

Ετσι, τα τελευταία δυόμισι χρόνια ο Βινσέντι και οι συνεργάτες του ψάχνουν με μανία τα υπολείμματά της, τα οποία θα τους προσφέρουν το DNA της. Η αναζήτηση ξεκίνησε πέρυσι από το μοναστήρι της Αγίας Ούρσουλα στη Φλωρεντία, όπου πιστεύεται ότι έχει ταφεί. Βρέθηκαν οχτώ σκελετοί, οι οποίοι αναλύονται τώρα στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια για να βρεθεί η ηλικία τους. Προέρχονται από το 1500, εποχή που ο Ντα Βίντσι ζωγράφισε το πορτρέτο; Αλλά ακόμη και αν η απάντηση είναι θετική, ποιος από όλους ανήκει στη Λίζα;
Γι’ αυτό και το επόμενο βήμα του Βινσέντι ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό. Κατάφερε να ανοίξει, πρώτη φορά μετά από 300 χρόνια, την κρύπτη της Βασιλικής Santissima Annunziata της Φλωρεντίας, στην οποία βρίσκεται ο οικογενειακός τάφος του συζύγου της Λίζα, Φρανσέσκο ντι Μπαρτολομέο Τζιοκόντο. Μαζί του έχουν ταφεί πολλοί, ανάμεσά τους και ο γιος της. Εάν, λοιπόν, στα υπολείμματα της κρύπτης βρεθεί ένα DNA κοινό με κάποιον από τους σκελετούς του μοναστηριού, ο Βινσέντι θα έχει βρει τη Λίζα του και θα ανασυστήσει το πρόσωπό της.
Είναι, όμως, τόσο απλό; Την περασμένη Παρασκευή, ο ιστορικός Τέχνης Τομάσο Μοντανάρι δήλωσε πώς δεν είναι σίγουρο ότι η Γκεραρντίνι ήταν το μοντέλο του Ντα Βίντσι και αμφισβήτησε τη σοβαρότητα του Βινσέντι. Ο δαιμόνιος ερευνητής αντέδρασε άμεσα. «Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Μοντανάρι, αλλά θα του έλεγα, αντί να βγάζει ετυμηγορίες σαν να ’ταν ο Ροβεσπιέρος ή ο Δαντόν, να διαβάζει πρώτα προσεκτικά όλα τα ντοκουμέντα, να παρακολουθήσει την έρευνά μας και μόνο τότε να αποφασίσει».
Να το δούμε και να μην το πιστεύουμε. Οι ουρές στο Λούβρο να μετακομίσουν σε λίγο στην Ιταλία για να ανάβουν κεράκια στον σκελετό της Μόνα Λίζα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου