Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Το Μουσείο Ακρόπολης ζει μόνο από τα εισιτήρια

22/06/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

Γιόρτασε τα τρία του χρόνια με πλήθος κόσμου

Την Πέμπτη πέρασαν τις πόρτες του 6.561 επισκέπτες. Οι καινούργιες ψηφιακές δράσεις εντυπωσίασαν. Και στο μεταξύ βγαίνει, επιτέλους, και ο κατάλογος

Της Βασιλικής Τζεβελέκου


getFvgrtile







getFbhtyile







Με το κομπιούτερ του να έχει σταματήσει στους 5.503.677 επισκέπτες μέχρι το βράδυ της παραμονής των γενεθλίων του, το Μουσείο της Ακρόπολης γιόρτασε την Πέμπτη τον τέταρτο χρόνο λειτουργίας του και υποδέχθηκε 6.561 επισκέπτες, κατά κάτι λιγότερους από πέρυσι (γύρω στις 7.000). Στο μεταξύ, ο κατάλογος του μουσείου, που έχει αργήσει να εκδοθεί, παίρνει τον δρόμο του πιεστηρίου. «Το κείμενο έχει ολοκληρωθεί και πάμε στο τυπογραφείο. Αναμένεται να έχει τυπωθεί πριν από τη λήξη του καλοκαιριού» μας διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής.


Γιαπωνέζοι και Ευρωπαίοι, μια Ιταλίδα αρχαιολόγος που ξεναγούσε μόνη την 8χρονη κόρη της, ακόμα και Ινδοί Σιχ, αλλά και γκρουπ Βρετανών που κοιτούσαν άφωνοι στην τρισδιάστατη αναπαράσταση τον βίαιο τρόπο αποκόλλησης της λίθου ΙΙΙ της νότιας ζωφόρου, από το συνεργείο του Ελγιν το 1803, Ελληνες από διάφορα σημεία της χώρας, βρέθηκαν στο Μουσείο από το πρωί έως αργά το βράδυ της Πέμπτης.

Οι επισκέπτες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την καινούργια δράση, που ξεκίνησε ανήμερα των γενεθλίων. Κάνοντας χρήση των νέων τεχνολογιών τοποθετήθηκαν στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα τέσσερις ειδικές οθόνες, μια σε κάθε πλευρά της ζωφόρου, όπου αποκαλύπτουν τις περιπέτειες των λίθων κατά τα τελευταία 300 χρόνια. «Η βρετανική πλευρά ας λέει ό,τι θέλει. Εμείς με απλό τρόπο και με αυτό το βίντεο δείχνουμε ότι τα συνεργεία του Ελγιν έβγαλαν με λοστό το γλυπτό», είπε ο καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την άποψη των Βρετανών ότι έσωσαν τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Και έδειχνε επί τόπου στον παρακείμενο λίθο πώς εκμεταλλεύτηκαν τη διάβρωση για να αποκολλήσουν με σιδηρολοστούς το γλυπτό μέρος. «Είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας από τότε που το έκανε διεθνώς γνωστό η Μελίνα. Ζητούμενο από εμάς είναι να μην γίνει υποτονικό το ενδιαφέρον του διεθνούς κοινού για τον κλασικό κόσμο», είπε. Και εξήγησε ότι σκοπός τους είναι να διδάξουν στο κοινό τη σημαντικότητα των εκθεμάτων.

Οπως είπε, οι δράσεις αντικαθιστούν μια περιοδική έκθεση. «Δεν θέλουμε να ξοδέψουμε χρήματα για μια έκθεση. Οργανώνουμε τις αρχαιολογικές δράσεις καθώς θεωρούμε ύψιστης σημασίας την παρουσίαση εμβληματικών εκθεμάτων στο κοινό. Θέλουμε να μετατρέψουμε τον θαυμασμό σε γνώση». Σε άλλη οθόνη, η ψηφιακή αναπαράσταση δείχνει τι σημαίνουν οι διάσπαρτες οπές στερέωσης στην παράσταση του ιππέα με το ατίθασο άλογο της δυτικής ζωφόρου. Στα μάτια των επισκεπτών αποκαλύπτονται τα χαλινάρια και τα εξαρτήματα που υπήρχαν, αλλά και η μορφή του ιππέα που εικάζεται ότι ήταν ο ίδιος ο Φειδίας.

Ο κ. Παντερμαλής εδωσε μεγάλη έμφαση στον δημόσιο χαρακτήρα του Μουσείου Ακρόπολης. «Είμαστε περήφανοι γιατί είμαστε δημόσιο μουσείο. Κι ως τέτοιο πρέπει να υπηρετούμε το κοινό». Ανέφερε ότι λειτουργεί αποκλειστικά από τα έσοδα των εισιτηρίων, των καφέ και των πωλητηρίων του – περίπου 5,5 εκατ. ευρώ. Από αυτά 1 εκατ. δαπανάται σε ΔΕΗ, φωταέριο κι ένα μεγάλο μέρος καλύπτει τη μισθοδοσία των περίπου 180 υπαλλήλων του.

Γιατί εξακολουθει να είναι το εισιτήριο τόσο φτηνό, μόλις 5 ευρώ; Ο κ. Παντερμαλής μάς εξήγησε: «Το Μουσείο έγινε με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων. Δεν μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα μέσα στην κρίση να το επισκεφτούν. Θέλουμε να έρχονται ξανά και ξανά, χωρίς την αίσθηση ότι αδειάζει το πορτοφόλι τους. Ηταν από την αρχή η πολιτική που χαράξαμε. Κι ας ξέρουμε ότι στο εξωτερικό θα κόστιζε πολύ περισσότερο».

v.tzevelekou@efsyn.gr

από τη φοιτήτρια Ήλια Τσάρα, αρ. μητρ. 260126

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου