Αναδρομική του Ρίτσαρντ Χάμιλτον στην Tate Modern

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Tate Modern αποφάσισε για πρώτη φορά να τον τιμήσει με μια ρετροσπεκτίβα, που εγκαινιάζεται σήμερα, ενώ το ενδιαφέρον κοινού και μίντια είναι μεγάλο. Φιλοξενεί μεγάλο εύρος έργων του, από τις πρώιμες απόπειρές του στο ντιζάιν (δεκαετία του ’50) μέχρι τους πίνακες της τελευταίας χρονιάς της ζωής του. Οι επιμελητές αποφάσισαν να εξερευνήσουν κάθε πτυχή του: το ντιζάιν, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, την τηλεόραση, την πολιτική καθώς και τις επιρροές και συνεργασίες του με άλλους καλλιτέχνες (από τον Φρα Αντζέλικο και τον Μαρσέλ Ντισάν μέχρι τον Ντίτερ Ροτ).
Κέντρο της έκθεσης είναι η εγκατάσταση «Fun House», έργο του 1956, ένα δωμάτιο γεμάτο με εικόνες από περιοδικά, πόστερ ταινιών και… ιστορία τέχνης. Μια αστεία φέτα της μοντέρνας εποχής, του πολιτισμού τού γκλάμουρ και τής λατρείας τής διασημότητας. Το συμπληρώνει ακόμα ένα κομβικό έργο για τη σύγχρονη βρετανική τέχνη, το κολάζ «Just what is it that makes today’s homes so different, so appealing?» (2,60 μ. x 2,48 μ.), έργο του 1955, που παρουσιάζει έναν μυώδη άνδρα με σλιπάκι να επιδεικνύει τη ρώμη του σε ένα σαλόνι.

Ποτέ δεν δέχτηκε τον όρο «πατέρας της βρετανικής ποπ αρτ». Ηθελε απλώς να βάλει στη δουλειά του κάθε πλευρά της ζωής. Και πίστευε ότι η τέχνη πρέπει να είναι «λαϊκή, πρόσκαιρη, αναλώσιμη, πνευματώδης, σέξι, χαμηλού κόστους και μαζικής παραγωγής και να ξέρει να τραβάει με κόλπα το ενδιαφέρον του κόσμου».
*INFO: Διάρκεια έως 26 Μαΐου.
Επιμ.: Β. Γεωργ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου