Ο Σιλβάνο Βινσέντι είναι ένας πολυάσχολος άνθρωπος, που όλο ιδέες κατεβάζει. Επάγγελμα; Κάτι μεταξύ αυτοδίδακτου ιστορικού τέχνης και λαγωνικού. Εχει αφιερώσει τη ζωή του στην εξιχνίαση των μυστηρίων της τέχνης, φέρνοντας σε απελπισία τους σοβαρούς «συναδέλφους» του. Οπως τότε που υποστήριζε ότι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε βάλει τα αρχικά του (LV) στο δεξί βλέφαρο της «Τζοκόντα» ή ότι είχε χρησιμοποιήσει άνδρα για μοντέλο. Είχε, βέβαια, και κάποιες επιτυχίες. Αν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία ότι ανακάλυψε το 2010 τα οστά του Καραβάτζο σε κρύπτη της Τοσκάνης και άρχισαν οι Ιταλοί επίσημοι να τα περιφέρουν σαν τσίρκο -ήταν και τα 400ά γενέθλια του μεγάλου ζωγράφου.
Το μεγάλο όμως απωθημένο του είναι η Μόνα Λίζα. Ειδικά το μοντέλο της. Και αφού εγκατέλειψε την ιδέα του νεαρού, επέστρεψε στην παλιά, καλή, διαδεδομένη πίστη ότι αυτή που πόζαρε για το περίφημο πορτρέτο είναι η Λίζα Γκεραρντίνι, σύζυγος εμπόρου μεταξωτών. Πρέπει, όμως, και να το αποδείξει. Να ανασυστήσει το πρόσωπό της και να το συγκρίνει με τον πίνακα.
Ετσι, τα τελευταία δυόμισι χρόνια ο Βινσέντι και οι συνεργάτες του ψάχνουν με μανία τα υπολείμματά της, τα οποία θα τους προσφέρουν το DNA της. Η αναζήτηση ξεκίνησε πέρυσι από το μοναστήρι της Αγίας Ούρσουλα στη Φλωρεντία, όπου πιστεύεται ότι έχει ταφεί. Βρέθηκαν οχτώ σκελετοί, οι οποίοι αναλύονται τώρα στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια για να βρεθεί η ηλικία τους. Προέρχονται από το 1500, εποχή που ο Ντα Βίντσι ζωγράφισε το πορτρέτο; Αλλά ακόμη και αν η απάντηση είναι θετική, ποιος από όλους ανήκει στη Λίζα;
Γι’ αυτό και το επόμενο βήμα του Βινσέντι ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό. Κατάφερε να ανοίξει, πρώτη φορά μετά από 300 χρόνια, την κρύπτη της Βασιλικής Santissima Annunziata της Φλωρεντίας, στην οποία βρίσκεται ο οικογενειακός τάφος του συζύγου της Λίζα, Φρανσέσκο ντι Μπαρτολομέο Τζιοκόντο. Μαζί του έχουν ταφεί πολλοί, ανάμεσά τους και ο γιος της. Εάν, λοιπόν, στα υπολείμματα της κρύπτης βρεθεί ένα DNA κοινό με κάποιον από τους σκελετούς του μοναστηριού, ο Βινσέντι θα έχει βρει τη Λίζα του και θα ανασυστήσει το πρόσωπό της.
Είναι, όμως, τόσο απλό; Την περασμένη Παρασκευή, ο ιστορικός Τέχνης Τομάσο Μοντανάρι δήλωσε πώς δεν είναι σίγουρο ότι η Γκεραρντίνι ήταν το μοντέλο του Ντα Βίντσι και αμφισβήτησε τη σοβαρότητα του Βινσέντι. Ο δαιμόνιος ερευνητής αντέδρασε άμεσα. «Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Μοντανάρι, αλλά θα του έλεγα, αντί να βγάζει ετυμηγορίες σαν να ’ταν ο Ροβεσπιέρος ή ο Δαντόν, να διαβάζει πρώτα προσεκτικά όλα τα ντοκουμέντα, να παρακολουθήσει την έρευνά μας και μόνο τότε να αποφασίσει».
Να το δούμε και να μην το πιστεύουμε. Οι ουρές στο Λούβρο να μετακομίσουν σε λίγο στην Ιταλία για να ανάβουν κεράκια στον σκελετό της Μόνα Λίζα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου