Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

10.620 ευρώ πουλήθηκε σε δημοπρασία αυτόγραφο ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη


Πέμπτη, 03 Απριλίου 2014 14:49
Αυτόγραφο του ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη, με τίτλο «Επιθυμίες».

Ολοκληρώνεται η κατασκευή του Μουσείου στα Καρδάμυλα της Χίου


Το έργο θα ενταχθεί στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ
Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 07:30
Την πορεία του έργου και τις μελέτες που το συγκροτούν, για τη δημιουργία του πρώτου Ναυτιλιακού Μουσείου στα Καρδάμυλα της Χίου - το οποίο οδεύει στην τελική ευθεία - παρουσίασε σε σχετική ημερίδα στο Ιωνικό Κέντρο στην Πλάκα, η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Καρδαμύλια Ναυτοσύνη».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης,  που τίμησε με την παρουσία του πλήθος κόσμου της χιακής και ειδικότερα της καρδαμύλιας παροικίας, το κοινό ενημερώθηκε για τη διαδρομή και την ολοκλήρωση της πορείας του έργου δημιουργίας του Μουσείου, ενώ όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Χίου, κ. Γιανάρης, το έργο θα ενταχθεί στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2014 - 2020 αμέσως μετά το άνοιγμα της σχετικής πρόσκλησης από την περιφέρεια.

Η «Αντιγόνη» στο Παρίσι για την αυλαία της Ελληνικής Προεδρίας


Στις 12 Ιουνίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Unesco
Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 17:38
UPD:17:38

Για μία μόνο βραδιά, στις 12 Ιουνίου, θα παιχτεί η «Αντιγόνη» στο Παρίσι, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Unesco. Η μόνιμη ελληνική αντιπροσωπεία στην Unesco σχεδιάζει να κλείσει το εξάμηνο της Ελληνικής Προεδρίας με την παράσταση που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία πέρυσι το καλοκαίρι σε συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με τη Λυκόφως.

Η Κατερίνα Δασκαλάκη, πρέσβειρα της Ελλάδας στην Unesco, κάλεσε την παράσταση η οποία θα παρουσιαστεί πάνω στους ίδιους άξονες που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη, με προσαρμογές που διατηρούν όμως τη βασική της δομή.

Ανατρεπτική «Λυσιστράτη» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Η παράσταση «Lysistrata Project» θα παρουσιαστεί στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 8 Απριλίου

Δευτέρα, 07 Απριλίου 2014 09:20 
http://www.naftemporiki.gr/story/791039/anatreptiki-lusistrati-sto-europaiko-koinoboulio
G.CHRYSOCHOIDIS
Με στόχο να αποκτήσει μια παγκόσμια διάσταση, να συνδεθεί με τη σύγχρονη συνθήκη και να υπενθυμίσει ότι το στοιχείο της «διαμαρτυρίας» δεν στέκεται ενάντια στην όποια εξουσία, αλλά συμβάλλει στην αφύπνιση και την αναγκαιότητα της συμμετοχής στα κοινά, μια ανατρεπτική «Λυσιστράτη» ταξιδεύει στις Βρυξέλλες.

Βασισμένη στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, η παράσταση «Lysistrata Project» θα παρουσιαστεί από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 8 Απριλίου, στις 12.30 το μεσημέρι.

Η παράσταση - δρώμενο, σε απόδοση και σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου, θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της έκθεσης «Θεσσαλονίκη 316 π.Χ. - 2014 μ.Χ.. Σταυροδρόμι πολιτισμών στον χώρο και τον χρόνο», η οποία στοχεύει στην ανάδειξη της πόλης της Θεσσαλονίκης στο Ευρωκοινοβούλιο,  δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της καθηγήτριας και ευρωβουλευτή Χρυσούλας Παλιαδέλη και υλοποιήθηκε με τη σύμπραξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αμφισβητείται η αυθεντικότητα του πάπυρου που γράφει για την «σύζυγο του Ιησού»


Ο αμφιλεγόμενος πάπυρος στον οποίο γίνεται λόγος για τη "σύζυγο του Ιησού" πιθανότατα είναι όντως αρχαίος και δεν κατασκευάστηκε πρόσφατα, σύμφωνα με μια έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα στις ΗΠΑ και βασίζεται σε επιστημονικές αναλύσεις του εγγράφου.

Αμφισβητείται η αυθεντικότητα του πάπυρου που γράφει για την «σύζυγο του Ιησού»
Η ύπαρξη αυτού του ντοκουμέντου αποκαλύφθηκε το 2012 από την Κάρεν Κινγκ, καθηγήτρια ιστορίας στη Θεολογική Σχολή του Χάρβαρντ.
Ο πάπυρος, που αφήνει να εννοηθεί ότι ο Χριστός ήταν παντρεμένος, έγινε δεκτός με μεγάλο σκεπτικισμό από το Βατικανό, αλλά και από τους ιστορικούς που συμπέραναν ότι μάλλον ήταν πλαστός, επικαλούμενοι την ασαφή προέλευσή του, το σχήμα των γραμμάτων και τα γραμματικά λάθη του.

Μουσείο Τσιτσάνη στις παλιές φυλακές Τρικάλων

ΠΟΛΟΣ ΕΛΞΗΣ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ 
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63990715

Σε Μουσείο Τσιτσάνη θα μετατραπεί το κεντρικό κτίριο των παλαιών φυλακών Τρικάλων, το οποίο ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα, έπειτα από την ένταξή του στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, με απόφαση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού.

Μουσείο Τσιτσάνη στις παλιές φυλακές Τρικάλων
Το έργο «Δημιουργία κέντρου έρευνας Βασίλης Τσιτσάνης» είναι προϋπολογισμού 2.816.109,00 ευρώ και η συγχρηματοδότησή του γίνεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με ποσοστό 85%.
Στόχος του έργου είναι η αποκατάσταση της δομικής ενίσχυσης του κτιρίου, η οποία θα εξασφαλίσει τη φυσική διατήρηση του μνημείου. Η αποκατάσταση του κτιρίου -σε συνδυασμό και με το παρακείμενο τέμενος- θα διαμορφώσει μια σφαιρική εικόνα της αρχιτεκτονικής εκείνης της εποχής στην περιοχή.

«Από την Ελλάδα η πιο πρόσφατη επίθεση στον πολιτισμό»

Έντυπη Έκδοση

Αρνητικό παράδειγμα η χώρα μας στο πολιτιστικό Φόρουμ του Σαγιό στο Παρίσι
Μπορεί η ηγεσία του ΥΠΠΟ να έλαμψε διά της απουσίας της από το Φόρουμ του Σαγιό στις 4 και τις 5 Απριλίου στο Παρίσι -το καθήκον καλούσε τον Π.Παναγιωτόπουλο στην άλλη όχθη του Ατλαντικού-, αλλά σ' αυτή τη διεθνή συνάντηση πολιτικών, καλλιτεχνών, συγγραφέων, παραγωγών, εκδοτών και διανομέων πολιτιστικών αγαθών με τίτλο «Το Μέλλον του Πολιτισμού, Μέλλον της Ευρώπης» που οργάνωσε η Γαλλίδα ομόλογός του, Ορελί Φιλιπετί, η χώρα μας, έστω και δαχτυλοδεικτούμενη, είχε την τιμητική της.
 Πώς να γινόταν αλλιώς; Η διημερίδα συνέπεσε με την κατάργηση στην Ελλάδα της ενιαίας τιμής, εξέλιξη που απασχόλησε δεόντως και τους συνέδρους της πρώτης ευρωπαϊκής συνάντησης για το βιβλίο που διενεργήθηκε στο Μέγαρο Σαγιό τις ίδιες μέρες, με τη φροντίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου της Γαλλίας (CNL).

Ο Κορνίλιους Γκούρλιτ δικαιώνεται

10/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η γερμανική Δικαιοσύνη ανακοίνωσε πως το μεγαλύτερο μέρος του θησαυρού τού ανήκει
 
Εισαγγελείς στη Γερμανία αποφάσισαν να απελευθερώσουν 1.280 από τα έργα τέχνης που είχαν κατασχεθεί πριν από δύο χρόνια από το διαμέρισμα του συλλέκτη Κορνίλιους Γκούρλιτ στο Μόναχο. Ο πατέρας του αγόραζε και πουλούσε τέχνη στη διάρκεια του ναζιστικού καθεστώτος, ανάμεσά τους και πολλά που είχαν λεηλατηθεί από κατοικίες Εβραίων ή είχαν αγοραστεί με την άσκηση πίεσης σε εξευτελιστικές τιμές.

Οι δικηγόροι του συλλέκτη παραδέχονται τώρα ότι ένα μικρό μέρος των έργων που βρέθηκαν είναι όντως αμφισβητούμενα, αλλά επιμένουν ότι το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής τού ανήκει και μπορεί να την κάνει ό,τι θέλει. Ο ίδιος ο Γκούρλιτ αναρρώνει από εγχείρηση καρδιάς και είναι άγνωστο πώς αντέδρασε στην απόφαση.

Ο Πάτρικ Λη Φέρμορ ήταν κάτι μεταξύ Ζορμπά και Βύρωνα

ΠΑΤΡΙΚ ΛΗ ΦΕΡΜΟΡ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
10/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Αρτεμις Κούπερ: βιογράφος του κορυφαίου ταξιδιωτικού συγγραφέα, λάτρη της Ελλάδας και ήρωα της Αντίστασης Μας περιγράφει πώς γνώρισε τον Πάντι. Πώς αυτός ο κλειστός άνθρωπος της άνοιξε την καρδιά και τα χαρτιά του για να γράψει το βιβλίο της, με τον όρο να δημοσιευτεί μετά τον θάνατο τον δικό του και της γυναίκας του, Τζόαν.
 


Της Νόρας Ράλλη

ΑΡΤΕΜΙΣ ΚΟΥΠΕΡΤον είχε γνωρίσει στα 17 της και τον ξανασυνάντησε στα 50 της. Η Αρτεμις Κούπερ (σύζυγος του ιστορικού Αντονι Μπίβορ), συγγραφέας της βιογραφίας «Πάτρικ Λη Φέρμορ: μια περιπέτεια» (εκδ. Μεταίχμιο, μετάφραση Ηλία Μαγκλίνη), βρέθηκε στην Αθήνα για την παρουσίαση του βιβλίου στο Μπενάκη. Ηταν προσωπική φίλη του διάσημου ταξιδιωτικού συγγραφέα, όπως και η γιαγιά της, λαίδη Νταϊάνα Κούπερ, μια Βρετανίδα καλλονή του Μεσοπολέμου. «Ο Πάντι, όπως τον φώναζαν όλοι, Μιχάλης για τους Ελληνες, ήταν πολύ κλειστός σε ό,τι αφορούσε την ιδιωτική του ζωή», μας λέει. Για τη βιογραφία του μελέτησε το ημερολόγιό του, την αλληλογραφία, όλο το υλικό του αρχείου του, μίλησε με όσους τον γνώριζαν. Και φυσικά με τον ίδιο, όταν τον επισκεπτόταν, για μέρες κάθε φορά, στην Καρδαμύλη, στο σπίτι του που δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη, για να γίνει πολιτιστικό κέντρο. Ο Πάτρικ Λη Φέρμορ (1915 – 2011) υπήρξε θρυλική μορφή για την Ελλάδα, διέσχισε την Ευρώπη με τα πόδια, πέρασε στην Ελλάδα, την ταξίδεψε ολόκληρη, πολέμησε γι” αυτή στην Κατοχή. Με τη γυναίκα του, διάσημη φωτογράφο Τζόαν Λη Φέρμορ, έμεναν στη Μάνη, που έμελλε να γίνει δεύτερη πατρίδα του.

Σύγχρονα σύμβολα και Μυστικός Δείπνος

10/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Μια ενδιαφέρουσα έκθεση στην αίθουσα τέχνης «Καπλανών 5»


Εννέα καλλιτέχνες εμπνέονται εντελώς ελεύθερα από την τοιχογραφία του Ντα Βίντσι. Ο Χριστός, η κοινωνία του σώματος και αίματός του και η προδοσία συναντούν τη βία, την κρίση, την ανθρωποφαγία, αλλά και την αγωνία του κάθε δημιουργού. 
Της Παρής Σπίνου

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥΟ Μυστικός Δείπνος, η περίφημη τοιχογραφία του Λεονάρντο ντα Βίντσι, εμπνέει τους σύγχρονους καλλιτέχνες. Από τον Αντι Γουόρχολ και τον Νταλί, ο οποίος έβαλε τη μούσα του την Γκαλά στη θέση του Χριστού, ώς τις φωτογραφίες μόδας με ημίγυμνα μοντέλα αντί για Αποστόλους. Τώρα εννέα, νέοι οι περισσότεροι, δημιουργοί ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Νίκης Βαλασιώτη και της αίθουσας τέχνης «Kαπλανών 5», και με ελεύθερο πνεύμα δημιούργησαν καινούργια έργα, γεμάτα συμβολισμούς. Η κοινωνία του σώματος και του αίματος του Χριστού, που μπορεί να παραπέμπει σε ένα είδος ανθρωποφαγίας, η έννοια της προδοσίας σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, αλλά και η αγωνία του καλλιτέχνη αποτυπώνονται στον καμβά.

Από το Λος Αντζελες στο Αγιον Ορος

10/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Το Μουσείο Γκετί μάς επιστρέφει κλεμμένη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη

Ωραία ωραία φωτογραφήθηκε στην Αμερική ο Πάνος Παναγιωτόπουλος με τον Μπαράκ Ομπάμα και την όμορφη Ολγα Κεφαλογιάννη. Την καλή είδηση του επαναπατρισμού κλεμμένης βυζαντινής χειρόγραφης Καινής Διαθήκης του 12ου αιώνα από το Μουσείο Γκετί στη χώρα μας την απαξίωσε;

Μάθαμε λοιπόν, όχι από το υπουργείο, από τη σελίδα του αμερικανικού μουσείου, ότι «σχεδιάζει να επιστρέψει οικειοθελώς τη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα στην Ιερά Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους». Αποδείχθηκε ότι είναι κλεμμένη εδώ και 50 χρόνια. Οπως κομψά αναφέρουν οι Αμερικανοί, «από την έρευνα επιβεβαιώθηκε ότι το βιβλίο δεν είχε μεταφερθεί νόμιμα».

Δεν είναι το πρώτο αμαρτωλό έκθεμα στις συλλογές του Γκετί. Το συγκεκριμένο χειρόγραφο αποκτήθηκε το 1983 ως μέρος μιας μεγάλης και καλά τεκμηριωμένης συλλογής. Οι άνθρωποι του μουσείου ισχυρίστηκαν ότι δεν είχαν στη διάθεσή τους πληροφορίες για την κλοπή, καθώς δεν υπήρχε δημοσιευμένο σε κάποια βάση δεδομένων κλεμμένων έργων τέχνης. Εκτέθηκε από τότε σε περισσότερες από 14 διοργανώσεις, ανάμεσά τους στην έκθεση-ορόσημο του Μετροπόλιταν της Ν.Υ. «Η δόξα του Βυζαντίου», χωρίς να πάρει κανείς χαμπάρι.

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Πανόραμα του Πόντου

Έντυπη Έκδοση

«Κάποτε μια κυρία μού έφερε δυο μανίκια από μια γυναικεία φορεσιά της Σαμψούντας. Τη ρώτησα πού ήταν το υπόλοιπο ρούχο και μου είπε ότι η μάνα της το μοίρασε ανάμεσα σ' αυτή και στις δύο αδελφές της. Με τα πολλά συγκεντρώσαμε όλα τα κομμάτια κι η Ιωάννα Παπαντωνίου συνέθεσε ξανά το ένδυμα...».

Τα παραπάνω διά στόματος Αγγελου Δεληβοριά χθες, στο περιθώριο μιας συνέντευξης Τύπου που είχε να κάνει με την ιστορική μνήμη.
Με τίτλο «Εν Πόντω, συμβολή στη μνήμη 1890-1920» (ώς τις 25/5) παρουσιάζεται ήδη στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Κουμπάρη η συλλογή από επιστολικά δελτάρια του Στέργιου Θεοδωρίδη.

Μουσείο της Υγείας. Eνα διαφορετικό μουσείο

Trakya Üniversitesi Sultan II. Bayezid Külliyesi Sağlık Müzesi- Yeniimaret - Edirne - Turkey Ηλεκτρονική Έκδοση

ΑΝΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ
Σε απόσταση 12 χλμ από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα, στην επαρχία της Ανδριανούπολης του μισού εκατομμυρίου κατοίκων και 10 μόλις λεπτά από το άλλο μεγαλό αξιοθέατο - τέμενος Σιλιμιγιέ της πάλαι ποτέ Βυζαντινής πόλης, βρίσκεται το μοναδικό μουσείο Υγείας των Βαλκανίων ίσως και ολόκληρης της Μεσογείου.
Trakya Üniversitesi Sultan II. Bayezid Külliyesi Sağlık Müzesi- Yeniimaret - Edirne - Turkey Στις εγκαταστάσεις του σημερινού "Μουσείου της Υγείας" - πρώην σανατόριο -  που είναι επισκέψιμες στο κοινό με το αντίτιμο των 5Ε συγκαταλέγονται ένα θεραπευτήριο (Νταρισουφά), η ιατρική σχολή, το τζαμί, και το πτωχοκομείο. Είναι γνωστό ότι το πρώην θεραπευτήριο διέθετε και άλλους χώρους (χαμάμ, σχολείο, ωδείο, νερόμυλος) τα οποία δεν σώζονται.

Σουκόφ: κάνουν σκραπ τον «Πύργο του Αϊφελ της Ανατολής»

Εχει σκουριάσει και θεωρείται αισθητικά παρωχημένος

Σουκόφ: κάνουν σκραπ τον «Πύργο του Αϊφελ της Ανατολής»
Σύμβολο της ραδιοφωνικής προπαγάνδας επί Λένιν. Ο πύργος Σούκοφ στέκεται αγέρωχος από το 1922 στο νούμερο 37 της μοσχοβίτικης οδού Σαμπολόβσκαγια



Τον αποκαλούν και «Πύργο του Αϊφελ της Ανατολής»: ο ραδιοφωνικός πύργος Σουκόφ, η υπερβολοειδής σοβιετική κατασκευή που στέκεται αγέρωχη από το 1922 στο νούμερο 37 της μοσχοβίτικης οδού Σαμπολόβσκαγια, απειλείται με κατεδάφιση από το ρωσικό κράτος, λόγω παλαιότητας, αφού πλέον είναι σκουριασμένη, αλλά και, κατά πολλούς, αισθητικά παρωχημένη.

Όπως σημειώνει σε σχετικό του άρθρο το βρετανικό δίκτυο BBC, η είδηση του επικείμενου γκρεμίσματος προκειμένου τα κομμάτια να πουληθούν για παλιοσίδερα (σκραπ) έχει προκαλέσει ένα διεθνές κύμα υπεράσπισης του επιβλητικού, ύψους 160 μέτρων, ατσάλινου πύργου, γνωστού κι ως πύργου Σαμπολόβσκα, λόγω της οδού στην οποία χτίστηκε.

Το λεξικό καίγεται

09/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Του Νίκου Καλτσά

Γλώσσα που τη στέγνωσε το φαρμάκι της, λέξεις ξεκομμένες από νόημα, λόγος εμμονικός και επαναλαμβανόμενος. Ο Γιάννης Οικονομίδης στο «Μικρό ψάρι» παραμένει ανυποχώρητος στο ύφος που καθιέρωσε πριν από δώδεκα χρόνια με το «Σπιρτόκουτο». Μανιέρα λοιπόν;



Τα ελληνικά έκαναν μεγάλη διαδρομή στο σελιλόιντ πριν φτάσουν στο απύλωτο στόμα των ηρώων του. Κελαρυστά και διάφανα στην «Κάλπικη λίρα» του Τζαβέλλα και στον ασπρόμαυρο Σακελλάριο, γίνονται σουρεαλιστικό παραλήρημα του Χατζηχρήστου στο «Της κακομοίρας», ομηρικοί φθόγγοι στον Δαμιανό, ψίθυροι στην «Εκδρομή» του Κανελλόπουλου. Αλλά και σαν στιχάκια από καψουροτράγουδο στον Τσιώλη, σαν πεταχτά φιλιά στον Πανουσόπουλο.

Αμφορείς επί αιώνες στον βυθό

09/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Μετέφεραν χιώτικο κρασί στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και βρέθηκαν στην αρχική τους θέση μέσα στο πλοίο, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο

Τουλάχιστον 500 αμφορείς, στην πλειονότητά τους από τη Χίο, οι οποίοι μετέφεραν κρασί, εντοπίστηκαν στο ναυάγιο του Μαζωτού, σε βάθος 45 μέτρων, στην επαρχία της Λάρνακας στην Κύπρο. Πρόκειται για ναυάγιο ελληνικού πλοίου από τη Χίο που μετέφερε κρασί σε λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου κατά την ύστερη κλασική περίοδο. Είναι το αρχαιότερο ναυάγιο της Κύπρου και χρονολογείται περίπου στο 350 π.Χ. Αποτελεί πολύ σημαντικό εύρημα, καθώς πρόκειται για το πρώτο αυτής της εποχής που εντοπίστηκε στη ΝΑ Μεσόγειο να μεταφέρει χιακούς αμφορείς, σε βάθος όπου μπορούν να εργαστούν δύτες.

One Athens ή Σχολές Δοξιάδη; Ο χρόνος θα δείξει ποιο όνομα θα μείνει

09/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Το συγκρότημα στις παρυφές του Λυκαβηττού, ένα από τα 100 έργα που σημάδεψαν την ελληνική αρχιτεκτονική τον 20ό αιώνα, άλλαξε. Πουλήθηκε, παραδόθηκε σε αρχιτεκτονική ομάδα με εύσημα, οι αντιδράσεις, όμως, για μετατροπή του σε διαμερίσματα με καίριες, μάλιστα, παρεμβάσεις ήταν μεγάλες. Το πρόβλημα ξεπεράστηκε και σήμερα είναι σχεδόν έτοιμο. Ξεναγηθήκαμε και σας το παρουσιάζουμε. Μαζί με τη σπουδαία ιστορία ενός δημιουργήματος του Κωνσταντίνου Δοξιάδη

Της Χαράς Τζαναβάρα

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ
Πόση δόση «νέου» μπορεί να αντέξει ένα κτίριο που έχει γράψει τη δική του ιστορία και έχει αναδειχθεί σε «τοπόσημο» (landmark) μιας ολόκληρης περιοχής; Το ερώτημα γεννιέται σχεδόν αυθόρμητα για τον απλό παρατηρητή που, ανηφορίζοντας τη Δημοκρίτου, φτάνει στη Στρατιωτικού Συνδέσμου και τις Σχολές Δοξιάδη.

Εκδήλωση τιμής και μνήμης στον Τάσο Λιγνάδη


Εκδήλωση τιμής και μνήμης στον Τάσο Λιγνάδη
«Το ήθος και το ύφος της κριτικής είναι η περιουσία και η αρχοντιά της. Είναι προϋποθέσεις ν' ανοίξει ο διάλογος και όχι να κλείσει το θέμα», υποστήριζε ο αείμνηστος Τάσος Λιγνάδης.
Εικοσιπέντε χρόνια μετά το θάνατο του συγγραφέα, δασκάλου και κριτικού, η πολυαναμενόμενη έκδοση των κριτικών του για το αρχαίο δράμα (καθώς και οι άλλες δύο που θα ακολουθήσουν για το νεοελληνικό και το παγκόσμιο θέατρο), έρχεται να συμπληρώσει μία ψηφίδα στην ιστορία του θεάτρου, αλλά και να «εκκινήσει» έναν προβληματισμό για την κριτική θεάτρου στις μέρες μας.
Mια εκδήλωση τιμής και μνήμης για το πέρασμα και τη σφραγίδα που άφησε στην ελληνική κριτικογραφία ο Τάσος Λιγνάδης ήταν η βραδιά που διοργάνωσε τη Δευτέρα στην Κεντρική του Σκηνή το Εθνικό Θέατρο, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου του «Κριτικές Θεάτρου: Αρχαίο Δράμα» που επιμελήθηκε το Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη.

«Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη»


 
Τo Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη» στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, επί της λεωφόρου Αμαλίας 14.

Η έκθεση η οποία εγκαινιάστηκε την Τρίτη 18 Ιουνίου 2013 από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Ευάγγελο-Βασίλειο Μεϊμαράκη, θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου 2014.

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Μυκηναϊκή πόλη κάτω από το Αργος

Έντυπη Έκδοση

Δύο ακέραιοι απανθρακωμένοι καρποί ελιάς 4 χιλιάδων χρόνων που βρέθηκαν μέσα σε έναν τάφο Μεσαοελλαδικής περιόδου (2000-1650 π.Χ.) στο λόφο της Ασπίδας, στον Προφήτη Ηλία του Αργους, τεκμηριώνουν ότι καλλιεργούνταν ελαιόδενδρα στην ίδια περιοχή από τότε, όπως επίσης ότι καρποί χρησιμοποιούνταν σε τελετουργικές πράξεις.
Χρυσό περίαπτο  
Χρυσό περίαπτο Από τις αρχαιολογικές έρευνες των τελευταίων χρόνων μαθαίνουμε ακόμη ότι η σύγχρονη πόλη του Αργους έχει οικοδομηθεί σε ένα βαθμό πάνω από τη μυκηναϊκή πόλη. Για την άγνωστη εν πολλοίς πρώιμη ιστορία του Αργους ξεκινώντας από την πρώτη οργανωμένη κατοίκηση της 2ης χιλιετίας στο λόφο της Ασπίδας ώς την ίδρυση της πόλης-κράτους τον 7ο αι. π.Χ. θα μιλήσει απόψε στις 6 μ.μ. στους Φίλους του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (Τοσίτσα 1) η Αννα Φίλιππα-Touchais, που μαζί με τον G. Touchais ερευνούσαν το λόφο από το 1974-1990 και από το 2005-2011 για λογαριασμό της Γαλλικής Σχολής Αθηνών. Και όπως η ίδια υποστηρίζει «το Αργος μπορεί να μην αναδείχτηκε σε ένα από τα ένδοξα μυκηναϊκά ανακτορικά κέντρα της Αργολίδας, αλλά διάνυσε τελικά μια πορεία πολύ μακρύτερη και αναδείχτηκε σε ένα δρομέα μακρών αποστάσεων».

Η παλαιότερη εικόνα της Νύμφης του Θερμαϊκού

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1863
 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=23135&subid=2&pubid=63989275

Την τεκμηριωμένα παλαιότερη μέχρι τώρα φωτογραφία της Θεσσαλονίκης, που τραβήχτηκε το 1863 από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι και αποτελεί ένα μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, παρουσιάζει για πρώτη φορά στο πλαίσιο μίας έκθεσης το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τραπέζης.

Τραβηγμένη από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι το 1863, η παλαιότερη φωτογραφία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας στη Βίλα Καπάντζη από την ερχόμενη
Τραβηγμένη από τον φωτογράφο Γιόζεφ Ζέκελι το 1863, η παλαιότερη φωτογραφία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας στη Βίλα Καπάντζη από την ερχόμενη Παρασκευή
Στην έκθεση, που θα εγκαινιαστεί στο Πολιτιστικό της Κέντρο στη Βίλα Καπάντζη την ερχόμενη Παρασκευή, παρουσιάζεται ένα δίπτυχο φωτογραφικό πανόραμα 150 χρόνων και η πολυσχιδής ιστορία της συγκεκριμένης φωτογραφίας.

Επιστρέφει σπάνιος θησαυρός του 12ου αιώνα

ΕΙΧΕ ΚΛΑΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=63989850

«Ευαγγελίζει χαράν μεγάλην» προς την Ελλάδα το Μουσείο Ζαν Πολ Γκετί, το οποίο μας επιστρέφει μια χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του '60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους.

Μικρογραφίες των Ευαγγελιστών από τη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του ’60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους
Μικρογραφίες των Ευαγγελιστών από τη χειρόγραφη Καινή Διαθήκη του 12ου αιώνα, η οποία είχε κλαπεί κατά τη δεκαετία του ’60 από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους
Το αμερικανικό μουσείο ανακοίνωσε χθες ότι επιστρέφει το κειμήλιο «εθελοντικά», καθώς πληροφορήθηκε ότι είχε μετακινηθεί παράνομα από το μοναστήρι εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια.

Διαμάντια ενός θρύλου της χαρακτικής

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΤΣΟΥΛΙΔΗ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΗ

Τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου χαράκτη Α. Τάσσου γιορτάζει η γενέτειρά του Μεσσήνη με έκθεση έργων του από την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος στο Μουσείο Χαρακτικής «Τάκης Κατσουλίδης».

Η έκθεση στο Μουσείο Κατσουλίδη σε συνεργασία με την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Μαΐου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά συγκεκριμένες ώρες, καθώς και τα Σαββατοκύριακ
Η έκθεση στο Μουσείο Κατσουλίδη σε συνεργασία με την Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών Α. Τάσσος θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Μαΐου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά συγκεκριμένες ώρες, καθώς και τα Σαββατοκύριακα. Ο μόχθος του λαού έχει ξεχωριστή θέση στα έργα του Α. Τάσσου

Ο τελευταίος φύλακας ψυχών

ethnos.gr

Πίνει καυτή σλιβοβίτσα, κλείνει το μπουκάλι με το δυνατό αλκοολούχο ποτό, βγαίνει από το μικρό καμαράκι και περιφέρεται ανάμεσα στα μνήματα, στη μεγαλύτερη στρατιωτική νεκρόπολη της χώρας, τελευταία κατοικία για 20.500 Γάλλους, Σέρβους, Ιταλούς, Βρετανούς και Ρώσους, πεσόντες του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Γεώργιος Μιχαϊλοβιτς δείχνει με υπερηφάνεια φωτογραφίες στρατιωτών, παράσημα, αναμνηστικά. Στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ έχουν ταφεί 20.500 Γάλλοι, Σέρβοι, Ιταλοί, Βρετανοί και Ρώσοι στρατ
Ο Γεώργιος Μιχαϊλοβιτς δείχνει με υπερηφάνεια φωτογραφίες στρατιωτών, παράσημα, αναμνηστικά. Στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ έχουν ταφεί 20.500 Γάλλοι, Σέρβοι, Ιταλοί, Βρετανοί και Ρώσοι στρατιώτες
Ο Γεώργιος Μιχαΐλοβιτς κουβαλά στην πλάτη του 86 χρόνια ζωής και μοιάζει λες και βγήκε από το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα. Είναι ο τελευταίος Σέρβος? στρατιώτης στην Ελλάδα, πιστός στο καθήκον του να διατηρεί άσβεστη τη φλόγα στα καντήλια, στα Συμμαχικά Νεκροταφεία του Ζέιτενλικ (στα τουρκικά ελαιώνας), στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Νορβηγός αρχιμάστορας για σύγχρονους καιρούς

Θ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, Η. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ
07/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Απαντα Ερρίκου Ιψεν» από τις εκδόσεις Gutenberg

https://www.efsyn.gr/?p=188018

Η σειρά ξεκινά με έναν τόμο με 4 έργα. Θα ολοκληρωθεί σε 50 τόμους τουλάχιστον. Είναι ένα πνευματικό γεγονός, πόσο μάλλον που βασίζεται σε νέες μεταφράσεις και υποστηρίζεται από πλήθος σχολίων και αναλύσεων.
 

Της Νόρας Ράλλη

Πάντα αναγνωριζόταν ως ο συγγραφέας που ερευνά κι αποκαλύπτει τα άδυτα της ψυχής. Ο δημιουργός του μοντέρνου ρεαλιστικού θεάτρου. Με τα θεατρικά του έργα να παίζονται πάντα με μοναδική διαχρονικότητα, ο Νορβηγός Ερρίκος Ιψεν από πολλούς χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος θεατρικός συγγραφέας μετά τον Σέξπιρ. Στα 39 χρόνια της συγγραφής του έγραψε έργα που θίγουν κοινωνικά και ηθικά ζητήματα, προκαλώντας συχνά τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης και αφορισμούς περί «σκανδαλώδους» περιεχομένου. Οταν ανέβηκαν οι «Βρικόλακες» στην Ελλάδα, το 1893, δύο μόλις χρόνια μετά την πρεμιέρα τους στη Γερμανία, την παράσταση προλόγισε ο ίδιος ο Ξενόπουλος και δέχτηκε βροχή από μαξιλάρια. Οι θεατές δεν μπόρεσαν να δεχτούν το εντελώς ασυνήθιστο γι” αυτούς έργο.

Μέιπλθορπ: soft & hardcore

07/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=187963
Μεγάλη έκθεση για τον Αμερικανό φωτογράφο στο ΠαρίσιΤο Grand Palais συγκέντρωσε πάνω από 250 έργα από όλη τη σπουδαία, αλλά σύντομη διαδρομή του, που έσβησε το 1989 από AIDS. Ερωτικός, τολμηρός, λάτρης του γυμνού και της ομορφιάς, γνήσιος εκφραστής της νεοϋορκέζικης αβάν γκαρντ, δεν παύει να εκπλήσσει.

Tης Ηρας Φελουκατζή

Η αναζήτηση της αισθητικής τελειότητας στις φόρμες, στις συνθέσεις, στo σώμα, στη φύση, είναι η κυρίαρχη δύναμη έμπνευσης του διάσημου Αμερικανού ζωγράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, που παρουσιάζεται με ένα γιγαντιαίο αφιέρωμα στο παρισινό Μουσείο Grand Palais. Πάνω από 250 έργα, κυρίως ασπρόμαυρες φωτογραφίες, περιλαμβάνει η έκθεση αυτή, που συγκεντρώνει παραγωγή από όλη την καλλιτεχνική διαδρομή του φωτογράφου.

Στην είσοδο δεσπόζει η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Απεικονίζεται ντυμένος στα μαύρα, κρατώντας ένα μπαστούνι με νεκροκεφαλή. Με τη φωτογραφία αυτή ο Μέιπλθορπ, που είχε πληγεί από την ασθένεια του AIDS, θέλησε να προαναγγείλει το τραγικό τέλος της σύντομης ζωής του (1946–1989).

Ραχμάν Μουσταφάγεφ: Η Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλής στη χώρα μου


Ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στην Αθήνα μιλάει για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ανταλλαγές, ρίχνοντας μια ματιά στην ιστορία και στις σχέσεις των δύο λαών
Ραχμάν Μουσταφάγεφ: Η Ελλάδα είναι πολύ δημοφιλής στη χώρα μου
«Στο Σλαβικό Πανεπιστήμιο του Μπακού δημιουργήθηκε πριν από λίγα χρόνια Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπου πάνω από 50 αζέροι φοιτητές μελετούν την ελληνική ιστορία, τον πολιτισμό, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία» λέει στο «Βήμα» ο Ραχμάν Μουσταφάγεφ
 
 
Ο Ραχμάν Μουσταφάγεφ ζει στην Αθήνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι ο πρεσβευτής του Αζερμπαϊτζάν στη χώρα μας και ομολογουμένως τα ελληνικά του είναι εντυπωσιακά. Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης στενότερων σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες, ο πρεσβευτής μιλάει στο «Βήμα» για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί και για τις στενές σχέσεις που χάνονται στα βάθη των αιώνων....

Μιριέλ Μαγέτ: Εχουμε ανάγκη να γελάσουμε με ό,τι μας φοβίζει


Η καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise μιλάει στο «Βήμα», λίγο προτού ξεκινήσει για την Αθήνα, για την παράσταση της «Αντιγόνης» αλλά και για την αντιπαράθεσή της με το ιστορικό θέατρο που διευθύνει
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583629
Μιριέλ Μαγέτ: Εχουμε ανάγκη να γελάσουμε με ό,τι μας φοβίζει
 
 

Μιριέλ Μαγέτ: «Η ποιητική διάσταση μας επιτρέπει να δούμε καλύτερα την πραγματικότητα». Επάνω, σκηνή από την «Αντιγόνη»

Με τη δεύτερη θητεία της να ολοκληρώνεται τον προσεχή Αύγουστο, η Μιριέλ Μαγέτ (Murielle Mayette), καλλιτεχνική διευθύντρια της Comedie-Francaise από το 2006, μιλάει στο «Βήμα» για το ιστορικό θέατρο που διευθύνει. Ηθοποιός και σκηνοθέτρια η ίδια, μπήκε στην Comedie σε νεαρή ηλικία το 1985 και τρία χρόνια μετά έγινε το 477ο μέλος της. Στο πλούσιο βιογραφικό της (γεννήθηκε το 1964) συναντά κανείς, εκτός από τις προσωπικές της δουλειές, και συνεργασίες με τον Αντουάν Βιτέζ, τον Ζακ Λασάλ και τον Αλέν Φρανσόν. Ωστόσο η λήξη της θητείας της τη βρίσκει σε αντιπαράθεση με το θέατρο που διευθύνει.

Μαρκ Πακιέν: «Αντιγόνη» ή η δύναμη της προσωπικής αντίστασης

Ο γάλλος σκηνοθέτης που υπογράφει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ μιλάει για σύμβολα και συμβολισμούς
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=583630
Μαρκ Πακιέν: «Αντιγόνη» ή η δύναμη της προσωπικής αντίστασης
Μαρκ Πακιέν:«Το έργο κουβαλά την ελπίδα της εποχής του αλλά και της εποχής μας»
 
 
Η Comedie Francaise έρχεται στην Αθήνα. Εχουν περάσει 60 χρόνια από τη μία και μοναδική φορά που επισκέφθηκε τη χώρα μας το ιστορικό αυτό θέατρο της Γαλλίας, που ιδρύθηκε το 1680 με το βασιλικό διάταγμα του Λουδοβίκου 14ου. Θα παρουσιάσει την «Αντιγόνη» του Ανούιγ που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι, στο Τheatre du Vieux-Colombier, στις 14 Σεπτεμβρίου 2012 και έκτοτε περιοδεύει. Οι δύο παραστάσεις θα δοθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σάββατο 26 και την Κυριακή 27 Απριλίου 2014. Εντάσσονται δε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάς - Γαλλία - Συμμαχία 2014», που γίνεται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Πώς ο Χατζιδάκις πανικόβαλε το Χόλιγουντ


Στοιχεία από το αρχείο ελληνοαμερικανού παραγωγού της 20th Century-Fox
Πώς ο Χατζιδάκις πανικόβαλε το Χόλιγουντ
Ο Μάνος Χατζιδάκις στη Νέα Υόρκη, όπου έμεινε έξι χρόνια, χωρίς όμως να αγγίξει το όνειρο του Σκούρα να δει έναν έλληνα συνθέτη να κατακτά την Αμερική όπως είχαν ήδη επιτύχει η Κάλλας και ο Μητρόπουλος
 
 
Είκοσι χρόνια μετά την πρόωρη διαφυγή του στον κόσμο του ονείρου και της άσβεστης νιότης ο Χατζιδάκις παραμένει ένας μύθος της μεταπολεμικής Ελλάδας. Τα αφιερώματα στη ζωή του δεν θα λείψουν. Θα είναι όμως λειψά αν στηθούν μόνο στη μαρτυρία φίλων και θαυμαστών. Η ιστορική αποτίμηση προϋποθέτει τεκμήρια και απόσπαση από τον βιογραφούμενο. Τούτο παραμένει ακόμα ζητούμενο για τον Χατζιδάκι.

Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τον Ηλία Βενέζη


Πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τον Ηλία Βενέζη

 
 
Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε τη Δευτέρα τον μεγάλο συγγραφέα Ηλία Βενέζη, με αφορμή τη συμπλήρωση 110 ετών από τη γέννησή του, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Γενικών Συνελεύσεων της Τράπεζας, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.

Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο Διοικητής Γεώργιος Προβόπουλος και μίλησαν ο συγγραφέας Τάκης Χατζηαναγνώστου, ο οποίος ήταν προσωπικός φίλος του Ηλία Βενέζη και είχε γράψει το σενάριο για την τηλεοπτική μεταφορά της «Γαλήνης», ο συγγραφέας-αρθρογράφος Τάκης Θεοδωρόπουλος και η κόρη του συγγραφέα Άννα Βενέζη Κοσμετάτου. Διηγήματα του Ηλία Βενέζη διάβασε ο ηθοποιός Χρήστος Λούλης. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Βατόπουλος.

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Επιστρέφει στο Παρίσι το χειρόγραφο του «120 ημέρες στα Σόδομα»

Μια απίθανη περιπέτεια

Επιστρέφει στο Παρίσι το χειρόγραφο του «120 ημέρες στα Σόδομα»
Ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ  
 
Παρίσι, Γαλλία
Το χειρόγραφο του διάσημου βιβλίου «120 ημέρες στα Σόδομα» που έγραψε ο Σαντ το 1785 στη Βαστίλλη και το οποίο κρύφτηκε, κλέφτηκε, πουλήθηκε, διεκδικήθηκε ενώπιον της ελβετικής και της γαλλικής δικαιοσύνης και τέλος αγοράσθηκε έναντι 7 εκατ. ευρώ, επιστρέφει στο Παρίσι τη χρονιά της 200ής επετείου από το θάνατο του συγγραφέα του.
«Το εξαιρετικό αυτό χειρόγραφο, το οποίο είχε κλαπεί το 1982, είχε επισημανθεί στην Ιντερπόλ και είχε διεκδικηθεί από δύο οικογένειες, επέστρεψε επιτέλους στη Γαλλία, στο τέλος μιας απίθανης περιπέτειας. Μου χρειάσθηκαν όμως τρία χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος ιδιοκτήτης του, Ζεράρ Λεριτιέ, πρόεδρος και ιδρυτής της Aristophil και του ιδιωτικού Μουσείου Επιστολών και Χειρογράφων.

«Κανένας να μη νιώθει αποκομμένος κι ας ζει μακριά»

06/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ https://www.efsyn.gr/?p=187603
Στέφανος Νόλλας Είναι η ψυχή ενός αξιοθαύμαστου προγράμματος που λέγεται «Αγονη Γραμμή Γόνιμη». Για όγδοη χρονιά, εκτός τουριστικής περιόδου, δέκα νησιά δέχονται πλήθος καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων, όχι συμβατικών, αλλά ευφάνταστων. Και μόνο με τη βοήθεια χορηγών.
 
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΟΛΛΑΣΤης Παρής Σπίνου

Το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πρόγραμμα για τα απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, η «Αγονη Γραμμή Γόνιμη», οργανώνεται για όγδοη χρονιά με πλούσιες και ενδιαφέρουσες δράσεις, που κινητοποιούν τους ακρίτες νησιώτες μας. Φέτος το πρόγραμμα απλώνεται, εκτός τουριστικής περιόδου, σε δέκα νησιά -Χάλκη, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Θηρασιά, Αρκούς, Πάτμο, Λειψούς, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Γαύδο- και κορυφώνεται με συναυλίες από τις εξωστρεφείς ορχήστρες μας, την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Κρατική Ορχήστρα.

Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στο kung-fu από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Γιώργο Διβάνη, να πάρουν μέρος σε μουσικά εργαστήρια πιάνου και κιθάρας με καθηγητές του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, να διδαχτούν ψηφιδωτό από την Ειρήνη Συριανού, να παρακολουθήσουν σεμινάρια φλαμένκο από το Studio Flamenco Pellizco και μαθήματα χιπ χοπ από τον αφρικανικής καταγωγής Mc Yinka. Mέχρι και ένα Κινητό Πλανητάριο επιστρατεύεται…