Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Κατασκοπευτικοί δορυφόροι του Ψυχρού Πολέμου αποκαλύπτουν χαμένες πόλεις της Μ. Ανατολής




Η ομάδα άρχισε τη δουλειά της με μία λίστα περίπου 4.500 γνωστών αρχαιολογικών χώρων στη Μ. Ανατολή. Οι φωτογραφίες των κατασκοπευτικών δορυφόρων αποκάλυψαν άλλους 10.000.
Τον τριπλασιασμό του αριθμού των γνωστών αρχαιολογικών χώρων στη Μέση Ανατολή είχε η μελέτη φωτογραφιών κατασκοπευτικών δορυφόρων του Ψυχρού Πολέμου, αποκαλύπτοντας χιλιάδες αρχαίους δρόμους, κανάλια, ερείπια και αρχαίες πόλεις.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του National Geographic, o νέος Corona Atlas of the Middle East, τα αποκαλυπτήρια του οποίου έγιναν την περασμένη Πέμπτη στην ετήσια συνάντηση της Society for American Archaeology, αποκαλύπτει μεγάλο αριθμό χώρων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος σε εκτάσεις από την Αίγυπτο ως το Ιράν- πολλοί εκ των οποίων είχαν χαθεί στις «ομίχλες της ιστορίας».

Βρέθηκε τάφος που ίσως κρύβει τον Αλέξανδρο


Τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου ισχυρίζονται πως βρήκαν αρχαιολόγοι και ιστορικοί από το Πολωνικό Κέντρο Αρχαιολογίας, ενώ γίνεται ανάλυση για να διαπιστωθεί η ηλικία των οστών που εντοπίστηκαν στο μαυσωλείο.
Μια σπασμένη σαρκοφάγος από κρύσταλλο και 37 οστά είναι ενδεχομένως ό,τι απέμεινε από τον διασημότερο Έλληνα και μεγαλύτερο στρατηγό όλων των εποχών.

Αν αυτό που ισχυρίζεται η ομάδα αρχαιολόγων και ιστορικών από το Πολωνικό Κέντρο Αρχαιολογίας είναι αληθινό, τότε βρισκόμαστε μπροστά στη μέγιστη αρχαιολογική ανακάλυψη: του τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου όλες οι αρχαίες πηγές τον τοποθετούν.

Early Image of Jesus Found in Egyptian Tomb


//

Θεσσαλονίκη: Μνημείο για το Ολοκαύτωμα από το ΑΠΘ


Φόρος τιμής στην άλλοτε πολυπληθή εβραϊκή κοινότητα της πόλης
Θεσσαλονίκη: Μνημείο για το Ολοκαύτωμα από το ΑΠΘ
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ξεχωριστό φόρο τιμής στην άλλοτε πολυπληθή εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης, που αφανίστηκε στο Ολοκαύτωμα, αποτίει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) με ένα μνημείο των Θεσσαλονικέων Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, που κοσμεί από χθες το φουαγιέ της αίθουσας τελετών του Ιδρύματος.

Τα αποκαλυπτήρια του έργου, που φιλοτέχνησε ο πρόεδρος του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ, καθηγητής Ξενής Σαχίνης, έγιναν χθες παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών του Ισραήλ Ζεέβ Ελκίν (Zeev Elkin), των πρυτανικών και κοσμητορικών αρχών του ΑΠΘ, του πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα Άριε Μέκελ (Arye Mekel), του προέδρου της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης Δαυίδ Σαλτιέλ και μελών, του διευθυντή Διεθνών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, Θάνου Κοτσιώνη, του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη και του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα.

Συντηρώντας τη μνήμη της βαρβαρότητας στο μουσείο Άουσβιτς


Ένα εκατομμύριο επισκέπτες έρχονται κάθε χρόνο για να δούν όσα μαρτυρούν το ολοκαύτωμα

Συντηρώντας τη μνήμη της βαρβαρότητας στο μουσείο Άουσβιτς

Οι επιζώντες είναι οι καλύτεροι μάρτυρες του Ολοκαυτώματος. Τί θα γινει όμως όταν εκλείψουν; Οι συντηρητές του μουσείου Άουσβιτς, στη σημερινή Πολωνία, διατηρούν τη μνήμη μέσα από αντικειμένα των εξοντωθέντων.

H Μάργκιτ Μπόρμαν τακτοποιεί την τσάντα της για την επόμενη «εκστρατεία» κατά της λήθης. Βάζει μέσα την άσπρη ποδιά, την πινσέτα, το μικροσκόπιο και το σκαρπέλο. Δεν είναι γιατρός, ούτε θεραπεύει πληγές, αλλά αναπληρώνει κενά στη μνήμη και διαφυλάσσει αντικείμενα των θυμάτων από τη ναζιστική θηριωδία, από τη σκόνη, τη σκουριά και τη μούχλα. Η 43χρονη Μάργκιτ είναι συντηρήτρια στο επάγγελμα και εργάζεται στον τόπο μνήμης του στρατοπέδου εξόντωσης του Άουσβιτς - Μπιρκενάου.

Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Απειλείται η πολιτιστική κληρονομιά της Αιγύπτου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΒΑΣΣΑΛΟΥ
http://www.kathimerini.gr/764184/article/ta3idia/ta3idiwtika-nea/apeileitai-h-politistikh-klhronomia-ths-aigyptoy
...λόγω της αυξημένης ζήτησης για στέγαση.

Κάποτε οι Πυραμίδες του Καΐρου ήταν απομονωμένες στη μέση της ερήμου. Η σημερινή τους εικόνα όμως είναι εντελώς διαφορετική, καθώς η οικιστική εξάπλωση της πρωτεύουσας της Αιγύπτου και ένα παράνομο νεκροταφείο τις... απειλούν από τουλάχιστον τρεις πλευρές.

Στην Αλεξάνδρεια, πάλι, πριν από δύο μήνες, κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης είδαν να γκρεμίζεται η ιστορική Villa Aghion, που ενέπνευσε τον συγγραφέα του περίφημου «Αλεξανδρινού κουαρτέτου» Λόρενς Ντάρελ, προκειμένου να κατασκευαστεί μια σύγχρονη πολυκατοικία. Αλλά και πριν από δύο χρόνια, μια ομάδα Γάλλων αρχαιολόγων, όταν επέστρεψαν στο Κάιρο έπειτα από διακοπές, με έκπληξη διαπίστωσαν ότι πρόθυμοι εργολάβοι είχαν αρχίσει να χτίζουν πάνω στις ανασκαφές τους.

ΕΜΣΤ: Πότε τελικά θα ανοίξει για το κοινό;


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σε ό,τι είχε απομείνει από το παλιό Φιξ, ωστόσο τα ανοιχτά μέτωπα παραμένουν.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σε ό,τι είχε απομείνει από το παλιό Φιξ, ωστόσο τα ανοιχτά μέτωπα παραμένουν.Ούτε η δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου φαίνεται πως είναι ικανή να δρομολογήσει τα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στις νέες υποδομές του παλιού Φιξ στη λεωφόρο Συγγρού. Οι εργασίες στο κτίριο μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί, αλλά στο δεύτερο μεγάλο ανοιχτό «μέτωπο» που αφορά την πρόσληψη προσωπικού καταγράφονται καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα το πολυθρύλητο άνοιγμα του μουσείου διαρκώς να απομακρύνεται.

Εκτός κι αν συμβεί κάποιο θαύμα και το υπουργείο Πολιτισμού εγκρίνει άμεσα έκτακτη επιχορήγηση προς το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και οι τεχνοκράτες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δουν στον λογαριασμό του Μουσείου χρήματα ικανά να καλύψουν τις (αναθεωρημένες) δαπάνες για τη μισθοδοσία προσωπικού.

Μέσα από τη γυναίκα που αγάπησε

30/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Του Νίκου Καλτσά


Τι μου φταίει η Μελίνα, ακόμα δεν έχω καταλάβει. Στο Μουσείο Μπενάκη, στην έκθεση «Οδός Μελίνας Μερκούρη», όταν βρέθηκα μπροστά στις φωτογραφίες της με τον Ζυλ Ντασσέν, να την πάλι η ίδια επίμονη σκέψη: ότι ο Ντασσέν έκανε τις καλύτερες ταινίες του πριν τη γνωρίσει, ότι η καθοριστική συνάντησή τους εγκλώβισε το ταλέντο του στην εικόνα της. Αμαρτία εξομολογουμένη, λοιπόν, και συνεχίζω.

ntassen-melinaΜετά τη Μελίνα, ούτε νεορεαλιστική γραφή στη «Γυμνή πόλη», ούτε ανθρώπινες σκιές με βλέμματα κομμένα από την αγωνία στα «Brute Force» και «Thieves' Highway», ούτε φτωχοδιάβολοι που έπαιζαν το τελευταίο τους χαρτί σε τελετουργικές παρτίδες με τη μοίρα στο «Η Νύχτα και η πόλη» και στο «Ριφιφί».

Μοναδική έμπνευση και όριo για τον σκηνοθέτη ήταν πια το πρόσωπό της, ενώ ο Καζαντζάκης για το «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», η Ντιράς για το «10.30 καλοκαίρι βράδυ», ο Ευριπίδης για τη «Φαίδρα», απλώς οι αφορμές.Υπάρχει βέβαια η εξαιρετική «Κραυγή γυναικών», πολύ χαμηλόφωνη όμως για να αντιμετωπίσει το διασκεδαστικά αφελές «Ποτέ την Κυριακή».

Στους τεκέδες του εναλλακτικού Ισλάμ

30/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η έκθεση «Ενα ταξίδι στον κόσμο του σουφισμού» Τέτοιους είχαμε (και ίσως έχουμε ακόμα) στη βόρεια Ελλάδα. Στο Μπενάκη αντικείμενα από το Ισλαμικό Μουσείο, φωτογραφικό υλικό και σπάνια βίντεο του Χρόνη Πεχλιβανίδη από τελετές σε Σουδάν, Ιράν και Τουρκία παρουσιάζουν έναν κόσμο μακρινό και συγχρόνως κοντινό μας.


Της Νόρας Ράλλη

Τι σχέση μπορεί να έχουν οι τεκέδες της Ανατολής του προηγούμενου αιώνα με το χέβι μέταλ της Δύσης; Πώς συνδέονται οι ροκάδες με τους μύστες του σουφισμού; Η απάντηση δίνεται από την πολυσυνθετική έκθεση για την ιδιαίτερη αυτή πλευρά του Ισλάμ, που λέγεται σουφισμός, και ξεκινάει 2 Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη.

Ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων υποψήφιος για τον κατάλογο των Μνημείων της UNESCO


Ο πλήρης φάκελος βρίσκεται ήδη προς έγκριση στο υπουργείο Πολιτισμού
Ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων υποψήφιος για τον κατάλογο των Μνημείων της UNESCO
 
 
Ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων θα αποτελέσει την επίσημη ελληνική υποψηφιότητα αξιολόγησης και ένταξης στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, σύμφωνα με γραπτή διαβεβαίωση του υπουργείου Πολιτισμού στον Δήμο Καβάλας.

Ο πλήρης φάκελος που προετοίμασε η επιστημονική ομάδα εργασίας του Δήμου Καβάλας με τη συνεργασία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, της ΙΗ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και της 12ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων βρίσκεται ήδη προς τελική έγκριση στο υπουργείο Πολιτισμού.

Λογοτεχνικές εξαγωγές



Λογοτεχνικές εξαγωγές

 
Τριάντα αντιπροσωπευτικά ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη μεταφρασμένα από τον Ντέιβιντ Κόνολι στα αγγλικά και το πρώτο νεοελληνικό κοινωνικό μυθιστόρημα, ο «Θάνος Βλέκας» του Παύλου Καλλιγά, μεταφρασμένο στα γερμανικά από τον Ντίτερ Μοτσκούς, προστίθενται στον κατάλογο νεοελληνικών έργων που μεταφράζουν οι εκδόσεις Αιώρα σε ξένες γλώσσες. Προηγήθηκαν διηγήματα του Παπαδιαμάντη στα αγγλικά, ιταλικά, γερμανικά και ρωσικά, του Βιζυηνού στα ιταλικά και αγγλικά, του Ροΐδη στα ιταλικά. Ετοιμάζεται ένας τόμος με σολωμικά αποσπάσματα στα ρωσικά, διηγήματα του Θεοτόκη στα ιταλικά, ρεμπέτικα τραγούδια στα αγγλικά.

Ξανανοίγει το Μουσείο Ηρακλείου


mouseio-kritis
29/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα επίσημα εγκαίνια δεν έχουν οριστεί, αλλά από την επόμενη εβδομάδα θα περιμένει το κοινό, αφού έμεινε κλειστό από το 2006. Η επανέκθεση των θησαυρών αναδεικνύει με μεγαλύτερη έμφαση τον πλούτο του μινωικού πολιτισμού.


Της Βασιλικής Τζεβελέκου

Ξεκινάει, επιτέλους, από την ερχόμενη εβδομάδα η πλήρης λειτουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου του Ηρακλείου. Με περισσότερους από 400.000 επισκέπτες ετησίως πριν κλείσει για την κτιριακή ανακατασκευή του το 2006, από τα σημαντικότερα διεθνώς, με μόνιμες συλλογές και πάνω από 5.500 εκθέματα που καλύπτουν όλες τις περιόδους της κρητικής προϊστορίας και ιστορίας με έμφαση στα αριστουργήματα της μινωικής τέχνης, παραδίδεται στο κοινό, ελληνικό και διεθνές.

Η οικογένεια Αλταμίρα ξανά μαζί


29/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=193487
Μικρή αλλά σημαντική έκθεση Γκόγια στο Μετροπόλιταν
 
Ενα εύθραυστο αγοράκι ντυμένο στα κόκκινα και τριγυρισμένο από τα pets του (γατάκια και πουλάκια) είναι από τους πιο διάσημους πίνακες του Γκόγια και θησαυρός του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Εδώ και λίγο καιρό ο Manuel Osorio Manrique de Zuniga, νεότερος γιος του Κόμη και της Κόμισσας της Αλταμίρα, ξανασυναντήθηκε στον ίδιο χώρο με την οικογένειά του, επίσης ζωγραφισμένη από τον μεγάλο Ισπανό. Τη μητέρα του, που το πορτρέτο της ανήκει στο Μετροπόλιταν, αλλά εκτίθεται συνήθως σε άλλη αίθουσα, τον πατέρα του και δύο από τα αδέλφια του, που ήταν ξενιτεμένοι.

Για τη μικρή, αλλά εντυπωσιακή έκθεση «Ο Γκόγια και η οικογένεια Αλταμίρα» ο Κόμης ήρθε από τη Μαδρίτη και την Τράπεζα της Ισπανίας, στη συλλογή της οποίας ανήκει. Οι άλλοι πίνακες από το Μουσείο του Κλίβελαντ και ιδιώτη συλλέκτη. Ο Γκόγια έχει κάνει μόνο τα τέσσερα πορτρέτα – ένα έργο του συνεργάτη του Ογκουστίν Εστέβε ι Μαρκές δεν έχει την ίδια ποιότητα με τα άλλα.

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Η ΘΡΑΚΗ που πληγώνουμε

Έντυπη Έκδοση
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ, ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ «ΑΓΚΑΛΙΑ»
Η αδιαφορία κυβερνήσεων, κομμάτων και ηγετών, η δράση ακροδεξιών, εθνικιστικών και παρακρατικών ελληνικών κύκλων, οι τρεις μειονότητες, το χρήμα και το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής
Εγκατάλειψη και αδιαφορία από τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς ηγέτες, απουσία εθνικής στρατηγικής και επικράτηση του στενού κομματικού συμφέροντος παρέδωσαν στην επιρροή και τα χρήματα του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, αλλά και τη δράση ακροδεξιών, εθνικιστικών, παρακρατικών ελληνικών κύκλων, τη Θράκη εδώ και δεκαετίες.

Η γέννηση ενός αριστουργήματος

Έντυπη Έκδοση

Το μυθιστόρημα «Εκατό χρόνια μοναξιά» -ΤΟ ΜΥΘΙ-ΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ!- είχε μία δύσκολη γέννα, μία δυσκολότερη αποστολή του χειρογράφου προς τον εκδότη του και μία εύκολη, πανεύκολη αποδοχή από φίλους του και κυρίως από τους αναγνώστες όλου του κόσμου.
Περί τα είκοσι χρόνια περίμενε ο Κολομβιανός συγγραφέας να γεννηθεί αυτή η μακρά παραμυθένια αφήγηση εκατό χρόνων κολομβιανής ιστορίας. Οταν ετοίμασε το πακέτο με τα χειρόγραφα -490 δακτυλογραφημένες σελίδες- έβαλε ενέχυρο τη θερμάστρα, το μίξερ και το πιστολάκι μαλλιών, γιατί τα χρήματα (πενήντα πέσο) που είχαν ο Μάρκες και η σύζυγός του Μερσέδες έφθαναν για να στείλουν το μισό βιβλίο! Η φωνή του υπαλλήλου του ταχυδρομείου ακούστηκε σαν απειλή ματαίωσης του εγχειρήματος: «Ογδόντα δύο πέσο!».

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Cold War Spy-Satellite Images Unveil Lost Cities


Cold War reconnaissance photos triple the number of known archaeology sites across the Middle East.

A satellite photo of Tell Rif'at in north west Syria in 1961.
This 1961 satellite photo shows Tell Rifaat in northwest Syria; it's now completely surrounded by a modern town.
PHOTOGRAPH COURTESY INTERNET ARCHAEOLOGY/ JESSE CASANA, JACKSON COTHREN AND TUNA KALAYCI
Dan Vergano
Published April 25, 2014
A study of Cold War spy-satellite photos has tripled the number of known archaeological sites across the Middle East, revealing thousands of ancient cities, roads, canals, and other ruins.
In recent decades archaeologists have often used declassified satellite images to spot archaeological sites in Iraq, Turkey, and Syria. (Related: "'Lost' New England Revealed By High Tech Archaeology.")

Pompeii "Exposed and Vulnerable" to Neglect and the Elements

View of the forum showing its upper floor in Pompei, Italy in October, 2004
PHOTOGRAPH BY RAPHAEL GAILLARDE, GAMMA-RAPHO VIA GETTY
A photo of the forum at the Pompeii ruins.Eve Conant
Published April 20, 2014
Pompeii has been many things over the centuries. It's been "a vineyard, a treasure trove, a den of bandits and today it remains an archaeological gem 'exposed and vulnerable,'" according to the new book From Pompeii: The Afterlife of a Roman Town.
Author Ingrid D. Rowland's aim was to write a book about Pompeii as viewed in the modern imagination, and to do this she pored through detailed accounts of the tragic city written by tourists such as Mark Twain and the teenage Wolfgang Amadeus Mozart and his father Leopold, as well as the eyewitness accounts of Pliny the Younger, who described the eruption of Mount Vesuvius over Pompeii in A.D. 79: "Some of the cloud was white, in other parts there were dark patches of dirt and ash ... Ash was falling ... now, darker and denser ... 

Η Εθνική Τράπεζα αποκαλύπτεται


Το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το εύρος των συλλογών του

Η Εθνική Τράπεζα αποκαλύπτεται
 
 
Ποικίλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2014 συνδιοργανώνουν το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας και το θεραπευτικό πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ Στροφή (σε συνεργασία με εικαστικούς και μουσικούς καλλιτέχνες και το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού).


ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ
http://www.kathimerini.gr/764174/article/ta3idia/sthn-ellada/e3wklhsia-oi-froyroi-ths-thnoy
 
Διάσπαρτα σε όλο το νησί βρίσκονται πάνω από 750 εξωκλήσια, ορθόδοξα και καθολικά. Ενδεικτικά, η Κοίμηση της Θεοτόκου στο χωριό Τριπόταμος.
Διάσπαρτα σε όλο το νησί βρίσκονται πάνω από 750 εξωκλήσια, ορθόδοξα και καθολικά. Ενδεικτικά, η Κοίμηση της Θεοτόκου στο χωριό Τριπόταμος.Ηταν καλοκαίρι του 2006 και απολάμβανα τις παραλίες της Τήνου. Ενα ήσυχο δειλινό βγαίνοντας από τη θάλασσα στην παραλία του Αγίου Πέτρου, ντύθηκα αργά και κατευθύνθηκα στο ξωκλήσι που είχα διακρίνει πίσω από τον βράχο με απόλυτη φυσικότητα. Τα ταπεινά αυτά οικοδομήματα κατορθώνουν συχνά με έναν μαγικό τρόπο να προσελκύουν ακόμα και όσους δεν χαρακτηρίζουμε τον εαυτό τους θρησκευόμενο. Ετσι, ο διαβάτης οδηγείται αυτόματα στο λευκό οικοδόμημα δίπλα στο μονοπάτι, στην κορυφή ενός λόφου ή στα βράχια κοντά στη θάλασσα.

Ευρηματικές ιδέες, μουσεία πρωτότυπα

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ
http://www.kathimerini.gr/764153/article/politismos/polh/eyrhmatikes--idees-moyseia-prwtotypa
Ατμομηχανή Α4 «ΤΙΡΥΝΣ» των Σιδηροδρόμων Πελοποννήσου. Κατασκευάστηκε το 1884.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ατμομηχανή Α4 «ΤΙΡΥΝΣ» των Σιδηροδρόμων Πελοποννήσου. Κατασκευάστηκε το 1884.Σε πολλές χώρες είναι κάτι συνηθισμένο. Θεματικά μουσεία, μικρά ή μεγάλα, που εστιάζουν σε καθημερινές συνήθειες, αντικείμενα, πρόσωπα, φετίχ... Ελλείψει μάλιστα σπουδαίων ευρημάτων που οριοθετούν ένα ιστορικό πλαίσιο, φτιάχνουν τη δική τους παράδοση με ευρηματικές ιδέες, πολλή φαντασία συχνά μέχρις υπερβολής.

Στην Ελλάδα ο αρχαιολογικός πλούτος είναι υπεραρκετός να γεμίσει πολύ περισσότερα μουσεία απ’ όσα λειτουργούν ήδη. Ομως, όλο και πιο συχνά βλέπουμε να δημιουργούνται χώροι που διηγούνται τις δικές τους ιστορίες και έχουν τις περισσότερες φορές εκπαιδευτικό χαρακτήρα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις προβάλλουν το πάθος του συλλέκτη. Με ή χωρίς εισιτήριο είναι ευκαιρία να τα ανακαλύψουμε τώρα που ο καιρός είναι με το μέρος μας.

Βρέθηκε το μοναδικό αρχαίο στάδιο της δυτικής Ελλάδας

Οι λίθινες κερκίδες του αρχαίου σταδίου

Έντυπη Έκδοση

Σε απόσταση 15 χλμ. από τη Ναύπακτο
Ενα τεράστιο αρχαίο στάδιο, μήκους 184,60 μέτρων (αττικού τύπου), με τις λίθινες κερκίδες του και την αφετηρία εκκίνησής του, αποκαλύφθηκε πλάι σε ένα κτήριο με λουτρό που ενδεχομένως χρησιμοποιούσαν οι αθλητές στο Ιερό του αρχαίου Μολυκρείου ή της Μολυκρείας της Αιτωλίας.

Ετοιμος το φθινόπωρο ο σκελετός Λυρικής και Βιβλιοθήκης

25/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα έργα στο Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος» προχωρούν

Και μετά έχει σειρά η διαμόρφωση του φυτεμένου δώματος, που θα καλύπτει το σύνολο των κτιρίων. Θα υποδεχθεί τα περισσότερα από τις 320 χιλιάδες φυτά συνολικά, που χρειάζονται γι’ αυτό, αλλά και για το πάρκο των 170 στρεμμάτων

Της Χαράς Τζαναβάρα

ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣΟι υπεύθυνοι του ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» ανακοίνωσαν χθες τα νέα στοιχεία για την κατασκευή του πολιτιστικού συγκροτήματος και τού πάρκου, που χρηματοδοτούν εξ ολοκλήρου. Δέχτηκαν τους δημοσιογράφους στο προσωρινό Κέντρο επισκεπτών, τον καλαίσθητο πολυχώρο, που έχει στηθεί σε ένα μικρό τμήμα της Εσπλανάδας, σχεδόν απέναντι από το τεράστιο εργοτάξιο και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος με τους μελλοντικούς επισκέπτες των χώρων.

Πολιτισμός στη δεκαετία του '60


 
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014, 8:00 μμ

Σειρά συζητήσεων γύρω από τον πολιτισμό και τις εκφάνσεις του, στην πολιτική, στην οικονομία, την τέχνη, την καθημερινότητα.
Η πιο σκληρή περίοδος της μεταπολεμικής Ελλάδας (τέλη δεκαετίας του ’50, δεκαετία ’60), προκαλεί αναφορές αλλά και συγκρίσεις με τη σημερινή εποχή της βαθιάς οικονομικής, πολιτικής και πολιτισμικής κρίσης.

Έκτη θεματική συζήτηση με θέμα
«Η ελληνική λογοτεχνία τη δεκαετία του ΄60»
Ο Πέτρος Μάρκαρης και ο Τίτος Πατρίκιος συζητούν για την πιο ανήσυχη,πλουραλιστική και πολυφωνική λογοτεχνική περίοδο.

- Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων - Ολοκλήρωση Προγράμματος Φιλοξενίας

Εμφάνιση ΝΙΣΥΡΟΣ 050.jpg
Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων
για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία
Ολοκλήρωση Προγράμματος Φιλοξενίας

του σχολικού έτους 2013-2014

Στο πλαίσιο του προγράμματος φιλοξενίας του λήγοντος σχολικού έτους, το

οποίο απευθυνόταν σε μαθητές απομακρυσμένων Γυμνασίων από τα Επτάνησα,

φιλοξενήθηκαν στην Αθήνα τα εξής σχολεία:

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Ψαράδες ταξιδεύουν με το «Αβέρωφ»


Η θάλασσα, αναπόσπαστα δεμένη και σε πολλαπλά επίπεδα με την Ελλάδα, δημιουργεί με τον ελληνικό χώρο ένα δίπολο όπου σχεδόν δεν υπάρχει Ελλάδα χωρίς θάλασσα αλλά και θάλασσα χωρίς Ελλάδα. Ως εκ τούτου μία έκθεση με θέμα «Θαλασσινά τοπία» έρχεται ως φυσικό αποτέλεσμα αυτής της άρρηκτης σχέσης, πόσω μάλλον όταν η συγκεκριμένη έκθεση παρουσιάζεται στο πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ».

«Ο ψαράς», 1935, ελαιογραφία.
«Ο ψαράς», 1935, ελαιογραφία.
Tα «Θαλασσινά τοπία» «γεμίζουν» την ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του μουσείου, με παραλίες, ψαράδες και φυσικά θάλασσες, δημιουργώντας μια παράξενη σύζευξη κατά την οποία η σύγχρονη ιστορία της τέχνης συνδιαλέγεται με τη σύγχρονη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού.
Η έκθεση, που εγκαινιάζεται σήμερα, περιλαμβάνει 19 έργα ζωγραφικής Ελλήνων καλλιτεχνών από τη συλλογή της Πινακοθήκης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Πρόκειται για έργα των Μιχάλη Οικονόμου, Βάλιας Σεμερτζίδη, Πολύκλειτου Ρέγκου, Σωτήρη Σόρογκα, Αλέκου Φασιανού, Κυριάκου Κατζουράκη, Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, Νίκου Παραλή, Ιωάννη Γιαζή, Καίτης Μαυροκεφάλου, Δημήτριου Μπραέσσα, Κωνσταντίνου Σοφιανόπουλου, Δημήτρη Γιολδάση, Πέπης Σβορώνου-Κοκκινίδου και Δημοσθένη Κοκκινίδη.
Πάνω, έργο του Ιωάννη Γιαζή με τίτλο «Ψαράδες», 1942, ελαιογραφία και λεπτομέρεια από το έργο του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη
Πάνω, έργο του Ιωάννη Γιαζή με τίτλο «Ψαράδες», 1942, ελαιογραφία και λεπτομέρεια από το έργο του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη
Η έκθεση σε αυτό το «μικρό καλαίσθητο μουσείο λειτουργεί πολύ ωραία» εξηγεί ο συντονιστής της, Γιάννης Σκαλτσάς, επίκουρος καθηγητής ΑΣΚΤ. «Τα έργα έχουν βρει τον χώρο τους, με άψογο και άρτιο τρόπο. Τοποθετήθηκαν στις ήδη υπάρχουσες προθήκες, σχεδιασμένες για να φιλοξενήσουν μέρος του αρχειακού υλικού του μουσείου». Στόχος ήταν, πέρα από τη θεματική, και η «χρονολογική καταγραφή των έργων να συνάδει, περίπου, με τη δράση του θωρηκτού, αλλά και να ταιριάζει με την ατμόσφαιρα του πλοίου».
Δηλαδή τα «Θαλασσινά τοπία» καλύπτουν ένα φάσμα, περίπου, 60 ετών. «Δεν έχουμε πολλά έργα στη συλλογή μας εκείνης της εποχής. Θέλαμε η έκθεση να παραπέμπει στην εποχή που το Αβέρωφ πολεμούσε (από το 1910 κι ύστερα), δίνοντας παράλληλα πίνακες του πρώτου μισού του 20ού αιώνα», σημειώνει ο Γ. Σκαλτσάς.
Το εσωτερικό του θωρηκτού «Γ. Αβέρωφ»
Το εσωτερικό του θωρηκτού «Γ. Αβέρωφ»
Κάποια από τα έργα αποτελούν εργασίες των ζωγράφων, όντας φοιτητές της σχολής. Για παράδειγμα, τα έργα του Φασιανού είναι αντίγραφα πάνω σε έργα του Θεόφιλου (ο Οδυσσέας, το πλοίο του Οδυσσέα και λεπτομέρεια από έργο του Θεόφιλου), των φοιτητικών χρόνων του καλλιτέχνη. Ενώ ένα έργο της Πέπης Σβορώνου-Κοκκινίδου μας δίνει λεπτομέρειες για τον χρόνο και τον τόπο της δημιουργίας του. «2η Αποστολή Λέσβου, Αύγουστος- Οκτώβριος 1958. Συλλογή Ελευθεριάδη. Χωρίον Πέτρα. Αντίγραφο Πέπη Σβορώνου».
Με την έκθεση αυτή το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» φιλοδοξεί να συμβάλει στον χώρο του πολιτισμού, όπως συνέβαλε και στη διατήρηση της ακεραιότητας και της ελευθερίας της χώρας, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι ελευθερία και πολιτισμός συνιστούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Η έκθεση θα λειτουργήσει για διάστημα έξι μηνών (έως τις 10 Οκτωβρίου).
28.000 επισκέπτες κάθε χρόνο
Στον πανέμορφο κόλπο του Φαλήρου στα νότια προάστια της Αθήνας ελλιμενίζεται το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο «Γ. Αβέρωφ», ένα πλοίο 141 μέτρων το οποίο διετέλεσε ναυαρχίδα του ελληνικού στόλου στις νικηφόρες ναυμαχίες της «Ελλης» το 1912 και της Λήμνου στις αρχές του 1913, κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Ακριβώς δίπλα στη Μαρίνα Φλοίσβου το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο επισκέπτονται πάνω από 28.000 επισκέπτες ετησίως.
Σχολεία
Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν την αποκατάσταση των εσωτερικών διαμερισμάτων και εξωτερικών χώρων, να ξεναγηθούν και να περιηγηθούν σε αυτά και να βιώσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία μέσα από την ιστορία του θρυλικού θωρηκτού. Σχολεία από την Αθήνα και όλη την Ελλάδα προγραμματίζουν επισκέψεις στον ζωντανό μύθο που στέκεται σήμερα αγέρωχο, φωτεινό σύμβολο της ελληνικής ναυτοσύνης και του πολεμικού ηρωισμού. Στην τελευταία του μάχη, αυτή της ιστορικής μνήμης, το «Γ. Αβέρωφ» βγήκε για άλλη μια φορά νικητής.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr

«ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ»


Σελίδες για την αγροτική μας ιστορία

Παιδί, είχε ως καθημερινή απασχόληση τις ώρες της σχόλης στον Ασώματο της Λέσβου να πηγαίνει μαζί με άλλα παιδιά στα χωράφια και να παρακολουθεί τους ανθρώπους που δούλευαν στη γη. «Από εκείνες τις επισκέψεις και από όσα έβλεπα να κάνουν οι άνθρωποι στα χωράφια τους, ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το όργωμα.

Σελίδες για την αγροτική μας ιστορία
Ηταν πολύ ενδιαφέρον να παρατηρώ το άλογο που τραβούσε πίσω του ένα περίεργο ξύλινο εργαλείο, το αλέτρι, που καθώς σερνόταν από το ζώο δημιουργούσε αυλακιές στο χώμα» γράφει ο Παύλος Κοντέλλης στο βιβλίο του «Εργαλεία της παράδοσης».

Η σχέση Βιζυηνού με Ιψεν


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ
Το άγαλμα του Χένρικ Ιψεν στο ομώνυμο θέατρο στη Νορβηγία. Στα δοκίμιά του ο Γεώργιος Βιζυηνός ασχολείται σε βάθος με τον Ιψεν. Τα άπαντα του μεγάλου Νορβηγού στα ελληνικά ανακοίνωσαν οι εκδόσεις Gutenberg. 

Ανοίγοντας το πολύτιμο βιβλίο που μόλις εξέδωσε το Μορφωτικό Iδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, έναν τόμο σχεδόν οκτακοσίων σελίδων με τα επιστημονικά και δοκιμιακά έργα του Γεωργίου Βιζυηνού, στη σελίδα 580, κάτω από τον τίτλο «Ερρίκος Ιβσεν», διαβάζουμε: «Ως άλλος Σαικσπήρος ετάζει την ζωήν αφ’ υψηλής περιωπής καθ’ όλην αυτής την εξέλιξιν από του λίκνου μέχρι του φερέτρου, τούθ’ όπερ επενδύει τα δράματά του με πολύν φιλοσοφικόν χαρακτήρα (...) Η τελευταία λέξις της φιλοσοφίας ταύτης είναι: Μη παύε δρων· απελευθερώσου των προλήψεων· αγωνίζου, και προ πάντων πράττε συμφώνως προς τας πεποιθήσεις σου. Δεν υπάρχει αληθώς θανάσιμον αμάρτημα ειμή μόνον εν, το ψεύδος. Το δε μάλιστα θανάσιμον αμάρτημα είναι το ψεύδος όπερ ψεύδεταί τις προς αυτόν τον εαυτόν του».

2013: έτος λογοκλοπίας και ατιμωρησίας


ΝΤΙΝΟΣ ΣΙΩΤΗΣ
«Ο βασιλιάς της Αντιγραφής», 59ο Φεστιβάλ Θεάτρου της Αβινιόν.

«Ο βασιλιάς της Αντιγραφής», 59ο Φεστιβάλ Θεάτρου της Αβινιόν.​Η​ ανατριχίλα τού να κλέβεις. Η χαρά τού να οικειοποιείσαι κάτι που δεν είναι δικό σου, κάτι που ανήκει σε κάποιον άλλον. Η γλύκα της αμαρτίας. Η μεγαλομανία αναγνώρισης για κάτι που δεν το αξίζεις. Εδώ είναι η ρίζα της λογοκλοπίας, η οποία ήταν σε έξαρση το 2013. Ο ποιητικός κόσμος δοκιμάστηκε από επιδημία λογοκλοπής τον περασμένο χρόνο. Στο έγκυρο και έγκριτο περιοδικό Poetry, με έδρα το Σικάγο, η Ruth Graham πρόσφατα δημοσιεύει άρθρο για τούτο ακριβώς το θέμα: τα πολλά κρούσματα ποιητικής λογοκλοπής που καταγράφηκαν και πιστοποιήθηκαν το 2013 στη Μεγάλη Βρετανία, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Οχι ότι έχει μείνει πίσω η Ευρώπη. Συχνά πυκνά διαβάζουμε ότι στη Γερμανία, την Ισπανία, τη Γαλλία και αλλού, όχι μόνο ποιητές και πεζογράφοι, αλλά και πανεπιστημιακοί και πολιτικοί και δημοσιογράφοι κλέβουν διατριβές, βιβλία και ιδέες και τις πλασάρουν για δικές τους.

Θεόφιλος Χάνσεν, ένας «Ελληνας» Δανός


ΜΑΡΩ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ - ΑΔΑΜΗ*
Εθνική Βιβλιοθήκη και Αστεροσκοπείο, δύο από τα σημαντικότερα αθηναϊκά έργα του Θεόφιλου Χάνσεν. Το Αστεροσκοπείο ήταν το τελευταίο έργο που επίβλεψε ο ίδιος στην Αθήνα πριν φύγει για τη Βιέννη.
Το 2013 έκλεισαν 200 χρόνια από τη γέννηση του Θεόφιλου Χάνσεν, του Ευρωπαίου αρχιτέκτονα που γεννήθηκε στη Δανία, άρχισε τη σταδιοδρομία του στην Ελλάδα και μεσουράνησε στην αυτοκρατορική Βιέννη του Φραγκίσκου Ιωσήφ.

Η Αμπράμοβιτς και η Κάλλας... επί επτά


ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΛΑΤΣΟΥ
Η επίσημη αφίσα της ταινίας «Οι επτά θάνατοι της Μαρίνας Αμπράμοβιτς», που θα εστιάζει σε επτά ηρωίδες της όπερας που ερμήνευσε η Μαρία Κάλλας –όπως η Τόσκα, η Μαντάμα Μπατερφλάι, η Μήδεια– και οι οποίες πέθαναν από έρωτα.
Η επίσημη αφίσα της ταινίας «Οι επτά θάνατοι της Μαρίνας Αμπράμοβιτς», που θα εστιάζει σε επτά ηρωίδες της όπερας που ερμήνευσε η Μαρία Κάλλας –όπως η Τόσκα, η Μαντάμα Μπατερφλάι, η Μήδεια– και οι οποίες πέθαναν από έρωτα.Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αγαπάει την Ελλάδα. Την επισκέπτεται αρκετά συχνά. Της θυμίζει την πατρίδα της, τη Σερβία, το γενέθλιο τραύμα της, όπως έχει δηλώσει και η ίδια. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς λατρεύει, επίσης, τη Μαρία Κάλλας. «Η Κάλλας έχει πει πως, όταν ερμηνεύεις έναν ρόλο, πρέπει να έχεις ένα μέρος του εγκεφάλου σου υπό απόλυτο έλεγχο και το άλλο απολύτως ελεύθερο. Αυτή η φράση της μου άνοιξε ένα ολόκληρο σύμπαν και είπα, ναι, θέλω να κάνω κάτι που να αφορά την Κάλλας», εξομολογήθηκε τον περασμένο μήνα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών η Σέρβα περφόρμερ. Και θα κάνει. Μία ταινία. Η ταινία θα έχει τίτλο «7 Deaths of Marina Abramovic» και θα εστιάζει σε επτά ηρωίδες της όπερας που ερμήνευσε η Μαρία Κάλλας, όπως η Τόσκα, η Μαντάμα Μπατερφλάι, η Μήδεια, οι οποίες πέθαναν από έρωτα.

Αφοσιωμένος «βοτανολόγος» του άγνωστου Λυκαβηττού


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ
http://www.kathimerini.gr/762395/article/epikairothta/perivallon/afosiwmenos-votanologos-toy-agnwstoy-lykavhttoy 
Ο κ. Αντώνης Ζώης σε μια εξερεύνηση στον αγαπημένο του Λυκαβηττό, περιστοιχισμένος από άνθη ασφάκας.
 
Ο κ. Αντώνης Ζώης σε μια εξερεύνηση στον αγαπημένο του Λυκαβηττό, περιστοιχισμένος από άνθη ασφάκας.«Αντέχεις να πάμε από εδώ;» Ο Αντώνης Ζώης, γεννηθείς στο Φοινίκι Θεσπρωτίας το 1930, ανησυχεί για τον γράφοντα, κατά αρκετές δεκαετίες νεότερό του, τον οποίο ξεναγεί στις πλαγιές του Λυκαβηττού. Εχουμε βγει από το βατό μονοπάτι και έχουμε αρχίσει να ανηφορίζουμε προς ένα σημείο που ο κ. Ζώης αποκαλεί «κοιλάδα της χαρουπιάς». «Λένε ότι είναι έργο Πικιώνη», πληροφορεί την «Κ» όταν φτάνουμε σε ένα μαγευτικό μικρό ξέφωτο περιστοιχισμένο από χαρουπιές και αριές (αειθαλείς βελανιδιές), με τριών ειδών παπαρούνες να ματώνουν το τοπίο (ο ξεναγός μας ενθουσιάζεται όταν τις εντοπίζει και εξηγεί τις διαφορές μεταξύ τους) και την ευωδία του χαμομηλιού να διαπερνά τον ανοιξιάτικο αέρα.

