Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων
για τον Κοινοβουλευτισμό και τη ΔημοκρατίαΟλοκλήρωση Προγράμματος Φιλοξενίας
του σχολικού έτους 2013-2014
Στο πλαίσιο του προγράμματος φιλοξενίας του λήγοντος σχολικού έτους, το
οποίο απευθυνόταν σε μαθητές απομακρυσμένων Γυμνασίων από τα Επτάνησα,
φιλοξενήθηκαν στην Αθήνα τα εξής σχολεία:
1. 23.1-26.1.2014: Γυμνάσια Καρυάς και Βασιλικής Λευκάδας (43 μαθητές, 4 συνοδοί)
2. 6.2-9.2.2014: Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας (47 μαθητές, 3 συνοδοί)
3. 13.2-15.2.2014: Γυμνάσιο Μαχαιράδου Ζακύνθου (45 μαθητές, 3 συνοδοί)
4. 20.2-23.2.2014: Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις Μεγανησίου (17 μαθητές, 2 συνοδοί)
5. 6.3-9.3.2014: Γυμνάσιο Ιθάκης (47 μαθητές, 3 συνοδοί)
6. 13.3-15.3.2014: Γυμνάσια Μεσοβουνίων και Σάμης Κεφαλονιάς (43 μαθητές, 4
7. 27.3-30.3.2014: Γυμνάσιο Κυθήρων (47 μαθητές, 3 συνοδοί)
8. 3.4-6.4.2014: Γυμνάσιο Παξών (39 μαθητές, 3 συνοδοί)
Συνολικά φιλοξενήθηκαν 328 μαθητές και 25 συνοδοί εκπαιδευτικοί.
Οι φιλοξενούμενοι επισκέπτες, εκτός από την επίσκεψη και ξενάγηση στη
Βουλή, επισκέφθηκαν το Πλανητάριο, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, την Παλαιά
Βουλή, την Πλάκα, την Ακρόπολη και το Μουσείο της, ξεναγήθηκαν στο κέντρο της
Αθήνας και παρακολούθησαν μία θεατρική παράσταση και μία κινηματογραφική
ταινία, όταν ό χρόνος παραμονής τους στην Αθήνα το επέτρεπε. Όλα τα έξοδα
καλύφθηκαν από το Ίδρυμα της Βουλής, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία σε ένα
σημαντικό αριθμό μαθητών από απομακρυσμένα σχολεία της νησιωτικής χώρας να
αποκτήσουν υψηλού επιπέδου ταξιδιωτικές, πολιτιστικές και μορφωτικές εμπειρίες, να
ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής και να αισθανθούν έμπρακτα το
ενδιαφέρον της πολιτείας προς το πρόσωπό τους.
Κατά τη διάρκεια αυτού του προγράμματος φιλοξενίας, για δεύτερη συνεχόμενη
φορά εφέτος, οργανώθηκε πρόγραμμα διαδικτυακής επικοινωνίας μεταξύ μαθητών
που επρόκειτο να φιλοξενηθούν στην Αθήνα και μαθητών του Πρότυπου Πειραματικού
Γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά.
Η επικοινωνία αυτή δημιούργησε δεσμούς φιλίας και αλληλογνωριμίας ανάμεσα
σε μαθητές από διαφορετικές και απομακρυσμένες μεταξύ τους γεωγραφικές περιοχές,
διεύρυνε τους νοητικούς και συναισθηματικούς ορίζοντές τους, εξοικειώνοντάς τους με
την ετερότητα και τη σχετική διαφορετικότητα που αντιπροσωπεύουν οι συμμαθητές
με απομακρυσμένη γεωγραφική προέλευση. Από την άποψη αυτή, το πρόγραμμα
συμβάλλει στην εμπέδωση και την καλλιέργεια βασικών δημοκρατικών αξιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου