χωριά όπως η Λουβεσιέν, η Πουαντουάζ και το Ερανιί, οι δύο τελευταίες αίθουσες της έκθεσης είναι αφιερωμένες σε πόλεις: Παρίσι, Λονδίνο, Διέπη, Χάβρη.
«Τα περισσότερα χρόνια της ζωής του, ο Πισαρό ήταν ένας ζωγράφος της υπαίθρου και πιο εξειδικευμένα του γαλλικού τοπίου. Ζούσε πάντα σε χωριά, κοντά στον Σηκουάνα. Αλλά όταν έφτασε στα 60 του, μάλλον κουράστηκε με την απεικόνιση του συγκεκριμένου τοπίου.
Υπέφερε διαρκώς από μια μόλυνση του ματιού, η οποία τον εμπόδιζε να ζωγραφίζει έξω στη φύση. Τότε ήταν που άρχισε να ζωγραφίζει πόλεις. Πάντα ακολουθούσε την ίδια διαδικασία. Έβρισκε ένα ξενοδοχείο με καλή θέα, διάλεγε ένα δωμάτιο, εγκαθιστούσε εκεί το ατελιέ του και για τρεις μήνες ζωγράφιζε σειρές 13, 14, 15 ή 20 πινάκων» αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης.
Η έκθεση για τον Πισαρό στη Μαδρίτη, διαρκεί μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια θα μεταφερθεί στο Κάισα Φόρουμ της Βαρκελώνης, όπου θα παρουσιαστεί από τις 15 Οκτωβρίου.
10/06 13:01 CET
Copyright © 2013 euronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου