Αυτό επεσήμαναν οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Ευάγγελος Βενιζέλος και Αχμέτ Νταβούτογλου μετά τις διαπραγματεύσεις στην Αθήνα, σύμφωνα με το Ria Novosti.
Ταυτόχρονα, ο Νταβούτογλου δεν απάντησε ευθέως στο ερώτημα, εάν η Τουρκία, πραγματικά, πιστεύει ότι ο ναός της Αγίας Σοφίας να γίνει πάλι τζαμί.
«Πιστεύω ότι οι παραδόσεις και το σύνολο της Βυζαντινής και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας είναι ιδιοκτησία του τουρκικού κράτους... Φυσικά δίνουμε μεγάλη σημασία στην προστασία αυτής της κοινής κληρονομιάς», δήλωσε ο Νταβούτογλου, προσθέτοντας ότι η Τουρκία δείχνει βαθύ σεβασμό στην εκκλησία της ‘Αγίας Σοφίας’.
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014
Ενας αιώνας Konzerthaus της Βιέννης
http://gr.euronews.com/2013/12/12/one...
Τη συμπλήρωση ενός αιώνα γιορτάζει με κάθε επισημότητα το Konzerthaus της Βιέννης ,o γεμάτος κύρος, συναυλιακός χώρος ,σε art nouveau στιλ.
Την Φιλαρμονική της Βιέννης διευθύνει ο χαρισματικός μαέστρος Γκουστάβο Ντουνταμέλ παρουσιάζοντας την Ενάτη του Μπετόβεν.Ο μαέστρος από την Βενεζουέλα παρατηρεί πως το Konzerthaus, το οποίο σήμερα περιλαμβάνει τέσσερις αίθουσες, πάντα προσπαθούσε να συνδυάσει καινοτόμα μουσικά στυλ με την παράδοση .
«Είναι ένα από τα θέατρα του κόσμου όπου η παράδοση είναι βαθιά ριζωμένη.Το όνομά του είναι συνώνυμο της παράδοσης και της κομψότητας της Βιέννης, της τέχνης, της μουσικής τέχνης που γεννήθηκε εδώ »,λέει ο διάσημος μαέστρος απο τη Βενεζουέλα.
Εξωκλήσια Μεσαγρού Αίγινας. Η διαχρονική Πολιτιστική Κληρονομιά
Μια υπέροχη διαδρομή στα Μεταβυζαντινά Εξωκλήσια του Μεσαγρού στην Αίγινα.
Ταξιδέψτε στα μονοπάτια του χωριού ανάμεσα σε μυρωδιές από πεύκα, ελιές και φυστικιές ανακαλύπτοντας την Πολιτιστική Κληρονομιά της.
Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014
Οι Beatles και ο αγώνας για τα πνευματικά δικαιώματα από τις εταιρίες
19/12/13
Σπάνιες ηχογραφήσεις 59
τραγουδιών των Beatles κυκλοφόρησαν την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, από την
δισκογραφική εταιρία Apple, που ίδρυσαν τα Σκαθάρια το 1968.
Ο εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε ότι η κυκλοφορία έχει να κάνει με τους νέους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Το 2011, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε ότι το κοπιράιτ για τις ηχογραφήσεις μουσικής επεκτείνεται από τα 50 στα 70 έτη. Αυτό ισχύει αυτόματα από το 2014 και αφορά ηχογραφήσεις που κυκλοφόρησαν μεταξύ 1964 και 2013, πριν συμπληρωθούν δηλαδή τα πενήντα χρόνια.
Ο εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε ότι η κυκλοφορία έχει να κάνει με τους νέους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Το 2011, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε ότι το κοπιράιτ για τις ηχογραφήσεις μουσικής επεκτείνεται από τα 50 στα 70 έτη. Αυτό ισχύει αυτόματα από το 2014 και αφορά ηχογραφήσεις που κυκλοφόρησαν μεταξύ 1964 και 2013, πριν συμπληρωθούν δηλαδή τα πενήντα χρόνια.
Ουγγαρία: Κρεοπώλης ήταν συλλέκτης ανεκτίμητων έργων τέχνης
19/12/13
http://gr.euronews.com/2013/12/19/budapest-butcher-s-secret-art-collection-cut-above-the-rest/
Ο Ίστβαν Κεβέσι ήταν ένα
συνηθισμένος κρεοπώλης της Βουδαπέστης. Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν
παράλληλα και ένας μανιώδης συλλέκτης έργων τέχνης, κατά τη διάρκεια της
κομμουνιστικής περιόδου.
Παρόλο που τελείωσε μόνο το δημοτικό, είχε αλάθητο ένστικτο στην επιλογή των πινάκων που τον ενδιέφεραν. Είναι χαρακτηριστικό ότι σπάνια ζητούσε τη γνώμη των ειδικών της τέχνης.
Από το 1960 μέχρι το 1980 αγόρασε συνολικά 230 έργα των καλύτερων ούγγρων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα. Όλα αυτά ήταν κρεμασμένα στους τοίχους του σπιτιού του και ούτε οι γείτονές του γνώριζαν το κρυφό πάθος του. Η συλλογή παρουσιάστηκε πρόσφατα για πρώτη φορά στην γκαλερί Κίζελμπαχ, στην ουγγρική πρωτεύουσα.
Παρόλο που τελείωσε μόνο το δημοτικό, είχε αλάθητο ένστικτο στην επιλογή των πινάκων που τον ενδιέφεραν. Είναι χαρακτηριστικό ότι σπάνια ζητούσε τη γνώμη των ειδικών της τέχνης.
Από το 1960 μέχρι το 1980 αγόρασε συνολικά 230 έργα των καλύτερων ούγγρων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα. Όλα αυτά ήταν κρεμασμένα στους τοίχους του σπιτιού του και ούτε οι γείτονές του γνώριζαν το κρυφό πάθος του. Η συλλογή παρουσιάστηκε πρόσφατα για πρώτη φορά στην γκαλερί Κίζελμπαχ, στην ουγγρική πρωτεύουσα.
Ο Πικάσο και τα Lego “ξεκλειδώνουν” τη δημιουργικότητα
20/12/13
Πολλά παιδιά μεγαλώνουν
παίζοντας με Lego. Θα μπορούσε από το παιχνίδι αυτό να δημιουργηθεί ένα
ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα; Την απάντηση δίνει ένα σχολείο στην
πόλη Μπιλούντ της Δανίας.
Το σχολείο είναι το πνευματικό παιδί του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας Κγελντ Κιρκ Κρίστιανσεν. Η αρχική ιδέα είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Σκοπός του ιδρύματος Lego είναι η δημιουργικότητα στο παιχνίδι.
Περισσότερες πληροφορίες:
www.isbillund.com/en-gb/about/about
Ίδρυμα LEGO:
www.legofoundation.com
Το σχολείο είναι το πνευματικό παιδί του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας Κγελντ Κιρκ Κρίστιανσεν. Η αρχική ιδέα είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Σκοπός του ιδρύματος Lego είναι η δημιουργικότητα στο παιχνίδι.
Περισσότερες πληροφορίες:
www.isbillund.com/en-gb/about/about
Ίδρυμα LEGO:
www.legofoundation.com
Ο Καζιμίρ Μάλεβιτς και το «Μαύρο Τετράγωνο»
06/01
Το 2015 συμπληρώνονται 100
χρόνια, από τότε που ο Καζιμίρ Μάλεβιτς φιλοτέχνησε το εμβληματικό του,
«Μαύρο Τετράγωνο», το οποίο στους κύκλους του σουπρεματισμού, συμβόλισε
το τέλος της παλιάς τέχνης και ταυτόχρονα την αρχή της καινούργιας.
Τώρα καλλιτέχνες στην Λευκορωσία συμμετέχουν σε μια έκθεση στο Μουσείο Περιφερειακής Ιστορίας του Βιτέμπσκ για να τιμήσουν τον ουκρανό καλλιτέχνη, που αποτέλεσε πατέρα του σουπρεματισμού, του κινήματος δηλαδή όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γεωμετρικές φόρμες.
Τώρα καλλιτέχνες στην Λευκορωσία συμμετέχουν σε μια έκθεση στο Μουσείο Περιφερειακής Ιστορίας του Βιτέμπσκ για να τιμήσουν τον ουκρανό καλλιτέχνη, που αποτέλεσε πατέρα του σουπρεματισμού, του κινήματος δηλαδή όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γεωμετρικές φόρμες.
«Ο θρύλος του Ηρακλή»: Το Χόλιγουντ ασχολείται με τον έλληνα ημίθεο
09/01 EURONEWS
Μια καινούργια, αρκετά
διαφορετική εκδοχή του Ηρακλή ετοίμασε το Χόλιγουντ για τη μεγάλη οθόνη.
«Ο θρύλος του Ηρακλή» που σκηνοθετεί ο Ρένι Χάρλιν παρακολουθεί τις
περιπέτειες του ημίθεου, ο οποίος αφού προδίδεται από τον πατριό του,
τον Βασιλιά, εξορίζεται και πουλιέται ως σκλάβος, εξαιτίας μιας
απαγορευμένης αγάπης, για την πριγκίπισσα της Κρήτης.
Ο γιος του Δία θα τα βάλει με όλους, ώστε να επιστρέψει στη χώρα του και να πάρει πίσω το βασίλειό του. Τον Ηρακλή ερμηνεύει ο αμερικανός ηθοποιός Κέλαν Λουτζ, που έγινε διάσημος από τη συμμετοχή του στις ταινίες Twilight.
«Όταν εμφανίστηκε ο ρόλος του Ηρακλή, κατάλαβα ότι ήταν για μένα. Ήμουν παθιασμένος για το ρόλο. Είχα ήδη διαβάσει την «Ιλιάδα» και την «Οδύσσεια» και τόνους βιβλίων για το θέμα, όταν ήμουν νεότερος. Στο λύκειο, έπρεπε να διαβάσεις αυτά τα βιβλία, οπότε ήξερα τα πάντα για το θέμα. Είναι μια πολύ εντυπωσιακή ιστορία. Όταν συναντηθήκαμε με τον Ρένι Χάρλιν, καθίσαμε μαζί και είδε τον ενθουσιασμό μου για το ρόλο. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην τα συμφωνήσουμε. Συμπαθηθήκαμε πολύ, δουλέψαμε μαζί και είμαστε χαρούμενοι που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για την ταινία».
Η ταινία ακολουθεί τη γνωστή χολιγουντιανή συνταγή: εντυπωσιακές μάχες, εκπληκτικές σκηνές δράσης,αλλά και ένας έρωτας που αλλάζει τα πάντα.
«Ο θρύλος του Ηρακλή» βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 30 Ιανουαρίου.
Ο γιος του Δία θα τα βάλει με όλους, ώστε να επιστρέψει στη χώρα του και να πάρει πίσω το βασίλειό του. Τον Ηρακλή ερμηνεύει ο αμερικανός ηθοποιός Κέλαν Λουτζ, που έγινε διάσημος από τη συμμετοχή του στις ταινίες Twilight.
«Όταν εμφανίστηκε ο ρόλος του Ηρακλή, κατάλαβα ότι ήταν για μένα. Ήμουν παθιασμένος για το ρόλο. Είχα ήδη διαβάσει την «Ιλιάδα» και την «Οδύσσεια» και τόνους βιβλίων για το θέμα, όταν ήμουν νεότερος. Στο λύκειο, έπρεπε να διαβάσεις αυτά τα βιβλία, οπότε ήξερα τα πάντα για το θέμα. Είναι μια πολύ εντυπωσιακή ιστορία. Όταν συναντηθήκαμε με τον Ρένι Χάρλιν, καθίσαμε μαζί και είδε τον ενθουσιασμό μου για το ρόλο. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην τα συμφωνήσουμε. Συμπαθηθήκαμε πολύ, δουλέψαμε μαζί και είμαστε χαρούμενοι που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για την ταινία».
Η ταινία ακολουθεί τη γνωστή χολιγουντιανή συνταγή: εντυπωσιακές μάχες, εκπληκτικές σκηνές δράσης,αλλά και ένας έρωτας που αλλάζει τα πάντα.
«Ο θρύλος του Ηρακλή» βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 30 Ιανουαρίου.
Κλεμμένο αιγυπτιακό μνημείο επιστρέφει στο Μουσείο του Καΐρου
http://gr.euronews.com/2013/12/11/sto...
Ορέιρα είναι το όνομα αυτού του μικρού πράσινου αγάλματος.
Πρόκειται για ένα σπάνιο μνημείο, μέρος του γλυπτού που αναπαριστά την κόρη του Φαραώ Αχνετόν.
Eίναι ένα από τα εκατοντάδες ιστορικά μνημεία που εκλάπησαν από το Μουσείο του Καΐρου στη διάρκεια των καταστροφών που ακολούθησαν την πρώτη επανάσταση το 2011.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου: Εγκρίθηκε ένταξη εκθεμάτων στο ΕΣΠΑ
Σε νέο χώρο η προσωρινή έκθεση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/01/2014 BHMA
Από τη μόνιμη Έκθεση Αρχαιολογικού Μουσείου Ρεθύμνου
Ρέθυμνο
Εγκρίθηκε τελικά η ένταξη της
προσωρινής έκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Ρεθύμνου στο ΕΣΠΑ. Η ΚΕ'
Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων θα λάβει 287.900 ευρώ για
την υλοποίηση της πράξης, η οποία προβλέπει τη μετεγκατάσταση των
εκθεμάτων από το κτίριο που στεγάζεται σήμερα το Αρχαιολογικό Μουσείο
Ρεθύμνου, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας,
στο Καθολικό της Μονής του Αγίου Φραγκίσκου στο Ρέθυμνο, καθώς και την
οργάνωση και λειτουργία νέας προσωρινής έκθεσης.
Κινέζικος Πήγασος στο Κολωνάκι
Ενας συνδυασμός ποίησης, ζωγραφικής και καλλιγραφίας από την φιλέλληνα καλλιέχνιδα Τζουν Γιαν Χε
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: BHMA
Δείγμα δουλειάς της Τζουν Γιαν Χε
Σύμφωνα με το Κινέζικο
Ημερολόγιο, το 2014 είναι η Χρονιά του Αλόγου. Ωστόσο, ένα από τα πιο
χαρακτηριστικά άλογα της Μυθολογίας είναι ελληνικό_ κανένα άλλο από τον
Πήγασο. Αυτός ο συνδυασμός ήταν που ενέπνευσε την Κινέζα εικαστικό και
ποιήτρια Τζουν Γιαν Χε για την δημιουργία ενός διαλόγου
ανάμεσα στην κινεζική και την ελληνική κουλτούρα, την τέχνη της
ζωγραφικής και την καλλιγραφία με τον ποιητικό λόγο.
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
Greek calendar mirrors ours
Last updated 15:08 10/01/2014
|
What's more, the gift that arrived for me this week, by that wonderfully old-fashioned service called snail mail, is an absolute joy for a gardener. It's useful, informative and, in keeping with holiday mode, blissfully transports me half a world away. It's a calendar of wildflowers of Greece, sent by my Greek family.
Apart from the delicate beauty of the illustrations, the thing I find so fascinating is how familiar the plants are. So many of the plants we grow or those that have become garden escapes here, come from Greece, mirroring our own cultural origins.
A travelling treasure trove from the Benaki Museum
The Benaki Museum in Athens, Greece, is home to Greek art dating from ancient times to the modern day.
Tatoulis has good cause to be excited. In a landmark 10-year deal, Melbourne's Hellenic Museum will become the first mini-outpost of Greece's oldest and largest private museum.
In March, the museum will inaugurate Greek Treasures from the Benaki Museum, a stunning snapshot of Hellenic civilisation spanning 8000 years from fifth century BC to mid-19th century AD. There will also be annual mini-blockbusters from the Benaki's vast and eclectic collection, which includes Islamic, Coptic, Byzantine and Chinese art, antique toys and popular folk arts and crafts.
The quintessential British backdrop
Today's post is actually written by Marina Labrakis, a DPhil candidate in modern Greek at the University of Oxford.
Marina spotted and sent over the new advert for the Marks & Spencer stores in the UK.
I republish her comments with her permission and also many many thanks - there's no way I could have put it better myself.
It's the most recent Marks & Spencer advertising campaign, entitled 'Britain's Leading Ladies', which features a variety of prominent British women and is shot by Annie Leibovitz. In the background of one of the photos used, for some reason there is a classical statue, for instance as seen here.
Σκορπιοί εν Αθήναις
http://consumingantiquity.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html
On September 2013 the legendary rock group The Scorpions did three concerts in Athens.
The concerts were recorded and a CD will be released on November 29, 2013. It will be appropriately called "Scorpions MTV Unplugged".
The Scorpions are
particularly popular with Greek audiences and these Athenian concerts
had a very interesting backdrop: scenes from red-figured vases decorated
the back of the stage and one of them will also be on the cover of the
CD.
Οι Scorpions και η αρχαία Ελλάδα
Δημοσιεύθηκε στις 9 Ιαν - 21:37
Η
τελευταία φορά που θυμάμαι εικόνα από την αρχαία Ελλάδα σε δίσκο ήταν
το εξώφυλλο με τους Κούρους σε άλμπουμ του Ντέιβιντ Μπάουι που μάλιστα
άλλαξε για να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ μιας και τα μεγάλα καταστήματα δεν
δεχόντουσαν να πουλάνε ένα δίσκο που έχει «γυμνό» στο εξώφυλλο.
Εδώ
ισχύει πράγματι το «όταν εμείς είχαμε πολιτισμό, αυτοί έτρωγαν
βελανίδια» ή καλύτερα -εν προκειμένω- δεν υπήρχαν καν. Τώρα έρχονται οι
Scorpions να μας θυμίσουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με το εξώφυλλο
του καινούριου τους δίσκου να έχει για θέμα μια αναπαράσταση
αρχαιοελληνικού αγγείου, σαν φόρο τιμής στη χώρα και στην πόλη που τους
έχει τιμήσει όσο καμία άλλη. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που διάλεξαν την
Αθήνα και τον Λυκαβηττό για να ηχογραφήσουν το καινούριο τους unplugged.
Εδώ θα είχαν τους πιο πρόθυμους, ενθουσιώδεις, εκδηλωτικούς και
χαρούμενους «κομπάρσους» και «κλακαδόρους» της παράστασής τους.
Οι δράσεις των σημαντικότερων ελληνικών αρχαιολογικών μουσείων το 2014
Τι
θα συμβεί στα μουσεία της Αθήνας μέσα στο 2014; Οι διευθυντές τεσσάρων
από τα σημαντικότερα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
για τις δράσεις που ετοιμάζουν τη νέα χρονιά, η οποία προβλέπεται
ιδιαίτερα πλούσια και ξεχωριστή.
«Τα αρχαία δεν είναι εχθροί»
δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ελένη Μπάνου
«Οι πολίτες δεν πρέπει να φοβούνται την κήρυξη αρχαιολογικών χώρων»
Συγκεντρώθηκε το ένα εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση της Νίκης της Σαμοθράκης
Από ιδιώτες
Περίπου 6.700 ιδιώτες χορηγοί συμμετείχαν στην επιχείρηση «Όλοι μαικήνες» που ξεκίνησε πριν από τέσσερις μήνες, σύμφωνα με το γαλλικό μουσείο. Για να χρηματοδοτήσει αυτό το φιλόδοξο έργο, το Λούβρο είχε θέσει ως στόχο να συγκεντρώσει από τις 3 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013 το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ από συνεισφορές ιδιωτών σε ένα συνολικό προϋπολογισμό τεσσάρων εκατομμυρίων, καθώς τα τρία εκατομμύρια ευρώ έχουν προσφερθεί από χορηγίες.
Μια πήλινη κουδουνίστρα από την Άρτα
Το έκθεμα του μήνα
Η κουδουνίστρα βρέθηκε εξωτερικά ενός τάφου και χρονολογείται στην Ύστερη Κλασική περίοδο (2ο μισό του 4ου αι. π.Χ.). Ήταν διακοσμημένη με χρώμα και στην επιφάνειά της διατηρούνται ίχνη λευκού επιχρίσματος. Στη μία πλευρά υπάρχει οπή μέσα στην οποία έμπαινε η ξύλινη λαβή.
Η πλαταγή ήταν το πρώτο αντικείμενο με το οποίο έπαιζαν τα μωρά στην αρχαιότητα. Με τον ήχο που έκανε, καθώς την κουνούσαν, σταματούσαν τα κλάματα. Συνήθως ήταν κατασκευασμένη από πηλό ή μέταλλο. Πολλές φορές είχε το σχήμα χοίρου (γουρουνιού), ο οποίος συμβόλιζε την καλοτυχία. Πίστευαν ότι με αυτό τον τρόπο το παιδί θα έχει καλή τύχη.
Έφυγε από τη ζωή ο Ηλίας Λαλαούνης
Στο τέλος του 2013 έφυγε από τη ζωή ο διεθνούς φήμης χρυσοχόος-σχεδιαστής Ηλίας Λαλαούνης.
Τα έργα του, βαθιά εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική παράδοση –τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην τεχνοτροπία– φορέθηκαν από διάσημες γυναίκες, προβάλλοντας μια πτυχή του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.
Τα έργα του, βαθιά εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική παράδοση –τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην τεχνοτροπία– φορέθηκαν από διάσημες γυναίκες, προβάλλοντας μια πτυχή του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.
Ο Ηλίας Λαλαούνης έφερε κοντά στο σύγχρονο κοινό
την Ελλάδα από την προϊστορία έως τους ελληνιστικούς χρόνους, αλλά και
την Ελλάδα του σήμερα, με κοσμήματα που ξεχωρίζουν χάρη στην πρωτοτυπία
και το εκλεπτυσμένο γούστο. Την ακτινοβολία του Λαλαούνη αποδεικνύουν
και τα πολυάριθμα ανά τον κόσμο κοσμηματοπωλεία του.
Άγνωστοι προκάλεσαν ζημιές σε γλυπτό του Γ. Ζογγολόπουλου
Αυτή τη φορά άγνωστοι προκάλεσαν ζημιές τις ημέρες των γιορτών στο ιστορικό γλυπτό του Γιώργου Ζογγολόπουλου «Ποσειδώνας», ύψους 6 μ., από ανοξείδωτο χάλυβα, τοποθετημένο στο κεντρικό σημείο της υπαίθριας πλατείας που φέρει το όνομα του σπουδαίου γλύπτη, στη Φιλοθέη.
Το πολύπαθο γλυπτό, που είχε σχεδιαστεί το 1957 για την υπό διαμόρφωση την εποχή εκείνη πλατεία Ομονοίας (αν και βραβευμένο ουδέποτε τοποθετήθηκε εκεί), πρέπει τώρα, τρία χρόνια έπειτα από την παραμονή του στην υπαίθρια Γλυπτοθήκη στη Φιλοθέη, να αποκατασταθεί καθώς οι βάνδαλοι λύγισαν τους ατσάλινους σωλήνες, πάχους 3 εκ., με αποτέλεσμα το έργο να παραμορφωθεί.
«Εθνικό Θέατρο. Τα πρώτα χρόνια (1930‐1941)»
Αναλυτική παρουσίαση
ISBN: 978-960-250-586-1
Η έκδοση αυτή παρουσιάζει σε χρονολογική σειρά τη σκηνική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου από την έναρξη της λειτουργίας του (1932) μέχρι την ανακοπή της καλλιτεχνικής του πορείας, εξαιτίας της γερμανικής κατοχής (1941). Η παρουσίαση είναι αναλυτική και βασίστηκε κυρίως στην πλήρη σειρά θεατρικών προγραμμάτων της κρατικής σκηνής, που φυλάσσονται στη Συλλογή Τεκμηρίων Παραστατικών Τεχνών του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ.
Με μια μεθοδική εργασία ιχνηλασίας, επιχειρήθηκε να μεταφερθούν στον τόμο αυτό τα σωζόμενα χνάρια και ο απόηχος της πορείας ενός επίσημου καλλιτεχνικού φορέα και να αναγνωριστούν, όσο αυτό είναι εφικτό, τα πρόσωπα και τα γεγονότα που τη σφράγισαν.
Η ίδρυση του Εθνικού Θεάτρου, την άνοιξη του 1930, άνοιγε νέες προοπτικές για τη θεατρική παιδεία του τόπου
Πετάει η Σκεπτομένη Αθηνά
Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
Στη Ρώμη το «σήμα κατατεθέν» της Ακρόπολης
Της ΝΙΝΕΤΤΑΣ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ
Μόνον ως απερίσκεπτη κίνηση μπορεί
να χαρακτηριστεί η απόφαση μετακίνησης του διασημότερου έργου της
Ακρόπολης, όπως είναι το ανάγλυφο της «Σκεπτομένης Αθηνάς» (βρέθηκε το
1888 νότια του Παρθενώνα), για την έκθεση με τίτλο «Ευρωπαϊκό πεπρωμένο
της Ελλάδας και της Ιταλίας», που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των
εκδηλώσεων για την ελληνική προεδρία από το Μάρτιο μέχρι τον Ιούλιο του
2014 στο Παλάτσο Κιρινάλε της Ρώμης.
Το έργο αυτό είναι μοναδικό. Θεωρείται το «σήμα κατατεθέν» για
την ιστορία της Ακρόπολης και αποτελεί ένα από τα λίγα σωζόμενα έργα
μιας ιδιαίτερης εποχής -μαζί με το «Παιδί» του Κριτία- που δείχνει τη
μετάβαση από τα αρχαϊκά στα κλασικά χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει
κυκλοφορήσει σε χιλιάδες αντίγραφα, έχει αναπαραχθεί σε γύψο και
μάρμαρο, έχει αποτυπωθεί αμέτρητες φορές ως εξώφυλλο σε βιβλία. Και αυτό
γιατί απεικονίζει τη θεά Αθηνά περίλυπη και μελαγχολική με το κεφάλι
γερμένο ελαφρά στο αριστερό χέρι, που κρατά δόρυ. Μια σκηνή που δηλώνει
ότι αποτελούσε πιθανότατα επιτύμβιο μνημείο των πεσόντων στους μηδικούς
πολέμους.
Η διεύθυνση του Μουσείου της Ακρόπολης είχε αντίρρηση για την εξαγωγή αυτής της στήλης (ύψους 54 εκ. και πλάτους 32 εκ.), λόγω της εμβληματικής σημασίας της. Αντιπρότεινε μάλιστα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο ενέκρινε το δανεισμό επτά αρχαίων έργων για την παραπάνω έκθεση, μιαν άλλη στήλη στην οποία αναγράφονται δύο ψηφίσματα υπέρ της Σάμου (405 π.Χ.).
Μέχρι τώρα το Μουσείο της Ακρόπολης έχει δείξει πως διαθέτει ευελιξία στην προσαρμογή στα νέα δεδομένα, που επιβάλλουν κινητικότητα και ανταλλαγές έργων μεταξύ των μεγάλων μουσείων του κόσμου. Απόδειξη, ότι δεν είχε καμία αντίρρηση να στείλει στη Ρώμη την αρχαϊκή Κόρη 673, που έχει και άλλοτε ταξιδέψει. Ισως γιατί Κόρες υπάρχουν πολλές, ενώ η «Σκεπτομένη Αθηνά» είναι μόνο μία.
Σύμφωνα με την εισήγηση της διευθύντριας του Τμήματος Εκθέσεων του υπουργείου Πολιτισμού, η έκθεση αυτή θα «γεφυρώσει» δύο προεδρίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης: την ελληνική, που μόλις ξεκίνησε, και την ιταλική, που θα ακολουθήσει. «Πρόκειται για μια συμβολική έκθεση, με λίγα αλλά δυνατά έργα και από τις δύο χώρες, που θα τελεί υπό την αιγίδα των δύο προέδρων της Δημοκρατίας» είπε η κ. Λαγογιάννη.
Η Μακεδονία θα ξαναβρεί τον Παρθενώνα της
Αναστήλωση στο μέγιστο δυνατό του ανακτόρου στις Αιγές
Διώροφο, εντυπωσιακό, πολυτελές, σε αχανή έκταση
και δημοκρατικό, δηλαδή με στοές ολάνοιχτες για το κοινό, το «βασίλειο
καθίδρυμα» του Φιλίππου Β′ θα αποδοθεί σε λίγα χρόνια στον σύγχρονο
επισκέπτη.
Διώροφο,
εντυπωσιακό, πολυτελές, σε αχανή έκταση και δημοκρατικό, δηλαδή με
στοές ολάνοιχτες για το κοινό, το «βασίλειο καθίδρυμα» του Φιλίππου Β′
θα αποδοθεί σε λίγα χρόνια στον σύγχρονο επισκέπτη
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Το ανάκτορο του Φιλίππου Β′ στις Αιγές, λιτό και συγχρόνως μνημειακό, πρότυπο αρχιτεκτονικής, που χαρακτηρίζεται από την πολυτέλεια των υλικών, αλλά και τη «δημοκρατικότητα» της δομής του, είναι από τα σημαντικότερα οικοδομήματα του ελληνικού κόσμου. Διασώζεται μεγάλο μέρος του αυθεντικού υλικού του και η αναστήλωσή του θα προχωρήσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του μνημείου. Αυτή την κατεύθυνση έδωσαν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που ενέκριναν ομόφωνα την αρχιτεκτονική μελέτη στερέωσης και αναστήλωσης της ανατολικής και βόρειας πλευράς του βασικού κτιρίου.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Το ανάκτορο του Φιλίππου Β′ στις Αιγές, λιτό και συγχρόνως μνημειακό, πρότυπο αρχιτεκτονικής, που χαρακτηρίζεται από την πολυτέλεια των υλικών, αλλά και τη «δημοκρατικότητα» της δομής του, είναι από τα σημαντικότερα οικοδομήματα του ελληνικού κόσμου. Διασώζεται μεγάλο μέρος του αυθεντικού υλικού του και η αναστήλωσή του θα προχωρήσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του μνημείου. Αυτή την κατεύθυνση έδωσαν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που ενέκριναν ομόφωνα την αρχιτεκτονική μελέτη στερέωσης και αναστήλωσης της ανατολικής και βόρειας πλευράς του βασικού κτιρίου.
Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014
ARCH - The Alliance for the Restoration of Cultural Heritage
http://www.archinternational.org/
Humanity is capable of amazing feats of beauty and creation – but also of heart-breaking violence and destruction. The Alliance for the Restoration of Cultural Heritage (ARCH), a non-profit organization, stands with those who are working to make, protect and revere the great accomplishments of civilization. In ways large and small, we are committed to the promotion and defense of culture marred by crisis and war.
Syria is home to some of the world’s richest and most diverse
cultural treasures: pre-historic cities, Roman temples, Byzantine
churches, medieval mosques, Crusader castles, Ottoman souks, and
countless other monuments. Since the start of unrest in 2011, this
heritage has fallen into grave danger from looting, gunfire, aerial
bombardments, and deliberate partisan destruction. MORE » |
Mes Aynak is one of the largest copper deposits in the world, located 20 KM south of Kabul in Logar Province. The huge site looms as major revenue source for Afghanistan, a country deeply in need of economic growth. MORE » | |
Immediately after the overthrow of the Taliban, the country’s newly installed government announced intentions to rebuild “within two years.” President Hamid Karzai traveled to the site for this declaration, and was received by a large crowd all endorsing his announcement. MORE » | ARCH invites you to help us build further on this great philosopher’s legacy by creating a RUMI GARDEN. We will create the initial such garden in Balkh, but we anticipate that once the template has been established, similar gardens will be established at many other sites internationally. MORE » | |
Thousands of years ago, the tyrant king Senakhrib ruled the lands of Bukhdi, Hariwa, Arachosia and Bamikan (known to us today as Balkh, Herat, Kandahar and Bamiyan). He forced his subjects to work unceasingly so they could pay him high taxes and large tributes. If they failed to pay him their dues, they were harshly punished. MORE » | After a conflict, cultural and educational institutions often lack even basic resources. ARCH’s Toolkit for Museums and Historic Sites provides essential guidance on how to set up financially sustainable programs, including tours, children’s education and international outreach. MORE » |
Who Owns This Part of the Past? The Cultural Heritage of Tall al-`Umayri, Jordan in Jeopardy
By: Douglas R. Clark, Center for Near Eastern Archaeology, La Sierra University
Is culturally significant land private or public property? What
happens when a major, signature archaeological site is owned privately?
Who owns this part of the past? How does one resolve competing claims of
ownership and use?Numerous archaeological sites in Jordan are privately owned, including Tall al-‘Umayri (fig. 1), located in central Jordan within the Madaba Plains Project research area. Begun in 1984 with permission from one of the major land owners, the ‘Umayri excavations have occurred virtually every other summer to the present. But the 2012 season may well have been the final one, this due to issues of land ownership. At a site boasting extremely well-preserved architectural remains from the Early Bronze Age through the Hellenistic period, how are competing claims of ownership by good citizens who hold legal title to the land and by citizens of the country of Jordan, indeed of the world, who hold moral title to its cultural heritage protected, preserved, promoted?
This report, delivered initially at the 2013 ASOR Annual Meeting in Baltimore, explored the wealth of well-preserved archaeological and architectural remains at ‘Umayri; the high property value of the land it occupies on the burgeoning southern outskirts of Amman; a listing of stakeholders and the dynamics governing them; a review of legal issues; a history of good-faith negotiations as well as convoluted conversations; an enumeration of educational opportunities for the site to become a protected, interactive archaeological park for the thousands of weekly visitors to the Amman and Ghamadan national parks surrounding the tell; economic potential; and measured options for resolving dilemmas over ownership and cultural heritage at Tall al-‘Umayri.
In 2011-12 a land-ownership dispute from one of the two major owners arose because of perceived property devaluation due to archaeological activity, resulting in a significant court settlement paid by the Department of Antiquities. The excavation team became aware of the suit about three weeks prior to the 2012 season, forcing the project to reconsider its options – quickly. A permit was granted to the team only on the condition that the 2012 season would be the final season at this very productive and promising site. This decision not only allowed the summer’s excavations to continue, it also provided a small window of opportunity for project directors to work quickly toward a resolution of the problem. One positive outcome of this pressing dilemma was the emerging clarity of our 2012 research design; if this in fact were the final season of excavation at `Umayri, we would need to bring our excavations into phase for a shutdown and would need to use all the technology available to us so that we could digitally record the site for posterity.
While everyone involved wanted excavation to continue and eagerly anticipated the establishment of an archaeological park at `Umayri, the legal and economic constraints under which the project was placed brought everything to a standstill. Hence the sharp edge to the question: Who owns this part of the past? Should legal land ownership trump moral ownership of Jordan’s cultural heritage at this site? Should the larger, more global obligation to protect and preserve archaeological data override private land ownership?
New Cultural Heritage Website in Novi Sad, Serbia
This is a new Serbian cultural site sponsored by the Digitization of
Cultural Heritage Novi Sad Cultural Centre. Eastern Europe is on of the
areas most needing greater access for genealogists doing research on the
Internet. Sites such as this are a huge step forward in acquiring
genealogically significant material on the Web.
Σύρες πρόσφυγες ανέβασαν «Τρωάδες»
Ενα φιλόδοξο πρότζεκτ στο Αμάν εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα
Πρώτα έγιναν μια σειρά από εργαστήρια, για να
λυθούν οι ερασιτέχνιδες γυναίκες με την τραγική μοίρα, ίδια με των
ηττημένων ηρωίδων του Ευριπίδη. Μετά δόθηκε με επιτυχία η παράσταση, που
πάει και για καριέρα στη Δύση.
«Οι “Τρωάδες” του Ευριπίδη γράφτηκαν το 415 π.Χ. και αναφέρονται στην πτώση της Τροίας. Το θέμα τους είναι η μοίρα των ηττημένων και εξόριστων γυναικών. Τα όπλα μπορεί να άλλαξαν, αλλά ο πόλεμος είναι αιώνιος και υπάρχουν τεράστιες ομοιότητες ανάμεσα στους Σύρους πρόσφυγες σήμερα και τις γυναίκες της Τροίας. Οι γυναίκες της Συρίας είδαν τα σπίτια τους να καταστρέφονται, τις οικογένειές τους να τραυματίζονται και να πεθαίνουν, βιάστηκαν και κακοποιήθηκαν, εξαναγκάστηκαν να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς».
«Οι “Τρωάδες” του Ευριπίδη γράφτηκαν το 415 π.Χ. και αναφέρονται στην πτώση της Τροίας. Το θέμα τους είναι η μοίρα των ηττημένων και εξόριστων γυναικών. Τα όπλα μπορεί να άλλαξαν, αλλά ο πόλεμος είναι αιώνιος και υπάρχουν τεράστιες ομοιότητες ανάμεσα στους Σύρους πρόσφυγες σήμερα και τις γυναίκες της Τροίας. Οι γυναίκες της Συρίας είδαν τα σπίτια τους να καταστρέφονται, τις οικογένειές τους να τραυματίζονται και να πεθαίνουν, βιάστηκαν και κακοποιήθηκαν, εξαναγκάστηκαν να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς».
2014: χρονιά ανοίγματος αρχαιολογικών χώρων σε εκδηλώσεις
/01/14
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Στο 85% η απορρόφηση του ΕΣΠΑ από το υπουργείο Πολιτισμού
Χίλιες πεντακόσιες παρά δύο υποθέσεις συζήτησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στις 39 συνεδριάσεις που πραγματοποίησε τη χρονιά που αποχαιρετήσαμε. Συγκεκριμένα, 1.498 θέματα εξετάστηκαν από τα μέλη του, αριθμός μεγάλος που ωστόσο δεν ξεπερνά τις 1.892 υποθέσεις οι οποίες μπήκαν στο μικροσκόπιο του συμβουλίου το 2010, εποχή που γινόταν η προετοιμασία για την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ. Ο απολογισμός κατά την πρώτη συνεδρίαση του 2014, παρουσία της γενικής γραμματέως του υπ. Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, ανέδειξε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, όπως ότι η απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ έφτασε στο 85%. «Είναι σημαντικό νούμερο και δείχνει την προσπάθεια που γίνεται σε όλα τα επίπεδα» είπε η Λίνα Μενδώνη.
Χίλιες πεντακόσιες παρά δύο υποθέσεις συζήτησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στις 39 συνεδριάσεις που πραγματοποίησε τη χρονιά που αποχαιρετήσαμε. Συγκεκριμένα, 1.498 θέματα εξετάστηκαν από τα μέλη του, αριθμός μεγάλος που ωστόσο δεν ξεπερνά τις 1.892 υποθέσεις οι οποίες μπήκαν στο μικροσκόπιο του συμβουλίου το 2010, εποχή που γινόταν η προετοιμασία για την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ. Ο απολογισμός κατά την πρώτη συνεδρίαση του 2014, παρουσία της γενικής γραμματέως του υπ. Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, ανέδειξε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, όπως ότι η απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ έφτασε στο 85%. «Είναι σημαντικό νούμερο και δείχνει την προσπάθεια που γίνεται σε όλα τα επίπεδα» είπε η Λίνα Μενδώνη.
Επιχείρηση σωτηρίας για το Κιμώνειο Τείχος
9/01/14
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Για πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια θα γίνουν επεμβάσεις στα τείχη της Ακρόπολης
Ολο το Τείχος έχει προβλήματα. Με απόφαση του ΚΑΣ οι εργασίες ξεκινάνε από το νότιο για να φτάσουν και στο βόρειο, το λεγόμενο και Θεμιστόκλειο, που είναι και το βαρύτατα αλλοιωμένο.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Σωστικές και αναστηλωτικές επεμβάσεις θα δεχτεί το τμήμα του νότιου Τείχους της Ακρόπολης, γνωστού ως Κιμώνειο, που χτίστηκε μετά τη νίκη στη ναυμαχία του Ευρυμέδοντα το 466 π.Χ. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε την ομόφωνη έγκρισή του, μαζί με τα θετικά σχόλιά του, στη μελέτη της Ανθής Χατζηπαπά, αρχιτέκτονα μηχανικό της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ). Παρά τα εκτεταμένα αναστηλωτικά έργα που έχουν γίνει στον Ιερό Βράχο, αυτή είναι η πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια που με την έγκριση του ΚΑΣ θα γίνουν επεμβάσεις στα αρχαία τείχη.
Τα προβλήματα του νότιου Τείχους εντοπίστηκαν σε πτώσεις λίθων, που προκλήθηκαν από τις έντονες βροχοπτώσεις, αλλά και μια διαρροή από το αποχετευτικό σύστημα του παλιού Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο δεν χρησιμοποιείται πλέον. Το καλό είναι ότι το Τείχος δεν αντιμετωπίζει προβλήματα σε άλλα σημεία, ενώ η επέμβαση έχει στόχο την αντιμετώπιση της υγρασίας στο εσωτερικό μέρος και την αποκατάσταση της εξωτερικής πλευράς λόγω των πεσμένων λίθων.
Ολο το Τείχος έχει προβλήματα. Με απόφαση του ΚΑΣ οι εργασίες ξεκινάνε από το νότιο για να φτάσουν και στο βόρειο, το λεγόμενο και Θεμιστόκλειο, που είναι και το βαρύτατα αλλοιωμένο.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
Σωστικές και αναστηλωτικές επεμβάσεις θα δεχτεί το τμήμα του νότιου Τείχους της Ακρόπολης, γνωστού ως Κιμώνειο, που χτίστηκε μετά τη νίκη στη ναυμαχία του Ευρυμέδοντα το 466 π.Χ. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε την ομόφωνη έγκρισή του, μαζί με τα θετικά σχόλιά του, στη μελέτη της Ανθής Χατζηπαπά, αρχιτέκτονα μηχανικό της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ). Παρά τα εκτεταμένα αναστηλωτικά έργα που έχουν γίνει στον Ιερό Βράχο, αυτή είναι η πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια που με την έγκριση του ΚΑΣ θα γίνουν επεμβάσεις στα αρχαία τείχη.
Τα προβλήματα του νότιου Τείχους εντοπίστηκαν σε πτώσεις λίθων, που προκλήθηκαν από τις έντονες βροχοπτώσεις, αλλά και μια διαρροή από το αποχετευτικό σύστημα του παλιού Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο δεν χρησιμοποιείται πλέον. Το καλό είναι ότι το Τείχος δεν αντιμετωπίζει προβλήματα σε άλλα σημεία, ενώ η επέμβαση έχει στόχο την αντιμετώπιση της υγρασίας στο εσωτερικό μέρος και την αποκατάσταση της εξωτερικής πλευράς λόγω των πεσμένων λίθων.
Αντίο Κόρο, με το βιολί σου
ΣΤΑ 91 ΤΟΥ ΑΠΕΒΙΩΣΕ Ο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΗΣ«Εγώ κάνω με το βιολί μου το κλάμα του άλλου»,
έλεγε ο γνήσιος εκφραστής της ελληνικής μουσικής παράδοσης, συνθέτης και
δάσκαλος. Επαιζε σε πανηγύρια πριν συνεργαστεί με τους καλύτερους
τραγουδιστές και βγάλει πλατινένιους δίσκους.
Δεξιοτέχνης από τους λίγους, καλλιτέχνης συνδεδεμένος με την παράδοση και ακούραστος δεξιοτέχνης του βιολιού, ο Γιώργος Κόρος πέθανε χθες πλήρης ημερών σε ηλικία 91 ετών. Ηταν ένας από τους σπουδαιότερους εκφραστές της ελληνικής μουσικής παράδοσης στο βιολί, σημαντικός δάσκαλος για όλους τους σολίστες των επόμενων γενιών, συνθέτης με πλούσιο έργο και καλλιτέχνης ευρέως αποδεκτός ακόμα και από τους κλασικούς συναδέλφους του. «Εγώ κάνω με το βιολί μου το κλάμα του άλλου, το παράπονο, το τι συνέβη στη ζωή του, στην καρδιά του», έλεγε.
Επιστροφή στα Μάταλα
Ενα ντοκιμαντέρ γεμάτο μύθους και αλήθειες για το κίνημα των χίπις στην Κρήτη
Το reunion του 2011 συγκέντρωσε στις δημοφιλείς
σπηλιές παλιούς «μαλλιάδες», 65άρηδες σήμερα, που διατηρούν ζωντανό το
πνεύμα της αντικουλτούρας, αλλά και νέους οπαδούς. Ο Γιώργος Βαρελάς
ήταν εκεί και κατέγραψε προσωπικές ιστορίες από την εποχή της δόξας
μέχρι τον διωγμό τους με πρωτοβουλία της τοπικής εκκλησίας.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου
«Το κίνημα των χίπις είναι μια ιδέα που δεν σβήνει. Σήμερα μπορεί να είμαστε φυλακισμένοι σ’ αυτά τα γερασμένα κορμιά, ωστόσο το πνεύμα μας είναι ελεύθερο και παραμένει χίπικο». Είναι η κατάθεση της Βρετανίδας Σίρλεϊ, κυρίας πλέον αρκετών δεκαετιών, που ζει στην Αυστραλία, και ήταν μια από τις πολλές όμορφες γυναίκες που έζησαν στα Μάταλα του ‘60. Ο μύθος και η αλήθεια για το νεανικό κίνημα των χίπις, που δημιούργησε μικρές ιδανικές κοινωνίες στα πρότυπα της πολιτικής και κοινωνικής σκέψης τους, καταγράφονται στο ντοκιμαντέρ «Ηippie-Ηippie Matala! Matala» του Γιώργου Βαρελά.
Νέα εκδοτική σειρά από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης: Παλαιά κείμενα, νέες αναγνώσεις
03 Ιαν. 2014 09:59 |
Η έκδοση της Κερένιας κούκλας στηρίζεται στη σπάνια α΄ έκδοση του 1911, και αποκαθιστά το κείμενο που είχε κακοποιηθεί σε όλες τις μεταγενέστερες εκδόσεις. Με συντηρητικούς υπολογισμούς, διορθώθηκαν γύρω στα 300 λάθη, που ορισμένες φορές καθιστούσαν το κείμενο ακατανόητο.
Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. diastixo.gr (http://diastixo.gr/aprosopo-2/2024-aggela-kastrinaki)
Δωρεά της ποιήτριας Ρούλας Αλαβέρα στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
09 Ιαν. 2014 13:18 |
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΕΓ υποδέχτηκε με χαρά την ανακοίνωση της δωρεάς και αποφάσισε αμέσως την αποδοχή της στη συνεδρίασή του στις 16.12.2013. Επίσης, αποφάσισε την άμεση έναρξη εργασιών για την ψηφιοποίηση των πολύτιμων περιεχομένων του και την ανάδειξή τους μέσω βάσης δεδομένων ελεύθερα προσβάσιμης από τις ιστοσελίδες του ΚΕΓ στο διαδίκτυο. Για τον σκοπό αυτό θα διαμορφωθεί ειδικό ηλεκτρονικό περιβάλλον για την υποδοχή, ανάρτηση και προβολή των περιεχομένων του περιοδικού με τρόπο που να εξασφαλίζει την αξιοποίησή του και να διασφαλίζει ταυτόχρονα και την ακεραιότητά του.
Το Δ.Σ. του Κέντρου και ο Πρόεδρός του καθηγητής κ. Ι.Ν. Καζάζης εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους προς τη δωρήτρια κ. Ρούλα Αλαβέρα.
«Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΛΔ΄ ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ & ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ARCHAEOLOGICAL MUSEUM OF KARDITSA
Περιοδική Έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας
14 Δεκεμβρίου 2013 - 9 Φεβρουαρίου 2014
«Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν»
Πρόκειται για την παρουσίαση ενός σημαντικού διεπιστημονικού
επιτεύγματος, όπου επιστήμες όπως Αρχαιολογία, Ιστορία,
Παλαιοανθρωπολογία, Ιατρική, Οδοντιατρική, Βιολογία και Παλαιοπαθολογία
συνεργάζονται και καταθέτουν από κοινού ένα αδιαμφισβήτητο διεπιστημονικό
Κεντρικό έκθεμα είναι το αναπλασμένο πρόσωπο μιας ανώνυμης
11χρονης Αθηναίας. Πρόκειται για το ιστορικό της ανασκαφής και για τη
διαδικασία ανάπλασης του προσώπου μιας νεαρής Αθηναίας του 5ου π. Χ.
αιώνα.
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΛΔ΄ ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ & ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ARCHAEOLOGICAL MUSEUM OF KARDITSA
Περιοδική Έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας
14 Δεκεμβρίου 2013 - 9 Φεβρουαρίου 2014
«Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν»
Πρόκειται για την παρουσίαση ενός σημαντικού διεπιστημονικού
επιτεύγματος, όπου επιστήμες όπως Αρχαιολογία, Ιστορία,
Παλαιοανθρωπολογία, Ιατρική, Οδοντιατρική, Βιολογία και Παλαιοπαθολογία
συνεργάζονται και καταθέτουν από κοινού ένα αδιαμφισβήτητο διεπιστημονικό
Κεντρικό έκθεμα είναι το αναπλασμένο πρόσωπο μιας ανώνυμης
11χρονης Αθηναίας. Πρόκειται για το ιστορικό της ανασκαφής και για τη
διαδικασία ανάπλασης του προσώπου μιας νεαρής Αθηναίας του 5ου π. Χ.
αιώνα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)