Τιμή στον Γιόχαν Γιάκομπ Μέγιερ που δημιούργησε τα «Ελληνικά Χρονικά» στο Μεσσολόγγι

http://www.kathimerini.gr/762367/article/politismos/eikastika/timh-ston-gioxan-giakomp-megier-poy-dhmioyrghse-ta-ellhnika-xronika-sto-messologgi


Εκδήλωση μνήμης και τιμής προς τον Ελβετό φιλέλληνα Γιόχαν Γιάκομπ Μέγιερ (Johann Jakob Meyer), πατέρα της νεοελληνικής δημοσιογραφίας, που πρόσφερε στον εθνικο-απελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε στη γενέτειρά του, το Schofflisdorf, παρουσία των τοπικών Αρχών και του Έλληνα πρέσβη στην Ελβετία, Χαράλαμπου Μάνεση. Εκπροσωπώντας την ελληνική κυβέρνηση, ο κ. Μάνεσης απηύθυνε χαιρετισμό, στο οποίο, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «...ορισμένα πράγματα οφείλουμε να τα μαθαίνουμε, τόσο εμείς, όσο και τα παιδιά μας. [...]. Για τον λόγο αυτόν επιθυμούμε να γίνει ευρύτερα γνωστή αυτή η σχέση και να υπάρξει εμβάθυνση της συνεργασίας». Ο Έλληνας πρέσβης, εξάλλου, πρότεινε ως ιδέα την ίδρυση βιβλιοθήκης, με ελληνικά βιβλία, στο Schofflisdorf.

Οταν το θέατρο νικά τον πόλεμο


  BEN HUBBARD / INTERNATIONAL NEW YORK TIMES
Για τα εκατό παιδιά που συμμετέχουν στην παράσταση, είναι η πρώτη επαφή τους με τον Σαίξπηρ, αν και έχουν ήδη γνωρίσει σε βάθος την τραγωδία. Για τα εκατό παιδιά που συμμετέχουν στην παράσταση, είναι η πρώτη επαφή τους με τον Σαίξπηρ, αν και έχουν ήδη γνωρίσει σε βάθος την τραγωδία.
Ζαατάρι, στρατόπεδο προσφύγων, Ιορδανία. Σε μια αλάνα γεμάτη πέτρες, στην αχανή πόλη των σκηνών και των τροχόσπιτων, ο βασιλιάς, ντυμένος με βρώμικο τζιν παντελόνι και μια αυτοσχέδια κάπα, σηκώνει το ξύλινο σκήπτρο του και αναγγέλλει την πρόθεσή του να χωρίσει στα δύο το βασίλειό του. Ετσι άρχισε η παρουσίαση του «Βασιλιά Ληρ»: για τα εκατό παιδιά που συμμετέχουν στην παράσταση, είναι η πρώτη επαφή τους με τον Σαίξπηρ, αν και έχουν ήδη γνωρίσει σε βάθος την τραγωδία.

Ο Μολώχ του εικοστού αιώνα

http://www.kathimerini.gr/762071/article/politismos/kinhmatografos/o-molwx-toy-eikostoy-aiwna

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
Ο Αδόλφος Χίτλερ αναδυόμενος σαν Καίσαρας από τον τάφο του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Το φιλμ «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» αποτελείται από τέσσερα μέρη, όπως και το επικό «Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του φημισμένου μουσουργού.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ο Αδόλφος Χίτλερ αναδυόμενος σαν Καίσαρας από τον τάφο του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Το φιλμ «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» αποτελείται από τέσσερα μέρη, όπως και το επικό «Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του φημισμένου μουσουργού.Ο μεγαλύτερος δαίμονας του εικοστού αιώνα και πάλι στη σκηνή. Το «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» (1977) του Χανς Γιούργκεν Ζίμπερμπεργκ ξαναβγαίνει σε μία αίθουσα από τη New Star σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε. Φιλμ-ποταμός, που μοιάζει σαν αλλόκοτη θεατρική υπερπαραγωγή, διαρκεί 410 λεπτά και φαντάζει άλλοτε σαν νοσταλγική αναζήτηση του «αγνού γερμανικού παρελθόντος» κι άλλοτε σαν παραλήρημα του ανώνυμου Γερμανού μικροαστού, ο οποίος βλέπει στον καθρέφτη του, στο παραμορφωμένο από τους προβολείς του ναζισμού είδωλό του, τον «νέο άνθρωπο» της Ιστορίας. «Χίτλερ: ο θαυματοποιός του γερμανικού μικροαστισμού», η φράση θα ταίριαζε για τίτλος αυτής της ταινίας.

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Τα ΕΛΤΑ τιμούν την μεγάλη απεργία του 1942

 
Υπαίθρια εκδήλωση μνήμης στην πλατεία Κοτζιά τη Δευτέρα 14 Απριλίου
Τα ΕΛΤΑ τιμούν την μεγάλη απεργία του 1942
Με την ευκαιρία της επετείου, τα ΕΛΤΑ θα κυκλοφορήσουν ειδικό συλλεκτικό άλμπουμ με επετειακό γραμματόσημο και ειδικό φάκελο με αναμνηστική σφραγίδα
 
 
Την Μεγάλη Απεργία του 1942 των εργαζομένων στη δημόσια υπηρεσία  «Ταχυδρομεία - Τηλεφωνία -Τηλέγραφος», που επεκτάθηκε σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής στην Ελλάδα, τιμούν για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), με μια υπαίθρια εκδήλωση μνήμης που θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Κοτζιά την Δευτέρα 14 Απριλίου 2014, στις 12:30.

Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες στιγμές στην ιστορία του Πανευρωπαϊκού Εργατικού Κινήματος, η οποία ξεκίνησε από το Κεντρικό Ταχυδρομείο της Αθήνας, στο «Μέγαρο Μελά», στις 14 Απριλίου 1942.